Prije nekoliko dana dvije internet mega-kompanije Google i Verizon složili su se oko "nacrta plana oko toga kako će se internet servisi prenositi mrežom". Ovako lijepo složena formulacija mnogima od nas ne znači puno no ima potencijalno devastirajuće efekte na internet kakvog ga poznajemo danas.
Internet, u teoriji, je metoda prenošenja podataka iz jedne u drugu točku. Podaci mogu (i jesu) svakojaki pa tako imamo web stranice, slike, audio i video, elektronsku poštu, servisi za prijenos dokumenata i mnoge druge namjene. Svi ti podaci putuju preko iste žice (ili cijevi ako vam je to lakše zamisliti). Internet je osim toga zamišljen i danas u praksi funkcionira kao neutralan medij, a to znači da svaki od gore nabrojanih servisa ima jednaki tretman prolazeći kroz mrežu. I ne samo to, nego neovisno odakle je neki podatak potekao on ima jednaki tretman te se mora proslijediti po redosljedu dolaska na mrežu. Taj temeljni princip kojeg danas nazivamo "net neutrality" ili neutralnost interneta proizlazi još iz zakona kojeg je 1860. godine izglasao Američki kongres nakon gradnje telegrafske mreže koja je povezala istočnu i zapadnu obalu Amerike i koji otprilike kaže "Poruka zaprimljena od bilo koje osobe, tvrtke ili institucije će biti nepristrano odaslana po redosljedu primitka".
Prevedeno, ovaj tehničko-pravni žargon znači da je internet konfiguriran na način da danas gotovo besplatno možete telefonirati na drugi kraj planete a da niti ne dignete telefonsku slušalicu od telekoma koji bi vam za istu uslugu naplatio po minuti onoliko koliko danas možda plaćate mjesečni priključak na internet. Nadalje, to znači da možete gledati YouTube filmiće bez da oni zastajkuju, ili da će se web stranice Večernjeg lista ili vašeg bloga učitavati apsolutno istom brzinom.
Nacrtom dogovora između Googlea koji proizvodi ili preusmjerava ogromni dio internet sadržaja ove planete, te Verizona američkog telekom giganta koja upravlja velikim dijelom internet mreže otvorio se prostor da pojedine "premium usluge" dobiju mali na putu kroz internet. To ukratko znači da će, ako ovaj presedan prođe, biti moguće da će vaš telekom ograniči (uspori, oteža ili na drugi način regulira) pojedine tipove prometa kao što su to audio ili video konferencije, a sve skupa kako bi vas prisilili da počnete koristiti (i naravno, to primjereno platiti) njihovu uslugu, ili, može vam se dogoditi da će telekomi usporiti pristup vašem omiljenom web portalu ili web mail servisu a maksimalno ubrzati neki svoj www ili tv portal. Sve u svemu, web sadržaji više neće biti ravnopravni, a u utakmici onih koji su u mogućnosti platiti "premium uslugu" i onih koji to ne mogu, ali su zato sastavni dio zbog kojih je internet uznapredovao do današnjeg stadija sasvim je jasno tko će izvući kraći kraj.
Neutralnost interneta je konpcet na kojem internet počiva, i dok amerikanci već danas vode bitke oko nacrta planova i potencijalnih zastrašujućih konsekvenci takvih dogovora, sasvim je nejasno što bi se moglo dogoditi u ovim našim, pomalo zabačenim rukavcima interneta ako lokalni telekom šerifi počnu regulirati protok interneta po svojem ukusu.
p.s. ovo je članak koji sam napisaio za subotnji Večernji list. Sama tema naoko nema veze s politikom ili pollitikom, no presedan koji bi se mogao doogoditi ima velike potencijalne konsekvence na internet u cjelini, a potom će sve to skupa na ovaj ili onaj način zahvatiti i ove zabačene rukavce interneta poput Hrvatske - zbog čega mislim da je bitno da prodiskutiramo tu temu jer se internet pretvorio (između ostalog) u jaki komunikacijski kanal za izražavanje političkih stavova i ovim aranžmanom neke stvari jednostavno više neće biti iste.
Niti je google stvorio
Niti je google stvorio internet niti internet ovisi o njemu. A niti je internet samo www. Google ima dva dobra proizvoda koja su danas vrlo zamjenjiva i on je toga svjestan, a sad je popusio kad je otisao iz najveceg rastuceg trzista interneta koji ce za pet godina imat vie internauta nego europa ljudi.
Njegovo poslovanje ovisi o linku google.com kojeg mozemo promijeniti vrlo lako, ali PR nam kroz EU medije kao bug, jutarnji, vecernji namecu da su Apple i Google fundamentalni za danasnji IT, a mi znamo da nisu. Apple ima jedan ne bas dobar mobitel i fejsbuk generaciju oko toga, a google trazilicu koja jako brzo moze postati nova altalavista ili icq.
Naprosto google pokusava u svim segmentima napraviti novi boom, ali jednostavno mu ne ide.
Danas postoji sve vise specijaliziranih trazilica koje svi koristimo kao to su trazilica wikipedije, youtubea i slicno. Sve manje ljudi koristi google homepage, a nekoc simpaticna tvrtkica postaje monstrum kojeg tesko da mozemo uspredjivat s Microsoftovom koji u svome operacijske sustave ne ugradjuje trojance, a proizvodi kao bing su sasvim ok zamjena za google.
I java programski jezik se nece razvijati brzo kao .net tehnologija jer je James napustio oracle i tu ce google isto izgubiti. I kao da je google najveca tvrtka na svijetu. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_the_largest_global_software_companies Pa na nekim listama ga uopce nema.
Internet su stvorili anonimni genijalci i tako ce ostati, a korporacije neka sišu kitu.
Ne treba se bojati treba se veseliti što zivimo u predivnom dobu interneta.
wiki drustvo je nasa sadasnjost, buducnost i jednakost. Predstavnicki feudalizam mora umrijeti!
- odgovori
-
- 1 vote
Tko je glasaoEvil Empire II Google
Evil Empire II
Google dostojno nasljeđuje i nadmašuje nekad mrski Microsoft.
Međutim, Microsoft je bio najbrutalnije napadan za mnoge stvari koje se Googleu ni ne spominju. No, za razliku od velikog zločestog vuka Microsofta, Google se predstavlja kao dobrica, a radi stvari kojih se Microsoft nikada nije ni usudio dotaći.
Pored svega, Google je veliki eksploatator tuđe infrastrukture i resursa, a potom i veliki vlasnik ključne internet infrastrukture. S jedne strane uzimaju badava, a s druge sve to naplaćuju i žele naplatiti još i više. Sve ovo zapravo zaslužuje jedan veliki dnevnik, pa ga možda jednom i dobije...
Evo, nekoliko priča za zainteresirane:
http://www.bug.hr/ostav/lucijan-caric/78914.aspx
(ovoga se ne bi postidjeli ni mnogi hrvatski tajkuni vrlo skloni sukobu interesa)
http://www.computerworld.com/s/article/9176810/Google_stops_sniffing_Wi_...
(ovo je bila "greška" - naravno, greška je u tome što su ih uhvatili)
http://www.vjesnik.hr/html/2010/07/24/ClanakTx.asp?r=tem&c=10
(ovdje je Vjesnik napipao jednu strašnu temu, koja je prošla nezapaženo i nedovoljno obrađeno)
- odgovori
-
- 1 vote
Tko je glasaoAko sam dobro shvatio, a
Ako sam dobro shvatio, a Internet shvaćam kao platformu po kojoj za sada slobodno hodaju razno razni korisnici, gospoda bi, osim što sada naplaćuju svoje alate i svoje sadržaje, htjela komercijalizirati cijelu platformu pa naplaćivati i hodanje njome?
Nikada problem nisam vidio u tome što autori i pružatelji usluga iste nastoje naplatiti jer je uvijek bilo dovoljno onih koji su svoje sadržaje davali besplatno. U tom kontekstu nije problem ako npr. Jutarnji ili neki drugi list kažu da se za čitanje njihovih sadržaja treba (pret)lpatiti.
Međutim, da se sad naplaćuje pristup i onim sadržajima koje autori nude besplatno, to nije u redu.
Postavlja se pitanje čija je zapravo infrastruktura, čija je zapravo platforma? Googleova?
Ako se korištenje platforme želi naplatiti, dodatno, preko onoga što plaćano providerima koji nam omogućavaju pristup platformi, onda to rješenje ne valja i treba se boriti protiv toga.
Internet jest, ili bi barem trebao biti, opće dobro.
Linux je jedan od mogućih odgovora, može se nastaviti s raznim drugim, ali ako bi oni naplaćivali to da uopće možemo koristiti i Linux, onda je to katastrofa.
Treba ustati protiv toga, posebice oni koji mogu utjecati da do toga ne dođe.
B-52
- odgovori
-
- 3 votes
Tko je glasaoGoogleov prvi cavao.... i
Googleov prvi cavao....
i vrijeme je da se pocne uvoditi malo reda na Internetu.
jer, kolikagod bila korist od njega, tolike su i zloupotrebe.
prezagadjen je i treba mu cistka.
vi koji do maksimuma koristite sve sto je besplatno, trebate znati - svemu dolazi kraj, pa tako i "mukte" Internetu.
- odgovori
-
- -1 votes
Tko je glasaoMukte Internet????? Znaš li
Mukte Internet?????
Znaš li ti koliko ja plačam T-Comu račun za ovaj moj "mukte pristup".
Flate rate - 99 kn
Naknada za korištenje Interneta - 60 kn
Dakle cca 150 kuna mene košta ovo malo surfanja.
Da nemam flate rate, platio bih cca 60 kuna manje...
Molim te, nemoj govoriti da je ovdje nešto mukte....nismo mi Finska pa da nam Internet spada u osnovna ljudska prava...
- odgovori
-
- 2 votes
Tko je glasao@aleksandar, krivo si
@aleksandar, krivo si shvatio.. govorim opcenito i malo karikirano.
naravno da ne znam kako je u hrvatskoj.. i koliko ti placas.
posto si mi malo opisao svoje, evo da i ja tebi kazem ono moje, osnovno:
ovdje u Britaniji mozes birati kompaniju-providera i velicinu Broadbanda. (sadasnji laptop mi je prvi u zivotu, jednostavan home basic, imam ga 2 godine.)
odmah sam pronasla ponudu koja mi je najbolje odgovarala, a to je Virgin Medium Broadband + telefon fiksni (placanje prema koristenju).
mogu surfati koliko zelim, a sad placam 25£ (prva godina je bila jeftinija, znas ovdje ti tako pridobijaju musterije)
jos uvjek sam na tom "paketu"(bundle) i ne planiram mijenjati, iako sad ima i jeftinijih.
ako hoces najveci-najbrzi (Large) Broadband s ovim i onim neogranicenim, trebas najvise i platiti.
i to je meni potpuno u redu..
koliko platis -toliko dobijes!
a placas onoliko koliko mozes! (drugim rijecima "kol'ka deka, tol'ko i topline")
nadam se, da se sad bolje razmemo!
PS. ne vidim potrebu da Internet spada u osnovna ljudska prava.
- odgovori
-
- 1 vote
Tko je glasao"ne vidim potrebu da
"ne vidim potrebu da Internet spada u osnovna ljudska prava."
Dalo bi se o ovome danima. No, najkraće neka bude usporedba s pravom na informiranost. Pretpostavljam da ti je zbog ograničenog korištenja i percepcije interneta to najbliže. Naravno, moglo bi u usporedbu i s pravom na edukaciju/obrazovanje. Pravom na zdravstvenu zaštitu. Pravom na posao/rad. Pravom na komunikaciju. Pravom na participiranje u svemu što je od javnog/općeg interesa. Pravom na tehnološki razvoj, ili bar držanje distance iza razvijenih, bez rapidnog udaljavanja. Moglo bi u usporedbu sa stotinama osnovnih ljudskih prava. Jer nema segmenta života koji danas nije, ili barem neće biti u bližoj budućnosti prebačen na internet. Dakle, nije to samo surfanje medijima-blogovima-YouTubeom-web shopovima...
Evo samo par linkova koji te možda mogu navesti na drugo razmišljanje:
- opća enciklopedija (Wikipedia) i tisuće drugih enciklopedijskih baza na wiki principu
- baza akademske literature (http://scholar.google.hr/) i srodne baze, npr. medicinska baza - stručni znanstveni časopisi/članci, znanstveni radovi, opće medicinsko znanje (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed), ostale granske baze znanja, radova, projekata, ...
- baza programa/aplikacija otvorenog koda (http://sourceforge.net/)
- web edukacija - web akademije - daljinsko učenje ( Cisco akademija, razni e-Learning projekti i škole)
- sloboda govora i mogućnost participiranja u razmjeni mišljenja/ donošenju odluka...
Uostalo, nemam trenutno vremena, ali ti zato dajem članak iz tvoje zemlje:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8548190.stm
Ili kad ovo Bill Gates kaže, nije to samo zato da bi u narednom periodu prodao što više svojih Windows7 i Office paketa: http://techcrunch.com/2010/08/06/bill-gates-education/
Dakle, potrebna je promjena svijesti iz determinirano potrošačke u neki bolji oblik i onda neće biti jedina preokupacija jesam li zadovoljan uslugom za 25 funti ili sam mogao proći jeftinije; i onda neće internet biti samo dobrodošla inovacija koja mi prijašnjih četiri sata pasivnog buljenja u televizor sada proširuje/obogaćuje s dvije komponente, dva sata buljim u TV, a dva sata "surfam"
I budući pristup internetu zaista treba spadati u osnova ljudska prava, težište rasprava bi se prije trebalo pomjeriti ka nečem drugom: Naime, obično je država ta koja garantira osnovna/proširena ljudska prava. A kad država nešto garantira, ona želi i barem malo nadzirati/ upravljati procesima :-))
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasao@panonVU.. minus ti je za
@panonVU..
minus ti je za tvoje krive pretpostavke o mojoj osobi.
na svoje kompjuterizirano razmisljanje imas pravo.
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasao"ne vidim potrebu.... da,
"ne vidim potrebu....
da, dalo bi se o ovome danima... bla-bla blebetati, kao i o svemu drugome.
ne zelim se uopce upustati u raspravu o Internetu i dokazivati ovo i ono.. ne zanima me.
ali cu te ispraviti u tvojim krivim pretpostavkama o meni (posto mrzim kad ljudi pretpostavljaju o nekome ono sto on nije rekao, a pogotovo o meni).
pa ovako, najkrace:
.. internet mi nije ogranicen, nego ga koristim onoliko koliko JA ZELIM.
(ne samo surfanje, You-Tube, web shoping -to uopce ne radim, chatove, twittere, facebookove..ne koristim....itd)
.. Wikipediju koristim jako puno (i stoga ju i DONIRAM par puta godisnje)
.. medicinske webove takodjer
.. da sam mladja vjerojatno bih koristila i web edukaciju i jos ponesto drugo...
.. TV nikad nisam gledala puno..
moj modus vivendi je ovaj - UMJERENOST U SVEMU!
i ovo pravilo - ne dopustiti da moje zelje postanu moje potrebe!
jer, upravo to ne pravljenje razlike izmedju 'potrebe' i 'zelje' je ono sto suvremenog covjeka toliko zarobljava i pretvara ga u potrosackog manijaka - konzumeristu.
hvala Bogu sto to nisam! kupim samo ono sto mi treba za zivot i samo to imam (nikakovih zaliha, duplikata, triplikata i nepotrebnih "potrepstina"..) staromodna sam, tradicionalista sto se tice hrane i kuhanja, oblacenja, ponasanja....i opcenito nacina zivota.. i ponosna, zadovoljna sto se ne prilagodjavam i ne povodim za suludim trendovima koji su pretezno vrlo stetni i cak destruktivni.
dakle, "potreba promjene svijesti iz potrosacke u neki bolji oblik"... ne nimalo ne odnosi na mene. nego ustvari na tebe sto mi je vise nego ocito!
..ne postoje stotine ljudskih prava, samo ih je NEKOLIKO! ali na stotine je ljudskih ZELJA!
nisi se trebao trudit i navodit sve te linkove, jer ja odlicno nalazim sve sto me zanima. a da mi das i milijun njih, ne bih promijenila svoj stav i nacin razmisljanja po tom pitanju, tim vise sto mi svi koje poznam kazu - "blago tebi kad mozes tako!"
Usput, na tvoje sarkasticno ...."clanak iz tvoje zemlje".. odgovorit cu pristojno, da Britanija nije moja zemlja, nego zemlja u kojoj zivim nekoliko godina.
Mislim da smo si nas dvoje sve rekli i kao sto rekoh na pocetku, takve debate me uopce ne zanimaju:))
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaoPS. ne vidim potrebu da
PS. ne vidim potrebu da Internet spada u osnovna ljudska prava.
Internet je alat komunikacije 21 stoljeća. Komunikacija je elementarno pravo homosapiensa, i civilizacija to pravo, tokom povijesti, na sve moguće načine želi suzbiti.
Ako moćan alat komunikacije isključiš, to činiš istu stvar kao da ratarima uvjetuješ korištenje traktora (samo nekima). a ostale prisiliš kotristiti drveni plug bez volova.
Internet spada u osnovna ljudska prava
- odgovori
-
- 6 votes
Tko je glasao@zoc kazes -"Internet spada
@zoc kazes -"Internet spada u osnovna ljudska prava"
ne slazem se i gotovo.
moj stav prema Internetu je podosta drugaciji.
.. i druskane moj, svemu dodje kraj.. nista nije navijeke.
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasao.. i druskane moj, svemu
.. i druskane moj, svemu dodje kraj.. nista nije navijeke.
E pa pajdašice, koja nisi (mislim moja), ništa nije na vijeke, tako ni ova civilizacija.....
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaoE pa pajdasice.... TOCNO.
E pa pajdasice....
TOCNO.
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaoMislio sam reći potrebe a
Mislio sam reći potrebe a ne prava...
Ako misliš da ne spada u potrebe,. možemo razvezati u diskusiju:)
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaointernet je osnovno ljudsko
internet je osnovno ljudsko Pravo, a
poluNEpismenost se danas mjeri drugačije
Zaključno:
internetski nepismeni su nam gazde (za sada)
2011 možda donese promjenu.. vidjeti ćemo
tko zna kakvu ćemo budućnost izgraditi*:o)
.. jer ta budućnost ipak ovisi o NAMA*¨¨[:o)
DuroPula@gmail.com
- odgovori
-
- 3 votes
Tko je glasaoMaye su govorile nešto o
Maye su govorile nešto o 2012? :)
- odgovori
-
- 1 vote
Tko je glasaoMaye su govorile..... (o
Maye su govorile.....
(o Kraju svijeta 2012. na Tubi ima "mali milijun" clipova. samo neke pregledala... sve na isti kalup.)
jel' mozda mislis ovo?
http://www.youtube.com/watch?v=11iCmzGnOI8
ni slicno mom dnevniku o Kraju Svijeta!
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaoMolim te, nemoj govoriti da
Molim te, nemoj govoriti da je ovdje nešto mukte....nismo mi Finska pa da nam Internet spada u osnovna ljudska prava...
Možemo biti !
Stvar društvenog koncenzusa. Ako većina u Saboru to odluči - bit će.
Ovi predstojeći izbori mogli bi donjeti promjenu
- odgovori
-
- 3 votes
Tko je glasaoSlažem se sa tobom.
Slažem se sa tobom. Trenutna garnitura odlučuje sukladno konsenzusu svojih gospodara. Ne vidim da je na horizontu drugačije garnitura... Ili mi je dalekozor slab:) ?
- odgovori
-
- 2 votes
Tko je glasaoNije u pitanju dalekozor,
Nije u pitanju dalekozor, Slobodan pogled je dovoljan. Ako se ne ponude promjene slijedi ulica sa svim posljedicama. Budući da su naši političari prvenstveno oportunisti, ponudit će promjene, rađe nego da ih netko natambura i makne.
Trebalo bi uprijeti i u prograne stranaka ubaciti takve (financijski ne velike) zahtijeve
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaoOsim što su oportunisti,
Osim što su oportunisti, oni su i mali ljudi....
Dolaze Velika vremena koja zahtjevaju Velike ljude...
Ne tako davni primjer Velikih vremena - uspon Miloševića u drugoj polovici 80-tih godina prošlog stoljeća nije iznjedrio Velike ljude koji bi mu se suprotstavili.... analogija???
- odgovori
-
- 1 vote
Tko je glasaoU režiranoj predstavi sa
U režiranoj predstavi sa podjeljenim ulogama nema velikih ljudi - samo glumci. Režiser na pozornici nije vidljiv, a sudeći po kvaliteti izvedbe bio je moćan, ali ne i čovjek.
Chaos often breeds life, when order breeds habit. – Henry Adams
Veliki ljudi postoje u životu, a ne u predstavama
- odgovori
-
- 2 votes
Tko je glasaoGoogleu se dogadja tzv
Googleu se dogadja tzv "sindrom velicine". To je faza prelaska iz simpatije u antipatiju.
Kad je Microsoft pocinjao veliki IBM je bio tada velika babaroga, a Microsoft simpaticna alternativa.
Kad je Microsoft narastao poput IBM-a nekad, a i veci, nastala je opca antipatija i sve do teorija zavjera Bildeburga i sl. prica.
Google je do prije par godina opisivan kao mala simpaticna firma sa mladim ljudima, a sad je izgleda jednostavno dosao u fazu da je veci nego bi to ljudi mogli shvatiti. Tako da je ovo moguce prvi u nizu slijedecih udaraca na Google.
Njih to vjerojatno najmanje brine, jer im je pravi problem Bidu
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaomogli bi tu dodati i apple.
mogli bi tu dodati i apple. prije mala simpatična tvrtka puna kreativnih ideja naspram groznog microsofta koji mu krade ideje. sad kad apple nije više mala tvrtka prestala je biti simpatična. afera za aferom se zaredala. npr. medijska hajka zbog samoubojstava nekoliko djelatnika u firmi koja sklapa iphone a koja ima skoro milijun zaposlenika...
političari su prepoznali takvu percepciju javnosti pa ćemo nerijetko čuti sa njihove strane kako žele pomagati small business te skresati krila big businessu. reći nešto dobro o velikoj kompaniji može biti vrlo, vrlo opasno za nečiju popularnost. a popularnost je u politici sve! zato se komplimenti velikim tvrtkama šapuću na uhu kad treba iskamčiti koji dolar.
- odgovori
-
- 1 vote
Tko je glasaoPa dobro, tko će onda od
Pa dobro, tko će onda od vas izbrisati ovaj sadržaj s Wikipedije, jer je lažan, zar ne? Ili, zar ne da ne? :-)-: (smješko-antismješko)
Proponents of net neutrality include consumer advocates, online companies and some technology companies.[23] Many major Internet application companies are advocates of neutrality, including Google, Yahoo!, Vonage,[24] Ebay, Amazon,[25] IAC/InterActiveCorp. Microsoft, along with many other companies, has also taken a stance in support of neutrality regulation.[26] Cogent Communications, an international Internet service provider, has made an announcement in favor of certain net neutrality policies.[27] According to Google:
Network neutrality is the principle that Internet users should be in control of what content they view and what applications they use on the Internet. The Internet has operated according to this neutrality principle since its earliest days... Fundamentally, net neutrality is about equal access to the Internet. In our view, the broadband carriers should not be permitted to use their market power to discriminate against competing applications or content. Just as telephone companies are not permitted to tell consumers who they can call or what they can say, broadband carriers should not be allowed to use their market power to control activity online.
—Guide to Net Neutrality for Google Users
http://en.wikipedia.org/wiki/Network_neutrality
- odgovori
-
- 1 vote
Tko je glasaoLakše
Lakše malo!
http://news.cnet.com/8301-13860_3-20012723-56.html
Prije donošenja bilo kakvih definitivnih zaključaka o kraju interneta treba se zamisliti nad svim aspektima tog slučaja:
http://www.youtube.com/watch?v=JQD0JlfjTMw&feature=youtube_gdata
Iz ovog se saznaje da i Google i Verizon poriču da su postigli bilo kakav sporazum (osim ako se to nije dogodilo danas, za kad je bilo najavljeno, pa mi je promaklo). Naravno, to su izjave za javnost. Iza kulisa predstavnici biznisa dogovaraju i provode što hoće. Pogotovu u ovom slučaju gdje vladina agencija nema autoriteta nametnuti regulaciju interneta tj. šef agencije Genachovsky oklijeva ponovno zadobiti taj autoritet. Gost komentator bio je jako oštar u opisu situacije, čak ogorčen (s pravom). Međutim, moje mišljenje je da će Obamina vlada konačno biti prisiljena da put the money where its mouth is, ako se ipak dogodi ovaj googl-verizonski udar na neutralnost neta, možda. Tomu bi mogao pomoći i masivni pritisak korisnika i korisnica neta.
nemesis
nemesis
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaoevo, prijedlog je na
evo, prijedlog je na stolu
http://googlepublicpolicy.blogspot.com/2010/08/joint-policy-proposal-for...
dvije stvari iz ovoga izlaze:
Fifth, we want the broadband infrastructure to be a platform for innovation. Therefore, our proposal would allow broadband providers to offer additional, differentiated online services, in addition to the Internet access and video services (such as Verizon's FIOS TV) offered today. This means that broadband providers can work with other players to develop new services. It is too soon to predict how these new services will develop, but examples might include health care monitoring, the smart grid, advanced educational services, or new entertainment and gaming options. Our proposal also includes safeguards to ensure that such online services must be distinguishable from traditional broadband Internet access services and are not designed to circumvent the rules. The FCC would also monitor the development of these services to make sure they don’t interfere with the continued development of Internet access services.
i to da se predloženi dokument ne odnosi na wireless
kao što napisah...
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaoKoliko god je na stolu još
Koliko god je na stolu još zaista nije jasno što bi trebali biti diferencirani online servisi. Pogledajmo što imamo sada. Klasično - triple play usluga. Dakle javni, širokopojasni internet i privatne mreže za VoIP i IPTV, kao usluge ISP-a prema "običnim smrtnicima". U poslovnom svijetu te se usluge dalje šire na simetričnu brzinu pristupa, izravnu vezu s backboneom, VPN, zakupljeni vod, razne vrste hostinga, ... i mnoštvo drugih servisa. Neki javni, neki privatni, a najviše kombinacija jednog i drugog.
Gdje bi se "diferencirani servisi" trebali smjestiti? Pretpostavljam u potpunosti u javnoj mreži. Što oni trenutno navode kao primjere tih budućih servisa? Praćenje zdravstvene zaštite. Napredne obrazovne usluge. Nove vrste igračko/zabavnih usluga.
Možemo li si stvoriti sliku tih usluga? U stvari, prvo pitanje, zašto trenutni javni internet ne može dovoljno kvalitetno gurati te usluge po postojećim protokolima prijenosa internet paketa? Ili, zašto uz IPTV i VoIP to ne bude neka treća/četvrta/peta naplativa usluga unutar privatne mreže jednog ISP-a? Zaista se ovdje može postaviti pitanje: imaju li oni uopće dovoljno imaginacije spram želje da se proguraju "diferencirani servisi", ili nam jednostavno na ovom koraku još ne smiju reći što je u srži njihove imaginacije...
Da, mislio sam da će u sferi nasušne potrebe u javnom internetu ta diferencijacija ići ka regulaciji prioritizacije (besplatne) kod servisa kojima to zaista treba u odnosu na druge (audio, video).
No, ovakvo pojašnjenje kakvo daju u točki pet ni ne dotiče te probleme.
Očito, treba pričekati dok se priča oko stvarnih namjera s diferenciranim servisima ne raspetlja do par konkretiziranih primjera... Ili, jednostavnije, dok ne ponude tarifni model :-)
- odgovori
-
- 1 vote
Tko je glasaoCentar za demokraciju &
Centar za demokraciju & tehnologiju je dao izjavu povodom Google/Verizon zakonovanog prijedloga za regulaciju interneta:
http://www.cdt.org/pr_statement/cdt-statement-google-verizon-legislative...
Izdvajam ono što je rekla predsjednica CDT Leslie Harris:
"It is time for the FCC to step up and either issue rules or bring all parties – including the public interest – back to the negotiating table." (Vrijeme je da nastupi FCC i da ili postavi pravila ili dovede sve strane - uključujući i javni interes - natrag za pregovarački stol.) Dakle, prema mišljenju CDT, radi se o manjkavom prijedlogu koji ne može biti ozbiljno razmatran jer u njemu nije zastupljen javni, nego samo korporativni interes.
nemesis
nemesis
- odgovori
-
- 1 vote
Tko je glasaoEh, eh. Kontrola
Eh, eh. Kontrola komunikacije. Postaje vidljivo tko stvarno drži vlast.
- odgovori
-
- 2 votes
Tko je glasaoGoodbye slobodo!!!!...Osim
Goodbye slobodo!!!!...Osim toga da li ste promjetili da već dugo vremena se ne može dobiti besplatna arhiva novina na New York Timesu.Besplatno je od 1987 do 2010 godine i od 1851 do 1922.A ovo između se naplaćuje,između 1923-1986 godina se naplaćuje.To sam primjetila tek prije par mjeseci.Mislim da toga nije bilo.Možda im smeta što svako pametan vidi kakvu politiku vodi američka elita.I to pred nosom svojih građana s kojima toliko manipuliraju da je to prevršilo sve mjere.Nisu se pomakli ni centimetra od doba kada su koristili crnce kao robove.
http://www.guardian.co.uk/world/2004/sep/25/usa.secondworldwar
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaoarhiva nyt već dugo nije
arhiva nyt već dugo nije besplatna između 1923-1986! već koju godinu!
ostalo - beskrajno glup komentar!
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaoFranka Valli@- nitko ne
Franka Valli@- nitko ne brani novinarima da zive od zraka i pisu besplatno na internetu.Problem je sto i tom tvom Guardianu nitko ne bi pristao pisati badava.
Zato se taj Guardian i ne dijeli badava a novinama sve vise pada naklada.
Vlasnik mora omoguciti izlazenje a novinare nije briga sto pada naklada.
Buduci da drzavi ne pada na pamet besplatnim ruckima castiti privatnog vlasnika on pokusava prezivjeti.
NYT ima prevedeni prilog u nasem Poslovnom dnevniku ( ako ovo nije reklama nego tebi na znanje.)
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaoE, o ovom ja pričam, ali
E, o ovom ja pričam, ali ove što su napustili/"bojkotirali" Google to više ionako ne zanima :-)
"Schmidt said his belief is that the core of Net neutrality is the idea that network providers shouldn't be able to favor one particular provider of content over another, but he said that networks should be able to prioritize a content medium, say, voice over video."
Nego, jel se ova stranica teško otvara zbog toga što je netko dirnuo u neutralnost interneta ili je to zbog gigabajtne količine (pretežno političke) pameti skupljene u MySQL bazu tijekom zadnje dvije-tri godine? :-)-:
- odgovori
-
- 1 vote
Tko je glasaoNego, jel se ova stranica
Nego, jel se ova stranica teško otvara zbog toga što je netko dirnuo u neutralnost interneta ili je to zbog gigabajtne količine pameti skupljene u MySQL bazu tijekom zadnje dvije-tri godine? :-)-:
huh, sakupilo se puno toga i server lagano štekće pod pritiskom, no do kraja mjeseca će biti preseljen na novi i daleko veći (i nekih 40ms bliži) pa će sve tada biti ok
- odgovori
-
- 2 votes
Tko je glasaoBilo je predobro da bi dugo
Bilo je predobro da bi dugo potrajalo. No bilo je samo pitanje dana kada će se domisliti da to počmu skupo naplaćivati.
Žalosno, ali mislim da je to kraj ere bezgraničnog besplatnog znanja.
My Soul
"Bolje je naučiti nepotrebno, nego ništa."
- odgovori
-
- 1 vote
Tko je glasaoznanje/informacije - ogromna
znanje/informacije - ogromna razlika.
internet je beskrajan izvor informacija, a za znanje ipak su potrebni i neki drugi elementi (u prvom redu odgovor na pitanje kako upotrebljavati informacije do kojih se tako lako dođe preko interneta).
..............................................................................................
Get your facts first, then you can distort them as you please.
- odgovori
-
- 1 vote
Tko je glasaoŽalosno, ali mislim da je
Žalosno, ali mislim da je to kraj ere bezgraničnog besplatnog znanja.
Čekaj, je li vi svi osim mene imate besplatni adsl? Zar se i danas ne naplaćuje? Ne naplaćuje se brzina? Optima ima 6 različitih tarifa ovisno o brzini prijenosa...
- odgovori
-
- 2 votes
Tko je glasaošmrc, šmrc my soul...imam
šmrc, šmrc my soul...imam grozan osjećaj da si u pravu. Još jedan vid kontrole nad ljudima gdje će onaj koji može više platiti, imati privilegiju doći do više informacija i znanje će mu biti dostupnije.
Mrak, ideja o peticiji na globalnom nivou koju je dao duorić-puljić je izvrsna! I definitivno projekt iza koje bismo (vjerujem, velika većina nas) stali od srca.
...buba u uho?
- odgovori
-
- 2 votes
Tko je glasaoMrak. Dobila sam poruku na
Mrak. Dobila sam poruku na kojoj pise ... dok je žezlo u rukama Mraka, sklonog desničariji, sva naša upinjanja da ukažemo na stvarne probleme i problematične osobe na pollitici, uzaludna su. Svjedoči i to da je Mrak dao tvom dnevniku MINUS i isključio ispod tvog dnevnika mogućnost komentiranja.
Mrak, zasto si isključio ispod mog dnevnika mogućnost komentiranja...???
http://pollitika.com/ako-je-jelenska-prevrsio-mjeru-kada-se-to-dogodilo-...
kmmf
- odgovori
-
- -8 votes
Tko je glasaoJos jedan minus za mene.
Jos jedan minus za mene. Kolko osuda treba da me se izbaci odavde?! Mrak, znaci li to da na politici.com nema sloboda govora? - Ti imas tvoju armiju, i kad se tebi nesto ne svida dadnes ocjenu minus, i tvoji generali znaju sto uciniti; nastavljaju s minusom i minimiraju nepozeljne sadrzaje. E, ovaj portal je dobar primjer za demokraciju na blkanski nacin - opasni smo kreativci. - Kako mrak zna! - Nista bolje od onog rukovodstva na vrhu - a sto drugo i ocekivati - u banani smo!!!
- odgovori
-
- -5 votes
Tko je glasaoU zadnje vrijeme pojedinci
U zadnje vrijeme pojedinci su se uhvatili pojedinaca i puno više njihovih problema negoli stavova. Na jelenskinu percepciju i odgovor na jedan (feniksov) pogled napisano je na stotine komentara i par dnevnika. Slično se desilo prije par mjeseci sa Danimirom (ovom prilikom bi mu zaželio dobrodošlicu) gdje su isto ispisane stotine komentara i par dnevnika plus prepucavanja po raznim drugim portalima. Da li je to moglo i može li to donijeti neku društvanu korist što je poanta ovog portala odgovor je sigurno- NE. Kao redovan član ove naše zajednice trudim se pročitati što više toga napisanog iz poštovanja prema kolegama ali ovo je postalo zamorno i besmisleno. Taman sam pomislio kraj kada ti nastavi. I o.k. tvoj stav nije cenzuriran niti zabranjen ali je mrak spriječio dalje tupljenje. I sada ti troluješ jednu interesantnu temu jer bi se htjela još malo pospominjati što još možeš učiniti u golgotvom dnevniku. Niti je mjesto a i vrijeme je prošlo.
Sada sam i ja zloupotrijebio mrakov dnenik za svoj apel gašenju jednog predugog razgovora o stavu jednog pojedinca koji ne može imati nikakav uticaj na našu političku scenu.
Pošto mi je idiotski danas razgovarati o prošlost i o ustašama i partizanima koji imaju šanse da se vrate u stvarni život kao i templari bježim od te teme što bih i preporučio ostalom članstvu. Zasigurno treba osuditi događaj kao kada se vrijeđa moral i osnovne vrijednosti našeg društva isticanjem fašističkog obiležja (monte cristov dnevnik je mjesto za to) . Isto tako i feniksov vrijeđanje državnog praznika, branitelja i ogromne većine hrvatskih građana i koji nas je u čak tri dnevnika išao ubijediti da je "Oluja" bila bespotrebna akcija u cilju ustaškog masakra srpskog življa. Stvarno je počinjen jedan broj zločina što nikome pametnom ne pada na pamet braniti ali je i omogućen povratak na svoje ognjšte skoro istog broja još brutalnije protjeranih Hrvata koliko je Srba izbjeglo iz Krajine. spriječen genocid u cazinskoj krajini koji bi bio veći od srebreničkog i što je najbitnije-završen rat. Ovo spominjem jer si ti u tri komentara ovdje spočitavala neku cenzuru lijevice uprkos tome što mrak nije a imao je puno argumenata da to uradi i obrisao feniksove uvrede i nakaradne stavove i očigledne provokacije koje on vezuje za lijevicu i nanosi joj sramotu.
Znači imaš dosta prostora za diskusiju a nitko nije niti jednu tvoju riječ pobrisao iako su napisane na masu pogrešnih mjesta. Što to nije moderirano kao što bi ti htijela i što tvoju raspravu sa dvoje-troje ljudi o jelenski, mrak i velika većina nas smatra potrošenom i promašenom temom nije sigurno cenzura da bi se ti odmah ofendila i vikala nepravda, nepravda.
Ispričavam se mraku na trolanju dnevnika i nadam se da ovaj moj komentar neće povući dalju raspravu na njemu. Ako se to desi zamolio bih ga da ovaj komentar pobriše. Isto tako, biserka, danas sam par puta vidio novi komentar na ovome dnevniku, otvorim ga kada ono ti o nečem trećem a ne o slobodi interneta. To je i bio razlog za ovaj moj upis.
- odgovori
-
- 5 votes
Tko je glasao@splica, mrak, nemesis...
@splica, mrak, nemesis...
Hvala na dobrodošlici Splića, ali dok se tebi ne dogodi KAZNA na osnovu sumnji, mislit ćeš i pisat ćeš kako misliš i pišeš. Ako je nekome nešto zamorno i besmisleno, to preskače.
Inače, misliti o globalnim restrikcijama, nije loše, mada bi detaljna analiza kolanja informacija Netom pokazala da je ona do sada bila samo PRIVIDNO neutralna i svima jednako dostupna. Pa, uzmimo samo primjer korisnika FB, kojih je oko 500 milijuna, a čovječanstvo broji ohoho milijardi ljudi... Kako jednakosti nema "ni med cvetjem" kako bi je bilo na Googlu ili Netu općenito? I o čemu govorimo kada nijedan pokušaj podruštvljavanja pollitika.com (uvođenje virtulanog savjeta i sl.) nije urodio plodom??? Pollirtika.com ostaje i nezavisan, razvikano slobodan, demokratičan itd. ali svaki od nas ovdje ovisi o procjeni i saznanjima jednog jedinog arbitra, vlasnika portala koji ima apsolutnu moć kontrole, arbitriranja i usmjeravanja ovog portala. A ja nemam, primjerice, moć da prisilim Mraka, Marka Rakara da učini nešto što bi bio element pristojnosti i ravnopravnosti - da ne koristi poduže citate na - engleskom jeziku, bez prijevoda na hrvatski. Ali sam zapazio da, primjerice, nemesis, i kratku rečenicu navodi na engleskom i iza, u prijevodu na hrvatski.
I ono što ti splića misliš da je "daljnje tupljenje", neko drugi (recimo Crni biser) baš može misliti da je znak - slobode Interneta i demokratičnosti portala.
Sada ćete opravdavat Mrakovu ulogu potrebom moderiranja pa tako i Google, Verizon i drugi opravdavanju svoje namjere da malo drugačije poslože kockice. Jer, u svakoj, pa i najciviliziranoj zemlji, usluga WC-a se plaća, dok se na Netu otišlo predaleko u nuđenju besplatnih sadržaja, pa se sada pokušava naplatiti intelektualno vlasništvo-autorska prava ili kategorizirati još preciznije korisnike ovisno o platežnoj mogućnosti. A ovakav Mrakov pristup temi gdje se stupanj demokracije mjeri uglavnom slobodama na Netu jednostran je i zanemaruje bar još desetak kriterija po kojima se vrednuje stupanj demokratičnosti u jednoj zemlji ili u svijetu.
Lj.R.Weiss
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaoposlao sam danas privatnu
poslao sam danas privatnu poruku i upozorio na pravila ponašanja, da si to pročitala/o tada bi bilo jasno da ovom komentaru ovdje nije bilo mjesto (kao što nije dopušteno niti kopiranje istog komentara na više dnevnika, ili primjerice ponovna objava komentara koji je dobio minuse)
dakle, sve što se očekuje je poštivanje pravila i neće biti problema, ne tražim skoro pa ništa drugo nego to
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaoPitanje je sto je ovdje
Pitanje je sto je ovdje dopusteno...
- odgovori
-
- 1 vote
Tko je glasaoduplo
duplo
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaoPitanje je.... sto ovdje
Pitanje je....
sto ovdje nije dopusteno...?
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaozadnja stvar kojoj je marko
zadnja stvar kojoj je marko sklon je desničaranje, a na dnevniku (ako se ne varam) ima i komentar s linkom na mjesto gdje se nalazi odgovor
- odgovori
-
- 1 vote
Tko je glasaoKakav mi je to odgovor -
Kakav mi je to odgovor - nerazumijem! Sto ti ti smeta??!!
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasaozanimljivo je to....mi svi
zanimljivo je to....mi svi mislimo kako si sklon ljevičarenju, a optužuju te da si sklon desničarenju....nevjerojatno :):)
My Soul
"Bolje je naučiti nepotrebno, nego ništa."
- odgovori
-
- 0 votes
Tko je glasao