Vec jedno vrijeme provodim u Italiji radeci na jednom "job shadow" projektu mladih.
Job shadow je otprilike - praksa, te ucenje i uvid u rad kako to radi netko drugi...
Naime, taj projekt je u sklopu EUropskog programa mladih koji je lansirala EU pocetkom 90ih radi razmjene mladih ljudi koji zive unutar EU.
Cilj programa je upoznavanje sa zivotom u Europi, mobilnost, solidarnost, interkulturalni dijalog, razoj potencijala mladih i cijeli spektar pozitivnih stvari za neformalno ucenje.
Ziveci malo u Italiji kao moje prvo iskustvo zivota negdje izvan HR, u meni je proizvelo razlicite efekte.
Od spoznaje nekih bizarnih i banalnih stvari koje se dogadaju izvan granica HR, pak unutar granica EU. O tome se ne pise, ne govori, kao da ne postoje.
Dok je HR zaokupljena prosvjedima, nesposobnosti i beskrupuloznosti i politicara, te neobrazovanih i netehnoloski razvijenih institucija mogao bih postaviti pitanje - dokle?
Evo ujedno i odgovor. Jedino onda kad cijela nacija bude dovoljno obrazovana i ukljucena u rad civilnog drustva i dijaloga izmedu pojedinaca i institucija.
Takav ideal mogao je, hipotetski, jedino uspjeti u doba grckog polisa, no ipak, ne za sve!
Jedino za gradane i slobodne.
Danasnjom "demokratizacijom" ne dolazi do efekta prosvjetljenja, vec zatupljenja naivnih i lakomislenih ljudskih umova kojima manipuliraju politicari, reklame i los odgoj kao onaj u Almodovara.
U tome filmu je sadrzana sva filozofija revolucije u Spanjolskoj i ostatka Europe (npr. trenutak u filmu kada onaj djecak prestaje vjerovati u Boga, raj i pakao). Jer ako u njega ne vjeruje, on ne postoji!
...
Danasnji status gradanina i slobodnog pojedinca se uzima zdravo za gotovo, a da se vecina tijekom cijelog zivota ni ne upita sto je definicija te dvije rijeci.
Napredak tehnologije, medijska manipulacija i globalizacija stvorili su cuspajz.
No ne bilo kakvi cuspajz vec onaj koji ukljucuje apsolutno sve stanovnike zemlje, ali ne pod jednakim uvjetima.
Obicno su ti uvjeti uobliceni u obliku drzava kao suverenih dijelova planeta Zemlje, ili nekih unija drzava ili pak banana drzavama poput Hrvatske u kojoj vecina ljudi misli kolektivno. A to je lose.
"think for yourself, question authority"
....
Za Njemacku mogu sigurno reci da nije banana drzava vec pravi primjer organizacije, rada i ucenja iz proslosti.
Danasnja Njemacka i Berlin primjeri su dekadencije zapada i teznje na novom moralno, intelektualno, tolerantnom i razvijenom svijetu kapitalizma.
U odredenom trenutku kad sam bio u Berlinu osjetio sam kako taj grad koji je nekoc razdvojio svijet na dva bloka sadrzi istinu o ljudskom bitku. Zato sto je covjek po prirodi sizofren i prilagodljiv svojim zeljama i nemogucnostima.
Takoder u Berlinu sam prvi put postao svjestan da kapitalizam nije konacna destinacija.
Tamo vrijedi slogan - Imamo sve za kupiti, no puno vise imamo za dijeliti. I to mi se jako svidjelo kao ideja novog hibridiziranog svijeta i modula zivljenja u sustavnom uredenju institucija i napustanja kapitalizma kao modusa vivendi.
Robna razmjena, te revlucija i razvoj ljudskih vrlina mogao bi biti realna sansa za ocuvanje svijeta u kojem zivimo.
No govoreci o banana drzavama u koje ubrajam i Hrvatsku, mogu reci nekoliko stvari.
Govorim banana drzava jer to vecina razumije.
No mozda bi bilo bolje nazvati Hrvatsku kao pusiona drzavom jer umjesto da se nekoliko ljudi dogovori kako voditi drzavu, zabavljeni su sami sobom i svojim nesposobnostima.
Takoder postaviti jednostavna pravila. Tko ne postuje pravila leti van. Tako se stvara prava elita politickih mocnika koji drze politiku u rukama te je ta politika jednaka za sve gradane RH. I oni se bave samo politikom, a ne biznisom. Biznis spada pod ekonomiju i svi veliki kapitalisti i biznismeni nek se sami snalaze na trzistu koje ce odrediti politika vodece ELITE koji jedini imaju politicku moc i snagu da rasporede zadatke i pravila ponasanja u suvremenoj demokratskoj drzavi. Sve dok se ne postigne takva autonomija elite, Hrvatska ce i dalje biti obicna banana drzava odn. pusiona drzava. U kojoj politicari nisu nikakva elita vec diletanti, pijanci i lopovi.
No takoder, pusiona drzave su opet mnoge EU zemlje i dobri postotak ostatak svijeta.
Zasto? Zato sto ex CCCP svijet ima sindrom politicke gluposti.
No to je takoder exYU sindrom.
Za exCCCP/YU zemlje sindrom je taj kako ih je Rusija tlacila mnogo godina, no sad kad su samostalni dobili su privid da Rusiji mogu reci ne.
No to nije tako jer Majcica Rusija svakog dana raste, topi se i postaje sve zelenija, prepuna resursa, zauzima dobar dio zemaljske kugle.
Vise se iz Rusije ne izvozi drvo na koje je stavljen veliki porez, vec se lagano pocinju izvoziti proizvodi koje Rusija moze proizvesti dovoljno za ostatak svijeta. Takoder, Rusija se lagano moze poigravati isporukama plina i nafte s EU.
U Meksiku je cijena tortilla porasla dva puta jer su u SADu zapoceli projekti izrade pogona za proizvodnju etanola kao alternativnog goriva cime je u Americi opet smanjena cijena nafte i opcenito cije.
Stoga dok u Meksiku nema dovoljno kukuruza za siromasne Meksikance koji Ameri masovno uvoze, mozemo reci da SAD krpa neke od rupa u vlastitoj ekonomiji i politici na grbacu Meksikanaca.
Ujedno radeci veliki zid koji bi trebao sprijeciti ulazak meksickih aliena od ilegalnog ulaza u SAD.
Sada bi se moglo reci da EU postaje jedan razvijeni europski Meksiko koji postaje ovisan o novim zemljama clanicama, te Rusiji.
Srbi su poludili za Rusijom, SAD je stvorio novu drzavu Kosovo, a rane od rata u bivsoj YU koji je izorganizirala Amerika i pritom dobro zaradila na embargu oruzja,nafte i ostalog i dalje ostaje najveci ekonomsko politicki virus.
Da je YU ziva dan danas vjerojatno ne bismo bili u ovakvoj banana drzavi u kakvoj jesmo danas jer je Tito sirio bratstvo i jedinstvo, zivjela je omladina i jedini je On znao da je YU na savrsenom polozaju s kojeg moze reci NE Rusiji, a pozdrav ostatku svijeta.
Danasnja Vlast siri jednakost, demokraciju i vladavinu prava, sto znaci da na srusenim i nefunckionalnim institucijama cisti svoj obraz od vlastitih kompromisa i unistavanju 50 godina povijesti svih exYU drzava.
Takoder unistavanju mnogih zivota, obitelji, PTSPa, sporosti administracije, povezanosti sa svijetom, neizgradnji cesta, pruga, nedovoljnoj proizvodnji s nevjerojatno puno prirodnih resursa i napokon vlastitoj drzavi i obrazu Hrvata kao nacije.
Takoder, takvom usranom i nekompetentnom, nediplomatskom i jadnom pristupanju EU .
Srbija ima pravo - Rusija je svakim danom sve jaca i veeeelika. A da ne govorim o tome koliko hasisa, opiuma i svega ostaloga proizvode susjedne drzave... A takoder, citao sam negdje... Jedan bogati Rus je svome prijatelju za rodendanski poklon kupio otok u Jadranu...
Meni je nacionalizam najdegutantniji oblik razmisljanja pojedinca. Kad su sve vece drzave nakon pada zida rascjepkane na mnogo malih nemocnih dobija se privid samostalnosti makar je bilo puno vise samostalno zivjeti u uredenju koje je vece, zajednicko i mocnije nego u malim usranim drzavicama za koje nitko ni ne zna.
Tko jos danas zeli velike i jake drzave? Nitko, pogotovo ne Amerika i EU. No Rusija ne mari za to. Rusija moze komotno reci - odjebite svi, samo da se Rusija malo sredi... Ako uspije upogonit svoju velicinu sa mogucnostima.. Mislim da ce uskoro svijet plesati onako kako plese Rusija.
Pisem ovo iz drzave koja nije toliko banana, ali ipak njih Talijane boli ona stvar jer imaju svoje zivote, svoj stil, svjetske brendove, bogatstvo kulture,povijesti i bogatstvo opcenito i svoj talijanski zivot... Njima je zivotni stil banana stil.
No oni imaju i prijateljstvo s Rusijom.
Zakljucak mojeg dnevnika: dok god velike ribe slobodno plivaju u bari nepotizma, dok postoji tolerancija za lose, glupo i nevjerodostojno, a sarkazam i ironija za racionalno, otvoreno i pravedno - banana drzava nam je neizbjezna jos dugi niz godina.
Ne postoji kapacitet za revoluciju, umovi vecine su zaslijepljeni krivim porukama koji doprinose sizofrenosti nacije, susjedstva i svijeta u kojem zivimo.
Let the Allmighty be my guide and protect
It's the contract of the peace when I utilize it
The maximum money goes straight from the galaxy
What we need is sovergenity is not reality what for mon is pure insanity
Big mon must follow me from the right aspect
Fot today what is right is less when I legalize it!
He who will seek only from vanity and no love for humanitation will fade away
Bless!
Komentari
..... Danasnja Njemacka i
.....
Danasnja Njemacka i Berlin primjeri su dekadencije zapada i teznje na novom moralno, intelektualno, tolerantnom i razvijenom svijetu kapitalizma.
U odredenom trenutku kad sam bio u Berlinu osjetio sam kako taj grad koji je nekoc razdvojio svijet na dva bloka sadrzi istinu o ljudskom bitku. Zato sto je covjek po prirodi sizofren i prilagodljiv svojim zeljama i nemogucnostima.
Takoder u Berlinu sam prvi put postao svjestan da kapitalizam nije konacna destinacija.
Tamo vrijedi slogan - Imamo sve za kupiti, no puno vise imamo za dijeliti. I to mi se jako svidjelo kao ideja novog hibridiziranog svijeta i modula zivljenja u sustavnom uredenju institucija i napustanja kapitalizma kao modusa vivendi.
Robna razmjena, te revlucija i razvoj ljudskih vrlina mogao bi biti realna sansa za ocuvanje svijeta u kojem zivimo
?!?!
Ja bih rekao da ti nisi bio ni u Njemackoj ni u Berlinu, nego samo prstom na zemljopisnoj karti...
Jer, onaj tko je u Njemackoj (pogotovo u Berlinu !) bio dulje od 3 dana a da ih nije prespavao, nikako ne bi napisao to sto si ti "vidio".
Sto se dnevnika tice, oprosti, ali moram reci: u zivotu sam procitao pokoji kilometar raznog texta, - ali toliko besmislica na jednome mjestu jos nigdje ne nadjoh... To cak ni minusa nije vrijedno...
Sada, kada si apsolvirao sve
Sada, kada si apsolvirao sve to, po običaju naših revolucionara slijedi Nizozemska - pružaju otpor držeći se pravila različitosti a naši predvode međunarodne revolucionarne snage koje im pamet privode primjereno vremenu.
Ujedno olako potcjenjuješ naše vodstvo ad međunarodnih veza. I dok pišeš kako se odnose i uvijek, kao od šale, drže veze i spajaju nespojivo (i Iran i Izrael, i KP Kine i dalaj lamu, i Putina i Busha, i Srbiju i Kosovo ...), bolje nego itko, Berlusconi i Italija su za naše diletanti. Ako uopće postoji problem oko toga onda samo obrnuto, previše smo uspješni i održavamo previše, pola toga po svijetu je na našim plećima, uključujući vizije nove Evrope i Balkana i nekoliko drugih kontinenata.
Jedino onda kad cijela
Jedino onda kad cijela nacija bude dovoljno obrazovana i ukljucena u rad civilnog drustva i dijaloga izmedu pojedinaca i institucija.
To ti je pizdarija vec u samom idejnom startu. Zipa.
Zamisli da je tako? I sta se sada togadja?
OK. Sad kad si to zamislio, sta se dogadja u ovome trenutku ako zabrijes da to fakat jeste tako?
UZDP-Tiaktiv
"OK. Sad kad si to zamislio,
"OK. Sad kad si to zamislio, sta se dogadja u ovome trenutku ako zabrijes da to fakat jeste tako? "
Da je tako, mislim da sada ne bismo raspravljali o ovakvim lokalno-globalnim pitanjima i da HDZ ne bi bio na vlasti te bi moj grad mozda imao javni WC... Tko zna?! :P
Ezekiel 25:17...
A ko bi biio? Evo, smatram
A ko bi biio? Evo, smatram se informiranim gradjaninom kojem je politika cak i jedan zestok hobi i nisam izaso na izbore, jer nisam vidio ponudu koja bi bila kvalitativno bolja od HDZa. Znam i dosta ekipe koja je eto informirana, pa su glasali i za HDZ i za SDP i za DC i za HNS i za HSLS.
Dakle, jesmo li mi ti koji su zapravo neinformirani, a bavimo se politikom po deset sati dnevno? Ako jesmo, kada to necemo biti? Ako nismo, zbog cega onda ja nisam izaso na izbore?
UZDP-Tiaktiv
Dati glas nekome iz neke
Dati glas nekome iz neke male i mozda pametne stranke moze lansirati njihovog zastupnika u Sabor te on ili ona mogu predloziti neki dobar zakon... Recimo...
Zasto bi glasao samo za najvece stranke? Republicans & democrats?
Ne hvala.
Kako su samo HSS/HSLS te ostali poput Srba ili Roma odlucivali o postavljanju Vlade?
Takoder o tome kako ja zivim u HR su odlucivali ljudi koji ne zive u HR.
Ja mislim da imamo shum u kanalu i da se ne razumijemo bas najbolje.
Ezekiel 25:17...
To ti je prica o sbbkbb. A
To ti je prica o sbbkbb. A opet, bilo je tu sbbkbb stranaka, nitko nas bas nije previse zainteresirao.
Problem u ovoj prici zove se nerazvijeno politicko trziste. A politicko trziste kao i svako drze politicki poduzetnici. I njih ne mora biti beskonacno da bi ovo trziste postalo za koji red velicine bolji i da bi drustvo bilo za koji red velicine uredjenije.
To je prica koja nema veze sa kumicom koja nije infromriana. Kako kod nas, tako niti u ostatku svijeta. Pa ni u onima koje neki nazivaju najnaprednijima. Stvari tako ne funkcionriaju, mada su popularna teze plasirana upravo sa strane naseg establishmenta i srodnih im struktura (ala talijanski establishment i slicno).
UZDP-Tiaktiv
Meni u poslu kojim se bavim
Meni u poslu kojim se bavim konkretno smeta sporost i kompliciranost administracije i glupavost i nepovezanost institucija.
No opet, dobro je znati da je HR dobar teren za inovacije.
Kako politicke, tako i one buisness.
Ajde, nerazvijeno trziste je zato kaj je Hrvatska mala drzavica koju nitko ne sljivi ni 5%, satelit je EUropskih interesa, a Hrvati si briju da su najpametniji i superiorni.
A zapravo u HRV je jedno sranje. Nema dobrog buisnessa, nema pametnih politicara, nema pametnih poteza, sve stoji, politicari samo farbaju i ne odgovaraju za svoje krive poteze...
No ipak, Hrvat sam pa mi je ok kaj zivim u HR.
Ezekiel 25:17...
I onda se stvar svodi na
I onda se stvar svodi na pricu zelis li uci u politicko trziste i unaprijediti ga ili ne zelis. Sve ima svoju posljedicu. Ali u svakom slucaju to je pitanje iskljucivo za tebe, ne za Baricu, ne za Steficu. One su u tom trenutku irelevantne. Jer Stefica i Barica ce uvijek bit i uvijek ih je bilo, a opet, neka su drustva otisla dalje, a neka blize. I tu sumnjam da su Stefica i Barica imala i najmanji utjecaj.
UZDP-Tiaktiv
A ko bi biio? Evo, smatram
A ko bi biio? Evo, smatram se informiranim gradjaninom kojem je politika cak i jedan zestok hobi i nisam izaso na izbore, jer nisam vidio ponudu koja bi bila kvalitativno bolja od HDZa. Znam i dosta ekipe koja je eto informirana, pa su glasali i za HDZ i za SDP i za DC i za HNS i za HSLS.
Dakle, jesmo li mi ti koji su zapravo neinformirani, a bavimo se politikom po deset sati dnevno? Ako jesmo, kada to necemo biti? Ako nismo, zbog cega onda ja nisam izaso na izbore?
UZDP-Tiaktiv
Sve u svemu, prica o sbbkbb,
Sve u svemu, prica o sbbkbb, izbjegavanje je potrage za rjesenjima za koja vrlo moguce da uopce nija bitna puna participacija gradjana.
Na kraju krajeva, zasto bi se svatko trebao baviti politikom? Sta ne bi u nekom normalnom drustvo svako prije svega trebao raditi svoj posao?
UZDP-Tiaktiv
Moj pojam gradanske
Moj pojam gradanske participacije je dosta sirok, a participacija je sve od izlaska na izbore i ubacivanja glasackog listica u kutiju pa sve do bavljenja politikom kao clan neke stranke.
Takoder, participacija nije nuzno bavljenje politikom.
Netko moze raditi neki sasvim drugi posao, no ipak izaci na izbore i dati glas nekome. To je njegovo gradansko pravo i obveza. Ujedno i participacija.
Glasujuci za nekoga, trebas znati zasto glasas bas za tu opciju. Da li je to zato sto ti je to netko rekao (mediji i prijeizborna histerija) ili glasas radi svojih razloga.
Ne razumijem, pa nije participacija bavljenje necim nego sudjelovanje u necemu. Participacija=sudjelovanje.
Stvar je u tome - bavi se necim, ali znaj u kojem smijeru ides.
Ezekiel 25:17...
Stvar je u tome da uocpe
Stvar je u tome da uocpe nije bitno, niti je moguce, niti je potrebno da svako kuzi stvar. Kao sto nije bitno da svako zna bilo sta. Zivimo u svijetu gdje je podjela rada najnormalnija pojava koja je pokazala superiornost u odnosu na pricu o kanonima i slicnom.
UZDP-Tiaktiv
Vazno je da ljudi kuze stvar
Vazno je da ljudi kuze stvar jer ako ne kuze onda su glupi.
Stvar je u tome da uocpe
Stvar je u tome da uocpe nije bitno, niti je moguce, niti je potrebno da svako kuzi stvar. Kao sto nije bitno da svako zna bilo sta. Zivimo u svijetu gdje je podjela rada najnormalnija pojava koja je pokazala superiornost u odnosu na pricu o kanonima i slicnom.
UZDP-Tiaktiv
'Ajde... Vazno je da ljudi
'Ajde... Vazno je da ljudi kuze stvar jer ako ne kuze onda su glupi.
I kakve veze tu imaju kanoni? Kakvi kanoni?
Ezekiel 25:17...
Kanoni spike : Svi sve znaju
Kanoni spike : Svi sve znaju i najbolji su u svemu.
Nu, uzimam za primjer politiku. Mi nismo imali opciju koju bismo zdusno podrzali. Nitko od nas. Cak niti ljudi iz stranaka. Tako da sumnjam da je problem u neinformiranim i neangaziranim masama, kad mi kao paradigma informiranosti opet ne znamo sta bi napravili sa time.
UZDP-Tiaktiv
Ako se ljudi zele
Ako se ljudi zele informirati (bilo politicki, profesionalno, laicki ili svejedno) neka citaju dobre i lose knjige, a ne samo lose novine (ili TV). Basta.
Ezekiel 25:17...
Vratimo se na temu. Tvrdis
Vratimo se na temu. Tvrdis da tek kad SVI budu angazirani, da ce nam biti bolje. Osobno tvrdim da je to glupost. A cisto za primjer uzimam nas koji smo informirani i koji mozemo samo prdnut zbog toga. Ako prevbacimo pricu na siri nivo, problem ostaje identican.
Zato je razumno za pretpostaviti kako to uopce nije stvarni problem, vec nesto drugo. Mozemo od tog dijela nastavit, a mozemo i otic pecat.
UZDP-Tiaktiv
Opet..Shum u kanalu. No
Opet..Shum u kanalu.
No 'ajde da probam ovak.
Mi smo na Balkanu i Balkan je Balkan..
Rupa na mapi Europe. Oko nas je EU no mi nismu unutra.
Jer je Hrvatka puna seljacina i glupih ljudi.
Mi nismo poput drugih naroda koji ce se organizirati i napraviti oko sebe zabrijani razvijeni svijet u kojem ce ostvarivati kvalitetniji zivot i vrijeme.
Ne, Hrvatska je banana drzava u kojoj zive balkanski seljaci kojima je dosta da imaju dovoljno birtija i ducana.
Eto.
I onda me jos posebnije zivcira kad seljaci iz Hercegovine dolaze u Zagreb pa misle da time prestaju biti hercegovacki seljaci.
No upravo ti seljaci su napravili lobi koji upravlja cijelom drzavom i koji odlucuje kamo nasa drzava ide.
Kako je to moguce???
Ezekiel 25:17...
Vidim da si se aktivno
Vidim da si se aktivno angazirao oko prebacivanju odgovornosti na druge. No to nikamo ne vodi.
UZDP-Tiaktiv
Ej, ne prebacujem ja
Ej, ne prebacujem ja odgovornost na druge nego govorim o cinjenicama.
Ako je govoriti cinjenice prebacivanje odgovornosti, onda bi ti mozda trebao razmisliti o tome da preispitas svoje razumijevanje hrvatskog jezika. ;)
Ezekiel 25:17...
U pravu si. Moze se stvar
U pravu si. Moze se stvar gledati kao promatranje stvarnosti. No, cini mi se da je jedino pravo pitanje koje si ima smisla postavljati, jesam li spreman nesto poduzetii da se situacija promjeni. I onda krenuti putem optimizacije politickog djelovanja poradi ostvarenja osobnog interesa.
Ova pak prica o problemima meni vuce na pronalazak opravdanja za nedjelovanje u realnom kontekstu. Moze biti da grijesim, naravno. Drago mi je ako je tako.
UZDP-Tiaktiv