Tagovi

Federativna Eurozona?

Potencijalni kolaps španjolske Bankie, težak 40 milijardi eura, bio je prošlog tjedna dovoljni povod za spekulaciju oko njemačkog "državnog udara" u Brusselsu. Prema pisanju Guardiana Njemačka je sklona stati iza ideje "federalne bankarske unije", kao alternative prijedlogu Hollanda o euro obveznicama - ukoliko prezadužene članice Eurozone i dalje žele držati glavu iznad vode. U ime najblaže rečeno "kontroverznog" spašavanja eura francuska Vlada i Europska komisija izrazile su snažnu podršku ideji "bankarske unije".

Prema mogućem nacrtu "bankarske unije" - 17 članica zemalja Eurozone trebaju se odreći fiskalnog suvereniteta (kontrole nad državnim proračunom i bankama) u korist Europske središnje banke (ECB) a za uzvrat "deponirati" sav nacionalni dug u "objedinjeni dužnički fond". Pred međunarodnim financijskim tržištima za otplatu dugova u roku od 25 godina "garantirala" bi - Njemačka. Fiskalnu politiku svih zemalja Eurozone - austerity i samo austerity - izravno bi preuzela ECB a za provođenje momentalnih i drastičnih sankcija bio bi nadležan Europski sud (European court of justice).

Prema procjeni New York Timesa u igri je 3 billijarde eura duga 17 zemalja Eurozone (svaki euro iznad 60 posto zaduženosti svakog nacionalnog BDP-a).

Prema pisanju Guardiana predsjednici Europske komisije, Vijeća i ECB-a te šef eurogrupe svih ministara financija Eurozone trebaju pripremiti nacrt prijedloga "dublje fiskalne unije Eurozone" do idućeg EU summita, predvidivo do kraja mjeseca.

- Zakonsku osnovu većih ovlasti ECB-a (prvi korak ka "bankarskoj uniji") upravo razrađuju timovi pravnika u Brussselsu i Berlinu kako bi posrnuloj grupaciji španjolskih banaka omogućili izravni transfer od 40 milijardi Eura iz Eurozone a ne EU i time spasili Španjolsku poniženja "strukturalne prilagodbe" cijele nacionalne ekonomije, piše Reuters na temelju izvora "bliskih Brusselsu i Berlinu" a prenosi news agencija France24.

Žurbu opravdava strah od ponavljanja grčkog scenarija i u Španjolskoj (4. najjačoj europskoj ekonomiji) koja bi teško dočekala eventualnu ratifikaciju federalizirane Eurozone u nacionalnim parlamentima a onda i u EU parlamentu, predvidivo 2015.g.

Većina analitičara procjenjuje kako bi ideju "federalizirane eurozone" objeručke podržale zemlje slabijih ekonomija.

Prema pisanju Guardiana prašinu oko plana "bankarske unije" pokušala je slegnuti glasnogovornica Europske komisije rekavši kako "nema master plana" dok je glasnogovornik njemačke kancelarke ideju otklonio ali ne i isključio, rekavši kako je "riječ o nekoliko godina, sigurno ne o rješenju sadašnje problematične situacije."

Britanski premijer Cameron poručio je Angeli Merkel iz Osla kako se Njemačka ne bi trebala "isticati" u spašavanju eura (imajući u vidu njegovu nedavnu zajedničku izjavu sa Obamom "kako se nešto hitno treba poduzeti za spas eura") dok je britanski kancelar George Osborne "kod kuće" izjavio BBC-u: No way. Britanija neće biti članica nikakve europske bankarske unije.

Bivši ministar vanjskih poslova u Vladi SPD- a i "zelenih" (1998.) Joschka Fischer pozvao je Angelu Merkel da "zbog najboljih namjera i na mirni način" ne dovodi Europu do ruba samouništenja "po treći put" u povijesti Njemačke.

Svjetski bogataš i mecena George Soros izjavio je kako bankarska unija vodi do "Eurozone u kojoj će dominirati Njemačka i u kojoj će se razlike između zemlje kreditora i zemalja dužnika neprestano povećavati. Periferija Eurozone će postati kronično depresivno područje kojemu kronično trebaju pozajmice - predgrađe Njemačkog carstva."

Uzbuna oko "državnog udara" u Brusselsu pada u vrijeme novih prognoza oko ishoda ponovljenih izbora u Grčkoj koji ne idu u prilog politici čvrste ruke "austerity measures" . Prema zadnjim anketama, Syriza na izborima dobija 30 posto glasova i mogućnost formiranja lijeve koalicijske Vlade. Lider Syrize Alexis Tsipras prošlog je tjedna izjavio kako "Angela Merkel ne posjeduje Europu", reagirajući na uvredljivo ponašanje Njemačke prema Grčkoj (referendum). Ukoliko osvoji vlast Syriza planira nacionalizirati javni sektor - banke, telekomunikacije, energetsku industriju i zračne luke - odbiti "plan izlaska iz krize" te izaći iz NATO-a (program Syrize u 40 točaka: http://www.zcommunications.org/greece-syrizas-40-point-program-by-syriza).

Ulje na vatru koja prijeti održivosti "oštrih mjera" fiskalpakta dolijevaju i rezultati nedavno održanog glasovanja francuske dijaspore (u prvom krugu) koja je - kako navodi RFI - unatoč malom odazivu dala prednost socijalistima. Predizborno istraživanje Radio France i Ipsos-Logica predviđa u drugom krugu glasovanja (u zemlji) pobjedu socijalista i koalicijskih partnera sa 45,5 posto glasova što znači da francuska - uz predsjednika socijalistu - dobiva i Vladu socijalista/ljevice.

Generalni sekretar Europske konfederacije sindikata Bernadette Segol sadašnji je neoliberalni model fiskalpakta nazvala "napadom na europski socijalni model", nastao konsenzusom europskih država nakon 2. svjetskog rata. - Neoliberalni model je diktat u kojem je demokracija gubitnik. Taj stil ekonomije počiva na napadu na radne odnose i plaće ugovorene kolektivnim ugovorima, ruši mirovinske beneficije, uvodi fleksibilizaciju tržišta rada, slabi socijalnu zaštitu i pravo na štrajk, privatizira javne usluge. Znamo da takva ekonomska politika ne funkcionira i neće moći funkcionirati. Znamo da je nepoštena i da udara na najslabije."

Komentari

Čak više nije ni javna tajna

Čak više nije ni javna tajna da euro pogoduje samo Njemačkoj i da je snaga njene ekonomija pogubna za eurozonu.

Njemačka je naj veči gubitnik kaj se tiče Eura. Radnici su popušili dabar dio plače, a kod uvođenja tog eura su cijene skoro svih proizvoda jednostavno bile, 1 DM = 1€.
Grčka koja je bila zemlja čobana i poljoprivrednika je postala zemlja državnih birokrata i penzionera.

Prosjek penzije je u Grčkoj na samom vrhu EU.

Tko je glasao

Je, popušili su radnici...

ali nisu popušile gazde... To je taj recept koji se propagira - radnici, izvolte pušiti! Vaše je da šutite i pušite... usput, za sve vam je kriv grčki radnik i ostali PIGSi...

Vidim, i ti si popušio spiku!

Tko je glasao

tako je odlučila agora...

..plus više od 600 kategorija radnika koji se redovno mogu umiroviti punom mirovinom s 50 godina starosti...

Tko je glasao

..plus više od 600 kategorija

..plus više od 600 kategorija radnika koji se redovno mogu umiroviti punom mirovinom s 50 godina starosti...

Ovo ne razumijem, no ak misliš na Njemačkog radnika, onda si krivo informiran.

Tko je glasao

na Grčkog, dobro sam

na Grčkog, dobro sam informiran...

Tko je glasao

O toj raskosnoj grckoj

O toj raskosnoj grckoj socialnoj drzavi najbolje govori slijedeci prosjek- Grcka je na javno zdravstvo trosila 3% BDP-a dok je europski prosjek izmedju 6 i 7%. Al, zato ima jedan drugi prosjek. Grcka je na 'obranu' godinama trosila 10% BDP-a (trosi i sad 8%), dok je europski prosjek negdje izmedju 1.5 i 2%. Iz ovog je nekako lako izracunat da bi grcki drzavni dug bio manji od njemackog da je imala izdvajanja za (vecinom njemacko) oruzje na razini europskog prosjeka (njemacki drzavni dug je oko 80% BDP-a i veci je od hrvatskog duga u odnosu na BDP, a izdvajanje za obranu 1.5% BDP-a). Isto je tako lako izracunat da Grcka uopce ne bi imala nikakvog duga (!!!) da je u zadnjih 20 godina imala izdvajanja za obranu na europskoj razini. Pa zasto je kupovala? Pa zasto joj je njemacka politika uz pomoc njemackih banka prodavala oruzje? Svaki ekonomski tudum moze vidjeti da je toliko izdvajanje za obranu neodrzivo i vodi bankrotu drzave i nemogucnosti otplacivanja dugova.
Al indian, ajmo mi dalje lijepo populisticki- fuj fuj grcki penzioneri, fuj, fuj rastrosna grcka socijalna drzavo (iako svi postoci govore da je bila debelo ispod europskog prosjeka sto se tice svega sto bi se moglo opisat kao socijalna drzava) itd itd.

Tko je glasao

Treba podsjetiti i na ovo:

"Najveću zaradu od grčkog naoružavanja imati će zemlja koja se trenutačno predstavlja kao EU spasitelj - Njemačka. Prema najnovijem izvješću "Rüstungsexportbericht 2010" (2010 izvješće o izvozu oružja), Grčka je nakon Portugala (još jedna zemlja pred bankrotom) - najveći uvoznik njemačkog oružja." - http://www.advance.hr/vijesti/kontra-logike-i-razuma-grcka-trosi-milijar...

Njemačkoj nije palo na pamet da svoje austerity mjere protegnu na štednju u naoružavanju, kupovanjem oružja - od Njemačke.

Uostalom, sva ta vojska i oružje dobro ćem im doći kad bude potrebno gušiti grčki narodni ustanak... Grci sami financiraju cijevi koje će im uskoro uperiti u čelo!

Ma dajte se više "skinite" s tim štedljivim i racionalnim Nijemcima, ako boga znate....

Tko je glasao

Jedna je stvar gajiti

Jedna je stvar gajiti sipmatije prema grčkom narodu, a druga stvar biti slijep za balkansko-bizantinski mentalitet grčkih političkih elita. Uspjeli su stvoriti dug (javni i privatni) od 500 milijardi eura, uz besprimjerno i drsko bogaćenej oligarhije i besprimjerno osiromašivanje ljudi koji žive od svojih mizernih plaća.
Ti, koji su prenijeli lovu u Švicarsku, sada su najveći zagovornici drahme. Nakon drahme, sva ta lova se momentalno vraća u Grčku, i počinje privatizacijski grabež. Ljudi s ceste imaju sasvim zdrav osjećaj za realnost., zato ih je 80% za zadržavanje eura.
Gdje je tu njemačka krivica? Zašto mi ne znamo proizvoditi U-Boote u našim brodogradilištima.
Najveći kupci njemačkog oružja su Izraelci, pa nisu u krizi.

Tko je glasao

Prije nekoliko dana IHT piše

Prije nekoliko dana IHT piše o aktualnom nekretninskom boomu u centralnom Londonu: cijene su daleko prerasle vrh dostignut 2008 (prije izbijanja financijske krize), za koji se je mislilo da dugo neće biti dostignut. Plaća se i do 10 mil. £ za stan.

Veliki broj kupaca su lovaši Grci i ostali iz PIIGS-grupe. Plaća se, naravno, cash.

The Observer

Tko je glasao

Lijepo se sjećamo...

kad se "dogodila" Libija (za koju sad svi koriste termin - "nećemo dozvoliti da se opet dogodi Libija" - kao da se ista dogodila nekim slučajem prije puuuno godina), kako je EU ko jedan (kao što i treba) blokirala i otela cjelokupno libijsko bogatstvo po bankama, pretežno njemačkim, talijanskim i francuskim, kao i osobnu Gadafijevu imovinu, te još nekih tadašnjih libijskih čelnika.

U okviru austerity mjera, nije li neobično što se novac PIIGS moćnika pokraden od matičnih zemalja tako velikodušno i bezproblemno dočekuje kad sjeda na račune te iste EU?

Tko je glasao

Ne braniti neobranjivo

NIsi shvatio kako je gospodariti kad te netko drži za jaja...

Tko je glasao

Oprosti, ali gdje ti vidiš

da su austerity mjere usmjerene prema elitama?! Molim link, po mogućnosti...

Kao što vidimo, nisu niti prema racionalizaciji i balansiranju trošenja proračuna s obzirom na situaciju - trošenje koje ide prema Njemačko i Francuskoj itekako ima zeleno svjetlo, naprotiv, treba sve drugo propasti kako bi se baš to ispoštovalo.

Nisi li tu negdje kritizirao Syrizu zbog težnje da ostane u euro zoni?

Saudijska Arabija troši više za naoružavanje i od Izraela (i po postotku GDPa, i apsolutno) pa ni oni nisu u krizi....samo... ne znam točno što sam time htjela reći ;)

Tko je glasao

austerity mjere usmjerene prema elitama

da su austerity mjere usmjerene prema elitama
to nikada nisam rekao

Tsipras je dobro primijetio rezulate istraživanje javnog mnijenja u Grčkoj i želje grčkih ljudi da ostanu u eurozoni, pa je pokušao pomiriti nepomirljivo: svoja revolucionarna fantaziranja sa ostankom u eurozoni.

Tko je glasao

Teško da to i možeš reći

Austerity mjere provode se isključivo nad već osiromašenim pukom, tu teško da može biti neke polemike.

Polemike može biti jedino oko gledanja na to - smatra li se opravdanim i jedino mogućim rješenjem ili ne...

Što se mene tiče, uvijek će mi se više sviđati štednja na oružju, nego na bolnicama.

Tko je glasao

...nema tu populizma, ja

...nema tu populizma, ja indian kažem: fuj više od 600 kategorija radnika koji se redovno mogu umiroviti punom mirovinom s 50 godina starosti...
...populisti su oni koji su odobrili "...više od 600 kategorija radnika koji se redovno mogu umiroviti punom mirovinom s 50 godina starosti..." a to su Grčki zakonodavci i Vlada....i oni koji su primili i koriste ta prava....fuj,

Tko je glasao

Pa, onda bi bilo posteno da

Pa, onda bi bilo posteno da das i prosjek umirovljenja grckog radnika, a koji je visi od prosjeka umirovljenja npr. nizozemskog radnika (mozes naci na netu), isto tako broj zaposlenih u javnom sektoru u odnosu na broj zaposlenih u realnom sektoru, postotak izdvajanja za javno skolstvo i zdravstvo (koji su debelo ispod europskog prosjeka).
Ovo sto ti pises je nekako na razini JL- fuj fuj socijalna drzava, fuj fuj javno bilo sto- eto kriv je radnik koji se penzionirao sa 64, a ne 65 godina, a ne cinjenica da pola grckog proracuna odlazi na (njemacko, francusko, americko i britansko) oruzje uz asistenciju njemackih, francuskih i britanskih banaka.
Prije par dana sam procitao konacno jedan korektan clanak u Novostima na temu javnog sektora u Hrvatskoj. Koristeci samo postotke, hrvatski javni sektor je debelo pothranjen, medju najmanjima u Europi, a potrosnja drzave na 25 ili 26 mjestu u EU-28. Nakon par godina blacenja javnog sektora, glasilo srpske manjine konacno da neke relevantne podatke. Zato sto vise postotaka, a manje pausalnih pljucanja.

Tko je glasao

Pa, onda bi bilo posteno

Pa, onda bi bilo posteno da...ti daš osvrt na taj detalj "...više od 600 kategorija radnika koji se redovno mogu umiroviti punom mirovinom s 50 godina starosti..." jer je tebi povod za komentiranje mog komentara, a to nisam čuo...to bi mi bilo zanimljivo čuti.
,,,a meni je dosta analiza Grčkih problema, već mi izlaze na uši, posebno one ideološki obojene ...

Tko je glasao

Sto je to ideoloski obojenog

Sto je to ideoloski obojenog u upozoravanju na cinjenicu (potkrijepljenu postocima) da problem grckog deficita nije nikad bila rastrosna socijalna drzava, vec to sto je 10% BDP-a cijele drzave islo neposredno grckom ministarstvu obrane, a posredno europskim proizvodjacima oruzja? Hrvatska 1992. za vrijeme rata nije imala toliko izdvajanje za vojsku. Zanimljivo kako su postoci koji tebi ne odgovaraju ideoloski obojeni:)

Tko je glasao

prosjeci

Prema eurostatu (nadam se da to nije takodjer ideoloski obojen izvor), prosjecan Grk i Talijan odlaze u penziju s 61 godina, a Njemac s 62 godine. Spanjolac i Portugalac odlaze u penziju s 62.5, a Irac s 64.5 godine. Zasto se onda sve te raskosne prijevremene grcke penzije ne odrazavaju u prosjeku umirovljenja koje je manje-vise jednako u cijeloj EU? I zasto je ideoloski jako obojenim neoliberalima toliko stalo da se pusalno pljuca i razdvaja bez ovdje navedenih ideoloski neutralnih podataka?

Tko je glasao

Dobro, opet bez

Dobro, opet bez odgovora...
Ali svejedno, iako mi nećeš vjerovati, ja sam ti svim srcem uz socijalnu državu, onakvu kakva je zamišljena u Ustavu. Nedeformiranu. U kojoj potrebiti, stvarno potrebiti, imaju svu potrebnu pomoć i uvjete za normalni život. I sve onako kako je tamo upisano. Ni više niti manje. U kojoj je zloupotreba socijalnih prava kažnjivi zločin. Ovo što vidim, to su samo donebavapijući primjeri degeneracije dobre intencije...

Tko je glasao

Jedini odgovor koji bi tebe mogao zadovoljiti

jest kako je Grčka u krizi zbog pohlepnih mladih grčkih penzića... nikako zbog pohlepnih njemačkih, francuskih i inih banaka, nikako zbog forsiranja potrošnje na neproduktivne djelatnosti kao što je naoružavanje, nikako zbog kapitalnih investicija zbog kojih su podizali kredite, a posao su dobili stranci, nikako zbog toga što je prosječni Grk morao duplo plaćati i njemački kapital i svog korumpiranog političara koji ga je uvozio....

Ali, časnapionirska, ti si svim srcem uz socijalnu državu...

Tko je glasao

časnapionirska,

časnapionirska,

Tko je glasao

...i, usput, I o Grčkoj i o

...i, usput, I o Grčkoj i o Španjolskoj i sutra o nekoj drugoj državi, svejedno, nema smisla drviti, sve je to isdti paket istog problema o kojem se najjednostavnije može govoriti u paketu...biti će još toga, tek je početak, još je daleko od raspleta.

Tko je glasao

...nu, nu, dobro to, Nego što

...nu, nu, dobro to,
Nego što s tih "...više od 600 kategorija radnika koji se redovno mogu umiroviti punom mirovinom s 50 godina starosti..."?

Tko je glasao

Gore sam ti naveo podatak o

Gore sam ti naveo podatak o prosjecnoj starosti Grka prilikom umirovljenja. Molim te da mi sada navedes broj grckih radnika koji imaju pravo ici u mirovinu s 50 godina, usporedis to s brojem radnog stanovnistva i das podatak koji postotak grckog BDP-a ide na oplacivanje mirovina tom dijelu stanovnistva. Isto tako te molim da to onda usporedis s kategorijama radnika koje u prakticki svakoj drzavi u Europi imaju subvencionirani staz. Argumentirano mozemo jedino tako razgovarati.

Tko je glasao

Grčki radnik plača u

Grčki radnik plača u mirovinski fond 6,7% od svoje plače, a njemački 10%. Grčki umirovljenik dobiva 80% od svoje zadnje plače, a njemački između 50 i 60%.
Grčki umirovljenik ne plača u socijalni fond, a njemački može o tome samo sanjati. On plača oko 10% od svoje mirovine.

Tko je glasao

Možda bi ta "opustošena"

Možda bi ta "opustošena" periferija mogla malo poraditi na reformi svog biznis modela i konkurentnosti svog gospodarstva. Sam si naveo link na program reformi grčke Syrize. Pa to ne vrijedi ni lista papira na kojem je napisan. Renacionalizacija banaka, poduzeća, luka, podizanje minimalne plaće, podržavljenje svega i svačega, bla,bla,bla, zadržavanje "stečenih"prava, i sve to u eurozoni!!!.

Tko je glasao

Po svom primjeru,...kao laik

Po svom primjeru,...kao laik i voajer sam uočio što se zbiva, isprva, prije desetak godina, nelogičnosti da bih prije 7-8 godina pokušavao o tome raspravljati s nekima za koje sam mislio da su kvalificirani. Jasno, ili sam bio ismijan onako paternalistički ili sam naišao na "bijeli" pogled. Niti krajem 2008e nije nitko reagirao na pitanja o €uru i stabilnosti €ura, svi su unezvjereno pratili dolar, NYT i Krugmana, €uro im je bio kano klisurina, ameri predmet sprdnje....i ovdje sam ponešto diskretno provukao....
Hoću reći, nije da se nije moglo ništa vidjeti, teutonci su vidjeli isto, problem je što ostali nisu htjeli niti gledati dalje od nosa a kamo li vidjeti. Ali želja grbaviti se u kontaktu s pitanjima i uvjerenje da živimo u najboljem od svih svjetova je jača.
...i ništa ne bi bilo loše u tome što problem postoji, postoje i rješenja...jedino nisu ugodna,... ali o alternativama tih jedino mogućih rješenja može nastaviti član @tomy82, on to dobro radi... jer ionako o pravim racionalnim rješenjima na dohvat ruke nitko i ne želi čuti...

Tko je glasao

lord Palmerston, (XIX st.):

lord Palmerston, (XIX st.): "...država nema stalne prijatelje ni stalne neprijatelje; ima samo stalne interese".

Tko je glasao

Slažem se.... i zato treba

Slažem se.... i zato treba redefinirati Europsku Uniju, otprilike ovako:
Europska Unija je interesni savez država, u kojem svako nalazi svoje mjesto razmjerno svojoj ekonomskoj i političkoj snazi.

Tko je glasao

Federacija s elementima konfederacije

Ako je itko mislio da je moguće održati struktruru kakva je EU bez jake centralne monetarne vlasti, onda je napravio gadnu "grešku u koracima" ili je to isforsirala Njemačka na svom putu da i "treći puta u sto godina sruši Evropu", o čemu govori nekadašnji njemački ministar vanjskih poslova Joschka Fischer, naglašavajući da to Njemčkoj ne treba dopustiti.
Pa ni pod uvjetom razbijanja EU.

Jedan od oživotvoritelja ideje transformacije EZ, zajenice nezavisnig držav, u EU kao zajedničku državu, je svojedobno na novinarsko pitanje kako bi trebal izgledati ta nova država odgovorio: "Mi nećemo stvarti ništa novo što Tito već nije stvorio." što je shvaćeno na nač9iin da će EU biti federacija s elemetntima konfederacije na način kako je bila uređena SFRJ.
egdje putem se ta idej izg8ubil , žrtvovamna je radi interesa najmoćnijih i njihove majorizacije, uz neprekidnu opstrukciju VB, kojoj jednostavno nije trebalo dopuštati nikakvo ucjenjivanje, pa i pod cijenu njnog ostanka izvan EU.

Dakle dvodomi parlament s paritetnom zastupljenošću (svaka članica isti broj poslanika), s Vijećem federacije i Vijećem država (naroda) gdje bi se u Vijeću federacije odlučivalo većinski, a u Vijeću država (naroda), u kojem bi se odlučivalo o svim pitanjima koje se tiču državne (nacionalne) ravnopravnosti i u kojem bi se odlučivalo o budžetu federacije, odluke bi se donosile konsenzusom uz prvo svake članice na ulaganje veta.

Monetarna vlast bila bi skoncentrirna u centralnoj banci u čijoj bi isključivoj nadležnosti bila novčana emisija, naravno da bi EUR bio jedinstvena i jedina valuta za sve članice.
Upad u platni sustav federacije bio bi kažnjavan isključenjem iz federacije, bilo na određeno vrijeme ili trajno, akom bi neka od čalnica (ne)djelo ponovila.
Doprinos saveznom budžetu određivao bi se na razini gospodarske moći svake od članica, pa bi moćna Njemačka davala najviše, a zauzvrat bi dobila ogromno tržište za svoje robe. Da se razumijemo, teško će Njemačka na to pristati, jer ona to tržište ima i danas, ali pod uvjetima u kojima primjerice ona, Francuska i Nizozemska mogu donositi sve odluke preglasavajući sve ostale članice šo mogu obzirom na broj poslanika. Ali ako se ne bi složila s time da bude samo ravnopravna, ostala bi izvan EU.
Na saveznoj razini bio bi oformljen fond solidarnosti iz kojega bi se pomagalo najmanje razvijenim članicama federacije, ali ne pustim upumpvanjem novca, kao što je to bio slučaj sa SAP Kosovu u bivšoj SFRJ, već financiranjem osmišljnih projekata i investicija u gospodarstvu i izgradnji infrastrukture.

Jasno je da je odlučivanje konsenzusom najmukotrpniji i najsporiji proces, pa bi sse moglo dogoditi da savezni budžet ne bude donesen na vrijeme, pa bi fedraciji trebalo osigurati izvorne prihode kako bi savezni organi i organizcije mogli nesmetano funkcionirti, službenici i namještenici dobivati plaće u periodu dok se ne izglasa savezni budžet.

Po meni bi to bila osnova od koje bi trebalo poći ili kompozicija EU s Njemačkom kao lokomotivom i Francuskom kao službenim vagonom, uz sve druge kao "teretne" vagone, jednostavno nema smisla, jer može samo dovesti do onoga na to upozorava Joschka Fischer, a onda će i "oružane bitke biti moguće".

Tko je glasao

Vecina ovog sto si napisao

Vecina ovog sto si napisao jest kako stvari sada funkcioniraju (jaka centralna monetarna vlast, nacin donosenja odluka, transferi gospodarski manje uspjesnim clanicama- ono sto ne postoji jest zajednicka fiskalna politika). Problem mediteranskih gospodarstava jest sto se zaduzuju po kamatnoj stopi od 6, 7 ili 8 posto, sto ih vec u samom pocetku cini nekonkurentnijim od sjevernih gospodarstava koja se zaduzuju po 1 posto.

Tko je glasao

sirakuza:

Sljedeći je preveden od svakodnevnog glasilu talijanske Komunističke stranke Refoundation, koji je objavljen u službenom programu grčkog koalicije radikalne lijeve SYRIZA. Tekst je prvi put preveden i objavljen od strane pošte na Greanville. To je objavljeno u časopisu International Journal of Linkovi Socijalističke obnove u interesu informiranja raspravu na lijevoj odgovor na grčke krize. Za više raspravu i analizu o političkoj krizi u Grčkoj, kliknite OVDJE.
***
Prvi Za reviziju javnog duga i pregovore interesa zbog obustave i uplate do gospodarstvo obnovljenim i rast i zapošljavanje povratak.
Drugi Potražnja u Europsku uniju promijeniti ulogu Europske središnje banke kao što je učinio države koje financira i programe javnih investicija.
Treći Podignite porez na dohodak do 75% za sve dohotke više od 500 000 eura.
4. Promjena izborne zakone u proporcionalnom sustavu
5. Povećanje poreza na velike tvrtke za koje od europskog prosjeka.
6. Usvajanje poreza na financijske transakcije i posebnog poreza na luksuzne robe.
7. Zabrana spekulativne financijske izvedenice.
8. Ukidanje financijske povlastice za Crkvu i brodogradnje.
9. Borbu protiv banaka tajna mjere] [i bijeg kapitala u inozemstvo.
10. Drastično smanjenje vojnih troškova.
11. Podizanje minimalne razine plaća na pre-cut, 750 eura mjesečno.
12. Koristite od vladinih zgrada, banaka i Crkve za beskućnike.
13. Otvorite blagovaonice u javnim školama ponuditi besplatan doručak i ručak za djecu.
14. Besplatno zdravstvene prednosti na nezaposlene, beskućnike i one s niskim plaćama.
15. Sufinanciranju do 30 posto hipoteku plaćanja za siromašne obitelji koji ne može zadovoljiti plaćanja.
16. Povećanje poticaja za nezaposlene. Povećanje socijalne zaštite jednoroditeljskih obitelji, starije osobe, invalide i obitelji bez prihoda.
17. Fiskalni smanjenje za robu osnovne potrebe.
18. Nationalisation banaka.
19. Nationalisation bivših javnih (usluga i komunalne usluge) poduzeća u strateške sektore za rast države (željeznice, zračne luke, pošte, voda).
20. Prednost za obnovljive izvore energije i obranu okoliša.
21. Jednake plaće za muškarce i žene.
22. Ograničenje nesigurnim ugovora za zapošljavanje i podršku za neodređeno vrijeme.
23. Proširenje zaštite od rada i plaće za skraćeno radno vrijeme radnika.
24. Oporavak kolektivnih (rada) ugovora.
25. Povećanje rada inspekcije i zahtjevi za poduzeća koja su ponude za ugovore o javnim nabavama.
26. Ustavne reforme jamčiti odvojenost crkve i države i zaštite prava na obrazovanje, zdravstvo i okoliš.
27. Referendum o ugovorima i drugim akorda s Europom.
28. Ukidanje povlastica za zastupnika. Uklanjanje posebne pravne zaštite ministara i sudova za dozvolu da nastavi protiv članova vlade.
29. Demilitarisation Obalne straže i anti-ustanički specijalnih postrojbi. Zabrana za policiju da nose maske ili koristiti vatreno oružje za vrijeme demonstracija. Promjena tečajeve za policijske Sunca kao istaknuti društvene teme pregledani kao imigracije, droge i socijalnih faktora.
30. Jamče ljudska prava u iseljeničkim zatočeničkim centrima.
31. Omogućiti spajanje od imigrantskih obitelji.
32. Depenalisation potrošnje lijekova u korist borbe protiv trgovine drogom. Povećanje sredstava za droge rehab centrima.
33. Regulirati pravo na prigovor savjesti u nacrt zakona.
34. . Povećanje financiranja za javno zdravstvo do prosječnog europskoj razini (europski prosjek je 6% BDP-a u Grčkoj 3 posto).
35. Ukidanje plaćanja za nacionalne zdravstvenih usluga građana.
36. Nationalisation privatnim bolnicama. Ukidanje privatnog sudjelovanja u nacionalnom zdravstvenom sustavu
37. Povlačenje grčkih postrojbi iz Afganistana i Balkana. Nema Grčki vojnici izvan naših granica.
38. Ukidanje vojnoj suradnji s Izraelom. Podrška za stvaranje palestinske države unutar granica iz 1967.
39. Pregovori stabilne skladu s Turskom.
40. Zatvaranje svih stranih baza u Grčkoj i povlačenje iz NATO-a.

Tko je glasao

"From here on out, the

"From here on out, the alternatives have been discussed to death and are clear as day: either the ECB, and the global central bank syndicate, inflates away the debt, which can only happen if Germany gives the ECB a carte blanche to print up the the $3-5 trillion required to backstop the European financial system, or we proceed straight to an instance of "Odius debt"/debt moratorium/write down, which however with trillions in daisy-chained, rehypothecated, partly submerged within the broker-dealer mediated shadow banking system, liabilities permeating throughout the global financial system, the outcome would be a tremor that shakes the very foundations of the financial system, in the process also impairing the $1 quadrillion OTC derivative credit money pyramid."
http://www.alt-market.com/articles/807-spain-runs-out-of-money-to-feed-t...

http://www.thetrader.se/2012/05/31/beware-of-the-piigs/

http://www.testosteronepit.com/home/2012/5/27/the-president-of-the-bunde...

originalni interview
http://www.lemonde.fr/economie/article/2012/05/25/jens-weidmann-croire-q...

"Hell is where the chefs are British, the mechanics French, the lover's Swiss, the police German and it's all organized by the Italians."
ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ
"We don’t know exactly what is to come, but we can all join the very few dots from where we are now, to the collapse of the first major bank…
With very limited room for government bailouts, we can very easily join the next dots from the first bank closure to the collapse of the whole European banking system, and then to the bankruptcy of the governments themselves.
There are almost no brakes in the system to stop this, and almost no one realises the seriousness of the situation.
The problem is not Government debt per se. The real problem is that the $70 trillion in G10 debt is the collateral for $700 trillion in derivatives…
Yes, that equates to 1200% of Global GDP and it rests on very, very weak foundations
From an EU crisis, we only have to join one dot for a UK crisis of equal magnitude.
And then do you think Japan and China would not be next?
And then do you think the US would survive unscathed?
That is the end of the fractional reserve banking system and of fiat money.
It is the big RESET."
http://www.zerohedge.com/news/big-reset-2012-and-2013-will-usher-end-sca...

Tko je glasao

Čini se kako neki obični

Čini se kako neki obični ljudi koji se sitničavo bore za goli život imaju neke druge brige nego bankari ---->političari.

Nakon demonstracija u Madridu španjolski rudari su poručili premijeru kako sljedeći puta neće bacati petarde već dinamit. Razlog ovoj "iznerviranosti" je sitnica od 10-ak tisuća radnih mjesta manje kako bi se socijalizirali gubici španjolskih banaka.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2154402/Spanish-miners-fight-fur...
http://www.youtube.com/watch?v=NnMpniCeZXo

Gladan sigurno neće biti Aurelio Izquierdo, bivši "senior executive" propale Bankie koja se igrala balona nekretnina a koji će iz Bankie odšetati sa 14 milijuna eura otpremnine. Njegov kolega Matías Amat dobio je prošle godine od Bankie bonus za "rano umirovljenje" od sitnih 6,2 milijuna eura.
http://www.guardian.co.uk/business/2012/may/29/former-bankia-executive-p...

Čiji se dug treba federalizirati i za koga? Federaliziranje Eurozone - rušenje nacionalnih suvereniteta bez presedana - je uvod u stvaranje super-države pod kontrolom Njemačke nad kojom stražari NATO. Što bi rekli Britanci "in one fell swoop" (maestralnim potezom) Europa treba postati talac neliberalnog ludila.

Kuda s gladnima? Eu je odobrila zemljama unutar Schengena ponovno uspostavljanje granica kako bi spriječila masovni egzodus "ilegalnih migranata". Brussels nije bio za ovu varijantu, pa gladni trebaju crkavati na ulicama kako bi pristali fleksibilizirano raditi za gazde.
http://www.france24.com/en/20120608-european-union-schengen-border-contr...

Tko je glasao

...heh, kao prvo, ionako ne

...heh, kao prvo, ionako ne mislim da je ova federacija išta više moguća od one iz "Star Trek-a"...
A to o tome da mali ljudi imaju velike brige, istina, radi im se o budućnosti.... ti veliki ljudi i nemaju tu odgovornost već onu prema prošlosti, kako da opravdaju postupanja već učinjena. Vodili su već unaprijed bankrotirani sustav s punom svijesti da je takav...danas službeno nije u stečaju jer je refinanciran novcem iz budućnosti mnogo puta iznova. Da su današnji knjigovodstveni standardi financijskih kuća i državnih financija isti kao prije 2007e, djelitelji karata bi bili davno u pržunu.
A čak i nije više upitno tko je odgovoran, odgovorni su i oni koji su im veselo na izborima davali mandate da se veliki dečki ovako zločudno poigravaju zajedničkom budućnošću u zamjenu za obećanje staklenih perli lagodnog života postindustrijskog društva...sada je upitan i fizički opstanak, tenzije nisu usmjerene na socijalni kontekst, usmjerene su na pravednost preraspodjele fiktivnih vrijednosti, s naglaskom na fiktivno,...pravog odgovora nema dok se ne stvori koncenzus o likvidaciji potrebe za fiktivnim novcem, sve ostalo je produžavanje agonije.
I ta bankarska unija je neozbiljan potez, usmjeren na obećanje (g.2018?) i dobijanje na vremenu za stvaranje političke federacije pod prijetnjom siromaštva.
(...stoga, kao ilustracija gdje smo svi zajedno, tih par citata i linkova u pređašnjem komentaru)

Tko je glasao

Zanimljiva i jednostavna analiza fiskalne unije

započinje citatom "Ne pišaj mi po leđima tvrdeći da pada kiša" - http://www.davidmcwilliams.ie/2012/05/29/its-not-a-fiscal-union-its-a-fi....

Pomaganje "periferije" je, koliko se meni čini, zamišljeno isključivo kao "austerity", politici koja se kod nas pogrešno prevodi kao "štednja" (zato mi je drago da u dnevniku nisi koristio izraz "štednja"). Austerity policy svodi se na uskraćivanje stečenih socijalnih tekovina, uz dodatno isisavanje građana novim nametima.

Misao koju bi trebao imati svatko normalan kad čuje riječ "štednja" može se jednostavno svesti na onu poznatu - "Stegnite vi remen, bando lopovska!".

Tko je glasao

Veliku Britaniju treba isključiti iz EU, ...

... pa neka onda David Cameron i dalje zna kako zaštititi njene interese od "evropske superdržave", ali neka to radi na svoj račun,a ne na račun onih s kojima neće ništa dijeliti.
I s kojima "neće pomagati evropski jug".
A na račun izborenih povlastica ostvaruje srazmjerno veću korist nego je ostvaruje "jug".
Ex Imperij, koji se nije odrekao imperijalnih manira, treba govnjivom motkom izjuriti iz Evrope, a ne stalno prelaziti preko otvorenih prijetnji i ucjena .

Ponavljam, EU tek kao federalna država s nekim konfederalnim elementima ima smisla.
Ovakav hibrid ničega, kao što je EU danas, tog smisla nema.

Tko je glasao

Irci

...Ovakav hibrid ničega, kao što je EU danas, tog smisla nema
Irci su na referendumu glasali ZA ( 60:40) hibrid, koji nema nikakavog smisla?!

Tko je glasao

@(u)hlad(u)

I mi i mi smo, kumašine, pa da je ishod i 100 % i opet je to hibrid ničega.

Tko je glasao

Mi nismo imali referendum o

Mi nismo imali referendum o "fiscal compactu". Šta je loše u dovođenju javnih financija u red, to jest svođenja strukturnih deficita na nulu ( čitaj: nema više bezglavog ulijevanja love u propala brodogradilišta)?

Tko je glasao

@(u)hlad(u)

Baš me zanima što ti znaš o brodograđevnoj industriji?

Podsjećaš me na onog "stručnjaka" koji je napisao "uzorni" i potpuno neprimjenjivi elaborat o uzgoju mliječnih krava , a kravu je jedino vidio na ipaši iz automobila ili vlaka.

Tko je glasao

Norveška

Norvežani su na 2 referenduma glasovali protiv ulaska u EU i čini se da im ništa ne fali.

Tko je glasao

Potpuno irelevantan

Potpuno irelevantan podatak.

Osim što su kao narod tradicionalno skeptični prema svemu stranome (pola stanovništva živi u udaljenim, izoliranim sredinama), Norvežani uz svoju naftu i plin sasvim lako i bez posljedica mogu odbiti članstvo u EU. Norveški nacionalni mirovinski fond koji se puni isključivo od nafte bio je još 2010. godine "težak" 2640 milijadri NOK, a vrijednost izvoza petro-industrije bila je 500 milijardi NOK. Četvrtina (bogatog) državnog proračuna financira se od naftnih prihoda.

Osim toga, slično kao i Švicarska, Norveška je svu svoju legislativu relevantnu za zajedničko tržište uskladila s EU, priključuje se Schengenskom sporazumu, učestvuje u financiranju i realizaciji zajedničkih istraživačkih projekata, uključena je u zajednički sustav obrane..., tako da to ne-članstvo i nije tako daleko od članstva. Najveća razlika u odnosu na članove je da Norveška nema glas pri važnim odlukama u EU, a koje je se itekako tiču.

The Observer

Tko je glasao

Potpuno irelevantan podatak

Kada bi to bilo tako onda bi konzekventno Njemačka imala najmanje razloga za današnje brige, sasvim joj je bilo dobro i u Zajednici za ugljen i čelik, pa i u EEC.
Polarizaciju glasova u Norveškoj nije grijala nafta - socijalistima je smetala konzervativna EU politika, desnici mogući utjecaj na norveške tradicije a trećima gubitak nacionalnog suvereniteta.
Najbolji su mi argumenti "oni su kao narod tradicionalno ovakvi-onakvi"... Vjerojatno je i aurora borealis imala na to nekog utjecaja...

Tko je glasao

Potrebno je samo malo poznati

Potrebno je samo malo poznati zemljopis, pa ćeš shvatiti o čemu govorim: od Osla do Nordkapp-a je dalje nego od Osla do Rima... Uz to, duboko religiozno (protestantsko) ruralno stanovništvo u malim izoliranim zajednicama, stoljećima ovisno samo o sebi - sasvim dovoljan razlog za skepsu prema zajednici s Talijanima, Grcima... Ovo potvrdjuje i teritorijana raspodjela glasova ZA i PROTIV, gdje su Oslo i ostali veći gradovi u oba referenduma glasali debelo ZA članstvo. Odbacivanje ove činjenice ne doprinosi jasnoći razumjevanja položaja Norveške u odnosu na EU.

Sve što spominješ djelomično je izraz ovoga o čemu govorim, a drugim dijelom luksuz koji omogućuje naftno bogatstvo, s tim da ovo posljednje sve više dobiva na težini kako ekonomski problemi u EU rastu, a norveški fondovi podebljavaju.

The Observer

Tko je glasao

Potrebno je samo malo poznavati zemljopis

Rezultati referenduma iz 1994.
http://www.nsd.uib.no/european_election_database/country/norway/eu_relat...

i karta Norveške
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Map_Norway_political...

Najviši rezultati "protiv" jesu u dvjema sjevernim pokrajinama (turizam&ribarstvo prije nego protestantska zadrtost) no "protiv" su bile i središnje i južne pokrajine (Oppland - Lillehammer, Hordaland - Bergen, Telemark - Skien itd.)

Tko je glasao

@Urban

Zanimljivo, uz onoliku naftu trebalo bi im još i nešto manjkati?

Tko je glasao

Velika Britanija je i bila

Velika Britanija je i bila grobar bolje Europe kao nezavisnog tržišta, točnije Blair koji je i nametnuo američki reket (NATO). Današnji ekonomski recept EU je prepisani američki lifestyle koji pogoduje najjačima (Njemačkoj).

Tko je glasao

@Urban

Sve riješava paritetna zastupljenost u tijelima i organima EU.

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. Čermak - zločinac uz pokroviteljstvo Tuđmana od sjenka komentara 48
  2. Panika u Rusiji od Zlatno doba kap... komentara 18
  3. bogataš biti tko izbjegava? od aluzija komentara 0
  4. Rast 2015. = nastavak propadanja države od rodjen komentara 10
  5. Sirotinjo i Bogu si teška od boltek komentara 32
  6. stranački birači biraju predsjednika RH od aluzija komentara 0
  7. Rad lokalne samouprave od bosancero komentara 3
  8. Nekoliko 'pravih' pitanja predsjedničkim kandidatima, ali ne u stilu a'la ramljak od StarPil komentara 64
  9. Znanost: Ratnik i ubijanje – killology od bube komentara 36
  10. 1% od magarac komentara 30
  11. državni proračunci u krizi gospodarenja čovjekom i prirodom od aluzija komentara 0
  12. Ispovijed «neoliberalističkog» savjetnika na samrti* od rodjen komentara 3
  13. Ne poštivanje sudske presude pod pokroviteljstvom inspekcije od Mucke komentara 12
  14. Kako ih nije sram? od Weteran komentara 31
  15. Dr. sc. Franjo Tuđman / Veličanstven čovjek u strašnom vremenu od Laganini komentara 206
  16. SONJA SAMOKOVLIJA, i tamo gdje nema ljudi ostaje čovjek od Ljubo Ruben Weiss komentara 2
  17. Predizborna glupiranja kandidata od Weteran komentara 35
  18. Ugroženi Sr... Crnac usred gomile Rakarovih krvožednih Ku Klux Klanovaca od MKn komentara 65
  19. Deset smiješnih pitanja predsjedničkom kandidatu gđi Kolindi Grabar Kitarović od Laganini komentara 117
  20. čovjek je NJIMA višak ili otpad ili smeće od aluzija komentara 0
  21. Merkel i dvostruki standardi. od mario121 komentara 3
  22. Užasni EFZG i studentice od rodjen komentara 2
  23. "Križari" na ulicama Zagreba od Feniks komentara 186
  24. Ustavni sud RH se protuzakonito bavi brojanjem birača metodom: u RH važi- kako traže Baukove laži od ppetra komentara 37
  25. Chemtrailsi naši svagdašnji – i hrvatska mutavost od sjenka komentara 65

Preporučeni dnevnici

Tko je online

  • Bigulica
  • Busola
  • drvosjek
  • gledamokosebe
  • indian
  • lignja
  • miris
  • ppetra
  • profesor

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 9
  • Gostiju: 30

Novi korisnici

  • ljubbica
  • mario121
  • Gigaset
  • punktuar
  • Zlatno doba kap...