Tagovi

Globalni ekonomski problemi i NATO “pakt”

Malo sam sa starim danas raspravljao o globalnoj ekonomiji, ulozi amerike u budućim i prošlim ekonomskim ratovima i tako. Nenamjerno me upozorio na jedan zanimljiv detalj.

Ekonomske vijesti

Amerika je u sve većim gospodarskim problemima koji ovih dana izlaze na vidjelo prije svega kroz strah ekonomskih stručnjaka zbog potencijalne nemogućnosti vraćanja hipotekarnih kredita (ako sam ja dobro povezao konce, a to ne garantiram :), što se vidi kroz vijesti poput

Dow Jones raste, no jačaju zabrinutosti oko hipotekarnih zajmova,
Američko tržište trese kriza zbog hipotekarnih zajmova,
Dow Jones pao za više od 300 bodova“, te kroz daljnji pad vrijednosti dolara,
Rekordni pad vrijednosti američkog dolara.

U takvoj situaciji ne čudi zabrinutost zemalja koje su u posjedu velikih količina dolara, poput izvoznica nafte. Kina npr. ima enormno veliki trgovinski suficit prema USA-u, i zbog toga je velik dio njihovih državnih rezervi upravo u dolarima. Izvoznice nafte poput Irana i Venezuele imaju također velike zalihe dolara koje dobivaju u trgovini naftom. Venezuela čak velikim dijelom direktno od SAD-a. Ono što je velik problem tih zemalja je pad vrijednosti dolara, koji automatski i hladnokrvno čini da njima nestaju novčane zalihe, jer na količinu od stotina i tisuća milijardi dolara, gubitak vrijednosti od 1% znači nestanak ogromne imovine. Iz tog razloga trenutno je aktualna utakmica: tko će se prvi riješiti dolara. Kina ne želi da to prvi Opecovci učine, jer će onda dolar još više i rekordnije pasti, a ona izgubiti masu love. Ako to pak učini prva Kina, onda Opecovci puše. I tako, riba ribi grize rep. Irak je tu bio učinio velik korak kad je Saddam Husein počeo prodavati naftu u eurima. Ameri mu to nisu oprostili, i zato je Irak kažjnen kao primjer svima ostalima da se ne zajebavaju. Husein (tj. njegov dvojnik) je obješen na jadan način, tako da poruka bude još i snažnija. Mislim da su uprvao zbog takvih “razmirica” amerikanci prije par godina pokušali izvesti državni udar u Venezueli.

promjene u trgovanju naftom

Venezuela i Iran već neko vrijeme dogovaraju otvaranje 3. naftne burze, vjerojatno u Teheranu, koja bi bila prva koju ne kontrolira SAD i na kojoj se ne bi trgovalo dolarima. Ovo je vrlo riskantan potez, i glavni uzrok napetosti između Irana i Venezuele s jedne, i USA-a s druge strane. Ono što zasad još nitko ne želi je otvoreni napada na dolar jer bi većina aktera priče duboko ekonomski stradala pri američkom ekonomskom krahu, od kojih je Kina najizloženija. Zbog toga se stvari još ne odvijaju velikom brzinom. Kina ucjenjuje Opecovce da se ne žure s promjenom valute, a ovi isto pokušavaju na sve načine.

No, ne možeš zaustaviti ono što je neminovno. Stvari se polako razmataju. Pretpostavljam da će Opecovci krenuti u odlučniju akciju tokom američkih izbora, ili brzo nakon istih, kad na vlast dođu demokrati koji će taj dolazak na vlast pravdati prekidanjem rata u Iraku, i neće imati kredibilitet ni potporu za novi rat, s Iranom. Zasad idu malim, ali odlučnim koracima: Iran od Japanaca zatražio naplatu nafte u jenima. Mislim da ovo dovoljno govori. Razlog se između ostalog može vidjeti i u slijedećoj vijesti (citirat ću, jer na bankamagazin sajtu nemaju link na tu vijest pa će isparit s vremenom):

Nepovoljni trendovi na tržištu nekretnina u SAD

27.07.2007

Tijekom jutra ponovo se bilježi određena korekcija tečaja na niže na oko 1,373 dolara. Na kretanje eura nepovoljan utjecaj je imao nešto niži Ifo indeks poslovne klime u Njemačkoj od očekivanja tržišta, što je dijelom posljedica i jačeg eura koji je negativno utjecao na međunarodnu konkurentnost proizvođača. S druge strane rast monetarnog agregata M3 u eurozoni i dalje potvrđuje jake inflatorne pritiske odnosno podgrijava očekivanja tržišta o daljnjem rastu referentne kamatne stope ECB.

Japanska valuta je tijekom četvrtka ostvarila snažan rast vrijednosti naprema dolaru. Tako se pri kraju jučerašnjeg dana te tijekom jutra tečaj dolara u odnosu na jen nalazio na razinama od oko 118,5 jena za dolar. Današnja objava procjene BDP u SAD mogla bi imati značajniji utjecaj na kretanja na tržištu….

Ekomonski krah, posljedice, NATO

S obzirom da vrijednost američkog nacionalnog vanjskog duga ima 13 znamenki ne računajući decimale a iznosi u trenututku pisanja teksta otprilike $8,902,303,336,480.77 (izvor: U.S. NATIONAL DEBT CLOCK), amerika je u vrlo osjetljivom položaju i svaki novi korak koji smanjuje količinu nafte kojom se trguje u dolarima gura ih sve bliže ogromnoj gospodarskoj krizi, kad se to desi u skoro vrijeme, samo je jedna stvar koju će moći napraviti da riješe tu krizu, a ona je strašna i zove se rat.

U situaciji u kojoj postajemo svijesni sve veće opasnosti, neopisivo je bitno da nas se ne ugura naglavačke u NATO. Žalosno je to što nas se smatra ovcama koje ne treba ništa pitati oko toga, a mi smo ti čiji će životi biti izloženi opasnosti, ne one ugojene političke i doplomatske guzice koje se u radno i slobodno vrijeme bave kriminalom. Ako smo mi zemlja članica natoa, a premali smo za ikakve odluke (njih donose najveći proizvođači oružja poput USA, Francuske, Britanije) onda smo u velikim govnima. Onda će nam netko narediti da moramo sudjelovati u ratovima koji su samo Američki, i koje je proizvela amerika. Upravo ovo je danas stari zaključio, i to me ponukalo na ovaj post.

Više informacija o utjecaju vrijednosti valuta na domaće gospodarstvo možete naći u odličnom, ali ipak dosta nerazumljivo pisanom članku na hgk.biznetu:
Tečaj i međuvalutarni odnosi.

Nije smiješno

Nažalost, ovaj predzadnji paragraf nije pusta tlapnja. Pričao sam maloprije na kavi s jednom bliskom osobom koja je povezana s vojskom. Spomenuo je zanimljivu odluku NATO-a, da se ne smiju kupovati i koristiti kalašnjikovi. On sam kaže da ne bi svoj kalaš iz 62. zamjenio ni za kakve nove moderne puške. Kaže da se s njim može slobodno bacati u blato i prašinu i da se ne boji da će otkazati. Nove puške, kaže, pune su plastike i osjetljive, nikad ne znaš kad će zakazati. U afganistanu btw. ima puno prašine. Fora je da kalaše ne proizvode članice natoa, i da one nekako moraju zaraditi. Jedino im donekle hrvati kvare planove jer proizvode neke vlastite jurišne puške koje su bolje od njihovih. No, otom potom. Pitanje je hoće li našem ministru/ici biti dozvoljena kupovina domaćih pušaka.

Priča se po kuloarima i to da u medijima ne izlazi ništa novosti iz afganistana, jer to politički vrh ne da. Navodno samo pukoj sreći možemo zahvaliti što nitko od naših ljudi još nije poginuo tamo. Svako su malo izloženi otvorenoj vatri i sukobima sa Talibanima. Nedavno je vozilo sa hrvatskim vojnicima letio u zrak i čudom nitko nije poginuo. Za takve riskantne operacije, naše ljude ne plaća NATO, niti amerikanci. Zbog povlaštene mogućnosti krađe afganistanske nafte, uzgajanja opijuma i proizvodnje heroina, te ogromnih zaliha vode na kojima leži afganistan su amerikanci uletjeli u tu zemlju, no mi od toga nemamo ništa. Kao što rekoh, čak ni ne plaćaju naše vojnike koji “rade” u njihovu korist tamo. Plaća ih naše ministarstvo obrane.

Da to nisu prazne priče dobro ilustrira i ovaj tekst:

Sabor ne zna da HV ratuje uz bok Amerikancima

HRVATSKI VOJNICI nalaze se na jugu Afganistana gdje sudjeluju u američkoj borbenoj operaciji ‘Enduring Freedom’, što ministar obrane Berislav Rončević taji, a Hrvatski sabor nikad nije odobrio

Eto, tako da samo želim upozoriti da onaj referendum nije nikako opcija nego elementarna i neopisivo bitna stvar na koju imamo pravo i koju nam nitko ne smije oduzeti. Nikakav jebeni Sanader ili Rončević, koji je nekidan fascinantno pokušao upakirati umalo poginulom pilotu helikoptera da je kriv za nesreću.

referedi, referenda, refe-šta?

Da se treba zabrinuti, i biti na oprezu, pokazat će izjave biserja domaće politike.

Predsjednika države: Mesić: Hrvatskoj ne treba referendum za NATO.

Premijera:
U NATO bez referenduma:

Nema ustavne obveze za raspisivanje referenduma o NATO-u. U interesu nam je da što više građana podrži ulazak u NATO, a to će se riješiti komunikacijskom strategijom, izjavio je premijer Ivo Sanader. Za Željku Antunović to je neprihvatljivo

Uz još briljantnih gluposti:

Da smo 1991. bili u NATO-u ne bi nas nitko ni ružno pogledao, a kamoli da bi bilo rata’, dodao je Sanader

Nova koalicija HSS-HSLS usprotivila se tom stavu jer Hrvatska ima opću vojnu obvezu, dakle ulazak u NATO izravno obvezuje građane Hrvatske

Predsjednika sabora: Šeks: Bez referenduma za ulazak u NATO.

Uz to, Slovenci i Česi su obijesno također izigrani, piše Ivana Sansević na H-alteru:

U Sloveniji i Češkoj javnost je bila izrazito antinatovski orijentirana, pa se vlast domislila rješenju: Slovenci su spojili referendum za NATO i EU, a Česi su ga jednostavno izbjegli. Sudeći po dosadašnjim istupima, naše je vodstvo najviše zainteresirano za tzv. češki model.

Sve vodi k tome da će izgurati svoju nakanu od početka, te da će čitava priča ostati zatvorena unutar saborskih zidova. Kako uopće očekivati da će nama, kada nikome prije nije, poći za rukom, donijeti odluku protiv ulaska?

A do tada će vladati toliko očito jednoumlje i bahatost naših vodećih u provođenju politike jedine opcije. Koji ne samo da ne puštaju istinite informacije, već ne poštuju ni mišljenja struke, a ponajmanje svih građana.

No, ako se osvrnemo još malo na Ustav, očito je da, pored ove, postoji još niz vrijednosti koje se narušavaju prihvaćanjem Washingtonskog ugovora. Tako primjerice članak 3. ističe mirotvorstvo kao jednu od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske i temelj za tumačenje Ustava. Dakle s jedne se strane zalažemo za miroljubivu politiku i mirno rješavanje sporova, a s druge pristajemo na ugovor koji nas obavezuje da ako bilo tko iz saveza bude napadnut proglašavamo ratno stanje i ulazimo u rat.

Daklem, ako jadne amerikance opet napadnu teroristi, a mi smo članica NATO-a, možemo prekrižiti mirotvorstvo. Onda smo automatski u ratu sa raznim silama osovina zla koje vide Bushevi…

Daljnje implikacije

Novi hladni rat zbog raketnog štita:

Ali češka vlada odlučna je provesti dogovor s Amerikancima. I ona vodi proameričku politiku i ozbiljno shvaća svoje obrambene obveze, što ih je preuzela kad je ušla u NATO, koji vidi prvenstveno kao sustav savezništva s SAD-om.

Znači, uz sve to, možda dobijemo na poklon i proturaketni američki štit. Isto kao i Poljake, nitko nas neće pitati. Kad je trojici g***** na vlasti u hrvatskoj nebitan referendum za ulazak u NATo, onda mogu mislit koliko će im trebati za instalaciju nekog malog vojnog sustava. Tko nas jebe, ipak mi samo plaćamo porez u ovoj državi. Dakle, Rusija je jedna od potencijalnih protivnika u slijedećem svjetskom ratu. Nisu ameri za džabe počeli postavljati proturaketni štit u istočnu europu.

Ako Vam je možda svejedno to sve, evo još jedan mali poticaj za emocionalno uključivanje u tematiku:
NATO ubio 70 civila

Deseci civila, među kojima su žene i djeca, ubijeni su u dvama zračnim napadima NATO-a na jugu Afganistana, izjavili su stanovnici i jedan afganistanski parlamentarni zastupnik.

Ugodan vikend, i nemojte se puno gristi zbog politike. :)

Komentari

Na prvi pogled se cini bas

Na prvi pogled se cini bas grdo. To je mislio i Soros i objavio i jednu knjigu o tome ( ima neku skrsenu lokomotivu na naslovnici i predvidja krah SAD).Kasnije se pribrao i gentlemanski priznao da mu je par cinjenica izbjeglo paznji pa je to sve ipak prilicno kriva procjena.
Americki glavni izvozni proizvod su obveznice drzavnog duga. Ovo treba shvatiti uvjetno, jer je amerima svejedno da li je taj $ kucni ili sa drugog dijela planete. Znaci dolarizacija planete je kljuc opstanka SAD. Nekad su to bili petrodolari nakon ukidanja zlatne podloge. Sad je to cijela planeta.Kina je najveci kupac tih obveznica. Sto je jaca to se SAD moze vise posvetiti printanju $. Ovo je vrlo pojednostavljeno receno.
No situacija sa americkom burzom je drugi osigurac $. Kad burza "pada", tada se vrijednost seli iz dionica u cash. TO stvara potraznju za $, pa tada on raste.

USA: GDP (purchasing power parity):
$13.13 trillion (2006 est.)
GDP - per capita (PPP):
$44,000 (2006 est.)
GDP - real growth rate:
3.2% (2006 est.)
Public debt:
64.7% of GDP (2005 est.)

USA:
GDP - composition by sector:
agriculture: 0.9%
industry: 20.4%
services: 78.6% (2006 est.)

--------------------------------------------

EU : GDP (purchasing power parity):
$13.06 trillion (2006 est.)
GDP - real growth rate:
3.1% (2006 est.)
GDP - per capita (PPP):
$29,900 (2006 est.)
GDP - composition by sector:
agriculture: 2.1%
industry: 27.3%
services: 70.5% (2006 est.)

------------------------------------------

Iz ovog ispada da Ameri ratuju, stancaju pare, brze rastu i imaju bolji stanadard od prosjeka EU. Ako je to propast, onda ne znam gdje smo mi...( salim se ;) )

GDP po sektorima pokazuje da se EU opcenito vise bavi poljoprivredom i industrijom, a manje uslugama. S obzirom da su sve te usluge manje vise povezane sa informatikom, tu je negdje i kljucni razlog sto je EU odlucila da informatizacija bude glavni cilj za stizanje SAD ( khm.........)
Posto ameri drze kljuceve softwarea, prije EU je to davno shvatio Japan pa se posvetio hardveraju, a poslije njega i Koreja.Te kulture i promicu koristenje tehnoloskih gadgeta, pa se prva lova ulozena u ta istrazivanja pocinje vracati vec kod kuce.Dok stigne do nas, tamo je vec stara stvar.
Opcenito i tiskovine u tim drzavama jos uvijek daju vise prostora tehnologiji nego detaljima iz zivota & rada djelatnica sa modnih pista i guraca nogometne lopte.

Tko je glasao

Na prvi pogled, sve u tvom

Na prvi pogled, sve u tvom komentaru ima smisla. Na drugi, čovjek shvati da si jedva adresirao tezu koju sam iznio. To kojom se tehnologijom amerika bavi je druga tema, no može poslužiti kao argument da će malo teže pasti nego sam ja insinuirao u tekstu da je moguće.

Prava tema se tiče petrodolara, i činjenice koju si i sam spomenuo:

Znaci dolarizacija planete je kljuc opstanka SAD. Nekad su to bili petrodolari nakon ukidanja zlatne podloge. Sad je to cijela planeta.Kina je najveci kupac tih obveznica.

Upravo se o tome radi. Šta se dešava kad se svijet polako odluči de-dolarizirati? Amerika samo nastavi dalje?

Tko je glasao

G-news, pretpostavljam da su

G-news, pretpostavljam da su naši, kao i uvijek dosad, ipak pripremili kakvu igru za tu zvijer (kveker Nixon, koji je sa Supekom razgovarao na trgu dok je Tito malo dalje čekao), mislim SAD-u. Jer da nisu, nije logično da bi se tako lako nećkali oko značaja najameričkijih dečki, Žužula i Čačića. Možda će igra biti dvojna pa i višestruka, kao za Tita i Tuđmana, kao da ih držimo na distanci a u stvari šurujemo s njima iza leđa Evropi i drugima.

Tko je glasao

Nixon mi je zanimljiv jedino

Nixon mi je zanimljiv jedino kao zivi primjer predsjednika, kojeg su srusile novine i novinari.A kao beskrajno mocan i sl. price.Danas je moguce vidjeti i 500.000 newjorcana koji protestiraju protiv Busha. Oni koji eventualno bace nesto na policiju zavrse 24h u buhari.Mozda njih 30 ili ccca 0,006%.Istodobno u Moskvi Putin, na 500 demonstranata protiv sebe, izvede 300 oklopnih vozila i 2000 specijalaca koji ih premlate sve od reda.
Usput Plutonije ima i slabe zivce za kritike novinara, pa ih nekim slucajnostima nalaze ustrijeljene ili pale kroz prozore visekatnica, nakon sto ga se usude kritizirati u tiskovinama.Busha s druge strane gaze nemilo, od djecijih emisija, crtica, humoristickih emisija do sprdanja na 4536 nacina.Tako da ako se nekog vraga bas mora birati, a nije EU, ja sam za SAD.

Tko je glasao

Nixon ti je povezao dva

Nixon ti je povezao dva velika carstva, SAD i Kinu, i ta osovina sada drma svijetom. To mu dugo nisu mogli oprostiti razni krugovi, popeo se sam (kveker) i mjenjao sheme.

Tko je glasao

E malac, Esseker ti je dobro

E malac, Esseker ti je dobro napisao :-)))

Ovo je u stilu tvog posta Roosevel - iskrivljena povijest u kojem si se (ozbiljno !?) zapitao ko je povijesno negativnija osoba: Roosevelt ili Hitler :-)))).

Nemam sad volje za "ispravljanje krivih Drina", ali samo da se osvrnem na podatak o "ogromnom" američkom dugu od 8 TRILIJUNA dolara. Nađi podatak o američkom GDP-u, podijeli jedno s drugim i onda usporedi s hrvatskom zaduženošću od 80 % i stvari bi trebale dobiti svoj kontekst (a npr. Japan ima vanjski dug od 160 % - što bi tek oni trebali reći).

O problemu američkog deficita i ulozi dolara kao osnovne međunarodne valute se dade puno pisati, ali da bi bilo smisleno i korisno, temu bi trebalo obraditi na značajno kvalitetnijem nivou.

A što se tiče NATO-a, to je OBRAMBENI savez i u nikakav (eventualni) NAPADAČKI rat nećemo ići čak i ako budemo članice (usporedi Irak gdje nema "obveze" po NATOu već se operira po principu "colation of the willing" - koalicija voljnih).

A raketni štit nema nikakve veze s Rusijom već ga Rusija koristi za zadijevanje kavge jer je zahvaljujući parama od izvoza nafte i plina opet postala značajan "čimbenik" na međunarodnoj sceni i samo traži "opravdanje" za ponovno stjecanje utjecaja u svojim interesnim sferama.

Tko je glasao

Možeš ti mene nazivati

Možeš ti mene nazivati malcem, ali to nije najidealniji način za stjecanje kredibiliteta.

Taj post kojeg spominješ je bio način da izrazim prezir prema naivnom pro-zapadnom svjetonazoru kojeg upravo ljudi poput Tebe promoviraju. Tvoji komentari upravo pokazuju da nisi shvatio poantu tog posta. Nije bitan Roosevelt, ni Hitler u toj priči, nego činjenica da su ljudi poput tebe presigurni u ono što im je rečeno o povijesti, bez da o tome dvaput razmisle i shvate da im je tu povijest ispričala samo jedna, pobjednička strana.

Što se tiče kvalitetnijeg nivoa, slažem se, no ajde ga onda obradi na kvalitetnijem nivou, pa da vidimo kojim argumentima ćeš prikazati moju logiku zaključivanja kao inferiornu. Ovakvi komentari to nisu.

Da, NATO je izrazito obrambeni savez. Dobro se obranio u Srbiji od neviđene prijetnje po svoje zemlje članice.

Nije mi jasno, ako raketni štit nema veze sa Rusijom, zašto ga ameri smještaju na istok europe?

Tko je glasao

Što se tiče Srbije i

Što se tiče Srbije i Kosova, to ti je good point jer Srbija doista NATOu nije predstavljala nikakvu prijetnju :-). Doduše, da NATO nije reagirao (a što je ono u to vrijeme radila "predraga" i "efikasna" EU ???) bilo bi sada kojih desetak (sto) tisuća Albanaca manje. Ali i ta je priča u stvari krenula od Tonya Blaira kojem je više bilo dosta impotentnosti EU u rješavanju problema na Balkanu, pa je zovnuo Clintona, njih dva su dogovorila stvar, obavili konzultacije s NATO suradnicima koji su otprilike rekli :"Nema frke, riješite vi to. Doduše, mi vam baš i ne možemo konkretno pomoći, ali imate našu moralnu podršku". Pa su Ameri i Britanci poslali avione, and the rest is history.

Btw. svaki moralan čovjek ne bi imao ništa protiv takvog NATO-vog angažmana i u drugim takvim konfliktima danas u svijetu - Kongo, Sierra Leone, Ruanda, Sudan - ali avaj, ne kaže se uzalud "daleko od očiju, daleko od srca".

Što se tiče raketnog štita, uzmi globus, pogledaj gdje je Iran, pa onda uzmi u obzir činjenicu da je balističke rakete bolje presresti što prije nakon lansiranja i onda će ti biti jasno zašto SAD-u trebaju radari i rakete presretači baš u istočnoj Evropi (odnosno, još bolje tamo oko Kaspijskog jezera). Elementaran zemljopis.

Što se tiče tvog posta o Rooseveltu - sorry, ali tvoja priča ne pije vodu. Moje shvaćanje Roosevelta kao VELIKOG DRŽAVNIKA koje dijelim sa većinom ljudi na ovom svijetu nije NAIVNO već je naivno kako si ti popušio budalastoće i teorije zavjere koje nađeš na Internetu. Elem, detaljan reply na taj tvoj post bi mi oduzeo par sati vremena, a kako je izrazito upitno da li bih njime išta postigao, teško mi se nakaniti. Ipak, već vidim da ću morati.

A ako si ovo "malac" shvatio kao uvredu, onda primi moje isprike. Taj termin se u mome društvu koristi kao sinonim s frend, stari i slično - i iako ima određene šeretsko-zajebantske konotacije, nitko se dosada nije bunio.

Tko je glasao

Amerikanci su obučavali OVK

Amerikanci su obučavali OVK na Kosovu. Nisu to radili iz plemenitih ciljeva, nego da započnu sranje koje će kasnije sami izbombardirati. Bombardiranje NATO-a je u najnaivnijoj varijanti situacije koju zastupaš imalo smisla samo dan ili dva. Sve poslije toga je čisti akt agresije koji je uništio velik broj vrlo bitnih postrojenja i sustava koji nisu vojni.

Isto tako su si zbombardirali kinesko veleposlanstvo, da "spriječe masakr" kineza nad srbima. Jednako su vjerodostojne obje tvrdnje. To što ti vjeruješ da je to bilo obrambeno, preventivno, i sačuvaj Bože, moralno opravdano je dokaz da si progutao previše američkih teorija zavjere.

Moj članak o Rooseveltu se nije bavio nikakvim teorijama zavjere. Bombardiranje Dresdena, firebombing i masakri nad nijemcima poslije završetka rata, kao i koncentracijski logori za japance su povijesna činjenica koju nitko ne spori, samo ju se ignorira pri spominjanju drugog svjetskog rata. Titio je isto tako bio veliki državnik, čak i veći od Roosevelta, rekao bih, no to ga ne amnestira brojnih pokolja koji su učinjenji pod njegovom komandom. To je poanta tog posta koja je tebi bila pregorka za prihvatiti.

Što se tiče teorija zavjere koje sam ja popušio, rado bih raspravio o tome, ako mi možeš navesti konkretno o kojima se to radi i šta sam točno popušio. No, molim te, nemoj kao argumente koristiti američke teorije zavjere.

A što se tiče raketnog štita, mislio sam da se šališ, al kad ono zaozbiljno. Uzmi Ti molim Te globus, pa nađi gdje je Kosovo, pa gdje je Bosna, pa gdje je Turska, pa gdje je Afganistan, pa gdje je Irak. Jesi? E sad nađi Izrael na karti. Onda nađi Italiju. Neke su samo članice NATO-a, neke su samo američke baze. U gotovo sve nabrojene zemlje je amerima lakše ugurat te instalacije nego u sjeveroistočnu europu.
O jebote, neke čak i graniče s Iranom.

No, u pravu si, valjda je lakše skinut raketu koja ide u smjeru Italije (valjda može do Aviana doseći) iz poljske, nego iz susjednog Afganistana!?!?!

Ono "malac" me nije uvrijedilo, dapače. Ne radi se o prijateljskom adresiranju, nego o pokušaju omalovažavanja mene kao sugovornika insinuiranjem da sam nezreo i mlad "da shvatim neke stvari". Bar se inače takvi izrazi koriste za takve svrhe. Ne smetaju mi takve stvari, samo ističem da kontraargumenti koji počinju takvim izrazima od početka izgledaju deplasirano.

Tko je glasao

Ahaaa, znači Ameri su

Ahaaa, znači Ameri su namjerno bombardirali kinesku ambasadu u Beogradu !!! Asti sto, koja sam ja naivčina.
Hm, ajde me onda prosvijetli s razlogom, odnosno motivom zbog kojeg su to napravili ...

Tko je glasao

Amerikanci su obučavali OVK

Amerikanci su obučavali OVK na Kosovu. Nisu to radili iz plemenitih ciljeva, nego da započnu sranje koje će kasnije sami izbombardirati. Bombardiranje NATO-a je u najnaivnijoj varijanti situacije koju zastupaš imalo smisla samo dan ili dva. Sve poslije toga je čisti akt agresije koji je uništio velik broj vrlo bitnih postrojenja i sustava koji nisu vojni.

Izazivanje unutarnjih nemira je jedna od klasičnih metoda specijalnog ratovanja koja se koristi za svrgavanje nepoćudnih režima. Svojstvena je i Amerikancima, a provodi ju CIA. To nije sporno.

Međutim, ići toliko daleko pa tvrditi ono iz citata je promjena reda stvari. Antagonizmi na Kosovu imaju korjen koji seže daleko prije Amerikanaca i CIA-e. Oni jesu obučavali OVK ali u fazi kad je sve krenulo svojim tokom.
Još sedamdesetih su predviđali raspad Jugoslavije s Kosovom kao klicom toga, no jedno je procjena a drugo aktivno poticanje, pogotovo da bi nekoga kasnije "izbombardirali".

Njihovo "umješavanje" u kosovsku situaciju je više priprema za događanja koja bi ionako uslijedila nego što je to "započinjanje sranja".

Srbima i Albancima je to jako dobro išlo i bez Amera.

B-52

Tko je glasao

Prva linija obrane su nosaci

Prva linija obrane su nosaci klase Nimitz (USS Eisenhower, USS Roosevelt, USS Lincoln, USS Vinson...) koji se izmjenjuju na rutama ugrozenih podrucja kao psi cuvari ... Stacionirani stitovi su druga linija obrane.

Tko je glasao

Ovih dana se priprema

Ovih dana se priprema masovno seljenje postrojbi iz Njemacke u Rumunjsku, za sad logistika koja je vec dobrano opremila nove baze - nakon njih idu redom svi esaloni.
Lijepa mediteranska klima ce biti tamo gdje su smjesteni i raduju se tome. Bugarska je u planu, ceka se zeleno svijetlo za kretanje, kad se stisa malo guzva oko Iraka. Baze po Njemackoj se vec unazad pet godina polako izmjestaju prema istoku. Radari i presretaci ce uskoro biti vjerovatno i nesto istocnije od nas. Mi smo HTJELI TO ILI NE logicno na proputovanju.
NATO je reagirao u Srbiji jer stiti vlastiti interes zbog kojeg su postrojbe KFOR-a jos i jos ce dugo biti na Kosovu i u Makedoniji ( jeste li se IKAD zapitali zasto su Ameri tamo jos jako davno spustili sidro ??? ) - tamo su jedne od najvecih zaliha dostupnog titaniuma ...

Tko je glasao

Puno truda, puno podataka

Puno truda, puno podataka vidim u tekstu,ali i predrasuda koje te vode do željenih zaključaka. Odličnu analizu stanja DOW (USA burze)daje Hard kapitalizam
A teorije o slomu dolara napadom Kine, Opeca,ranije Japana i Europe postoje od kad i Amerika. (teorija o zlatnom standardu)...
A NATO ? Pa možda misliš da bi svijet bio bolji sa više Hitlera i Staljina ? Dužnost je svakog čovjeka doprinjeti sigurnosti, pravdi i prosperitetu svoje zemlje i
civilizacije. Ako se ne varam, zadnji put kad je Hrvatska
bila u krivom savezu vodio ju je neki Pavelić... :)

Tko je glasao

Može biti da sam štogod

Može biti da sam štogod krivo zakljičio zbog predrasuda, no puno detalja u međunarodnim odnosima i događajima posljednjih godina me podsjeća upravo na ishod o kakvom pričam, pa ću ga se zasad držati kao mogućeg. Vidjet ćemo. Ako imate neku uvjerljiviju teoriju, rado bih ju poslušao.

Možda nisam dobro naglasio uzrok dolarskih problema o kojima pričam. Nije problem hoće li dolar pasti, niti hoće li taj pad pomoći kina ili opec, nego se radi o količini nafte kojom se trguje u dolarima. Kad taj postotak padne u korist drugih valuta, onda nastaju veliki problemi. Ne vrijednost dolara, ona je samo pokazatelj budućih događanja, rekao bih.

Nisam nigdje spominjao ni Hitlera ni Staljina. Pa ne kužim čemu takve rečenice. Probajte pročitati tekst ponovno. No, kad već inzistirate, Bush je povukao mnoge poteze koji podsjećaju na nacizam ili su identični nekim Hitlerovim i Staljinovim potezima, a pazi vraga, predsjednik je glavog igrača u NATOu.

A što tiče alternative NATO-u, ne vidim baš da su neutralne zemlje u velikim problemima. Švicarska je npr. uzor ili alternativa koju biste trebali staviti s druge strane, a ne dječje priče o Staljinima i Hitlerima.

Tko je glasao

Dužnost je svakog čovjeka

Dužnost je svakog čovjeka doprinjeti sigurnosti, pravdi i prosperitetu svoje zemlje i civilizacije.Obožavam kad ljudi rade copy/paste prijevoda Al-Quaidinih proglasa. Također i kad:
Ako se ne varam, zadnji put kad je Hrvatska
bila u krivom savezu vodio ju je neki Pavelić... :)
su jako duhoviti.

Druže gospodine, izabrao sam Vas za stjegonošu mog svjetonazora ovdje. Heil Obama!

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. Čuli ste da je rečeno: Voli svoga bližnjega i mrzi svoga neprijatelja… od Zoran Oštrić komentara 12
  2. Saborsko istražno povjerenstvo, kako ga osnovati i onemogućiti mu rad od Feniks komentara 1
  3. preživljavanje u civilizacijskom sistemu od aluzija komentara 0
  4. reKapitulacija državnih političkih činjenica od aluzija komentara 0
  5. BUDUĆE DRUŠTVO I GLOBALNA DRŽAVA od petarbosni4 komentara 1
  6. državni politički rashod od aluzija komentara 0
  7. pobačaj i lopovi tuđe pameti od aluzija komentara 0
  8. čovjek kako živi svoj opstanak od aluzija komentara 0
  9. znanje pojedinca od aluzija komentara 0
  10. Dan neovisnosti od smogismogi komentara 1
  11. Pred izbore u Austriji: “mali Kenedy” postaje kancelar? od Zoran Oštrić komentara 0
  12. NEW SOCIETY AND GLOBAL STATE od petarbosni4 komentara 0
  13. ministri sumnjive vrijednosti od aluzija komentara 0
  14. Istru i Rijeku je oslobodila i matici zemlji priključila KC od Feniks komentara 84
  15. Pred referendum o otcjepljenju Katalonije od Zoran Oštrić komentara 28
  16. Fašistička obilježja od Skviki komentara 0
  17. živjeti od otpada i smeća od aluzija komentara 0
  18. Pred parlamentarne izbore u Njemačkoj (1): ankete i socijalna psihologija od Zoran Oštrić komentara 0
  19. Javno trganje originalnog znaka,mrtvom HOS-ovom ratniku,nije odavanje počasti nego izdajnička zlouporaba i zločiniziranje Hrvata od ppetra komentara 0
  20. demoKracija ministara od aluzija komentara 0
  21. I bez SAD, svijet nastavlja akcije zaštite klime od Zoran Oštrić komentara 0
  22. Predsjednik vlade RH, A. Plenković, odrađuje protiv SAD-a i predsjednika D.Trumpa, protiv KGK i protiv RH od ppetra komentara 2
  23. historijska top lista uspješnih opsjena/ra od indian komentara 98
  24. čovjek proizvodi uzrok i posljedice od aluzija komentara 0
  25. čovjek ima alat... alat ima čovjeka od aluzija komentara 0

Tko je online

  • drvosjek
  • indian

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 2
  • Gostiju: 40

Novi korisnici

  • mikepear
  • psyPEbl
  • mmarijan
  • Crvena
  • gived