Iskreno me iznenadila spontanost srednjoškolskog prosvjeda, a još više me impresionirala brzina kojom je državna matura odgođena. Očito je da je Dragan Primorac, kojeg iz nekog razloga svi smatraju najuspješnijim ministrom u Sanaderovoj vladi više stvar dobrog marketinga nego stvarnih potignuća, a nekako si mislim ako je već pokupio sve lovorike na temu školstva (ili barem percipiranog napretka koji se navodno dogodio ali ga nitko nije vidio) onda bi morao prihvatiti i odgovornost za cijelu priču.
Iako mi se bolonjski proces konceptualno dopada (unatoč tome što implementacija značajno kaska i organizacijski ali i konceptualno za originalnom idejom, tj. dobrim se dijelom sve svodi na istu priču kao i ranije samo s novim imenom), činjenica je da je bolonja donijela ogromni stres u sustav s kojim se svi još uvijek bore. Priča o državnoj maturi, koliko se god činila sjajnom idejom očito kaska u provedbi, osobito ako znamo da su temelji za topostavljeni još u vrijeme koalicijske vlade, a provedbeni dokumenti koji su trebali biti poznati još 2006 godine do današnjeg dana nisu napravljeni. Pitanje je stoga što će se odgodom od godinu dana postići, jer proces za kojeg je predviđeno tri godine teško da možete sabiti u godinu dana.
Dakle, neovisno o ispravnosti koncepta državne mature, baš kao i s bolonjom; moglo bi se dogoditi da naglo uvođenje i "preko koljena" označi Primorca na isti način na koji je i Stipe Šuvar bio označeno i u stvari sinonim za jedan veliki promašaj u pkolstvu prije trideset godina (iako, ja se nikako ne bih složio da je Šuvarov koncept loš). Svaka promjena je teška i nailazi na ogromni i organizirani otpor, pa tako i ova inicijativa. Pitanje je samo da li je uloženo dovoljno truda da se ti otpori uklone ili barem otupe, ili se išlo sjekirom raditi po finoj mehanici. HDZ kao organizacija nikada nije bila poznata po suptilnim i dobro odmjerenim potezima, već im je brute_force metoda daleko bliža.
No, nije ovo dnevnik o školstvu, nego o ljudima koji su prosvjed istjerali. Kažu novine kako je riječ o ljudima koji su se spontano organizirali i to putem alata poput SMSa, Facebooka i interneta općenito; zajednički nazivnik za ovu generaciju klinaca koji dolaze je generacija Y - ukratko oni kojima su računala, internet i mobilni telefoni sastavni dio života od samoga početka (u odnosu na primjerice generaciju X, tj. one s kraja šezdesetih do početka osamdesetih koji u stvari stvaraju platformu koju generacija Y koristi). Generacija Y je dosada najškolovanija, američka statistika kaže:
- 97% posjeduje računalo
- 94% posjeduje mobilni telefon
- 76% koristi instant messaging
- 15% IM korinika su logirani 24 sata dnevno, 7 dana tjedno
- 34% koristi web kao primarni izvor vijesti
- 28% posjeduje blog, a 44% čita blogove
- 49% downloada muziku putem p2p servisa
- 75% studenata ima Facebook račun
- 60% posjeduje neku vrst portabl audio/video uređaja (iPod i slično)
Naravno, hrvatska Y generacija nešto kasni (zbog zakašnjenja uvođenja interneta, broadbanda, nižeg standarda, manje ponude sadržaja i ostalih faktora) cca. desetak godina, no osnovni elementi Y generacije su ovdje. I ono što je u stvar jedna od zanimljivijih obzervacija, je to što su voditelji "bunta" bili vrlo televizični, uspjeli su u svojih petnaestak sekundi odaslati svoju poruku. Dakle imaju spsobnost formulirati svoj problem u televizičnom formatu jedne ili dvije rečenice, čemu je najvjerojatnije uzrok korištenje SMSa gdje u malo prostora morate iskomunicirati ono što želite.
Čini mi se da ovo nije posljednji puta da se ova skupina ljudi obraća i rješava probleme koji ih muče.
Misao dana:
We're the middle children of history.... no purpose or place. We have no Great War, no Great Depression. Our great war is a spiritual war. Our great depression is our lives.
Komentari
Meni je simptomatično kako
Meni je simptomatično kako Primorac brzo poentira, a klinci zakucavaju SDP - svaka čast na spinu. Naravno kada imaju nekritičku pomoć HRT-a
"Zašto bismo se mi dizali za neku stranku, ako ta stranka o našim problemima pojma nema?"
Rafaela Tripalo iz Virovitice, grada u kojem je sve počelo, inače učenica 3. razreda Opće gimnazije, oštro je osudila povezivanje politike s učeničkim prosvjedom. "Nije u redu da neka stranka sad ubire naše zasluge, a prije prosvjeda nisu ništa poduzimale. Zašto bismo se mi dizali za neku stranku, ako ta stranka o našim problemima pojma nema?", izjavila je Tripalo.
http://www.index.hr/vijesti/clanak/primorac-neupucen-u-probleme-srednjos...
Meni je simptomatično kako
Meni je simptomatično kako Primorac brzo poentira, a klinci zakucavaju SDP - svaka čast na spinu. Naravno kada imaju nekritičku pomoć HRT-a Da to je i meni odmah upalo u vizir... jer povezali su tu njenu izjavu, pa onda studenta Krešimira Bašića i na kraju začinili sa izjavom Ropka Rumore koji e "ograđuje" od studenata ... Ostao sam paf.
Ja se DEMOS toplo nadam da
Ja se DEMOS toplo nadam da ekipa iz Studentskog zbora neće pasti u iskušenje da govore u ime studenata...u protivnom, spalit ću indeks iste sekunde.
Ja se DEMOS toplo nadam da
Ja se DEMOS toplo nadam da ekipa iz Studentskog zbora neće pasti u iskušenje da govore u ime studenata...u protivnom, spalit ću indeks iste sekunde.
Ne ulazeći sada u ne/opravdanost vašeg prosvjeda ili tko će i u čije ime govoriti ili neće, moj će vam savjet biti da ga (index) svi spalite ako vam prosvjed ne uspije....
lijepo ti podučavaš
lijepo ti podučavaš studente, nema što. demonstracije, palež...
umjesto da ih pozoveš da indeks napune peticama.
lijepo ti podučavaš
lijepo ti podučavaš studente, nema što. demonstracije, palež...
umjesto da ih pozoveš da indeks napune peticama.
Daj daj, LQ, samo bez panike molim. Nije meni ni do kakvog paleža, već je meni da vidim kako nam mladež imma "muda" nešto sama napraviti. Ako će i pogriješiti u nećemu, opet je sve OK jer i sami im kažemo kako je životna (osobna) škola najbolja učiteljica, ali i najskuplja ( i najefikasnija) jer se temelji na vlastitim greškama ... pa i ovaj puta (naravno ako ih bude).
PS. A petice u indexu, hm..... meni moje (+ ostalo) baš i nisu nešto pomogle, a tebi ???
Nemaju muda, jer preskaču
Nemaju muda, jer preskaču procedure koje su im stavljene na raspolaganje. Vrijeme ulice je odavno prošlo. Meni se čini prihvatljivijim koristiti se okruglim stolovima i pregovaračkim umijećem. A oni to ne znaju i ne mogu. Dakle, nemaju muda. Pogotovo ne, jer će biti iskroišteni u političke svrhe, a da toga ni sami neće biti svjesni. SDP-ovi novinari i promotori već sjede u zasjedi i veselo trljaju ruke. No dobro. Mene to puno ne tangira. Svake vijesti tri dana dosta.
A što se tiče indeksa, upravo punim treći, ako zanemarimo srednjoškolski i večernjoškolski (hmmm to je ukupno pet....za sada). Što sam starija, pada sve više petica :):) Već su mi se rođeni klinci počeli podsmijavati da planiram s indeksom u ruci dočekati stotu. A što ću, to me održava mladom i poletnom:):). Inače, taj impozantni broj indeksa u odnosu na mlađe kolege na poslu, daje mi ipak neku prednost u pristupu svim mogućim usavršavanjima u struci, pa držim da se dugoročno isplati. Ako ništa, veseli me!
Nemaju muda, jer preskaču
O kakvim procedurama pričaš? Ma daj, molim te, studenti se vrlo vrlo često blokiraju uopće u pokušaju sudjelovanja u tim "procedurama" , onemogućava ih se na sve moguće načine, što mogu potvrditi iz vlastitog iskustva.
Vrijeme ulice je odavno
Vrijeme ulice je odavno prošlo Hm hm, meni se čini da je upravo obrnuto što potvrđuje i vaš ministar Primorac koji je tek sa prosvjedima učenika odjednom nešto čuo i odmah progledao. E sad kako je u lijepoj našoj (a bogme i u njihovoj) problema puno... ili preciznije, svaki dan sve više , a niko ne čuje pa ne čuje ..... ,...ministara kao u priči ....
A možda i nema druge no ponoviti (više puta) akciju: "Pomozimo im da čuju"
ministara kao u priči, ali
ministara kao u priči, ali ipak manje nego za trećejanuarske diktature :):) i bar se ne bave promjenom tapecirunga na namještaju :)
haha, a zato imamo nekoliko
haha,
a zato imamo nekoliko desetaka tisuća novih podobnih birokrata, ili primjerice samo u vladi sada sjedi nekih 60ak državnih tajnika
nemoj pričati o tome jer HDZ je uvijek igrao na velike brojeve, pa u bilo čemu
i bar se ne bave promjenom
i bar se ne bave promjenom tapecirunga na namještaju :) Molim te lipo, ništa kontra našeg Šime :):):) .... jer bi te moglo napast onih 10%... :):):)
Ma ja sam ipak malo stariji
Ma ja sam ipak malo stariji student, predzadnja generacija po starom programu pa ne mogu suditi o Bolonji, a i tako, moje studentovanje je pri kraju - 1 more to go. Ono što o tom procesu znam, znam iz priča mlađih kolega i kolegica. Onako generalno (jer to je sasvim ozbiljna tema, o kojoj ću kad uhvatim vremena napisati dnevnik), dojam je da Bolonja kao takva ima i dobrih i loših strana, ali da je ključni problem u tome što kako Ministarstvo, tako i Rektorat (govorim o Zagrebu, ne znam situaciju na drugim sveučilištima) podcijenilo dubinu ove reforme. Njom bi kompletno visoko obrazovanje bilo okrenuto naglavačke. Ključni element je stvarni upliv studenata koji bi postali u kreiranju programa i kadrovske politike. Konkretno, zamisli kakav je šok nekom prdonji sa Prava da popije packu ili možda čak i otkaz ako ima prolaznost ispod 50%, negativno bude ocijenjen u anketama ili zato što eksplicitno vrijeđa studente.
To je potrebno reformirati, a to je upravo ono protiv čega se konzervativna struja bori. Nisam siguran da sve to skupa ima veze s Bolonjom - mislim da se to moglo provesti i bez pretvaranja fakulteta u srednju školu (zapisivanje studenata, domaći radovi - jebote, jedva sam dočekao kad sam se riješio tog tlačenja u srednjoj i dobio slobodu). Ako će se protestirati radi toga, imaju me, ali za svaku pizdariju se neću blamirati.
Nažalost, u jedno sam siguran, a to je da ako Studentski zbor bude ovo organizirao, to će biti kaos. Ovaj lik, njihov predsjednik, koliko čujem od ljudi koji ga poznaju, student je već 7 godina na PMF -u, dakle (ako je istina, jel, ne znam čovjeka osobno, ali rekoše mi ljudi kojim vjerujem), čovjek je profesionalni student, najgore od starog sustava, kojeg on nema interesa mijenjati. Osim toga, poznato je da je ta ekipa spizdila grde pare na putovanja i najrazličitije druge "aktivnosti"...govorimo o stotinama tisuća kuna. Sumnjam da će njih itko ozbiljan slijediti, potrebni su jači vođe. Makar, da sitacija jest zrela, to svakako.
Ovaj lik, njihov
Nije to taj :-) Taj je smijenjen, još prije 3 godine...(možeš pogledati i moj osvrt ovdje.
al još uvijek ima dovoljno ljudi u SZ-u koji se ponašaju neodgovorno...
E hvala ti na intervenciji,
E hvala ti na intervenciji, zamalo sam čovjeka popljuvao ni krivog ni dužnog :). Moj bed, slabo pratim sveučilišnu politiku.
Čini li ti se da ima nade s novom ekipom...ili treba jos pričekati pa vidjeti?
samo pričekati pa
samo pričekati pa vidjeti...
al ovo što si rekao o toj ekipi iz SZa je nažalost točno..
Pa nije bas da smo o
Pa nije bas da smo o problemu drzavne mature sutili i nismo nista poduzimali do prosvjeda. Dva dokaza (a ima i ih i vise):
1. Link na članak iz Jutarnjeg od 23.10. prošle godine gdje sve problematiziramo ukljucivo i moja izjava koja kaze da sam za odgodu drzavne mature
2. 17.3. ove godine smo trazili hitnu sjednicu Odbora za obrazovanje Sabora na temu drzavne mature sa zahtjevom da dođu ljudi iz Ministarstva i sve objasne kako to oni misle i da se izjasne o problemima i otvorenim pitanjima. Zahtjev se ignorirao.
Baš je ta Lugarićka
Baš je ta Lugarićka grozna:
20.06.2007.
Sabor je danas raspravljao i o prijedlogu Nacionalnog programa za uvođenje obaveznog srednjoškolskog obrazovanja. U ime Kluba SDP-a govorila je Marija Lugarić, istaknuvši kako je upravo SDP i predložio produljenje obaveznog obrazovanja do prvog zanimanja. SDP podržava sve ciljeve istaknute u programu, ali to je samo operativni program mjera loš i ne jamči njihovu provedbu. Stječe se dojam da je program mjera rađen kao rezervni odgovor na nepromišljene najave ministra Primorca da će od 1. rujna 2007. srednja škola biti obavezna. Istaknula je da prijedlog nudi samo djelomična rješenja, a nama je potreban efikasan i konkretan operativni program s jasnim financijskim pokazateljima koji neće obilovati nedostacima i nedorečenostima, frazama i deklaracijama. Poručuje da je potrebno malo više planiranja, a malo manje samohvale.
Prvo si to nacrtaj, a onda probaj shvatiti što je Lugarićka rekla.
http://www.sdp.hr/layout/set/print/content/view/full/15640 (to je SDP-ov link, fuj, i to je sigurno laž).
Što o reformama školstva
Što o reformama školstva misli Marija Lugarić, koja te reforme uopće ne bi ni provodila, jer joj je sve to skupa užasno teško, neizvedivo, nema novaca, bla, bla, bla, ...rekla je odavno na svom blogu:
http://www.marijalugaric.bloger.hr/default.aspx?date=1.8.2007
Na što sam joj odgovorila sljedećim postom na mom blogu:
http://lionqueen.blog.hr/2007/08/1622998362/kad-se-djeca-bave-politikom....
Kad se djeca bave politikom
Čitajući Jutarnji List, nabasah na link koji vodi na blog SDP-ovke Marije Lugarić.
Čitam i ne mogu vjerovati. Odličan epp-blog za HDZ. Marija Lugarić u njemu iznosi sva dostignuća koja je HDZ na području obrazovanja učinio za svoga mandata, a o kojim dostignućima SDP može samo sanjati.
No, idemo redom:
"ZEMLJI ZNANJA" po uzoru na Irsku koja je danas upravo zbog toga jedna od najbogatijih zemalja Europe. No, naše ministarstvo je očito zaboravilo na to da je Irska takvo društvo gradila desetak godina, a našem ministru Primorcu i Vladi je očito stalo do toga da Hrvatska (barem prividno) postane "ZEMLJA ZNANJA" do idućih parlamentarnih izbora.
Marija, Marija, važno je početi. Vi niste ni počeli, niti ste imali namjeru. A HDZ je odavno počeo, pa tempo kojim juri prema izborima, skratit će irsko vrijeme bar za pola, što je za 1000% bolji rezultat od SDP-ovog, koji nije ništa ni počeo.
Ali idemo dalje:
Prvo su još prošle godine svim hrvatskim učenicima obećani besplatni udžbenici. Još se sad sjećam kako je ministar progutao knedlu u grlu kad je to izgovorio. Po riječima ministra Primorca za njih bi se trebalo izdvojiti čak 267 milijuna kuna iz proračuna, odnosno iz programa populacijske politike.
A onda na blogu Marije Lugarić što SDP misli o besplatnim udžbenicima:
Meni se čini da je cijela ta priča s besplatnim udžbenicima definitivno nepotrebna.
Pa naravno da su Mariji Lugarić, uz saborsku plaću, koju joj je omogućio hrvatski narod, nepotrebni besplatni udžbenici, ona će svojoj djeci kad ih bude imala, plaćati udžbenike od novca hrvatskog naroda, koji neka plaća i njene i svoje udžbenike.
Dalje, veli SDP:
Od ove godine je u osnovne škole došao HNOS, u srednje škole je došla državna matura, a na sveučilišta prije par godina Bolonjski proces.
Da, prije dvije godine HDZ je pokrenuo Bolonjski proces, od ove godine je u školu došao HNOS, a uvodi se i državna matura. Sve je to postigao HDZ u vrlo kratkom vremenu. Za razliku od SDP-a koji u vrijeme svoga mandata na području obrazovanja nije napravio NIŠTA.
A tek ovaj biser na Marijinom blogu:
paradoksalna i sama činjenica da nas država tjera u visoko obrazovanje
Pa Marijice, dušo, država nas tjera na visoko obrazovanje kako bismo se što lakše uključili u globalizacijske tijekove. Ova država nas TJERA NA VISOKO OBRAZOVANJE, za razliku od SDP-ove Jugoslavije koja je Hrvate tjerala u radničku klasu!
Dalje piše na Marijinom blogu:
Najnovija izmišljotina ili bolje reći dekret našeg ministra Primorca je obavezna srednja škola.
SDP bi najradije da svi Hrvati ostanu na razini pučke škole, kako bi mogao lakše manipulirati narodnim masama, kako je naviknut u vrijeme mračnjaštva. Za razliku od SDP-a, HDZ je shvatio važnost obrazovanja, pa tako ljude sa srednjom školom tjera na visoko obrazovanje, a ljude s pučkom školom tjera na srednjoškolsko obrazovanje. Da li time Hrvatska gubi ili dobiva, zaključite sami!
A što reći na ovo:
Ministar očito misli da se njegovim silnim potpisima i zakonima može naglo izgraditi cijela zemlja znanja.
Kako bi se cijela ta ideja o obaveznom srednjem školstvu temeljito obradila i integrirala u postojeći sustav, trebaju proći mnoge godine i treba se investirati silan novac.
Dakle, za ono za što HDZ zna kako će financirati, SDP ne zna i SDP ne želi investirati SILAN NOVAC kako bi Hrvatska postala zemlja znanja. SDP očito želi Hrvatsku kao zemlju neznanja, a investirati u znanje SDP-u očito znači uludo bacati SILAN novac.
Odličan post, kao da je pisan za predizbornu promidžbu HDZ-a. Marija, samo tako naprijed. HDZ uopće ne treba trošiti novac na svoju kampanju.
P.S. Što narod misli o Lugarićkinom i SDP-ovom sustavu obrazovanja, pokazao je na izborima u studenom 2007. godine.
Što o reformama školstva
Što o reformama školstva misli Marija Lugarić, koja te reforme uopće ne bi ni provodila, jer joj je sve to skupa užasno teško, neizvedivo, nema novaca, bla, bla, bla, ...rekla je odavno na svom blogu:
http://www.marijalugaric.bloger.hr/default.aspx?date=1.8.2007
A neki ocito ne znaju citati jer je tamo jasno napisano da to nije moj tekst... To je jedan od gostujucih postova, među kojima su objavljeni i oni s kojima se osobno ne slažem.
Nauči čitati što piše prije nego što se baviš analizama koje nisu nista drugo nego (prozirne) političke manipulacije.
ti si urednik svog bloga i
ti si urednik svog bloga i ako si stavila taj tekst tamo, znači da je to tvoj tekst i da se kao urednik slažeš s njim. dakle, ne izvlači se sad. vrijeme je da se političari nauče preuzimati odgovornost za svoje stavove. pogotovo ti mlada. političara demagoga nam je pun kufer.
zanimljivo tumacenje. tim
zanimljivo tumacenje. tim vise sto sam vrlo jasno stavila da to nije moj tekst. čak i ako prihvatimo tezu da kao "urednica" potpisujem sve tekstove (i na neki način odgovaram za njih), mislim da to u demokratskim i iviliziranim medijima ne znači da se moram nužno slagati sa svime napisanim nego da samo smatram da je temeljem ovog ili onog kriterija (a kriterije sam objasnila u postu ranije) nešto vrijedno objavljivanja.
po toj tvojoj teoriji bi svaki novinarski tekst ili prilog autmatizmom bilo i stajalište urednika. Što onda u tom slučaju s novinarskoom slobodom, neovisnošću i autonomijom u koju se svi zaklinjemo kao jednog od temeljnih uvjeta demokracije?
Meni je puno problematičnije da ti u oja usta stavljas recenice koje isu moje (neovisno slazem li se sa njima ili ne) a jako dobro znas da to moje recenice nisu. Ali od tebe je tesko ista drugo ocekivati osim manipulacije...
da, tom analogijom bi mogli
da, tom analogijom bi mogli reći i da sve što se napiše na pollitici je moje mišljenje, a to definitivno nije...
loš argument
Lijepo je što si si dala
Lijepo je što si si dala toliko truda ... no poanta je u tome što si Lugarićku vrlo jasno i bez ikakvih ograda optužila za odbacivanje ideje o obveznom srednjem školovanju što jednostavno nije istina. Kritički osvrt na način provedbe je nešto sasvim drugo. No, ne želim biti njezin odvjetnik niti mi je to bila prvobitna namjera ... htio sam samo ukazati na neistinu u tvojoj tvrdnji.
Kad se već u ovoj cijeloj demagoškoj priči pozivaš se na velika dostignuća HDZ-a:
Da, prije dvije godine HDZ je pokrenuo Bolonjski proces, od ove godine je u školu došao HNOS, a uvodi se i državna matura.
Spominješ državnu maturu ... ma što reći ... fenomenalan uspjeh HDZ-a i ministra Primorca!!!
Što se tiče Bolonje: na Stojedinici sam čuo (a u vezi s najavljenim prosjedima) kako ministarstvo odbija bilo kakvu odgovornost jer su oni samo donijeli zakon, a sveučilišta su trebala obaviti ostalo. Ako odbija odgovornost, onda valjda nema ni tako velebne zasluge ... ili je u pitanju strah što će se dogoditi pa se peru unaprijed.
A što se tiče ove rečenice:
SDP bi najradije da svi Hrvati ostanu na razini pučke škole...
pogledaj malo što kažu ankete o strukturi biračkog tijela pojedinih stranaka.
I daj više prestani pisati kao da si još uvijek u SKH - samo si promijenila stranu, a rečenične konstrukcije i frazetine su ti manje - više iste.
Evo, sada si upravo izvela
Evo, sada si upravo izvela ono što stalno činiš: riječ - dvije si izvadila iz konteksta, izvrnula i protumačila kako ti odgovara ... i evo nam jednoumnog ruperta. Ma bravo! Klap, klap, pljesk, pljesk!
A kada smo već kod jednoumlja - pogledaj što si pisala o HDZ-ovim stranačkim izborima. To je valjda bila obrana "višeumlja" ... a, ne, u slučaju HDZ-a radi se o stranci u kojoj su svi zadovoljni i složni, u kojoj vođa zastupa interese svih članova ... ma daaaaj, izgleda kao da si predavala TIPSS, a ne samo bila odlikašica. Pa shvaćanje demokracije: ona se ne odvija na ulici, ne, ne (eto, imamo uzorne demokracije u Mianmaru, Kubi, Sjevernoj Koreji, tamo se ne prosvjeduje na ulicama). Naravno, kao i komunjare, zaboravit ćemo da je prije dolaska na vlast sve bilo demokratski i dopušteno.
Hoćeš li otići ili ne s Pollitike, to je tvoja stvar. Ja te ovamo nisam niti zvao, a da sam baš nešto jako pametno od tebe naučio, iako imaš pet indeksa, pa iskreno rečeno baš i nisam.
pa nisi se valjda poveselio
pa nisi se valjda poveselio da ću stvarno otić s politike..e jesi naivan... a samo sam otišla na službeni put.....i vratila se, kao što vidiš. a ti odmah nulu, ccccccccccccc
tom logikom razmišlljanja,
tom logikom razmišlljanja, trebalo bi uvesti obvezan i fakultet. kvragu, neka bude obvezan i doktorat! uf al ćemo bit društvo znanja, sve će se pušit za nama.
Ma najbolje da Ustavom
Ma najbolje da Ustavom uvedemo obavezu da nam svi građani odmah budu redovni sveučilišni profesori.
Akademiju opet ne možemo dirati, ipak su oni elita.
Da, možda i jeste, imate i
Da, možda i jeste, imate i politiku za mlade koja nije loša. No, rekla bih, da kao i u slučaju Pukanić, reagirate na razini i na način koji ne dopire do onih na koje se odnosi, dakle do javnosti. Treba valjda i analizirati postojeće politike, govoriti o konkretnim stvarima, podržati, pridružiti se prosvjednicima i organizacijama CD-a, čak i kad (bilo koja) stranka nije nositelj i inicijator.
"Slučaj P." mi je poznatiji, pa ću ilustrirati na njemu. Koga je uopće bilo briga za onu prvu SDP-ovu interpElaciju za smjenu Milinovića, odnosno hoće li, u tom trenutku, SDP rušiti ministra? Ljude su zanimala prava Mirjane Pukanić, njena obrana i zaštita, uvjerljivi rezultati istražnih postupaka, transgresija u institucijama, a ne još jedno traćenje vremena na ionako beznadna prepucavanja u Saboru. Ako se istrage u institucijama provedu do kraja, ne jedan ministar, nego pola vlade moglo bi pasti ko zrela kruška. Ova druga interpelacija bi i mogla imati smisla, ali uglavnom zato što su javnost postavljala prava pitanja.
Iskreno me iznenadila
Iskreno me iznenadila spontanost srednjoškolskog prosvjeda, a još više me impresionirala brzina kojom je državna matura odgođena. Očito je da je Dragan Primorac, kojeg iz nekog razloga svi smatraju najuspješnijim ministrom u Sanaderovoj vladi više stvar dobrog marketinga nego stvarnih potignuća, a nekako si mislim ako je već pokupio sve lovorike na temu školstva (ili barem percipiranog napretka koji se navodno dogodio ali ga nitko nije vidio) onda bi morao prihvatiti i odgovornost za cijelu priču.
Da je ministar Primorac uspješan ministar mogu znati samo mudri ljudi. Oni koji to nisu, oni ništa ne shvaćaju, pa izlaze na demonstracije, ili ih podržavaju. Mladi nisu mudri, jer se mudrost stječe s godinama i iskustvom. Ali vi stariji, zašto niste mudri, ja ne znam. Začudio me čak i Demos.
Potkrijepit ću svoju tvrdnju samo s dva citata istog čovjeka:
Mudrost je sposobnost percipiranja i vednovanja dugoročnih posljedica nekog ponašanja. Često se povezuje sa spremnošću na kratkoročne žrtve u korist dugoročnih dobitaka.
Često je bolje loše napraviti dobru stvar, nego dobro napraviti lošu stvar.
R.L. Ackoff
http://www.quantum21.net/?id=670&PHPSESSID=d06937b358d53314d608e9a88be1f...
Da je ministar Primorac
Da je ministar Primorac uspješan ministar mogu znati samo mudri ljudi.
Ne samo da je uspjesan, nego daleko vise od toga!
On je zapravo dalekovidni vizonar.Sto bi se na primjer dogodilo kad bi on naprasno dao ostavku, jer je eto slucajno ministar obrazovanja, a samo zato jer ono ocito "radi" lose?!
To bi bio presedan na drzavnoj razini!
I kad bi se takvo sto slucajno dogodilo, onda bi mi izgubili onaj fini pythonovski sarm koji nas krasi i daje prepoznatljivost, brand i trade mark, koji je tako rijedak u vecini predosadnih europskih drzava.Oni nas bas zbog te sarmantne neodgovornosti na svim razinama i drze sasvim ispravno dijelom egzoticnog Balkana.
Sto vise, urodjena snalazljivost je proizvela i odredjeni ad hoc improvizirani dojam ( skec kojim bi se rado zakitio i John Cleese) "korisne suradnje ministra i prosvjednika".
Oni su mozda ovo zajedno izveli, a da bi razotkrili ulizice koje ultrahipersposobnog ministra tako uporno farbaju & vuku za nos.Za sto on takodjer i nikako nije odgovoran! Da se razumijemo:
Pa gdje je to molim vas ministar odgovoran za los rad ministarstva ili za ljude u ministarstvu koji prikrivaju pravo stanje?!
Od takvog su se cjepidlacenja japancima sasvim sigurno i istanjile oci.
On je zapravo dalekovidni
On je zapravo dalekovidni vizonar.Sto bi se na primjer dogodilo kad bi on naprasno dao ostavku, jer je eto slucajno ministar obrazovanja, a samo zato jer ono ocito "radi" lose?! To bi bio presedan na drzavnoj razini!
Fenomenalna mi je ova opsjednutost otkazima kao rješenjem svih problema. Kao da imamo 20 sposobnijih od Primorca (ili koga god) koji čekaju da se otvori prilika za ministarsko mjesta u ministarstvu znanosti...
Je, kužim za ameriku da to vrijedi, oni ipak imaju pool kandidata 300.000.000 vs nas niti 5 milijuna....ali nije mi jasno što bi u hrvatskoj postigli osim malo PR-a....
Problem ministarstva znanosti i državne mature/bolonje je višeslojni, primarno se radi o otporu prema reformama.... Taj otpor treba skršiti bez milosti i nadam se da će Primorac iskostiti javnu potporu koju su mu osigurali srednjoškolci za projekt državne mature i opustiti sve ravnatelje škola koji nisu izvršili potrebno informiranje nastavika i učenika...
Istina, Primorac snosi svoj dio odgovornosti ali mislim da je to minorno u slučaju jer reformu ne koči Primorac već sustav ispod njega...
p.s.
Vidim da se i SDP bacio u pisanje interpolacija, sljedeći drLesara koji bez stranačke potpore jedino što može raditi je baviti se najnižim aktivnostima koju narod voli slušati pa se nada da će mu to dati potpuru na sljedećim izborima...
youtube.com/bijesdrugi
4hdz.com
Preporučam i
youtube.com/maxprvi
Lion Queen
Vidim da se i SDP bacio u
Vidim da se i SDP bacio u pisanje interpolacija
interpelacija, a ne interpolacija
to su full razlicite stvari
ali neki ocito znaju najbolje
a "o" i "e" se nalaze jedni
a "o" i "e" se nalaze jedni pored drugih na tipkovnici pa je tako lako tu napraviti tipfeler... Ma, uostalom kaj ja znam, lavica je najpametnija...
Fenomenalna mi je ova
Fenomenalna mi je ova opsjednutost otkazima kao rješenjem svih problema.
E, bijesni, nije problem u tome što ti ne razlikuješ pojmove "otkaz" i "ostavka", a pojam političke odgovornosti ne postoji u tvom vokabularu ... nevolja je u tome što takve probleme imaju i ministri u ovoj vladi.
Klauški je napisao zgodan komentar :
...ministar Primorac već idućeg jutra odustaje od svega onoga na čemu je radio punih pet godina. Tolika je razina kompetencije: njegove, ali i ministarstva kojemu je na čelu već dva mandata. I već za par dana ministar se ne posipa pepelom zbog toga što je učenike i nastavnike izložio lošem i nedorečenom projektu državne mature, već panično po hodnicima ministarstva traži odgovorne. Kao da se radi o propustu nižerangiranog službenika u nekom odjelu "zadnja vrata desno", a ne o kapitalnom projektu Ministarstva prosvjete.
To, nažalost, nije obrazac ponašanja samo ministra Primorca, već čitave Sanaderove vlade. Desetine odluka povučene su kad se javnost digla protiv njih, što dovoljno govori o kompetenciji ljudi koji ih donose. Sjetimo se samo prodaje Liburnije, pa prodaje KIM-a anonimnom HDZ-ovcu, pa naplate PDV-a od Hrvatske radiotelevizije kojeg je Ivan Šuker ujutro najavio, a Sanader popodne obustavio.
Za Sanaderovu Vladu vrijedi novi aksiom Murphyjeva zakona: što je veća odluka, to ju je lakše srušiti.
A istina je samo jedna: Primorac je na čelu Ministarstva prosvjete već petu godinu, cijelo vrijeme projekt državne mature u njegovim je rukama, on za njega odgovara i treba kontrolirati svaki djelić njegove provedbe, on zna koji su mu suradnici jer ih je sam tako postavio i trebao bi odmah znati na kojoj razini je "zaškripalo" - ako već nije na najvišoj. Ako za to nije sposoban, ako ne drži pod kontrolom velike projekte, ako ne zna gdje je "sustav mogao zakazati" i ako se najbolje informira s ulice, onda možda nije za taj posao.
On je zapravo
On je zapravo dalekovidni..... Pa čovik očito ima problema sa vidom, a to onda nije za ovaj portal ... ima tamo neki drugi..... pliva zdravlje ili tako nekako....
G-news, konačno uviđaaš
G-news, konačno uviđaaš velike izvozne potencijale naših poslovanja.
Imamo živog materijala više nego što BBC izvozi stalno. Da plasiramo na svjetska tržišta samo 1/10 te izvozne robe, u vidu dokumentarnih serijala i slično, to bi vjerojatno premašilo 3-4 mlrd EUR-a čiste zarade godišnje. naravno, koristeći Tita kao svjetski brand. Samo Zagreb bi mogao biti brand koji bi se mogao 10-tak godina uspješno tržiti, non stop, čak i sadašnji planovi razvitka, a ono u tijeku i prije je prima roba.
A onda u vezi s tim turizam i financijski poslovi, koji su grane kojima smo vični i držimo tip top (finacijski poslovi stalni rast dobiti više od 20 % godišnje), samo malo vještije i primjerenije. Npr. ukupna prezentacija bolnice Blato, stadiona, sanacije Jakuševca a naročito pročistača bi privukle najrecentnije poslvno-tehničke snage, radi iznimnog spoja dobiti sa znanjem i tehnologijama, zapravo ukupni uspješni razvitak grada (Zagreba), ono što se po svijetu jako jako traži. Itd.
Da je ministar Primorac
Da je ministar Primorac uspješan ministar mogu znati samo mudri ljudi.
Ovisi šta je nekome definicija uspješnog ministra.
Ako se gleda slijepo izvršavanje naredbi svoga gazde, onda je uspješan.
Ako se gleda da može lagati naciji u prime time terminu tv-a, onda je uspješan,
ako se gleda da je sposoban izmisliti porijeklo jedne nacije, onda je uspješan,
ako se gleda uspinjanje u karijeri unatoč elementarnom nepoznavanju struke, onda je uspješan,
ako se gleda zataškavanje nestručnosti i svaljivanje krivice na druge, onda je uspješan,
ako se gleda akademski uspon do profesora, u kratkom vremenskom roku, unatoč manjku vremena, onda je uspješan (uspješniji od generala Ćuka koji je svojedobno pod granatama završio fakultet u tri mjeseca)
ako se gleda da je dugo figurirao kao nestranački mistar (pored živog Sanadera) onda je uspješan,
ako se gleda da je frend Bushove mame onda je uspješan.......
od tvoje definicije za mene je točno samo da je ministar. Nažalost.
Ministar Primorac pokrenuo
Ministar Primorac pokrenuo je ustanovljenje hrvatskog nacionalnog kurikuluma za predškolsko, osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje. Što znači kurikularni sustav u odnosu na klasični sustav obrazovanja jako dobro znaju prosvjetni radnici. Klasični sustav obrazovanja određuje država strogo propisanom sadržajem, a krikularnim sustavom, sadržaji su propisani globalno, a učenicima, nastavnicima i roditeljima, te neposrednom okruženju (gospodarstvu i sl.) prepušteno je dopunjavanje sadržaja prema trenutnim potrebama, što povećava fleksibilnost obrazovanja i nemjerljiv je napredak u odnosu na klasičan sustav nastave.
Nadalje, ministar Primorac uveo je u škole hrvatski nacionalni obrazovni standard u osnovnu školu, čime je rasteretio nastavno gradivo nepotrebnih sadržaja. učenje prema HNOS-u više nije usmjereno za puko zapamćivanje činjenica i reproduciranje, već na usvajanje i razvoj kompetencija. na učenje kako učiti. ne učiti kako rješavati postojeće probleme, već kako rješavati buduće probleme. učiti misliti. ako negdje netko nije krenuo s hnos-om na način kako je hnos zamišljen, to je zato jer i najbolje stvari uvijek zapnu na nesposobnim pojedincima.
prenosim u cijelosti članak:
U Hrvatskoj 2085 osnovnih škola
Na svakog učitelja u redovitom osnovnom obrazovanju dolazi 13 učenika
Na području Hrvatske na kraju školske godine 2005./2006. djelovalo je 839 osnovnih škola, koje su u svom sastavu imale 1246 područnih škola, izvijestio je Državni zavod za statistiku. Broj osnovnih škola nije se bitno mijenjao u odnosu na prethodnu školsku godinu, kao ni broj učenika kojih je u 2085 škola bilo 384.634. Odnos broja učitelja i učenika u redovitom obrazovanju bio je 1:13, a obrazovanju za djecu i mladež s teškoćama u razvoju 1:2,9. Bilo je 78,9 učiteljica. U 2057 škola nastava se izvodila samo na jednom jeziku, od čega u 2015 na hrvatskom, u 19 na srpskome, u 11 na talijanskome, u sedam na češkome, u pet na mađarskome. Osim na hrvatskom jeziku 28 škola nastavu izvodi na jezicima nacionalnih manjina. Ukupno je 4706 učenika polazilo nastavu na jezicima nacionalnih manjina, od čega na srpskome 2522, na talijanskome 1570, na češkome 333, na mađarskome 202, a na njemačkome 79. ...
Izvor: http://www.poslovni.hr/67685.aspx
Iz navedenih brojki proizlazi da je bilo cca 30.000 učitelja, samo u osnovnim školama. Misliš li da je ministar Primorac mogao razgovarati baš sa svakim od njih i provjeriti njihove kompetencije. HNOS se uvodi upravo zato da se na druge načine kontrolira i garantira jednoobraznost obrazovnog sustava.
Nadalje, založio se za uvođenje obvezne srednje škole. Da ništa drugo u svom mandatu nije napravio, time je napravio nevjerojatno puno. To je čovjek koji ima viziju! Koji razumije što znači globalizacija i da se samo kvalitetom ljudskog kapitala možemo uključiti u nju. A kvaliteta ljudskog kapitala mjeri se obrazovanjem i zdravljem.
Za moj pojam, ministar Primorac je jedan od najuspješnijih i najpametnijih ministara otkad je hrvatske države! Vjerujem da bi i vi to zaključili, kad biste marginalizirali stranačku pripadnost i bili iskreni. No kako ne očekujem takvo što, eto, nek bude vama u duši. Ja znam istinu.
Za moj pojam, ministar
Za moj pojam, ministar Primorac je jedan od najuspješnijih i najpametnijih ministara otkad je hrvatske države!
To je moguće ili čak veoma vjerojatno, kao što je Bandić jedan od najuspješnijih i najpametnijih gradonačelnika, Vidošević jedan od najuspješnijih i najpametnijih gospodarstvenika ...
Šta raditi, Lion Qeen, možda ništa?
Čovjeka slučajno poznam iz
Čovjeka slučajno poznam iz mlađih dana kada je pred svjedocima na splitskoj Rivi brutalno udario Sanju Pavelu, svoju tadašnju djevojku kad ga se usudila ostaviti. Poslije je to demantirao iako je bilo mnoštvo svjedoka. Također iz prve ruke znam da ne pozna svoju struku. Neke ispite na fakultetu je položio preko veze. Malo je poznato da je poput Kirina radio kao izbacivač jer je trenirao Tae kwon do i bio je uspješan na razini Juge. Pred kraj specijalizacije pedijatrije u Splitu "je u fino zamoljen" da završi specijalizaciju negdje drugdje. Nije se pojavljivao na poslu, a i nije znao gdje se stavlja stetoskop i kako se auskultira srce djeteta, ali eto profesora. Priča o hrvatskom uspjehu. Izvrstan je organizator, zna podvaliti muda pod bubrege i istina je da nije glup, ali je nesposoban za puno stvari koje po meni trebaju krasiti uspješnog političara.Sposoban je napraviti dobar spin, ali je majstor forme a ne sadržaja. Eto vidiš da ga ne volim nevezano za stranku. Bio je smeće i prije ulaska u HDZ, ali eto ti kažeš da je najuspješniji u povijesti stranke.
važno je da je trend u
važno je da je trend u usponu.
Čuj, okrenula si grafikon naopačke . . .
Neke logike komunizma nikako da nestanu. Sjećam se podatka da je blagostanje u Jugoslaviji znatno poraslo što se može vidjeti prema porastu broja frižidera i televizora u zadnjih 10 godina . . . (vijest negdje iz 80.)
leddevet
Da je ministar Primorac
Da je ministar Primorac uspješan ministar mogu znati samo mudri ljudi. Možda bi ipak to on sam trebao kazati jer tvrdi i opn sam kako su u slučaju državne mature zabrljali mada suvisla obrazloženja gdje, kako, tko, zašto ješ nema, a posebno je zanimljivo da ministar pojma nema što mu suradnici rade... ili ipak ima.... :):)
Mladi nisu mudri, jer se mudrost stječe s godinama i iskustvom. Mislim da vam je u HDZ-u velika frka jer se bojite da bi i studenti mogli uraditi nešto slično X još puno više, i to tako da tu grudvu više niko nebi mogao zaustaviti. Da je tako potvrđuje i ovakav prilog nacionalne dalekovidnice koja spajajući događaje šalje poruku kako j esve gotovo marginalizirajuči studentske prosvjede. Mislim da će ih ovom reportažom samo mobilizirati a učenicima posti jasno da moraju dobro pripaziti uz koga moraju biti.....
jer ovako nešto na istom mjestu se nikako ne smije dogoditi jer se radi o manipulaciji koja bi se lako mogla nekome obiti o glavu.... stoga je i ponavljam
a vi zaključite radi li se o klasičnoj navlakuši
U svakom slučaju, u
U svakom slučaju, u demokratskim društvima postoje demokratski putevi rješavanja stvari. Poziv na ulicu, prije korištenja demokratskih načina, držim neprimjerenim mladoj inteligenciji. Izlaskom na ulicu pokazuju da nisu zreli za rješavanje stvari za stolom. Izlaskom na ulicu pokazuju da su podložni manipulaciji.
Bilo da se radi o najdemokratskijoj ili najnedemokratskijoj državi, neovisno o društvenom uređenju, neovisno o tome bila ljevica ili desnica na vlasti, u bilo kojem dijelu ovog svijeta, jedino su izlasci na ulice imali ono nešto što je tom demosu, iz definicije demokracije, davalo na težini njihovim željama, stremljenjima, ili pak snovima.
Izbori svojih zastupnika, kao ultimativan dokaz demokracije nekog društva redovito su gubili pred ovim "revolucionarnim" djelima naroda... Vjerojatno zato jer su na ulici uspijevali artikulirati svoje želje i zahtijeve koji su vezani uz točno određenu stvar. Na ulici se ne diže ruka, ili glas, za ideju ili lik, diže se za, ili protiv, točno određenu ideju, i možda je zapravo to bit demokracije(?).
Koja većina od ovih dviju je u pravu... hmmm...
Izlaskom na ulicu pokazuju
Izlaskom na ulicu pokazuju da nisu zreli za rješavanje stvari za stolom. Izlaskom na ulicu pokazuju da su podložni manipulaciji. Iz iste vrhuške pokrenuti su učenički nemiri, kao i ovi studentski. Ma daj lavice, kakav te SDP spopao, pa zar ne vidiš da su oni zaokupljeni unutarstranačkim izborima... no vi izgleda koristitie gužvu optužiti ih sad kad su ranjivi... Dakle ozbiljna vas ej frka ovih "malaca", a još ako ih naljutite svojim tvrdnjama kako se daju manipulirati ... hm hm, daj neka to netko od HDZ-ovih glavešina negdje kaže na glas, i imaš frku 100%
PS. Pa evo i ti ih jušiš više od ostalih ovim etiketiranjima...
Koliko puta ti trebam crtati
Koliko puta ti trebam crtati da sam ja strankin birač, a ne političar.
to je naravno samo dio istine, budući da si očito član te iste stranke i to ne bilo koji član nego član koji je i delegat na saborima
to sasvim sigurno nije definicija "samo birača"
a možda sam imala svog
a možda sam imala svog osobnog izaslanika :)
mračak, valjda me toliko poznaješ, onog trenutka kad se budem htjela aktivirati kao političar, a ne birač, pravodobno ću izvijestiti svekoliko pučanstvo.
pravodobno ću izvijestiti
pravodobno ću izvijestiti svekoliko pučanstvo.
Držim te za riječ, možda napokon glasam za HDZ nakon toliko godina lutanja.
A ako se kandidiraš za gradonačelnika Zgreba imaš moj glas jer ne mogu glasat za ovog hiperaktivnog manijaka ili za HNS-ovog nanbudista (a ni Biškupićevog bejbifejsa).
leddevet
Molim te, nemoj više tako
Molim te, nemoj više tako prizemno poistovjećivati stranku i mene. Tvoju unikatnost ne diram i to je Ok, no dok god zastupaš nečije interese, ideje, politiku bla bla bla bla ti si dio te strukture, a da li formalno ili neformalno je sasvim svejedno. I ja dok sam bio u ulozi glasnogovornika HSU-a sam se ponašao kao dio Stranke..... a i svi vi isto tako prema meni, što je opet OK.
PS. A podržavaš ih jer na to imaš potpuno pravo, dakle želiš kao što i oni (minimalno prešutno) žele.... i opet sve OK.
u nadi da ćeš konačno
u nadi da ćeš konačno progledati Nema ništa od Nade... zovu me Mijo
ja NE zastupam ničije interese, ideje, politiku, bla, bla, bla. situacija je potpuno obrnuta: HDZ zastupa MOJE ideje, politiku i interese Pa koga đavla onda radiš ovdje.. milim pusti ond HDZ da te lipo i dalje zastupa, a ti lipo ajde ća i radi šta već radiš .....
da li ti stvarno misliš da postoji netko tko bi mogao "pokoriti" LQ! smiješno. Ma dobio sam ja i jače igraće.. i jednog otrovnog škorpiona čak, a di ne mogu jednu cica macu....
ko do sada nisi shvatio ništa, odustajem Pa zar ti već nisam kazao da sam (po horoskopu) ovca :):):)
PS. I nemoj mi sad odustajat.. pa tek smo na zagrijavanju...
Vratimo se malo Šuvaru i
Vratimo se malo Šuvaru i reformama obrazovanja.
Javnosti je nešto manje poznato, tako je to uobičajeno, da je RH sa EU kao prvo poglavlje, već skoro dvije godine, uskladila obrazovanje. Osnove su prilično šuvarevske, što nije priličan pojam jer je i Šuvar to na brzinu imoprovizirao iz evropskih prednacrta - ono što je nama sada, pa i onda i prije, i po Evropi je tada gorilo i morali su nešto poduzimati.
Šuvar je dodatno zakurio vatru neuspjelim pokušajem ukidanja Fakulteta političkih znanosti, sa studijima politologija, ONO i DSZ te novinarstvo, pod obrazloženjem da je društvo već kontaminirano od takvih stručnjaka koji nisu niti političari niti politolozi a dave i jedno i drugo i sve, isto tako s novinraima i ONO i DSZ (bilo bi zgodno kraatko raspraviti da li je to imalo ikakvog smisla ili je Šuavr prolupao, kako su svi 100 % složili tada). Nadalje su vatru izazvale njegove fore "ljevica jednako desnica" na napade slijeva (sporno šta je to tada bilo, što se vidi danas jer razne takve snage same za sebe kažu da nikada nisu bili ljevica nego liberali, četnici ...).
Tako je došlo do prve specifičnije postitoističke pojave, sada se vidi više maoističke, da su se, što nije bilo neuobičajeno, sve silnice i bijes usmjerile ka jednoj osobi a da je ta osoba ne samo ostala u igri nego i došla na čelo pokreta (u raspadanju), što je bilo neuobičajeno, što se ja nastavilo prakticirati na nižim i višim razinama, uvijek jako, najvažnije je nešto ili nekog pronaći što će kao predmet napada ujediniti sve snage i zamjeniti sve drugo aktualno, što je sve skupa ona faza maoizma zvana "kulturna revolucija", kada nema šta onda vrapci. Šuvar je očigledno podosta namjerno provocirao i time ispitivao pojavu, kao školovani staaljinist i insajder nije mogao odoliti da nešto ne pokuša mjenjati i usput provocirati. Odgovor je poznat, za sve je kriv Šuvar, lud je, zatim ....
Tako da je očigledno obrazovanje društveni dio zgodan za pitanje šire maoističke prakse. Sada je to posebno važno, kada (maoistička) kulturna revolucija ulazi u razdoblje zrelosti i sinteze, kada je npr. to pitanje obrazovanja sa EU harmonizirano a da to praktički nikoga i ne zanima, što samo potvrđuje čvrsto autističko opredjeljenje i u ostalim poglavljima harmonizacije i implementacije, gospda vizionari donesu nešto paragrafa i svi misle ili žele da je gotovo s tim, ostale su samo male estetske nijanse, tko ima kakav look u kakvim prigodama i to je to.
Zadnja uspjela implementacija evropskih kriterija u obrazovanje, a i u sve sfere, je bila za smušenog dr Vlatka Mačeka, osnovno, gimnazije i struke te visoko, sve kako i danas imamo, kao i bolnice i sve drugo, vjeronauk u crkve i van škole, koji je zapravo prva točka koju svi složno pljuju, i dalje, možda baš zato što je sve i danas tako kako su oni ostavili i malo oronulo, u smislu da se nisu pobrinuli za samoodržavanje toga prije nego što su eliminirani / likvidirani sa scene.
Tako da se odvija neka čudna duga bitka protiv prihvaćanjem svega toga, do Mačeka, preko Šuvara i dalje, o kojoj su svi podaci skoro prava tajna, neki Coca Cola koncentrat.
Dragan Primorac, ... ...
Dragan Primorac, ... ... onda bi morao prihvatiti i odgovornost za cijelu priču.
Prihvatio je odgovornost i to upravo onako kako je običaj u njegovoj stranci:
- Vi morate znati da su oko mene ljudi koji uljepšavaju istinu, kojima sam poručio da me ne zanima da mi govore koliko sam ja pametan, zgodan ili lijep, mene zanima istina. Dosta je bilo birokrata koji sjede u uredima umjesto da izlaze na teren i vide pravo stanje stvari – rekao je Primorac na konferenciji za novinare održanoj u zagrebačkoj Klasičnoj gimnaziji.
(Izvor: http://www.javno.com/hr/hrvatska/clanak.php?id=145347 )
Prihvatio je odgovornost i
Prihvatio je odgovornost i to upravo onako kako je običaj u njegovoj stranci:
Indirektno govoriš da je HDZ počeo biti, makar na taj način, prva odgovorna stranka, ona koja preuzima odgovornost, obzirom da se do sada nije imalo priliku čuti niti od HDZ- niti od ikoga to i to nismo zadovoljavajuće. Bilo je samo rješili smo se tih i tih, bacili smo ih kroz pozor, ono što je drug Tito radio pod redovnim poslovanjem a dr Vlatko Maček prije njega automatski, nešto si zeznuo letiš s vlasti i iz stranke automatski.
Da li je to baš tako krenulo? Jer ako jeste onda je kulturna revolucija završena i krenulo ja razdoblje iza, kada maoizam pronalazi vlastite greške i prikazuje ih kao foru bavljenja, bez posljedica, nešto kao osamdesete kod nas, uočavanje slabosti sistema i ekonomije, ekonomska stabilizacija sa dogradnjom cirkularne ekonomije ... Što znači da slijedi još zamornije razdoblje u kojem se svi bave svima a na 1 koji radi i pri tome nešto misli njih 99 se bavi, iznimna davež. Tko je spreman za te runde ?
Od toga je sigurno bolje da odgovornosti nema, čak niti da se nešto promjen nakon toliko etapa promjena, takvih smo iskustava.
Ja bi samo dodao jedan
Ja bi samo dodao jedan komentar: ova statistika ne pokazuje da je generacija Y najškolovanija dosad, ona samo pokazuje da je ona informatički najpismenija. Što se tiče obrazovanja, školovanosti i znanja..ha, ne znam, kažu mnogi nastavnici a i mnogi moji kolege koji kao mladi nastavnici počinju raditi u školi da su ove sadašnje generacije mnogo drskije, "bezobraznije"; mnogo više vezane uz kompjutorsku tehnologiju, čije korištenje može biti i "površno" - kompjutorske igrice, socijalizacijske mreže (Facebook, mail, chat i sl.) nasuprot komunikaciji uživo ; to su i generacije koje nemaju ništa manje pametne djece, ali ima puno više problema s koncentracijom, radnim navikama...
No to je već tema za neki drugi dnevnik. Meni se ipak ovdje najbolje čini što današnji srednjoškolci, barem jedan dio njih, i barem oni koji su preuzeli vodeću ulogu u ovom prosvjedu (iz onoga pto se dalo vidjeti na televiziji) znaju razmišljati svojom glavom i nije im to strano, a i čini mi se da ne prihvaćaju olako poruke koje im dolaze "iz vrha" i iz medija...Mediji i čitava društvena struktura danas nažalost je jednim velikim dijelom usmjerena na "površnost", da ne velim i "zaglupljivanje"...pozitivno je eto to što se ovdje ipak vidjelo da ti srednjoškolci znaju razmišljati svojom vlastitom glavom.
Generacija Y nalazi se u
Generacija Y nalazi se u procjepu izmedju "crne škole" 19. stoljeća koja itekako živi u Hrvatskoj i potpuno novih perspektiva koje otvara informatička tehnologija, a posebno Internet. Pri tome je važno istaknuti da nije sve loše u staromodnoj školi, niti je sve dobro što donosi IT. Ali, nepobitna je činjenica da su se rubne okolnosti promijenile i mijenjaju se još brže, a sadržaj škole je ostao manje više nepromijenjen.
Paradoksalno je da se prihvaćanje novih tehnologija od stane mladih generacija odvija uglavnom izvan škole - metodom samoučenja i medjusobne razmjene iskustava. Tu se razvijaju vještine koje nastavnički kadar u pravilu nije u stanju pratiti i nije u stanju svoje djake ništa naučiti - situacija je često upravo suprotna. Tu je jedan od razloga gubitka respekta.
S druge strane, neučestvovanje nastavnika (kroz nastavni program i u svakodnevnim aktivnostima) u učeničkom bavljenju računalima i Internetom, nerjetko rezultira površnošću i nekritičkom odnosu prema izobilju lako dostupnih informacija. Koliko god je Internet koristan u prikupljanj informacija, ne pruža korisniku nikakvu pomoć kada treba izvući ono što je esencijalno i odbaciti irelevantno: zato je potreban razvijen kritički duh, baziran na nekim znanjima.
Stanje se jedino može poboljšati intenzivnim do-obrazovanjem nastavničog kadra, radikalnim izmjenama nastavnih programa i metoda rada, te stvaranjem funkcionalne materijalne osnove IT-a u školama. Za neke stvari dobar i metodičan nastavnik je još uvijek nezamjenjiv, ali fokus treba premjestiti sa pretjeranog učenja ("štrebanja") podataka na samostalni i/ili grupni rad koji uključuje IT i Internet. Npr. ako mladi uče povijest iz knjige, to im je dosadno i mukotrpno, ali ako dobiju zadatak napraviti Powerpoint prezentaciju o nekom povijesnom razdoblju/dogadjaju, sa slikama i informacijama sa Interneta, uz zajedničku diskusiju, onda je proces učenja i koristan i zanimljiv.
Jedno od izuzetno važnih područja je efikasno i forkusirano pretraživanje Interneta. To je puno više nego jednostavna pretraga na Google-u, kojem pribjegavaju gotovo svi i smatraju da je to i početak i kraj. Tu je zapravo početak raširene površnosti koja je evidentna. Zato bi u školama bi trebalo djeci "otvoriti oči" i ukazati na druge tražilice, posebno iz specijalnih područje - znanosti, umjetnosti, itd. - možda kroz jedan kraći tečaj od nekoliko sati.
Kao totalni laik za prosvjetno pedagoška pitanja, ali sa uvidom u neke druge prakse izvan Hrvatske, ne mogu a da ne primjetim veliki zaostatak hrvatskog školstva u ovoj promjeni paradigme, što bi Hrvatsku moglo skupo koštati.
..."kažu mnogi nastavnici a
..."kažu mnogi nastavnici a i mnogi moji kolege koji kao mladi nastavnici počinju raditi u školi da su ove sadašnje generacije mnogo drskije, "bezobraznije";"
Ovakav dojam se vjerojatno temelji na konkretnim iskustvima i odgovara činjenicma, ali također odražava nepsremnost pedagoškog kadra na izazove koje pred njihov posao postavljaju nove generacije. Jer, kao što školski programi nisu prilagođeni suvremenosti tako ni obuka budućih nastavnika ne prati promjene koje se događaju u društvu, a koje se onda neminovno manifestiraju i na socio-psihološkim karakteristikama mladih ljudi. No, to nije samo problem u Hrvatskoj. Kriza škole prisutna je svuda.
grgo
Varaš se. Profesori na
Varaš se. Profesori na fakultetima, barem u Rijeci, koliko je meni poznato, prilagodili su se suvremenosti i obučavaju nove naraštaje studenata. Stvar je u tome koliko tko pažljivo sluša što oni govore i koliko je spreman to primijeniti u praksi. Učitelji su nespremni doškolovavati se i prihvaćati nova znanja, nespremni su proučavati nove metode i oblike rada i primjenjivati ih u praksi. Nespremni su primjenjivati psihologiju i pedagogiju u praksi. Znaš što kažu: "pa nisam ja psiholog i pedagog." Zamisli, ljudi koji rade s djecom, imaju petlje reći da ne znaju psihologiju i pedagogiju. Oni misle da ako predaju zemljopis i matematiku, trebaju poznavati samo zemljopis i matematiku. Nespremni su uočavati svoje probleme i svoju osobnost u kontekstu nastave. Čovječe, ne mogu shvatiti da netko od učitelja predaje djetetu, a zabušavao je na nastavi psihologije i pedagogije! Da ne govorim o didaktici, koja podučava koje moderne metode i oblike rada koristiti pa da učenicima nastava ne bude dosadna i monotona, već zanimljiva i poticajna. Kad je nastava zanimljiva, učenici neće stvarati nered. Ako učenici stvaraju nered, a poznaješ pedagogiju, pomoću lidera (zvijezda) možeš stvoriti novu situaciju u razredu. Da, kad bi se to primjenjivalo. Najlakše je lidera izbacit iz razreda jer stvara nered. Da ne bi. Mislim da kriza škole proizlazi iz krize nastavnika, prvenstveno. Naravno da uvijek ima časnih izuzetaka, pa se moj gornji tekst ne odnosi na njih. Šteta da se drugi ne ugledaju u njih. Što se tiče obuke nastavnika, svaki čovjek treba znati da je došlo vrijeme cjeloživotnog obrazovanja i da ono može biti kako formalno, tako i neformalno i informalno. Ali treba se s tim nositi. Treba doći kući i učiti! Kao što radimo mi u gospodarstvu, tj. na tržištu. Svjesni smo da, ako nismo u tijeku, odosmo na dno. Ne može se stalno očekivati da će ti netko drugi ulijevati znanje u glavu.
Treba doći kući i učiti!
Treba doći kući i učiti! Kao što radimo mi u gospodarstvu, tj. na tržištu. Svjesni smo da, ako nismo u tijeku, odosmo na dno. Ne može se stalno očekivati da će ti netko drugi ulijevati znanje u glavu.
Ova logika je po Evropi i svijetu normalna pojava. Ima je i kod nas, u kontinuitetu, ali veoma ograničeno, pa dugo ponavljanje u dugoj osnovi poslovanja igra neku sasvim drukčiju igru nego drugdje, igru u kojoj jedino najbolji ne mogu slijediti osnovu dok većinske snage to rade kao od šale, i sada sa nešto paragrafa i udaranja pečata, igru koja je iz kardeljističke odavno prerasla u maoističku, i malo pomalo mete i preoblikuje svjest.
Ta igra nije samo dvojna, nego je na više razina i u inerciji razvijanja. Tako da je sada došlo doba ili preispitati osnove (poslovanja) ili nikakvo znanje više neće biti potrebno, pa niti znanje o znanju.
I u gospodarstvu i među državnim namještenicima, uključujući nastavnike, je teklo slično, isto je to društvo. Preživjeli ne samo što nisu orni, nego su i putevi zakrčeni divizijama napretka u ratnim pohodima, pa poziv da se trgnu ne samo da nema učinka nego često i ne stiže. Bez malog pregrupiranja po bojištima i smjerovima napori daju često suprotne rezultate. To nije bitka gdje neprijatelj već debelo spreman sam bježi, nego neke vrste maoizam, neprijatelja nema, sve snage u stalnim dugim pokretima na neprijatelja kojeg nema, iscrpljene a ipak stalno love neprijatelja, dok razna vodstva i štabovi do iznemoglosti simuliraju bitke i rezultate, davež živa koja se s mjerom pali i gasi. Zato je poraz puno izglednija opcija od pobjede a svaki napor oko snažnog aktiviranja snaga za nove bitke ruši i zadnje ostatke volje i svijesti, čak i saopćenja o novim paragrafima već ubiju u pojam a pokušaj primjene baca snage u nesvijest, nakon niza desetljeća takvog rata.
Nova poslovanja nemaju alternativu, stižu bez poraza ili nakon potpunog poraza.
P.S. Vidi dolje komentar, T. S. Elliot.
valja se globalizacija. nema
valja se globalizacija. nema tu pomoći. ili naučiš plivati, ili ode. u slučaju globalizacije, cijela nacija mora naučiti plivati ili je neće biti. nema tu: mogu-ne mogu, hoću-neću. tu je "MORAŠ". tko to na vrijeme shvati, preživio je, tko ne shvati, nek se ne žali drugome. globalizacija nema veze s aktualnom dnevnopolitičkom situacijom u zemlji. dok se ovdje razni prepucavaju oko ovog ili onog ministra, hoće li štrajkati srednjoškolci ili studenti, gubi se dragocjeno vrijeme. kojeg nisu svjesni ni roditelji, a kamoli da bi bili svjesni srednjoškolci ili studenti. kočničari. dok vizionari vuku naprijed, uvijek kočničari vuku nazad. to ti je kao potezanje konopa, crvena zastavica i zarez u pijesku bit će presudni. ja za svaki slučaj stalno nešto učim. pa možda nekako isplivam. ti nemaš brige, promatraš bujicu sa sigurne udaljenosti, to je tvoja prednost.
Ti govoriš dobro ali kao
Ti govoriš dobro ali kao većina ne pokazuješ znakove razumjevanja za glavninu toga, ne možeš preuzeti ulogu Isusa a Tuđmanovog nasljednika, poslije Tita nema Tita, ili se odbijaš i malo suočiti s tim šta to jest globalizacija, ali povodom teme i općih pojava šta sa slijedećim:
- mi smo i prije globalizacije jako globalizirani (veza sa svim djelovima svijeta, sa svim i svačim), i to tako da je problem obrnute prirode, čim se ukaže pukotina i mala mogućnost, s našim ljudima se rade čuda puno veća nego po hladnim ratom i drugim inertnoj Evropi. Ali, čim se nešto to probije i ide, na nešto tako odmah slijedi u omjeru 100 na 1 onih koji dave stvari, maoizam;
- općenito se to vidi i u ovom slučaju mature. Primorac, iako mu je forsanje i smisao za uspjeh na račun drugih jača strana, vlastitim izjavama pokazuje potpuno opću boljku, ne samo da se nije upoznao kako to globalno ide te da zabija autogol demagogijom da je njemu bolje ne biti ministar i slično (to je također ozbiljno u djelu nepoznavanja osnovnog, ali manje), nego pokazuje, i većina, uredno ozbiljniju jaču boljku, niti se minimalno pozna niti se i malo spominje i uvažava to da je, i bez globalizacije i sa njom i uvijek za nešto i malo složenije, a sve je skoro tako, primjerena bar malo složenija igra i nešto znanja, bar malo nešto drugog a ne razna spretna i znalačka forsanja, ako ne više njih onda minimalno jena takava koji to objedinjavaa, vodi i za to odgovara, pri čemu su onda ovdje Primorac, stranke i ostali prilično nevažna pomoćna sredstva, nešto kao za boljševika Hioljevca u Zagrebu, koji je znao da o tome maanje više ništa ne zna i da je njegova uloga da kaže da osim ako izuzetno zna da mora ili treba reći ne, ostalo rade i vode oni kojim to znaju, i onda ide kao ludo. Problem je s tim dubok, sve bazdi od toga, te da bi bilo šta bilo malo više od improvizacije i daveži traži prvenstvo onih koji nešto malo znaju i mogu, a to bi kod nas značilo da moaizam mora kapitulirati, ili bar razina kompromisa kao u Kini, maoizam u defenzivi i malo po malo.
Dakle, ako se nastavimo iscrpljivati, što nije nužno, skoro pa ne možemo ni vidjeti ni čuti za osnove i glavninu raznog, vijesti i slike koje čujemo i vidimo su trash, spamovi, što nije nužno. A ako se slučajno odlučimo suočiti i malo s tim, onda problem postaje obrnut, kao kada je Tomislav Ivić kao anonimus cca 1975. vodio Hajduk, bez obzira na sve i bilo šta Hajduk pobjeđuje, ne može se zaustaviti.
Dakle, šta sa maoizmom, koji davi i tvoje ideje u omjeru 100 na 1, što onda nema smisla, kakvog ima smisla ljude navoditi u pogibelji kojima je smisao da se od njega jednog kanibalistički hrani 100 maoista, kojima to također dalje škodi jer ih uvaljuje u iluzije da će tako vječnosti, u kanibalizam? Stvar možda ključno krene od tebe, uvijek tako kreće, da kao Holjevac ad vlastite boljševičke partije i ti ad HDZ kreneš u eliminaciju maoizma preko aktualnog, sada tzv. sređivanje svega i svačega, šta tko zna i hoće, i kada ne ostane ni kamen na kamenu provjeriš da li ostali rade isto sa svojim klubovima. Kako je krenulo, to će i onako brzo stići, samo je pitanje tko će šta poentirati.
Odavno sam naučila i
Odavno sam naučila i pomirila se s tim da je većina drugih ljudi prosječna i nezainteresirana i da sebe i svoje ideje i vizije niti mogu uspoređivati s njima, niti želim sebe upregnuti za njih. Sve što radim, radim iz svog gušta a za opće dobro, čak i kad se izvana čini da radim za nešto ili nekoga. Dr. Franjo Tuđman bio je osoba čija je jedinstvena zadaća u određenom povijesnom trenutku bila da mobilizira hrvatski narod u stvaranju hrvatske države. To je uspio i za mene tu počinje i prestaje priča o dr. Franji Tuđmanu. Nakon toga dr. Franjo Tuđman je običan čovjek, koji ima pravo na svoju starost i svoju tešku bolest, na ljudsku podložnost grabežljivcima, koje je, bolestan i slab, navukao na sebe. Može li mu to tko zamjeriti? Može li netko reći da dr. Franjo Tuđman nije bio bolesnik od karcinoma? Tko se usudi uopće o tome komentirati? Tko misli da će biti izuzet od patnje i bolesti? Dakle, dr. Franjo Tuđman bio je na čelu hrvatskog naroda u povijesnom trenutku ostvarenja tisućljetnog hrvatskog sna: stvaranja hrvatske države! Ne treba biti više od toga.
Na nama ostalima je da, sad kad imamo svoju državu, njome gospodarimo na objektivno najbolji mogući način. Koliko je to objektivno moguće, ne ovisi o galebu jonathanu livingstoneu, već o galebovima niže razine. A ima ih raznih. Uglavnom ne razumiju. Kočničari. Prvi kočničar su mediji. Sloboda medija je trebala podrazumijevati širenje dobra, optimizma, nade i vjere, a ne širenje destrukcije, jala, zlobe, mržnje i jada. Sustavnom demagogijom ovaj narod postaje ono što sluša i gleda: jalan, zloban, mrzovoljan i jadan. Kao stojedinica i njihova jal(d)na voditeljica, koja ne razlikuje dobro od zla. (čast medijskim izuzecima: Vjesnik - Informacija a ne senzacija, Narodni radio - emisija: Samo dobre vijesti, HRT u emisiji Dobro jutro, Hrvatska).
Zaključujem pitanjem: vrijedi li se boriti za nezahvalnu masu?, odgovorom: vrijedi, sebi za gušt, dok to čovjeka veseli i dok mu ne dosadi! Mene još uvijek veseli.
Slažem se, promjene su
Slažem se, promjene su došle vrlo brzo čak i za nas mlade, no mi se možemo lakše tome prilagoditi (a ovi mlađi od nas, srednja škola, osnovna škola, još brže); stariji kadrovi su vjerojatno većim dijelom ostali zatečeni. Ova moja izjava se temelji i na konkretnim iskustvima starijih nastavnika, ali i onih koji su moja generacija ili tu negdje, i koji su tek počeli raditi u školi ili rade godinu- dvije. Za neke od tih ljudi, mojih kolega, znam da su zaista u toku i da se trude i da su motivirani, no svejedno nailaze na probleme.
Drugo što želim reći, istina je da nam je nastavni program strahovito zastario. Danas se informacije vrlo lako nalaze, internet je tu napravio revoluciju. No, ima jedna izreka, citat od Thomasa Stearnsa Eliotta iz jednog njegovog dijela:
Pravo znanje se ne može dobiti iz interneta, ni iz knjiga. Pravo znanje se dobiva samo od ljudi, kroz praktično iskustvo, ali su ključni tu nastavnici.
MI pak imamo problema i s nastavnicima (zastarjelo obrazovanje) i s programima (zastarjeli programi). Primjer nastave fizike,koja je recimo ključna za prirodoznanstvenu pismenost (što je i EU označila kao jedan od 5 top prioriteta u obrazovanju) i razumijevanje svijeta oko sebe: umjesto da učenici doista i nauče prepoznavati fizikalne koncepte u pojavama i predmetima oko sebe (a ima ih jako mnogo: kompjutor, televizor, automobil, laseri u medicini, prognoza vremena, mobiteli...), ta "moderna fizika" se u školi dotakne tek u zadnjem polugodištu 4. razreda...ako i uopće.
generaciju Y, kako je ti
generaciju Y, kako je ti zoveš, u pedagoškoj literaturi nazivaju još hommo zappiensima.
i kod nas ih ima sve više i više, što znači zapravo da nam standard i nije toliko loš, kakvim ga žele prikazati. djeci stoji na raspolaganju suvremena tehnologija. nismo mi baš u prevelikom zaostatku za svijetom, dapače.
iako, ja se nikako ne bih složio da je Šuvarov koncept loš
što se šuvara tiče, istovremeno je to bilo i dobro i loše. bilo je dobro za one koji nastavljaju faks, a pogubno za one koji su išli raditi nakon srednje škole. praktički je to bila opća škola 10 godina, a tek zatim se usmjeravalo u struku, a dvije godine struke bile su prekratak rok za svladati neki zanat tj. struku, u odnosu na klasično četverogodišnje srednjoškolsko obrazovanje. meni je šuvarica koristila, jer sam istovremeno stekla i opće obrazovanje (djelomično kao u gimnaziji), a djelomično i struku, koja mi je kasnije pomogla, kako na fakultetu, tako kasnije u poslu. međutim, ono za čim žalim je srednjoškolsko društvo, jer je to ovako izgledalo: prve dvije godine smo išli svi skupa u razred, onda su nas nekoliko iz svakog razreda skupili u jedan treći razred (i ostale razbacali po različitim smjerovima), a zatim, nakon trećeg razreda opet pokupili najbolje učenike u novi četvrti razred. tako na kraju više nisam ni znala s kim sam u koji razred išla. maturu sam provela s ljudima, koje sam najkraće znala. i dan danas se redovito sastajemo, ali nije to isto kao kad se nađeš s nekim tko je proveo 4 godine skupa u školi. no to je zapravo i nebitno, ali malo se prisjećam tog doba.
Prvi put ocjenjujem neki
Prvi put ocjenjujem neki Vaš komentar, dakle može se razgovarati i drugačije, humanije i bolje.
I generacija X i generacija
I generacija X i generacija Y a naročito (turbo)liberalizam su suočeni sa sve većim izazovima.
Misaoni i djelatni izrazi su sve kraći a EU paragrafi rastu kao gljive poslije kiše, u što se upliće "stara" materija, tako se već uči i posluje ludnica živa. Pod "samo kratko" neke najsloženije stvari i procesi zbilja uspjevaju ne kratko nego turbokratko, pogotovu oni vezani uz sitnice oko povjesti puko historijske kao cca 50 mlrd EUR-a i cca 30 godina (npr. sređivanje ulica/cesta i infrastrukture pomoću nekoliko rečenica), dok istovrmeno neke zbilja prekratke pojave masovnog rutinskog karaktera (pogotovo plaćanja i bilo kakvog rada i odgovornosti) nakon duge vječnosti se razvijaju i plove u duboku složenu vječnost nemogu