Tagovi

?iji je to grb na web stranicama Vlade?

Moram priznati da na web stranice Vlade RH idem jako rijetko. U zgradi Vlade pak nisam bio 4 ili 5 godina. No, jedan me je ?itatelj moga bloga natjerao da pažljivo pregledam web stranice naše vlade. Upozorio me je ?ovjek da s tim grbom nešto ne štima. Nakon pregledavanja stranica, tražio sam i fotografije snjimljene u uredima vlade Isti grba pojavljuje se i na web stranicama i na onom panou kojega koriste za press konferencije. Potom sam grb tražio i na web stranicama Hrvatskog sabora. I doista se razlikuju. Kako je mogu?e da Vlada i Sabor imaju razli?ite grbove?
Potražio sam i zakon o zastavi, grbu i himni. Evo kako naš zakon opisuje grb Republike Hrvatske:
II. GRB REPUBLIKE HRVATSKE
?lanak 7.
Grb Republike Hrvatske je povijesni hrvatski grb u obliku štita dvostruko podijeljen vodoravno i okomito u dvadesetpet crvenih i bijelih (srebrnih) polja. tako da je prvo polje u gornjem lijevom kutu štita crvene boje. Iznad štita se nalazi kruna sa pet šiljaka koja se u blagom luku spaja sa lijevim i desnim gornjim dijelom štita. U krunu je smješteno pet manjih štitova s povijesnim hrvatskim grbovima koji su poredani od lijeve na desnu stranu štita u ovom redu: najstariji poznati grb Hrvatske, grbovi Dubrova?ke Republike, Dalmacije, Istre i Slavonije. Omjer visine polja na glavnom štitu i visine manjih štitova u kruni je 1 : 2,5, a omjer širine polja na glavnom štitu i širine manjih štitova u kruni 1: 1. Najstariji poznati grb Hrvatske sadrži u štitu na plavom polju žutu (zlatnu) šesterokraku zvijezdu s bijelim (srebrnim) mladim mjesecom. Grb Dubrova?ke Republike sadrži u štitu na modrom polju dvije crvene grede. Dalmatinski grb sadrži u štitu na plavom polju tri žute (zlatne) okrunjene leopardove glave. Istarski grb sadrži u štitu na modrom polju žutu (zlatnu) kozu okrenutu u lijevo s crvenim papcima i rogovima. Slavonski grb sadrži u štitu na plavom polju dvije popre?ne bijele (srebrne) grede, a izme?u greda je crveno polje po kojem lagano stupa kuna na lijevo. U gornjem plavom polju je žuta (zlatna) šesterokraka zvijezda. Grb je obrubljen crvenom crtom.
Na web stranicama Sabora grb , kao i svi grbovi u zgradi Sabora, ima prvo polje crvene boje.
Zašto onda grb na web stranici Vlade ima prvo polje bijele boje?

Komentari

nije to bijelo polje...

nije to bijelo polje... plavo je ustvari bijelo, a bijelo crveno...pogledaj ove dvije paralelne vodoravne crte na drugom šiljku s lijeva, one su inače crvene...

Tko je glasao

Moj kum je klesar i zna ono

Moj kum je klesar i zna ono što saborski zastupnik očito nezna.
Od ožujka 1989. na obiteljskoj grobnici imamo uklesan hrvatski grb (bez "zupčanika") sa prvim bijelim poljem.
Pitam kuma:"... čuj, koje ti je BOJE ovo prvo BIJELO polje na crnoj podlozi?" On mi kaže: "Crveno, da ti ga ne narede ukloniti slučajno...; tumačenje imamo odavna, mi klesari."
Eto, stoji ta nadgrobna ploča i dan danas ali ako ju vidi Lesar - možda ju minira!

Tko je glasao

Dobro je razgovarati o

Dobro je razgovarati o simbolima, čovjek je inače biće simbola, on na simbolima funkcionira, jezik i kulura su niz smislenih simbola, pomoću simbola se sporazumijevamo, mrzimo, volimo. Simboli nisu nimalo nevažna stvar u svakodnevnom životu, u budućnosti i prošlosti.

Zato ne vidim nimalo besmisla u Lesarovom postu. Nije pitanje da li je netko pogriješio (neki web majstor) ni ja ne gledam kojim poljem počinje grb, ali ja sam mala stvar na ovom svijetu dok je Vlada čuvar Zakona, jedan od stupova društva - Vlada se mora držati Zakona. Ako piše u Ustavu onako se mora staviti.

Nema velikih i mali kršenja Zakona, nema velikih i malih propusta. Nekome ni greške ni propusti nisu dozvoljeni, ni meni a najmanje našim predstavnicima u vladi saboru i sudstvu. Pridržavanje Zakona teško se može proglašavati nečim neprimjerenim, ali propust ili namjera u kršenju zakona može poprimati svakakve značaje.

Eto zašto je Lesar u pravu. A i zato što nam je kroz smišljenu simboliku dosta toga podvaljeno (kao ona grdna rogata zastava, kao kuna izvorni hrvatski povijesni novac - to nikada nije bio novac nego ograničeni oblik razmjene).

Nikada neću moći prihvatiti zašto su nam se kao simbole nametali neki prežiivjeli i kompromitirani oblici u slavnim trenutcima kad smo simbolikom mogli učiniti veliki iskorak prema budućnosti (npr. omo što nam je nudio Ljubičić) - mada mogu s time živjeti. Ali je moguće shvatiti ako se sjetimo koji su ljudi u ime naroda o tome odlučivali.

Bravo Lesar. Sitnice nisu sitnice, nego su na nekim razinama više nego krupnice. Čuo sam na vijestima da je u banskim dvorima nastala pometnja radi ovoga tvoga - i treba biti. Jer sitnice nisu sitnice.

Tko je glasao

Zato ne vidim nimalo

Zato ne vidim nimalo besmisla u Lesarovom postu.

Ja nemrem vjerovat da si to napisal.

Kod tolko problema koji guše našu domovinu se razglaba o takvim stvarima.

Po mojem mišljenju se o tome može diskutirat kad je sve funkcionira.

Tko je glasao

Kod tolko problema koji

Kod tolko problema koji guše našu domovinu se razglaba o takvim stvarima.
Poštivanje ustava RH treba biti na prvom mjestu .

Tko je glasao

A daj ti meni objasni gdje

A daj ti meni objasni gdje se ne poštiva ustav kod tog prikazivanja grba.

Tko je glasao

@ Skviki Frederik ti je već

@ Skviki
Frederik ti je već odgovorio i to bolje nego što bih ti ja.

Tko je glasao

Skviki, ako je striktno

Skviki, ako je striktno napisano u Zakonu, onda je takvo preciziranje nešto značilo, jer se ne bi onako napisalo. Tri stvari se tu pojavljuju o kojima treba voditi računa:
.
Prva je da ako je to nešto značilo kad se pisao Zakon onda bi trebalo to isto značiti kad se to ne poštuje. Npr. ako je Zakon precizirao da počinje s crvenim poljem znači da se namjerno željelo da se grb razlikuje od NDH grba, pa zato nečije vraćanje bijelog polja može to isto značiti.

Drugo: Ako to tako piše u Zakonu onda se svugdje Zakon treba poštivati, pa se njega treba pridržavati i Vlada (baš Vlada najviše) .

Treće, ako je Zakon napisan na osnovi Ustava, a jest, i ako u Ustavu piše da je hrvatska pravna država, što znači pridržavanje Zakona, onda nema razgovora o tome da li je kršenje Zakona proiv Ustava.

Ne sumnjam da će Vlada to sigurno popraviti a možda će i dizajner izgubiti posao. Naime kad se pogleda zastava i grb NDH jasno se vidi da počinje bijelim poljem, čak je i grb (ovoratne) Hercegbosne počinjao crvenim poljem i to nije nimalo slučajno.

Dakle, početna kockica nije slučajno nego političko pitanje i treba ga se držati. Možda se doista radi o slučajnoj grešci ali je teško vjerovati jer dizajner web stranica od Vlade dobija elemente, i ne vjerujem da je dizajner stranica naš hrvatski komplicirani rogati grb dizajnirao iznova nego ga je dobio unaprijed. Da li negdje u arhivama vlade postoji više varijanata (što bi eskulpiralo dizajnera), ili ga je on sam redizajnirao treba se upitati - ali to je slično onome kao kad su Džapićevci latinski pozdrav (mussolinijevski pa ustaški) tumačili mjerenjem visine kukuruza.

Sa simbolima države se ne smije poigravati.

Tko je glasao

Sve je to ok, međutim

Sve je to ok, međutim zaboravlja se pogledati bolje. Grb na Vladinim stranicama je negativ reljefa grba i prvo polje nije bijelo. A time pada u vodu sva priča o prvom polju koja se razvija ovdje.

Smislenija je kritika da grb nije trebao biti prikazan u negativu reljefa jer to stoji. Priča o prvom polju ne stoji jer je prvo polje na ovom grbu na stranicama Vlade ispravno.

Ja sam zadnji koji bi branio ovu Vladu kad griješi, ali ova priča s grbom je ne pretjerivanje nego ono "Besposlen pop i jariće krsti."

silverci

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

Nije negativ nego plavo

Nije negativ nego plavo bijela (dvobojna) simplifikacija slike u boji. Slika u boji se pretvori u greyscale (Crno_bijelo), a onda se crnobijele boje mijenjaju u plavo bijele boje, kao što je na donjoj slici dolje napravljeno pod "Duotone pozitiv".

Kad se "duoton pozitiv" inverziojom pretvara u "duotone negative" s dodatnim intervencijama u bojama (jer se kod inverzije mijenjaju i boje) doista se dobije prvo polje bijelo, ali bi se iste inverzije trebale dogoditi sa slikama u kruni grba. Tako bismo
- u prvom rogu krune trebali dobiti tamnu boju zvijezde i mjeseca a svijetlu podlogu - a nemamo,
- u drugom rogu bi bilo svijetlije prvo polje, tamnije drugo polje itd a nije;
- trećem rogu bi one tri glave bile tamne boje na svijetlijoj podlozi, a nije
- u četvrtom rogu bi koza trebala biti tamija od svijetlije pozadine, a nije;
- u petom rogu bi ona zvijezda i linije trebali biti tamnije od svjetlije pozadine, a nisu.

Ustvari se dogodilo da se inverzijom (negativom) zaista moglo postići prvo polje bijelo, ali je kruna Grba ostala u pozitivu - što je nešto što pojačava pitanje tko i zašto se poigravao simbolima države na službenim stranicama Vlade. Time i Lesarovo pitanje dobija na važnosti.

Dakle, kad se ta mogućnost (zamjene pozitiva negativom) eliminira, očito opostaje jasnim da se netko neopravdano i neprimjereno igrao s grbom RH - jer da bi se dobilo ono što se nalazi na Vladinim stranicama može se jedino namjernim manipulacijama bojama, uz određeno poznavanje kompjuterske grafike - dakle malo više truda od slučajne greške.

Dobro je da si spomenuo tu mogućnost, jer se sada još više uočava da su na stvari doista bile manipulacije znakovljem hrvatske države na Vladinm web stranicama (kruna je ostala ista ali se s poljima ba štitu se netko igrao).

Pitanje je zašto?

P.S.
Da ne griješim dušu pokušao sam svoje grafičke igrarije provjeriti. Kako je grb sa stranica Vlade je integriran u naslov do njega nisam mogao doći direktno, nego posredno (pretvarajući prethodno spremljenu stranicu u HTML file). Kad se to napravi imate jedan html dokument i posebni file sa svim elementima stranice (slikama) u njemu.Tako sam tamo među tim elementima našao "Logo hrvatske vlade" u kojem su polja štita postavljena kako treba (prvo je tamno drugo svijetlo itd.), ali je kruna grba u potpunoj inverziji (negativu tj. gdje je svijetlo sad je tamno i obrnuto). Kad se takav polovično inverzivan logo dodatnom inverzijom lansira u glavu straniici dobijemo ono što je Lesar našao. Pogledajte:

Onaj koji se trudio oko ovog grba i njegovog prezentiranja na vladinim stranica se jako trudio
- ili da postigne što bolju vidljivost grba na plavoj podlozi glave stranice (što je moguće i svjedoči o njegovoj potpunoj apolitičnosti),
- ili se posebice trudio slati neku vrstu hrvatskog "davinčijevog koda" (što bi moglo svjedočiti o njegovoj prevelikoj političnosti).

Ne znam, trebalo bi ga pitati što je zaista mislio, ali istina je da se oko ovoga grafički jako trudio !!

Tko je glasao

Onaj koji se trudio oko ovog

Onaj koji se trudio oko ovog grba i njegovog prezentiranja na vladinim stranica se jako trudio

Hvala, stvarno smo se trudili.

ili da postigne što bolju vidljivost grba na plavoj podlozi glave stranice

Upravo tako. Konačno pravi komentar na cijelu ovu priču s grbom na portalu Vlade RH. Hvala za glas razuma!

Hrvatski grb je vrlo nezhavalan za bilo kakvu grafičku primjenu primarno zbog jako puno detalja i boja koji se mogu razaznati jedino ako je grb većih dimenzija. Kako na webu nikada nema dovoljno prostora - puno smo vremena uložili za pronaći najbolje rješenje. Odluka je bila da je bolje imati čitljiviji jednobojni grb nego mrlju u boji, a dobili smo i pravnu potvrdu da je stilizacija grba dozvoljena ako se ne vrijeđa ugled i dostojanstvo RH. Iako se može o tome i diskutirati, mi smo uvjereni da smo napravili manji "zločin" prema grbu nego što su dizajneri-amateri napravili na stranicama Sabora (članak 5 - Zabranjeno je javno isticati dotrajale, neuredne, poderane ili na drugi način oštećene grb ili zastavu Republike Hrvatske.)

Grb na stranicama Sabora

- potpuno je deformiranog oblika jer je prva polovica stopljena s pozadinom.
- smeđa i crvena boja izmješane u neku čudno smeđo-crvenu boju.

To što se nalazi na stranicama Sabora je potpuno nepoštivanje državnih simbola i pretvaranje grba u ekvivalent poderane zastave. Nažalost, grafička pismenost u hrvata je toliko minimalna da u cijeloj ovoj zbrici oko grba na portalu Vlade RH nitko ne primjećuje pravi problem (dapače, Dragutin Lesaar je taj isti grb u svojem postu hvalio kao ispravnu primjenu grba!)

Kada već je pokrenuta diskusija o grafičkoj aplikaciji državnih simbola, nekoliko naših profesionalnih razmišljanja

- zakon je definitivno nedovoljno precizan (napisan 1990 u doba kada je žig pojam aplikacije grba - to se vidi u članku 8 - žig se navodi na prvom mjestu!) jer ne definira različite aplikacije koje su neizbježne u današnje vrijeme različitih medija i kanala komuniciranja
- nužno je napraviti knjigu grafičkih standarda koja bi jasno definirala kako se grb (i zastava) mogu koristiti u raznim prilikama (web, TV, papir c/b, papir u boji, mobilni uređaji, tekstil, ploče na zgradama, autotablice, putovnica, itd itd itd)

Inače, grb koji si pronašao u HTML-u je verzija koja se koristi kod printa (na bijelu pozadinu), verzija za header weba je na ovom linku. I zbog toga što je header plave boje morali smo napraviti inverziju....

(što je moguće i svjedoči o njegovoj potpunoj apolitičnosti),

Da bi biznis bio uspješan mora biti apolitičan. Nema davinčijevog koda u pravom svijetu, to je u domeni filmske mašte :)

Hrvoje Budin
--
NEOMEDIA :: kreativne komunikacije
(tvrtka koja je napravila web portal Vlade RH)

Tko je glasao

E pa stvarno, Hrvoje!? Još

E pa stvarno, Hrvoje!?
Još bi ti kod ponekoga i prošla izmotavačka spika (čitaj pokušaj pranja sranja!) da nisi posegnuo za "mi smo sve to super, nemojte sad o tome, nego vidite kak su to oni (sabor) sve sj.......!)
Daj! Nisko, tendenciozno, jalno, neistinito.

Tko je glasao

Hrvoje jako mi je drago da

Hrvoje jako mi je drago da sam na neki naćin upozorio na tehničku stranu grafičkih problema. Nadam se da će ovim se sleći politička dimenzija ovog slučaja. Ne bih do tih spoznaja došao da nisam uočio da ste morali raditi inverzije za krunu grba koja vam je morala pričinjavati probleme. No pritom ste zapostavili politički značaj polja na štitu - čije nezgodne konotacije ste mogli mnogo lakše izbjeći nego intervencije u kruni - jednostavnim prebojavanja polja. To sam i ja činio u svojim varijantama kad sam pokušavao shvatiti zašto se sve to tako dogodilo.

Grafika nije moje zanimanje, daleko od toga, ali se volim s njome zabavljati- Gledam to više "filozofski" pa i to da je i grafika također zasnovana na simbolima (boje i točkice koje formiraju impresiju), pa bi bilo pametno to prepraviti, da se ne uznemiruje one koji ne razumiju tehnićku stranu. Kad ne biste to učinili mogla bi nastati prava politička mistifikacija jednog tako jednostavnog problema.

Tko je glasao

Hrvatski Grb nije problem...

Hrvatski Grb nije problem... već novi improvizirani grb RH je problem!

Jakša

Obrisan

Tko je glasao

već novi improvizirani grb

već novi improvizirani grb RH je problem!

Bart simpson@Jakša, kakav improvizirani?
Ovaj sadašnji grb mi se nikad nije sviđao, a što je i vidljivo iz mojih komentara niže, i uvijek me podsjećao na Barta Simpsona (čudi me da nas nisu tužili za plagijat).

No, pustimo sad to, taj i takav grb izabrala je i postavila prva hrvatska vlast koju je izabrana na prvim parlamentarnim izborima. Dakle potpuno legalno i legitimno i u nikakvom slučaju se ne može reći da je improvizirano. Iza njega stoji otac domovine čika Franjo i gomila akademika i političara koji su napokon dosanjali slobodnu Hrvatsku (i koju su nažalost odmah smjestili neposredno iza stoljeća sedmog).

Znači, grb je takav kakav je i on ide na dušu svih onih koji su glasali za HDZ jer je HDZ zastupao upravo takav pogled na svijet i takvu katastrofalnu estetiku.

leddevet

leddevet

Tko je glasao

Legalno... slažem se....

Legalno... slažem se.... oni su to stvorili legalnim!

Legitimno... ni u ludilo!.....

Jakša

Obrisan

Tko je glasao

Radi se o negativu

Radi se o negativu reljefa. U reljefu imaš samo dvije boje. Svijetlu i tamnu.
U kruni grba na stranicama Vlade je pozadina tamna, a likovi su svijetli jer su reljefom istaknuti. Također u štitu grba prvo polje je svijetlo jer je naglašeno, a naglašeno je jer je u izvornoj varijanti crveno.

Ustvari se dogodilo da se inverzijom (negativom) zaista moglo postići prvo polje bijelo, ali je kruna Grba ostala u pozitivu

Pogledaj dvije crvene poprečne crte na dubrovačkom grbu u kruni. One su crvene kao i prvo polje na štitu. I u varijanti na Vladinoj stranici su te dvije stvari u istoj boji(svijetloj varijanti). Ista stvar je i sa crvenom podlogom na kojoj je kuna u slavonskom grbu u kruni.

Verzija grba na stranicama Vlade.


Negativ verzije grba na stranicama Vlade.

silverci

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

Ne znam Silverci kako efekte

Ne znam Silverci kako efekte izaziva reljef , ali dvobojni oblik se dobije i svođenjem višebojne slike na dvije boje - greyscale ili CB a potom duotonom u plavo-bijelu boju radi prilagođavanja stranici.

Za mene bi bilo logičnije da je uzimao slike (grba kao i drugih slika na stranici) i prilagođavao ih što je logičnije i grafički uobičajenije. Ovako je postignut efekt koji nije uobičajen nekakav dvoznačan, pa tako ni rezultat baš nije dobar jer izaziva razna tumačenja.

Tko je glasao

Ma naravno da bi bilo bolje

Ma naravno da bi bilo bolje da je gore zalijepio sliku grba u originalu. Želim reći da se razvila diskusija o prvom polju na štitu grba potpuno nepotrebno i neosnovano se optužuje Vladu i autora grafike na njenim stranicama za falsificiranje državnog grba i stavljanje prvog polja u bijeloj boji.
Priču su s drlesarovog bloga preuzeli skoro svi mediji i praše po tome, a da nitko ne gleda na sadržaj Vladinih stranica.
Pa na primjer, na stranicama Vlade imaš najavu sjednice Vlade. I u najavi piše:
Sjednica je otvorena za medije.
Pa imaš priopćenje sa te iste sjednice koje počinje riječima:
Na zatvorenom dijelu svoje današnje sjednice Vlada Republike Hrvatske donijela je...

Drlesaru i novinarima je draže baviti se grafičkim nespretnostima nego lažima i obmanama od strane Vlade. A laž i obmana je da je sjednica otvorena za medije ako sjednica ima zatvoreni dio.

P.S. Za efekt reljefa otiđi na groblje, potraži spomenike od crnog kamena(prilično popularan za nadgrobne spomenike zadnjih nekoliko godina) sa uklesanim grbom i vidjet ćeš o čemu pričam.

silverci

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

Samim time što Narod nikada

Samim time što Narod nikada nije pozvan na referendum o tome dal da grb bude ovakakv ili onakav ili da gora iznad našeg Hrvatskog Grba stavimo zvezdu, razvučenu zvezdurinu, krave, telad, konje magarce ili bilo što drugo je dovoljno nepoštivanje ovog našeg Naroda i Ustava da se čoviku zgadi svaka gadost koja je ikada izašla iz usta svakog tog lažova i manipulatora koji je tzv. zastupnik Naroda....

Kada već imamo odgovor od Mr. Frederika..... nije NDH ili bilo koja druga epizoda iz ove naše knjige povijesti razlog da bježimo od svojeg GRBa..... tako će jednog dana kada izađe kompletna istina o ovoj crnoj kronici koja se zove novija povijest.... biti razlog da Hrvatski političari tada opet nešto izmišljaju.... a sami kažete kako je vrlo važno poštivati svoje!

http://www.phrkkz.hr/images/25_7_90_1.jpg

Evo dan kada je Hrvatski Barjak opet ponosno uspostavljen kao JEDINI Barjak svih državljana RH kao i svakog čovika koji se osječa i malo povezan za RH.

Tko je ikada dao ikome za pravo da nešto novo izmišlja? ..... odgovor... NIKADA.... političari sami sebi napravili zakone da mogu manipulirati sa onim što je SVETO za sva vremena!

Think about it!

Sloboda Narodu.

Smrt fašizmu.

Jakša Matovinović

Obrisan

Tko je glasao

da gora iznad našeg

da gora iznad našeg Hrvatskog Grba stavimo zvezdu, razvučenu zvezdurinu, krave, telad, konje magarce ili bilo što drugo

@Jakša, taj i takav grb kakav imamo nastao ja na heraldičkim logikama kako su nastajali grbovi feudalnih država i monarhija. Ideja je da se, kao američki Indijanci koji nižu na uzici skalpove pobijeđenih neprijatelja, tako su ove države nizale grbove osvojenih i anektiranih krajeva i mogu se gledati kao strip u nastavcima.

Grb austor-ugarska
Ovo je veliki grb Austro-Ugarske (1867.-1918.) i kad malo promislim ipak smo dobro prošli!
Ovaj grb sjajno pokazuje logiku nabrajanje svih osvajačkih uspjeha, bilo vojnih, bilo bračnih, bilo diplomatskih.

Zanimljivo je uočiti da na Ugarskom dijelu grba ima i Riječki grb (dolje desno) koji je ovima bio vrlo važan (Rijeka je bila pod direktnom upravom kao Corpus Separatum). Očito da "novi heraldičari" nisu bili baš doslovni u slaganju slikovnice i nisu dodali još jednog dvoglavog orla u već brojno "životinjsko carstvo" naše Veliko Trgovačke monarhije.

Nakon što pogledamo ovu logiku tim je vidljivija Franjina (i Akademika Dalibora Brozovića) promašenost obavezne proizvodnje bolje prošlosti i nesposobnost stvaranja nečeg novog.

leddevet

leddevet

Tko je glasao

Tako je: Nakon što

Tako je:
Nakon što pogledamo ovu logiku tim je vidljivija Franjina (i Akademika Dalibora Brozovića) promašenost obavezne proizvodnje bolje prošlosti i nesposobnost stvaranja nečeg novog.

Svi si oni isti..... isti su po ponašanju kao i osvajači..... ali ovdje gledamo scenarij.....prvo oslobođenje države pod Hrvatskim Barjakom.... i onda autokratsko neofašističko ponašanje pojedinaca..... 'Ja osvajač......Ja Kralj.... Ja Poglavnik.... Ja Marshal... Ja Predsjednik...'' a Narod... tko nas šiša!

Hvala na grafički prikaz koji samo pomaže u tome da potvrdimo kako je glupo i totalno iskompleksirana gadost raditi ovakve egomanijačke umnobolesne malverzacije Hrvatskog Grba i Hratskog Barjaka.

U kratkim crtama:
http://images.google.hr/imgres?imgurl=http://www.worldstatesmen.org/hr-r...
(Note: kako lukavo piše ''ADOPTED''!!!!)

I Tko je išao na referendum 1990 po pitanju Hrvatskog Barjaka ili Hrvatskog Grba?

Ja nisam... nije niti jedan jedini Hrvat ili Hrvatica kao niti bilo koji državljanin bilo koje druge nacionalnosti.... osim što su POLITIČARI na svoju ruku usvojili svoju neku egomanijačku izmišljotinu... kao da su neka nova osvajačka kraljevina...... koji bolesnici! i danas brane svoje umnobolesne poteze stime što su sami sebi uveli zakone po kojem legaliziraju svoju psihopatsku bolest!

Jakob Matovinović - Jakša
volim svoje i poštujem tuđe

Obrisan

Tko je glasao

Koprcaju se ko fol.... a

Koprcaju se ko fol.... a pljačka i dalje teće kao rijeka Drava.... 100 na sat... sve nosi sa sobom!

Nijanse su bitne... pogotovo kada se krupne stvari ignoriraju! Pa čak i po pitanju referenduma!

Jakša

Obrisan

Tko je glasao

Što se grba tiče, imho je

Što se grba tiče, imho je veći problem ovo: http://www.index.hr/vijesti/clanak/kako-se-boja-srpske-kraljevske-obitel...
Pokauje se da se tradicija (na rasprodaji) po potrebi može mijenjati kako danas zbog EU, tako onda zbog raznih monarhija. Dubrovačka republika koja je bila relevantna na karti Europe je bez problema ostala bez svog prepoznatljivog branda, ali najbolje je ipak ono da se falsifikat nije ispravio jer su eto pečati već napravljeni?!!

Tko je glasao

Što se tiće Hrvatskog Grba

Što se tiće Hrvatskog Grba mislim da je ovdje jedna velika nepravda odrađena od strane naših političara.... sjetimo se koji je bio Hrvatski Barjak u ZGU kada je Hrvatski Narod glasao za NEZAVISNOST od SFRJ!

http://www.phrkkz.hr/images/30_05_90_1.jpg
evo tko je glasao... i koji je Hrvatski Barjak bio podignut u ime samostalne i slobodne REPUBLIKE HRVATSKE:

http://www.hdpz.htnet.hr/broj193/21-1-TUDJMAN-1990-193.jpg
http://www.phrkkz.hr/images/30_05_90.jpg
http://www.phrkkz.hr/images/25_7_90_1.jpg
http://www.phrkkz.hr/images/25_7_90_6.jpg
http://www.phrkkz.hr/images/25_7_90_3.jpg

Nikakve krune niti životinjsko carstvo ili razvućene petokrake iznad Hrvatskog Grba..... i više nije bila zastava RH crven, bijeli i plavi sa petokrakom u sedini:
http://www.phrkkz.hr/images/25_7_90_4.jpg

Nije prošlo koliko mjeseci i odmah se krenulo sa šupljom temom o tome kako ne smije Hrvatska imati svoj Barjak već nešto novo jer Hrvatski Barjak (Crven, Bijeli i Plavi) sa Hrvatskim Grbom u bijelom polju (da ne dira niti crveno polje kao ni plavo polje barjaka) bi bio onaj isti koji su i ''Ustaše'' imali...

Pa neka netko pobije ove argumente i DOKAZE da smo mi NAROD RH.... prevareni i opljačkani od prvog dana... i kako se nametala sila i samovolja političara od prvog dana!

NE GOSPODO... Zastava Ustaškog pokreta nije bila niti će ikada biti ''Hrvatski Barjak'' imali slovo 'U' okružen sa pleterom (zlatne boje) u gornjem kutu crvenog polja prema jarbolu.... i to nije bio Hrvatski Barjak..... već zastava koja se nametnula NDH... i to od strane Ustaškog pokreta ....... a to što su je protiv referenduma nametala Narodu kao nekakva zastava tadašnje Hrvatske Države.... pa fuj!...... to bi bilo kao da kažemo... 'pa sada je SDP na vlasti pa hajdemo stavljati... SDPov znak na Hrvatski Barjak i to ćemo bez referenduma koristiti u službene svrhe!' koja bahata samovolja političara.....

Isti su današnji političari kao i ondašnji... sve u ime Naroda a nikada da pita Narod.....

Neka mi bilo tko pokaže di je Hrvatski Barjak izgledao ovakav kao što je danas.... NE MOŽE,,, JER NIJE NIKADA BIO TAKAV GRB... NITI BARJAK... to je Franjino djelo... ZNA SE! Sila i samo-volja!

Osobno ne patim od toga tko kakve malverzacije čini sa našim znakovljem... ja znam tko sam i što sam... i znam što mi je u srcu.... a moje koze su u štali, moj maćak ima svoje misto za spavanje... a kune su u našim (što je ostalo od njih) Slavonskim šumama..... prihvačam da je sada već jedna cijela generacija odrasla uz ovaj Grb i Zastavu RH.... i ovo namjerno ignoriranje Časnog Grba našeg prekrasnog Dubrovnika je samo još jedan dokaz toga kako ovaj sadašnji Grb RH kao i Zastava nije uistinu bio po volji Naroda... već neki bolesni političara!!!!! ali smi MI državljani RH, kao i Hrvati koji žive u dijaspori.... prihvatili... nismo rekli 'NE' već.... smo stvarali državu.... i bili smo spremni na kompromise....... i prihvatili da je ovo sada nametnuto nama... i prihvatili smo to kao da je oduvijek bilo naše... i zaboavili na bahatu silu političara.... već smo stvorili RH... dok su je pojedinci uz blagoslov 'Politički Bogova' pljačkali... i harali... i dan danas se taj scenarij nastavlja.... u saboru se razglaba tko je bio Ustaša.. tko nije... tko je veći zločinac....a u međuvrimenu.... lopovluk.... nastavak prljave privatizacije... i sustavno uništavanje života i ponosa svih državljana RH.

Živila demokratska i slobodna Republika Hrvatska.

Živili za taj dan kada se bude pravedno provodila pravda u RH!

Jakob Matovinović - Jakša
volim svoje i poštujem tuđe

Obrisan

Tko je glasao

S obzirom na post najbolje

S obzirom na post najbolje bi bilo da razvalimo i krov crkve na Markovu trgu jer počinje s bijelim poljem, i još jedno pitanje ako Ustaše rade ustašluke što rade komunisti?

Tko je glasao

Rade kolumne. PS Aha Ustase

Rade kolumne.
PS Aha Ustase velikim a komunisti malim, ha?

Tko je glasao

Promašenijeg i

Promašenijeg i bespotrebnijeg teksta odavno nisam čitao. Lijepo ilustrira kakvim se pametnim poslovima bave saborski zastupnici.

A što se tiče nekih dolje navedenih komentara o zastavi, kad i kako je nastala i treba li je mijenjati nekom šarenom krpom u kockama, to je tek posebno smiješno. Opet stara boljka SDP-a, promijeniti sve što imalo podsjeća na vladavinu HDZ-a i Tuđmana (detuđmanizacija jel) iako se ovdje radi o državnim, a ne o stranačkim simbolima. Pa su tako uspješno detuđmanizirali državne blagdane i stvorili takvu konfuziju da više ljudi pojma nemaju kad je Dan neovisnosti, kad je Dan Sabora jer im je smetala već uhodana tradicija 30. svibnja kao Dana državnosti. Ako tome još pridodamo ukidanje JMBG-a kao identifikacijskog broja čime je napravljena vrhunska zbrka, vidimo svu raskoš i važnost promjena kojima su se bavili.

Tko je glasao

Opet stara boljka SDP-a,

Opet stara boljka SDP-a, promijeniti sve što imalo podsjeća na vladavinu HDZ-a i Tuđmana (detuđmanizacija jel) iako se ovdje radi o državnim, a ne o stranačkim simbolima.
A gdje ti u ovom postu i u komentarima vidiš prijedlog od strane SDP-a da se izmijene državna obilježja?
Zašto podmećeš nešto takvo?

Na drlesarov besmislen post ti ostavljaš jednako takav besmislen komentar(iako ti je prva rečenica komentara Promašenijeg i bespotrebnijeg teksta odavno nisam čitao.za dvije strelice gore).

silverci

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

ma to o SDPu je valjda išlo

ma to o SDPu je valjda išlo mene (iako to s SDPom nema nikakve veze)

to je samo moj stav o hrvatskoj zastavi i općenito vizuelnom identitetu nas kao države (a zastupam ga već više od 10+ godina)

naša zastava je ružna, nepraktična i teško pamtljiva

Tko je glasao

U vezi esteskih izbora

U vezi esteskih izbora rješenja, odabrani te Ljubičićev i ostali prijedlozi u vezi istoga ovog ali začudnijeg i timee novog, nisu samo estetski izbor i učinak te estetike u svijetu

nego se je radilo o čak višestrukom izboru:

- ili se baviti kao i do sada napredovanjem u prošlosti ili napraviti korak ne samo u budućnost i drugo nego i u sadašnjost, jer je sve to sadašnjost;

- možda još ključniji izbor, zapravo vjerojatno ključ ključeva, a to je da li u tome što to jest, povezana prošlost i sadašnjost i budućnost, dati orjentaciju i kreaciju i sve na to što jest ili i na izvjesnu začudnost i mogući višak vrijednosti ili mogući gubitak vrijednosti, na kreaciju i rješenje unutar toga. Logično je da su većinske snage, pa i danas su za, eksploataciju postojećeg, jer je to rudarenje i eksploatacija rude zbilja dugo unosno, dok svako novo poslovanje to zbilja ugrožava i lako i preko malog, pa i preko zastave, pokrene procese koji izmiču kontroli, a kontrola je ipak najvažnija;

- u tome vjerojatno ključni motivi, sa više strana potpuno opravdani i čvrsti. I stalni modernisti kreativci, npr. Krleža i krležijansi, su za držanje svoje vodeće avangardne uloge stalno morali doslovno uklanjati bilo kakve novije pojave, jer im ugrožavaju i ruše ključno. Ad likovnog je to detaljno obrazlagao ključni vedri duh svih pojava Bernardo Bernardi, u smislu da ne samo da je to tako nego i da ništa ne razumiju i da na to ne treba gubiti ni malo pažnje u smislu čuđenja i da treba veselo raditi svoje. A snage koje po prirodi posla i položaja rade i moraju raditi obrade postojećeg, one su u pravu da treba nešto od toga (Ljubičić to uvažava). Postmodernistima je najveći problem, sve copy paste čini da je ama baš sve postojeće, jer i novo i prije nego se rodi je postojeće, pa je iritantno gubljenje vremena oko bilo čega.

Tako da je i više nego razumljivo da raznovsne snage i orjenatacije ni načelno nisu za razmatranje onoga što ih ruši i što im destruira moždani defaul - lakše im se čini jedno stoljeće drviti po svemu nego riskirati 10 minuta začudnosti i izmišljanja rješenja. A u ovo zanimljivo doba nije za potcjeniti niti kulturno-revolucionrani žar koji stalno mobilizira i drži mobiliziranima mase, kako da pojdincci i male grupice da bi bili bolji od velikih pokreta pa i svjetskih pokreta, u većini i suvremenih zakona je to poptuno zabranjeno i najstrože se kažnjava - npr. da netko neovlašten uopće misli o arhitekturi, može očekivati čak jako opasne reakcije i akademika ako su blizu a njihove razdražene maoističke snage su spremne rastrgati zubima prije nego se napiše presuda. Ne smije se ni puno svjetovnije stvari, npr. reći da je voda na Vrbanima III puna ulja i razređivača i ne daj bože da reći da je država tu nešto dužna, pa je za najviše tajne duha i naročito estetike to još razumljivije - kao što znamo to je pravo rezervirano za akademike, vrhovništo, službu zaštite i najuže naprdne snage kada se sastatnu u Esplanadi, svorima ili kakvoj drugog rezidenciji.

Ujedno kako bilo šta, kada jaka nadgradnja bdije i mora biti i ovo i ono, i da i ne, i napredno u 10 smjerova i točno izbalansirano i JOT i nadsvjestski .... a nitko nije pruzeo zadatak to izvršiti, a i tko će, oni što se prime da sve znaju i mogu ... zna se.

Idemo dalje, nema predaje, sve je to stvar osobnosti i sposobnosti.

Tko je glasao

Bod za donju polovinu posta.

Bod za donju polovinu posta.

Tko je glasao

inače, kada smo već kod

inače, kada smo već kod vizuelnog identiteta neke države (gdje bi mi također držali dno ljestvice) vrijedi spomenuti prijedlog zastave koju je napravio boris ljubičić

a koja je po meni uvjerljivo najbolja zastava koju sam u dugo vremena vidio i da imamo takvu zastavu svi bi vrlo brzo zapamtili i našu šahovnicu i zastavu

ovako, koristimo shemu boja koja se ponavlja bezbroj puta, a grb sam po sebi je toliko kompleksan da je neprepoznatljiv

Tko je glasao

Po meni je ovo vrlo loša

Po meni je ovo vrlo loša zastava. Naime, ta zastava je čisti dizajnerski "proizvod", vizualni identitet, vizualna oznaka. Zastava u prvom redu nije dizajnerski "brend". Crven- bijeli plavi je povijesna hrvatska zastava iz 1848. Grb nam jest malo kompliciran, ali je trenutna zastava ipak bolja od dizajnerske "plahte". Veksilologija nije vizualni izgled - ovo se može koristiti kao vizualna oznaka zemlje, ali NE kao zastava.

Tko je glasao

evo i drugih neformalnih

evo i drugih neformalnih prijedloga iz doba kad se tražio identitet:
prijedlozi 1990te

Democracy is more than two wolves and one sheep voting on what to have for dinner...

Democracy is more than two wolves and one sheep voting on what to have for dinner...

Tko je glasao

Prekrasno!

Prekrasno!

Tko je glasao

ajoooh, herr lesar, čime se

ajoooh, herr lesar, čime se vi bavite, nemrem belivat. dokoni pop i jariće krsti..jel se tak nekak kaže? i kad samo pomislim da ste vi još jedan od one hrpetine dokonih sjedača u parlamentu koje mi svi ovdje plaćamo..bljak.

CC

Tko je glasao

I ja sam se to

I ja sam se to pital.
Sigurno ima pametnijeg posla u saboru koji treba obavit.

Tko je glasao

možeš li ti niže pasti?

možeš li ti niže pasti? svaki put kad pomislim da si dosegnuo dno dna, ti me iznenadiš nečim novim. ma sram te bilo. tebi bi vjerojatno bolje pasao nekakav jugoslavenski grb, vjerojatno i zastava plavi-beli-crveni s petokrakom u sredini.

Dragi moji, lijepi pozdrav!

Tko je glasao

puno bolje je pitanje zašto

puno bolje je pitanje zašto imamo taj grb, kako je on nastao

ima na Irming… ima i knjiga… a i njena
recenzija

Tko je glasao

Podsjetio bi da su 90-ih

Podsjetio bi da su 90-ih HDZ-ovci prodavali zastave sa takvim grbom. Koliko se sjećam za taj su grb onda tvrdili da je NDH-zijski. Znao sam da hrvatski grb počinje s crvenim poljem pa me ta priča oko tog grba nije nikada zanimala.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Zašto onda grb na web

Zašto onda grb na web stranici Vlade ima prvo polje bijele boje?

zato što je u negativu

Tko je glasao

Je, u negativu je. A sto se

Je, u negativu je. A sto se tice krune nju je malo teze na tim niskim rezolucijama staviti u negativ da ispadne "citljiva". Iako mi nije jasno zasto su forsirali s negativom, mogli su staviti normalan hrvatski grb. Mozda se ne bi uklopio bas sasvim u dizajn stranice, no barem bi otklonio ovakva pitanja jer se aludira na ustaski grb koji pocinje bijelom bojom u stitu.

--
Think for yourself, question authority.

Tko je glasao

aludira na ustaski grb koji

aludira na ustaski grb koji pocinje bijelom bojom
Potpuno je besmisleno za hrvatski grb koji počinje bijelim (izvorno, zapravo, srebrnim) poljem tvrditi da je "ustaški", kao što je besmisleno i za drugu varijantu tvrditi da je "komunistička" (a i takvih uvjerenja ima). Naprosto, i jedna i druga varijanta u Hrvatskoj su bili u upotrebi par stotina godina prije negoli su se uopće pojavili i ustaše i partizani.
vidi, npr, http://hr.wikipedia.org/wiki/Grb_Hrvatske ili http://uk.youtube.com/watch?v=QS8BR9_-71w
Inače, sasvim uvjerljivo zvuči mrakova verzija o dizajnerskim potrebama. Na plavoj pozadini "plava" bi se početna polja stopila s njom, pa bi grb ispao "kusav".

Tko je glasao
Tko je glasao

A si čol da su i naši novi

A si čol da su i naši novi tramvaji navodno ustaški.

Tko je glasao

Jesam, jesam. Nikoga u

Jesam, jesam. Nikoga u novohrvatskoj nije bas zazuljalo ime pa je tako Koncar pod stare dane postao ustaski.
Da upravo zbog tramvaja je to pocelo kod mene, pa tako od tad trazim i uocavam te U ove u raznim stvarima koje su mi se do prije malo cinile nevinim.

Tko je glasao

Pa to sam i gore napisao, da

Pa to sam i gore napisao, da zbog dizajna nije kruna u negativu. A sto se tice stita, meni OSOBNO je svejedno kojom bojom pocinje, nego sam cisto ustvrdio da ovakav grb kod odredjenih ljudi stvara polemiku, a to se vidi jer je o ovome autor (koji je ujedno i saborski zastupnik) napisao dnevnik.

--
Think for yourself, question authority.

Tko je glasao

zato što je u negativu to

zato što je u negativu

to sam i ja prvo pomislio, ali su me razuvjerili oni mali grbici gore.
osim ako ovo "u negativu" ne mislis preneseno. :) :)


Preselio sam blog. Od travnja nove dnevnike možete naći na:
aleksandar-hatzivelkos.from.hr
[new time, new place]

Tko je glasao

Ma to na stranicama Vlade je

Ma to na stranicama Vlade je negativ reljefa i zato je ispao tako kako je ispao, ali je jasno da je i na tom grbu prvo polje crveno.

silverci

"Isto i jednako nisu ni isto ni jednako."
silverci

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. demoKracija ministara od aluzija komentara 0
  2. I bez SAD, svijet nastavlja akcije zaštite klime od Zoran Oštrić komentara 0
  3. Predsjednik vlade RH, A. Plenković, odrađuje protiv SAD-a i predsjednika D.Trumpa, protiv KGK i protiv RH od ppetra komentara 0
  4. historijska top lista uspješnih opsjena/ra od indian komentara 89
  5. čovjek proizvodi uzrok i posljedice od aluzija komentara 0
  6. čovjek ima alat... alat ima čovjeka od aluzija komentara 0
  7. Trg maršala Tita od aluzija komentara 1
  8. UMJETNI VLASNIK od petarbosni4 komentara 6
  9. Stanje Firmi U Bosni I Hercegovini od AlexD komentara 0
  10. Mala analiza od drvosjek komentara 46
  11. gospodari naši od aluzija komentara 0
  12. imati NOVO za posljedicu NOVU od aluzija komentara 0
  13. zadomspremni od drvosjek komentara 5
  14. NE jednakost zašto postoji od aluzija komentara 0
  15. Razotkrivanje: „Istanbulska konvencija“ je agresija na sve države koje su zaštitile brak kao zajednicu muškarca i žene od ppetra komentara 9
  16. I meni je žao svih nevinih od drvosjek komentara 31
  17. porezoPrimci naredboDavci ŠEFovi od aluzija komentara 0
  18. VLASNITVO I UPRAVLJANJE NJIME - ius gubernandi od petarbosni4 komentara 15
  19. Ne prestanete li s „pomirbom“, zakrvit ćemo se još i više od Feniks komentara 26
  20. kobna diktatura ŠEFovanja - ažuriranje 2017-08-16 od aluzija komentara 0
  21. naređenje/izvršenje (a za NE poslušnost kažnjavanje) od aluzija komentara 0
  22. Vlada treba služiti građanima od Mucke komentara 0
  23. Porez na nekretnine u RH je agresija mainstream političara-na daljinski iz EU, na hrvatske građane i RH od ppetra komentara 13
  24. Sloboda je tu! A gdje smo mi? od boltek komentara 9
  25. enciklopedija ažuriranja (nacrt) od aluzija komentara 0

Tko je online

  • boltek

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 1
  • Gostiju: 44

Novi korisnici

  • mmarijan
  • Crvena
  • gived
  • AlexD
  • Voltron