Tagovi

Bravo "majstori"

Sorry ( slučaj Ferdelji )

« Želim se ispričati hrvatskim građanima što će, takav je zakon, morati financirati 6 mjeseci dužnosničke plaće. To je naša odgovornost, dakle, imenovali smo i razriješili. To je šteta hrvatskom proračunu za koju ja djelomično preuzimam odgovornost. Naprosto šteta zato što osoba neće raditi svoj posao, a nije ga ni počela raditi. Sorry. »

I tako se Premijer ispričao. A ja sam dovoljno «glupa» da mu vjerujem, jer reče Premijer na istoj konferenciji za novinare da je « bitno da odašilju povjerenje i da im se vjeruje». Da bi im ja vjerovala trebalo bi da je po hitnom postupku poslao u Sabor promjenu zakona po kojem dužnosnik ima pravo primati 6 mjeseci plaću, a da nije ni počeo raditi. U Vladi ste koja predlaže zakone, u Saboru imate većinu i možete ga bez problema izglasati. Tako bi se i u pravima po prestanku radnog odnosa mogli izjednačiti sa radnicima koji ostaju bez posla. Jedino bi vam postoci , s obzirom na visoke plaće, mogli biti znatno manji. U istom bi zakonu mogli predložiti da pravo na naknadu imate samo do novog zaposlenja, jer ionako političari uspješno rotiraju po Trgu svetog Marka. A nešto bi se i uštedjelo.

Ukoliko ne donesete zakon, mogli bi svoje greške plaćati iz vlastitog džepa. To vam po stanju na bankovnim računima iz imovinskih kartica, ne bi teško palo. Ja bi vam malo više vjerovala, kad vam je već stalo do mog povjerenja.

Tablica na stranici Vlade – usporedba neto plaća

Jedna od mjera Vlade zbog «silne brige» za primanja radnika je i povećanje neoporezivog dijela dohotka ( 5. sjednica Vlade - 1. točka dnevnog reda ). Već sam se prije dva dana čudila kad sam pročitala da će «742.000 radnika s plaćom od 3.200-5.564 kuna imati plaće veće 60-80 kuna. Za 380.000 najsiromašnijih s plaćom do 2.200 kuna neće se ništa mijenjati, 365.000 radnika s plaćom od 5.800 do 9.300 kuna izgubiti će 35 kuna, dok će oko 60.000 ljudi koji primaju plaće iznad 10.000 kuna izgubiti između 153 i 271 kune». Zbrojivši navedene grupacije došla sam do 1.525.000 zaposlenih. Pravo iznenađenje uslijedilo je nakon pogleda na tablicu Usporedbe neto plaća na stranicama Vlade.

U prvom retku stupca 2 naveden je mjesečni razred bruto plaća od 2.000 kuna. Pomislila sam da ima onih koji rade skraćeno vrijeme pa imaju nižu bruto plaću od najniže koja je propisana zakonom. Kad ono u stupcu 6 – Broj obveznika ( zaposlenici i obrtnici ) 126.219 onih sa bruto plaćom od 2.000 kuna. I tako do 16-og retka u broj navedeni ( ne «oko» ) do 1.645.251 ukupnog broja obveznika ( zaposlenici i obrtnici ). Istovremeno na stranicama Državnog zavoda za statistiku u Mjesečnom statističkom izvješću br.12 na strani 25 navedeno je da je ukupno zaposlenih u 10/2011 godine =1.391.565 ( 11/2011 = 1.381.847 ) od toga zaposleni u pravnim osobama =1.144.991 ( 11/2011 = 1.138.472 ), zaposleni u obrtu i slobodnim profesijama =215.925 ( 212.848 ) i u poljoprivredi =30.649 ( 30.527 ). Iako je navedeno da su podaci preuzeti iz evidencije aktivnih osiguranika Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje za listopad i studeni 2011. privremeni, zasigurno su i točni.

Znam da mi želja neće biti ispunjena, ali ako može hitno ukloniti spomenutu tablicu u mom interesu ( da se ne nerviram ) ali i u vašem interesu ( zaključite sami i ne naručujte studiju koju ćete platiti desetke tisuća kuna ). I ako može promijenite onaj zakon i otpustite onog ko je tablicu napravio ili još bolje onog tko je naredio da se baš takva tablica napravi. Ako ne želite promijeniti zakon opet ga otpustite. Bez obzira koliko košta.

P.s. Ako može u povjerenju da mi kažete da li je Prvi potpredsjednik Vlade otputovao u Mađarsku na suđenje o svom trošku ili ga je vozio njegov šofer u Vladi?

Komentari

SMAKNI GLASNIKA LOŠIH VIJESTI ILI CAR JE GOL

Da li je bilo što ,što je Federlji iznio u GLOBUSU,netočno ili je iznio nekakvu veliku laž u odnosu na postojeće stanje ? Nije,dapače,ponovio je sve ono što nam zamjeraju potencijalni investitori,Svjetska banka,rating agencije,MMF...Ali izgleda da je bolje da laže kao ostatak vlade,da petlja kako je sve OK,sve pod kontrolom,itd. Samo je razlika između Ferdeljija i ostatka vlade što je on prije toga JEDINI u toj vladi bio s druge strane-tj. punilac tog istog državnog proračuna,a svi ostali korisnici. Zato treba utući onoga tko vikne CAR JE GOL ,jer iluziji i masovnoj opsjeni treba dati vremena.

Tko je glasao

marivaaaaal....pa di si?

----ajd pročitaj ovu kolumnu kad stigneš....
http://www.dnevno.hr/kolumne/goran_maric/nova_vlada_narodu_daje_i_vise_o...

....nemoj kuhat, nego baci par kapi parfema iza uha, dobro je za koncentraciju, onda fino sjedni i prekriži svoje lijepe duge noge i laćaj se tabletića :)) jer ja krećem s davljenjem, ergo:

cit. iz kolumne: ...Tako se može zaključiti da je porezni sustav u Hrvatskoj najsličniji paukovoj mreži u koju se hvataju samo sitni insekti, a da je izbjegavanje poreza jedina intelektualna aktivnost u Hrvatskoj koja donosi korist. Istodobno treba imati na umu da je fiskalni kapacitet države postavljen nerealno visoko, a da nam je snaga nacionalne ekonomije u padu zbog promjene strukture nacionalne ekonomije....

ne razumijem ovu drugu rečenicu, da je fisk. kap. previsok..

dalje, ne razumijem (iz kolumne) kako to neki "dobrovoljno" plaćaju porez il se to Goran Marić zajebava?.

maa, pročitaj prvo pa ću te onda još par sitnica pitat, ako može na pp? da ne davim ekipu ovdje...

usput i ovo: kako to da se od 2000. god. nije izmjenio zakon o privatizac. itd. ako se smatralo da je ona do tada bila provedena nezakonito (ona spika šatro o 200 obitelji a što je Tuki šatro rekao, a zapraff nije, provjerila ja, ali nebitno sad...) tj. da je bilo nepravilnosti (prema drž. reviz. izvješću...)

CC

Tko je glasao

Troši koliko si zaradio

Neke osnove

Fiskalna politika je skup svih mjera jedne države (vlade) kojima se utječe na zarade, imovinu i akumulaciju fizičkih i pravnih osoba s ciljem prikupljanja sredstava za financiranje društvene potrošnje. Također, korištenjem fiskalnih instrumenata (poreza, javnih rashoda, javnog duga) država utječe na ukupne gospodarske troškove: zarade, zaposlenost, privredni rast itd

Fiskalna politika uključuje politiku oporezivanja (prikupljanja prihoda) na jednoj strani te državne izdatke (politika proračunskih izdataka) na drugoj strani.

Činjenica je da se u RH troši daleko više nego se zarađuje. Ponašaju se poput zaljubljenika u skijanje koji zarađuju sve manje, ali odlaze na skijanje na sve skuplje i zahtijevnije destinacije. Ne uviđaju da je staza već toliko opasna da samo mogu izgubiti glavu.

Prihodi državnog proračuna za 2008. iznosili su 118 milijardi kuna ( od toga porezi 67.626.328.159,00 kuna ). Prihodi za 2009 iznosili su 110.257.946.737,68 ( od toga porezi 60.594.565.279,88 ). Prihodi za 2010. iznosili su 107.466.351.150,58 ( od toga porezi 61.808.896.416,77). HDZ-ova Vlada, koju je Marić zdušno podržavao, planirala je na primjer prihode od 122,5 milijardi kuna ( 2009 ) i 132,4 milijardi kuna ( 2010 ). Planirane prihode ni u snu ne uspijevaju ostvariti, ali uspijevaju potrošiti nezarađeno uvijek novim zaduživanjima. Kad se ne uspiju dovoljno zadužiti povećavaju npr. PDV ( i prošla ga je Vlada povećala sa 22% na 23% i zaradila 1,3 milijarde kuna, uveli su posebni porez ( poznati harač ) itd. Prihodi za 2011. sigurno nisu znatno veći od 108 milijardi kuna, a ni za 2012. prihodi neće doći do 113 milijardi koliko planiraju , bez obzira na povećanje PDV-a sa 23% na 25%. Trošiti će i dalje znatno više od zarađenog iako nam je oko vrata ne kamen nego ogromna stijena.

copy-paste mog komentara na trošak od 6 milijuna kuna ( eura ).

marival — Sri, 25/01/2012 - 13:38.
Bačen novac
Državni ured za reviziju imao je u 2009. godini 281 zaposlenih i utrošeno je 51.696.400,00 kuna, 2010. je imao 291 zaposlenog i utrošeno je 51.591.774,00 kuna, 2011. je imao 277 zaposlenih i do 11/2011 utrošeno je 46.814.591,00 kuna.

Jadranka Kosor predala je Izvještaj o radu i stanju financija i potpisala ga. Većinu nepravilnosti Državni ured za reviziju može utvrditi bolje od npr. revizorske tvrtke Deloitte d.o.o. za koju ne sumnjam da će joj Vlada ukazati povjerenje, iako njihov revizorski rad nije pomogao ni u INI, ni u HEP-u, ni u Podravci....

6.000.000,00 kuna ili eura je bačen novac poreznih obveznika. Neka gospoda počnu čisto raditi, a nepravilnosti neka utvrde oni koji su na državnoj sisi "u hodu" i neka se napokon počne i kažnjavati one koji ne rade po zakonu. Samo pregledavanjem dosadašnjih izvještaja revizije do 2010. godine ( npr. Izvještaj o radu visokih učilišta ili izvještaj revizije o upravljanju društvenom imovinom ) mogu poslati u Remetinec dosta bivših, ali i sadašnjih koji su obnašali ili obnašaju vlast.

odgovori 2 Up Down 2 votes Tko je glasao

p.s. cc, kad čitaš kolumne političara, moraš znati da jedno govore kad su u oporbi, a drugo kad su u vlasti.

Tko je glasao

uf...

..ovo ostavljam za sutra, trebat će upalit mozak...valjda ću uspjet' razumijet, da te ne davim s dodatnim pitanjima....

btw. danas sam pročitala da ovi iz MMFa ili Finch agencije ili tko ono već, hvale vladine poteze u svezi proračuna ...? a prema tvojim komentarima (ono prije) izgleda da tu ima svakakvih muljanja..niš ne kužim...ali, velim, sutra ću vidjet na miru...

CC

Tko je glasao

@cc, sva sam u poreznoj

@cc,

sva sam u poreznoj prijavi. DOH-Z se predaje do 31.01., a kazne su ogromne. Danas predajem, pa ću opet imati malo vremena za pollitiku.

Tko je glasao

ajd dobro...

...okej, ajd ti dejstvuj...a za kazne kažeš..hm, hm, vidjet ćeš u kolumni, Marić kaže pa i ne mora se ovoj državi baš sve platit :))

CC

Tko je glasao

Balkane moj

Milsim da je bespredmetno raspravljati o političarima u Hrvatskoj (pa i šire, duž "niske sjajnog đerdana") jer najveći problem predstavlja duboko ukorijenjeni mentalitet koji se može promijeniti samo otvaranjem (u svakom smislu te riječi - nešto kao protok ljudi, roba i ideja) zemlje prema "normalnom" svijetu. Ni tamo ne cvjetaju ruže, ali postoje nekakva pravila igre koja se više-manje poštuju. Slušao sam razne viceve o npr. Švicarcima ili Fincima (tj. kako "Balkanac" tumači njihove zakone) i iz njih sam mogao zaključiti (da, iz "glupih" viceva) da dobar dio zakona u kulturnim zemljama funkcionira upravo zbog savjesti i odgovornosti prema društvu sâmog građanina (čak i u totalno individualiziranom liberalnom kapitalizmu), a ne zbog neke pretjerane efikasnosti represijskog aparata ili strogih kazni. To hoće reći da je te zakone lako "zaobići", ali to gotovo nitko ne čini - u nas je stanje malo obrnuto i zato je većina zakona poput "Ane Karenjine".
U nas će, nažalost, još jako dugo ljudi ići u politiku samo da se obogate, a prosječan će građanin uporno tražiti rupe u brojnim i ogromnim zakonima koji se pišu da bi se što više napunila što praznija kasa iz koje ranije navedeni političari pobiru vrhnje. I, kao zaključak, "slučaj Ferdelji" (našao bih ja još takvih primjera) pokazuje, između ostalog, što se događa kada netko nije dio tog i takvog sustava. A ako ga još k tome pokuša mijenjati, tada postaje državni neprijatelj broj 1...

Tko je glasao

Tu si u krivu

Mislim da malo veličaš civilizacijske dosege tih finih ljudi iz uređenih država. Dokaza za to imaš bezbroj, a dovoljan je taj što se svi oni jako lako prilagode lokalnim prljavštinama kad odu poslovati u neku manje uređenu zemlju (a zbog toga su, između ostalog, i došli).

Svi su ljudi, općenito govoreći, manje više slični i ponašaju se u okviru nekih ograničenja, bilo zakonskih ili nekih drugih... Uvjetni refleks "finog ponašanja" u uvjetima u kojima oni nisu inforsani jako lako degradira...

Svaka čast (ipak prerijetkim) moralnim veličinama.

Tko je glasao

Krivo...

Vi ste potpuno u krivu: čovjek se po prirodi ponaša po načelu "majmun radi što majmun vidi". Ukratko, prilagođava se "staništu" i pravilima koja u njemu vrijede, koliko god bila različita od onih na koje je navikao. Kod nas je potrebno mijenjati pravila u "staništu" (po mogućnosti bez da se pobiju svi "indijanci ili aboridžini"). Živim u nadi da je ulazak u EU znak da ćemo i mi postati dio europskog "staništa"...

Tko je glasao

a nada

je ...

Provinciopolis

Tko je glasao

čovjek se po prirodi ponaša

čovjek se po prirodi ponaša po načelu "majmun radi što majmun vidi".

Pa to i velim;)

Prilagodba "staništu" je jaka karakteristika ljudske vrste - http://www.nacional.hr/clanak/100831/raj-za-pranje-novca-u-njemackojse-g... (čikove po cesti dakako ne bacaju).

Tko je glasao

petre, u potpunosti se slazem

petre, u potpunosti se slazem sa recenim, uz malu ispravku!:)
u drzavama "starije demokracije" koje su danas i pravne (sa aspekta postivanja zakona!), upravo je dugodisnje postojanje sankcija( zakona) dovelo i do tih promjena u kulturoloskim obrascima ponasanja, po cemu se oni danas uveliko razlikuju od nas "balkanaca"!
drugim rijecima, da bacanje opusaka po cesti nije bilo sankcionirano strogim kaznama, sigurno da ni njemci danas nebi imali usvojenu kulturosku naviku da ne bacaju te cikove, pa makar im netko i ukinuo te kazne!:)

Tko je glasao

Slažem se...

Slažem se i ja s Vašim stajalištem, ali takve sankcije prati i obrazovni sustav i odgovarajući kućni odgoj (pa npr. bacanje čikova po cesti nije "junačko djelo" već sramota). Ima tu još "pratećih odluka" - i zato se skup takvih mjera naziva SUSTAV, a ne "gašenje požara" ili "ad-hoc" rješenja (što je kod nas česta praksa)...

Tko je glasao

Svaka čast kritikama.

ali trebalo bi imati malo mjere!

Da sam ja, na primjer, Rajko Ostojić, dakle, da imam svoju profesiju u koju sam mnogo rada i učenja uložio, da imam posao i priznatu karijeru - za koga vraga bih sve to napuštao, odlazio na četiri, a možda i manje godina u Vladu, da bih se nakon toga našao na burzi rada, nezaposlen jadnik od pedeset ili više godina?...

Možemo donijeti i zakon po kojemu se saborski zastupnici imaju odijevati isključivo u H&M-u ili na placu - da ne bi vrijeđali naš senzibilitet za jednakost i ravnopravnost!

Možemo donijeti i zakon po kojemu u Sabor ili Vladu mogu ući samo nezaposleni zgubidani, klošari, i sve vrste ljudi koji dokazano nemaju pametnijeg posla u životu - da ne bi bio ugrožen naš senzibilitet za jednakost i ravnopravnost!

Postoje i neki zakoni o zaštiti sigurnosti državnih dužnosnika - možemo i njih ukinuti!

Nemojte zamjeriti, ali između odurnog snobizma Ive Sanadera, temeljenog na pljački, i državnog dužnosnika koji se ni po čemu ne smije razlikovati od prosječnog hrvatskog golaća - postoji cijela lepeza nijansi!

Tko je glasao

@Foma Fomić, smatram da sam i

@Foma Fomić,

smatram da sam i te kako imala mjere.

Da sam ja, na primjer, Rajko Ostojić, dakle, da imam svoju profesiju u koju sam mnogo rada i učenja uložio, da imam posao i priznatu karijeru - za koga vraga bih sve to napuštao, odlazio na četiri, a možda i manje godina u Vladu, da bih se nakon toga našao na burzi rada, nezaposlen jadnik od pedeset ili više godina?...

Da si ti Rajko Ostojić i da na sljedećim izborima izgubiš, bi li ti bio veliki problem da se vratiš poslu i profesiji u zemlji u kojoj taj kadar i onako nedostaje. U čemu vidiš problem? Zašto bi netko tko je mnogo uložio u svoju profesiju, netko tko je imao posao i priznatu karijeru završio na Zavodu za zapošljavanje kao "jadnik od 50 ili više godina" ( kaže @Foma Fomić ).

Nisam razradila cijeli zakon, niti mi je to bila namjera. Ovog Ferdeljija ja ne bi ni otpustila ( da sam premijerka ) već bi to prepustila ministru u čijoj je službi i zbog nečeg što zaslužuje otkaz i tko ga bar poznaje.

Pokušavam se sjetiti članova Vlade, Sabora, DORH-a, sudaca...koji su časno obavljali svoj poziv. Odma mi je u mislima Mirjana Juričić, pada mi na pamet stari Joža Pankretić, Ruža Tomašić. Sigurna sam da će časno poziv zastupnika u Saboru obnašati don Ivan Grubišić. Za razliku od ovih časnih, mislim da bi imena onih koji nisu zaslužili plaće ni za trajanja mandata, a kamo li još 6 mjeseci nakon prestanka mandata, mogla nabrajati barem pola sata u nizu.

Preostali dio tvog komentara ne razumijem, jer karikiraš nešto što nije za karikiranje.

Tko je glasao

nemam pojma

nemam pojma zašto je zabranjeno imati svoje mišljenje i zbog toga dobiti otkaz u tzv demokratskom društvu. Jel to princip da moraš biti isprogramirani robot. Pa onda nam ne treba ni vlada ni sabor. Samo diktator

Tko je glasao

marival, vecina duznosnika se

marival, vecina duznosnika se osigurava tako da svoje radno mjesto stave u fazu "mirovanja", tako da su rijetki oni koji su nakon prestanka obnasanja duznosnickih mjesta ostali bez radnog mjesta ili otisli na biro!
koliko mi je poznato, to se dogodilo jedino bivsem glavnom drzavnom odvjetniku radovanu ortynskom i nekadasnjem ravnatelju policije ranku ostojicu.
sto se samog ferdeljija tice, mislim da se milanovic malo opustio i zaboravio na savjete komunikologa koje je revno pohodio (provjereno) prije ovih izbora, kad su se mnogi zacudili ovim njegovim promjenama u ponasanju.
no, kako vuk dlaku mijenja, ali cud nikako..tako ni milanovic nije dugo izdrzao da ne pokaze svoju poznatu cud!:)

Tko je glasao

@edi3, ja sam se doista

@edi3,

ja sam se doista nadala da će okupiti snage i stvoriti plan. Sve više vidim da sam se uzalud nadala. Oni još uvijek samo "puštaju balone" i ispituju javno mnijenje.

Doista trebaju razmisliti o pravu dužnosnika da i nakon prestanka obnašanja neke funkcije primaju plaću za posao koji ne obavljaju. Zna se koliko nekome traje mandat i koja ih plaća pripada. Po isteku mandata imaš se pravo vratiti na staro radno mjesto, ako starog radnog mjesta nema ideš na Zavod za zapošljavanje, ako ideš u zatvor - ostaješ bez plaće itd. Ne treba zaboraviti da su tu u igri i svi gradonačelnici i načelnici općina i ne samo oni, a tih nam ne manjka.

Tko je glasao

u cetvrtak dolaze

u cetvrtak dolaze predstavnici agencije fitch u hrvatsku i mislim da nas ovaj prijedlog proracuna nece spasiti od smanjenja kreditnog rejtinga, jer je previse "light" da bi zadovoljio kriterije o strozoj kontroli rashoda drzavnog proracuna.
potpuno se slazem sa tim njihovim "pustanjem balona" i mislim da je sve ovo samo uvertira za prvi rebalans proracuna koji ce vrlo brzo biti nakon sto se ovaj proracun prihvati.
naravno, slazem se i da duznosnici ne mogu koristiti svoje duznosnicke benefite ni dan nakon sto se razrijese duznosti, jer osim ferdeljija- puni iznos placa u sest iducih mjeseci ce dobivati i svi smijenjeni drzavni tajnici.
mislim da ih je 68!:)
68 puta sorry!:))

Tko je glasao

AA+

@edi3,

ne mogu izdržati, a da se ne našalim. Kad bi predstavnici agencije pregledali imovinske kartice naših političara i kad bi političari mogli biti jamci za te kredite, rejting bi nam bio barem AA+.

Tko je glasao

slobodno se nasali, jer ja

slobodno se nasali, jer ja obozavam crni humor!:))

Tko je glasao

još jedan novi zakon..

..viš i ovo što ti marival i edi3 pišete...da po prestanku funkcije nema više plaćice, itd. a pogotovo ak' si u ćuzi..
pa zašto ne bismo poslali pismo s prijedlozima Zokiju? ta nisu li matrali o otvorenoj vladi, pravu građana da daju prijedloge, ovo, ono....ak se dobro sjećam te njhove bajkovite kampanje?

pa ajmo.....ha? tko je za nek digne ruku, ja ću napisat pismo, to je najmanji problem ak se vama ne da...i kako ćemo potpisati: grupa pollitičara (joj, sad pak ne bih htjela radit reklamu Mraku - mislim da mu više ne treba, bolje da sad dere tamo s onom Vjetrenjačom na konkretnim projektima) - ili ćemo svoja imena, kako dakle ?

možemo taj budući zakon nazvati Ferdeljijev zakon (njemu u čast)...

CC

Tko je glasao

Ma pusti to vidi ovo!!!

Protega traži obustavu postupka za 'Bankomat'

Bivši predsjednik uprave Hrvatske poštanske banke Josip Protega preko svojih odvjetnika je zatražio da Županijski sud obustavi kazneni postupak koji se vodi protiv njega, zbog sumnje da je oštetio HPB za više stotina milijuna kuna.
Protega naime smatra da su tužitelji prekoračili sve zakonom propisane rokove za provedbu državnoodvjetničke istrage, piše Novi list.

Prema izračunu njegovih odvjetnika, istraga je mogla potrajati najkasnije do 1. siječnja 2011. godine, budući da je otvorena godinu dana ranije. Iako su USKOK-ovi tužitelji podigli optužnicu u roku, sud im je 12. studenog 2010. godine vratio optužnicu na doradu, uz nalog da moraju provesti još šest istražnih radnji. Ta nadopunjena istraga, smatraju Protegini odvjetnici, trebala je u najgorem slučaju završiti 12. svibnja, a računajući još maksimalne rokove za pisanje optužnice, dorađena optužnica morala je biti podignuta najkasnije 12. studenog 2011. godine.

No, USKOK je dorađenu optužnicu sudu dostavio tek 24. studenog, zbog čega Protegini odvjetnici smatraju da ju je trebao odbaciti već sudac istrage.

Podsjetimo, Josipa Protegu USKOK sumnjiči u aferi Bankomat, u kojoj je preko rizičnih kredita banka oštećena za 328 milijuna kuna. Uz Protegu osumnjičeni su i čelnici banke Ivan Sladonja i Marijo Kirinić te poduzetnici Boris Šimunić, Oliver Beidenegl, Svetimir Gadža i Ivan Galić.

http://pollitika.com/borbu-protiv-korupcije-razoruzala-amnezija

Oprosti što ovako upadam, ali morao sam ovo brzo podijeliti.

Tko je glasao

Taj je zaradio više pravih novaca nego svi iz

centralnog komiteta.

No dobro,što si je on mislio, valjda je prozbiljno shvatio spike o demokraciji i slobodi mišljenja,govora i ta sranja.

Već sam jednom napisao,pored ovih-teško nama, ono kad ga je Čačić natjerao da mu se obraća sa "prvi podpredsjedniče".

Zoki je dobio skupu igračku u ruke. Sreća što ga motre iz vana pa ne može razbiti zvečku.

Seronja,pih.

sve dobro...

Tko je glasao

Što se tiče zadnjega, Prvi je

Što se tiče zadnjega, Prvi je u Mađarsku išao stranačkim automobilom, tako je barem javljeno i ne vjerujem da bi mnoštvu novinara promakao službeni automobil, pripadajući vozač i eventualno osiguranje.

Što se pak tiče prvoga, ne bih olako prelazio preko expresnog otkaza Ferdeljiu i davao bjanco povjerenje Milanoviću da s dužnosnicima radi što i kako hoće. Nedvojbeno je, jednom imenovani dužnosnik pri razrješenju, neovisno o tome kada se to dogodi, ima zakonom propisana prava i ona ne ovise o tome da li je, što i koliko imenovani radio. Što se mene tiče, Milanović se zbog šestomjesečne naknade nema što ispričavati no ima zbog drugog, zato što javnosti želi prodati ono što se ne mijenja niti ako je umotano u celofan. O čemu se radi?

Lamentirajući o razlici između pokornosti "koju mrzi" i lojalnosti, Milanović, smatrajući valjda da smo svi "štupidi" prodaje muda pod bubrege jer jedino pokornost zahtijeva da se "gubica drži zatvorena", lojalnost nikako. Lojalan suradnik neće raditi protiv vlasti kojoj pripada ali to nikako ne znači da ne smije govoriti kritički. Štoviše, kritičnost bi čak trebala tražiti jer je preočito da su se neki iz Vlade toliko zanijeli da ne više vide što čine ili ne čine. Može si Milanović umišljati neko "odašiljanje povjerenja", kao što i Šprem kod Stankovića izvaljuje kako je poraslo povjerenje građana u zagrebačku skupštinu, ali je činjenica da izostaje ono što je najavljivano i što građani očekuju, misli se na rezanja, većeg oporezivanja banaka i bogatih, pomoć siromašnijim slojevima društva, podizanje efikasnosti administracije, usmjerenost na izvoz itd.

Ne znam kako je Milanović zamislio raspravu na sjednicama Vlade koje navodno otvara za javnost kako bi ista "vidjela" i "od koje se ništa ne smije skrivati". Pitam se tko će se na sjednici Vlade usuditi reći išta što odstupa od onoga kako diktira Milanović kada vide kako je prošao Ferdelji. Bude li tako, "otvaranje" sjednica Vlade je korisno koliko i Kosoričino zatvaranje - čista nula. Gledati i slušati političke floskule, orkestrirane usput, može samo izazvati novo gađenje poput pod zadnje iskazivanog prema letećem cirkusu Jadranke Kosor. Katapultiranjem Ferdeljia je Milanović poslao jasnu poruku novim suradnicima, oni koji su iz SDP-a odavno znaju koliko je sati i koje su im granice.

Također, cirkus oko broja dužnosnika i nadmudrivanje oko toga nove i stare vlasti izaziva iste emocije. Čitam danas Baukovo prenemaganje kako nije istina da se broj dužnosnika povećao jer su, kao, načelnike uprava u ministarstvima "preveli" u pomoćnike ministra pa da je to ipak smanjenje. Svakome tko je ikad radio ili ima barem, blagog pojma o ustroju ministarstava je jasno da stvar smrdi do neba. Podvaljivati da sad pomoćnici ministara rade posao "bivših" načelnika uprava je drskost na koju se i HDZ rijetko odvaživao. Čak i HDZ je shvaćao da nisu baš svi građani idioti da puše takve gluposti. Pitam se što je to zamaglilo oči novoj vlasti da ne vide što se zbiva ilči razum da shvate kako im takve stvari neće prolaziti.

Kredita još malo imaju, istina je, ali se ponašaju kao pijani milijarderi koji misle da za njih limiti ne postoje. Krajnje je vrijeme da se uozbilje jer u suprotnom neće dočekati redoviti kraj mandata. HDZ im jest ostavio pustoš, donekle mogu razumjeti i namirivanje sinekurama raznih podobnika i pokornih poslušnika, ili "lojalnih" kako im tepa Milanović, ali bi prvi potezi trebali ići u najavljivanom pravcu, ne drugom.

Nažalost, kako su počeli, razloga za barem blagi optimizam je sve manje. Trebali bi prestati dodvoravati se i javnosti i krupnom kapitalu pa što prije početi s realizacijom najavljivanog i očekivanog jer je pitanje koliko dugo će građani još biti strpljivi. Udovoljiti svima je više nemoguće. Na Milanoviću je da konačno odluči kome hoće a kome neće. Može kao Kosorica ostati na papagajenju o tome koliko je odlučan i hrabar a može, nadajmo se da je za to i sposoban, nešto suvislo i napraviti. U njegovm i našem interesu je ovo drugo. Pametan kakav misli da jest, valjda je naučio nešto iz Kosoričina primjera. Samo budale ne uče iz tuđih grešaka već tvrdoglavo insistiraju na vlastitim, makar one bile i iste.

B-52

Tko je glasao

Ljudi bez kalibra i bez ideje ufuravaju nam istine crno bijele

Pitam se što je to zamaglilo oči novoj vlasti da ne vide što se zbiva ilči razum da shvate kako im takve stvari neće prolaziti.

Vidli ne vidli jebe se njima za sve. Ionako svoje osobne ciljeve ostvaruju, a to i jest prioritetni smisao njihovog političkog djelovanja ... A to da im stvari "neće prolaziti" možeš okačit mačku za rep ... Kod nas prolazi sve dok ne dođe do krvi ...

Provinciopolis

Tko je glasao

a to i jest prioritetni

a to i jest prioritetni smisao njihovog političkog djelovanja

cesto se vodi rasprava o tome koji su to uopce motivi da se netko bavi politikom?
sami politicari te motive najcesce tumace kao sa njihovim navodnim interesom za opce dobro.
medjutim, vecina onih sa strane, te politicare vidi kao one koji se samo bave sa svojim interesom i koje uopce nije briga za to opce dobro.
po meni, politika( kao motiv) ima svoje dublje korijenje u psiholoskim i pomalo egoistickim motivima (u koje nuzno ne spada ta kradja i lopovluk, vec se mogu i svesti na motive za vlastitom afirmacijom kroz javnu ulogu i uzitak u poziciji da si "netko i nesto"!), dok bi u sinergiji sa ocekivanim, ona svakako trebala biti biti ugodni spoj osobe(politicara) koja zna izbalansirati te dvije suprotnosti.
na zalost, u drustvu koje nema kriterij o politickom i u kom postoje nesankcionirani izazovi prema nepotizmu i kradji, hrvatskoj politickoj "eliti" je to "opce dobro", potpuna nepoznanica.
sto uostalom reci na nedavnu izmjenu zakona o sprijecavanju sukoba interesa, kojim je koalicija olaksala put prema svom "politickom plijenu"(javnim i drzavnim poduzecima!), a da nitko na tu izmjenu zakona nije reagirao?

Tko je glasao

13.01.2011.

http://pollitika.com/ljudi-bez-kalibra-i-bez-ideje-ufuravaju-nam-istine-...

zapisano ovdje, a pisano još u vrijeme članstva u SDP te usmeno "trubljeno" znatno prije toga tj.čim sam insajderski prokljuvio što se i kako radi u politici negdje 2000/2001 ...
Odavno sam predložio vrlo konkretna riješenja za neke od temeljnih, sustavnih problema društva u kojem živimo, ali jebo lud zbunjenog nitko da mi pruži šansu...Možda zato kaj bi time sjekli granu na kojoj sjede !???
Duže vrijeme sam neaktivan i ovdje jer vidim kako se vrtite u krug bez ikakvog jasnijeg cilja pa mi je i dosadno, a to sam već spominjao prije te zapisao u

http://pollitika.com/fali-dnevnik

Znam da će me sada dežurne drkađije prozvat da sam umišljen i slično jer imaju svoje interese da bude upravo ovako kako i jest, al svatko tko iole rezvenije misli vlastitom glavom u istinski političkom smislu tj. smislu općeg dobra shvatit će što i o čemu pričam...
Stoga nek se slobodno javi onaj kom je do akcije :)), a ostali nek Fomaju po lunama do mile volje - jbg pluralizam je to :)))

Provinciopolis

Tko je glasao

sm...

daj mi please objasni i onaj manevar Pusićke (s izmjenama naziva odsjeka, odjela, šta ono već u ministarstvu) a čime je navodno postigla uštede (tako ona tvrdi) a mediji pak vele da je tom kombinatorikom osigurala veće plaće svojim podanicima u ministarstvu.

ajd daj, to mi treba (poslovno)...a i to, nikak da shvatim, malo sam paglu za te stvari. sorry :))

CC

Tko je glasao

Nije to neka mudrost ako se

Nije to neka mudrost ako se poznaje ustroj ministarstava.

Kvaka je u tome da nova vlast nastoji podvaliti neistinu da su i načelnici uprava po ministarstvima bili dio prošle Vlade, što nije točno. Nikada nisu bili niti će ikada biti, bez obzira o kojoj se vlasti radilo. Nova vlast možda jest smanjila broj uprava po ministarstvima, ne znam pouzdano ali baš ne vjerujem da jesu, ali je istovremeno uvela funkciju pomoćnika ministara koji su po rangu iznad načelnika uprava ili sektora i kojima kao takvima pripada daleko veća plaća plus mnoge druge privilegije.

Stvar bi trebala biti lako provjerljiva. Uprave po zakonu jesu dijelovi ministarstva i bez izmjene zakona ih se može samo ukinuti kao ustrojbenu cjelinu ali ne i ukinuti kao organizacijski oblik ministarstava. Odnosno, možeš ukinuti pojedinu upravu i njene poslove prenijeti na drugu ali ne možeš ukinuti sve uprave, niti se je to dogodilo.

U suprotnom bi značilo da je nova vlast ministarstva uredila na način da brojni novi pomoćnici ministara izravno upravljaju odjelima ministarstva, bez uprava, a to je apsurd. Prvo zato što je to organizacijski gotovo nemoguće jer su odjeli previše brojni i bilo bi teže dnevno upravljati, što je potrebno, a drugo, zato što politički postavljeni pomoćnici ministara u najvećem broju slučajeva teško da mogu biti toliko stručni da na dnevnoj bazi, dakle operativno, rukovode odjelima koji se ne bave politikom nego strukom.

Što se tiče Pusićke, osim navedenog, vjerojatno je napravila još nešto. Poznato je da se nijedno ministarstvo u odnosu na ustroj ne popunjava 100%. Nažalost je slučaj da se popunjavaju rukovodeća, jer su bolje plaćena, a manje mjesta po hijerarhiji niža. Tako imamo slučajeve da samo na nekoliko podređenih ide nekakav šef a nije rijetkost ni da imaš samo šefa, npr. nekog odsjeka, bez ili samo s 1 ili 2 zaposlena (viši i niži savjetnici, referenti, ...).

Vještom kombinatorikom, ne treba uopće sumnjati da naši političari jesu po tom pitanju vješti, moguće je manipulirati samim nazivljem, uz koje idu vrlo različiti koeficijenti za plaće, pa reći npr. da si smanjila broj jednih, pri čemu uopće nije nužno da su sva mjesta i bila popunjena, a uvela manji broj drugih, istina bolje plaćenih. Drugim riječima, ukineš nešto za broj ionako nepopunjenih mjesta, nešto malo i popunjenih, ali slabije plaćenih mjesta, a uvedeš nova (pomoćnici ministra), njih nešto manji broj ali zato bolje plaćenih. U tom se manevru ne mijenja mnogo broj ljudi ali se mijenja struktura po nazivlju i koeficijentima za plaću pa je za analizu potrebno uspoređivati ukupne iznose za plaću pri čemu ne treba čuditi kad se odjednom pojavi određeni, političkim potrebama uvjetovani broj bolje plaćenih osoba. Tako je manevrirala Pusićka a tako općenito manevrira i cjelokupna nova vlast.

Čak i ako otpuštaš dio zaposlenika po ministarstvima ne mora značiti da je to ušteda, zbog manevara koje sam naveo, a ovdje, kako znamo, do otpuštanja nije ni došlo. Dakle, broj zaposlenika je gotovo isti a pojavio se niz bolje plaćenih mjesta (pomoćnici ministara).

Tko se malo bolje sjeća dvadesetogodišnje povijesti, imali smo tek male promjene nazivlja kod dužnosnika. Osim ministara smo imali njihove zamjenike i pomoćnike koji su bili politički imenovani i mijenjali se s promjenom vlasti. HDZ je da to preduprijedi, umjesto pomoćnika ministara uveo državne tajnike koji su malo bili pa malo nisu bili dužnosnici, ne bi li svoje ljude zadržao i nakon promjene vlasti. Sadašnja vlast manevrira na sličan način, ukidanjem onoga što je uveo HDZ, i što je odgovaralo HDZ-u, i uvođenjem ovoga što njima odgovara.

Volio bih da jednoga dana državna vlast, bez obzira koja će biti, počne uvađati i nešto što odgovara nama građanima. Očekivao sam to od ove ali je nažalost vrlo upitno hoće li ičega od toga biti. Osim manje lopovluka, ne vidim što se promijenilo. Ali budimo za sada optimisti, nije im još ni dva mjeseca. Možda se nešto dobroga ipak pokrene.

B-52

Tko je glasao

Što se tiče zadnjega, Prvi je

Što se tiče zadnjega, Prvi je u Mađarsku išao stranačkim automobilom, tako je barem javljeno i ne vjerujem da bi mnoštvu novinara promakao službeni automobil, pripadajući vozač i eventualno osiguranje.

Budući se i stranke ( pogotovo parlamentarne ) financiraju najviše na teret poreznih obveznika, to mu baš i nije olakotna okolnost. Što se tiče novinara - njima za dobar novac sve i promiče i ne promiče - po potrebi. Osiguranje ga možda i pripada i kad putuje u privatne svrhe. Doista neznam.

Tko je glasao

Zna Zoki prljavo...

Bez da se upuštam u kompetentnost Ferdeljija, kao niti u kalkulaciju o tome je li /koliko je njegov istup bio maliciozan spram Vlade, ovom gestom kojom Milanović dodatno difamira dotičnog nekom spikom o tome kako će Ferdelji još 6 mjeseci primati finu lovu, premda neće ništa raditi, on pokazuje kako je spreman na niske udarce i na prljavu demagogiju.

U tom su rangu i ove "kruha i igara" pričice oko povlaštenih saborskih mirovina, dok se uvodi PDV od 25% kojim će se naravno direktno poharačiti stanovništvo, a ne spominje se rezanje troškova npr. crkvi, lažnim braniteljima i invalidima, umanjenje poticaja poljoprivredi i HŽ-u navodi se samo u mutnim nepreciznim smjernicama, a nikakve naznake ikakvog plana oživljavanja privrede i otvaranja novih radnih mjesta ja tu ne vidim...

Tko je glasao

a šta je sa starim jarcem Mesićem?

...U tom su rangu i ove "kruha i igara" pričice oko povlaštenih saborskih mirovina..

ja mislim da se ne treba dirati penzija dotura Ivele, to mi je totalno bez veze, ali se MORA revidirat Zakon o pravima bivših predsj. i svesti ta prava na jedan mandat (5 god.).

isto kao što se moraju revidirati aranžmani s Vatikanom (za što postoji klauzula, kako ono glasi, da sad ne tražim ali znam da postoji otvoreni prostor za to..)

i ovo prvo i ovo drugo nije samo zbog uštede nego naprosto zbog nekakve pristojnosti (u nedostatku bolje riječi) prema građanima...

ja mislim da bi mi trebali (ak' se slažete) bacit jedan dopis Milanoviću (stavit, ono, potpis: aktivni članovi of pollitika. com) na tu temu? u tom pismu rekli bismo mu da smo mi, eto, ko' pačići mali, doslovce shvatili onu njihovu mantru iz predizborne kampanje o aktivnom sudjelovanju građana u kreiranju politike, participativna demokracija i te fore, pa se eto javljamo...i namjeravamo se javljati još (to treba podebljat da shvati poruku pisca, a to je: gledamo te, vrebamo te i nema više zajebancije...)

CC

Tko je glasao

ali se MORA revidirat Zakon o

ali se MORA revidirat Zakon o pravima bivših predsj. i svesti ta prava na jedan mandat (5 god.).

Ili to, ili ih birati doživotno, to bi nam se više isplatilo... Frka je što su od dobrog života svi ti političari dost dugovječni ;)

Tko je glasao

kako...?

Ili to, ili ih birati doživotno, to bi nam se više isplatilo.

p.s. računaj da sam tuka po pitanju računa i sl. pa daj malo pls. elaboriraj, možda neka gruba procjena varijante a) tekuće i ove tvoje b) doživotno...

CC

Tko je glasao

Šala mala

CC šalila sam se, ali ako baš hoćeš računicu, ako imaš jednog doživotnog predsjednika onda mu plaćaš jednu doživotnu plaću, a u protivnom plaćaš current predsjednika, a uz njega još i prapredsjednika, pa šukundpredsjednika... Ako se ne varam, svi ti prapredsjednici imaju još i pravo na neki svoj miniured.

Mesić se smjestio u Grškovićevoj, ne znam da li i sljedeći prapredsjednik ima pravo na neku drugu svoju finu rezidencijicu...

Tko je glasao

ajd ovo je bilo lakše...

..shvatila sam od prve :))

ako imaš jednog doživotnog predsjednika onda mu plaćaš jednu doživotnu plaću, a u protivnom plaćaš current predsjednika, a uz njega još i prapredsjednika, pa šukundpredsjednika

dakle, i to treba Milanoviću reć da izvoli sredit, jel...dosta zajebancije na zajednički račun, a mesić nek' si kupuje kravatu i odijela od svoje love (tu referiram na ono njegovo zbilja sramotno kukanje da ak smanje penzije bivšima, da će onda jedan predsjednik mora razmišljat oće l' imat lovicu za kravatu ili ne.bah, besprizoran karakter..ništa novog..)

još da dodam da je Sanader taj famozni zakon o bivšima donio u kompi s Meskeom, ovaj stari pohlepni jarac je žicao i ucjenjivao ga, tražio je da kao uzor uzme maximalno dobar primjer, pa su uzeli USA; deal je bio: ti ćeš onda štitit mene ak i kad prigusti a ja tebe; onda se Meske malo "zaboravio" pa ga je Sanader podsjetio: čuj, stari, pazi da i tebi USKOK ne pokuca na vratašca,
onda je Meske, ofkors, reteriral, i nije više se previše iskrcavao po novinama oko situacije sa Sanaderom, itd. i na žalost, i ovaj je - za sada - zašutio..
tako da se bojim da Meskea neće pravda stići za života...još gore mi je bilo kad sam saznala da se ni Jaca nije usudila ići u izmjene zakona o bivšima (a planirala je, neki su je pritiskali, itd.) jer da ima i ona s njim neki deal ...
eeee, to me je dotuklo..totalno. .

CC

Tko je glasao

nn 105/2004

@Bigulica,

prošli nas je Predsjednik u 2011. koštao 1.360.000,00 kuna. Sada se razmišlja o ograničenju Ureda bivšeg Predsjednika na vrijeme trajanja jednog mandata ( 5 godina ).

ZAKON
O POSEBNIM PRAVIMA PREDSJEDNIKA REPUBLIKE HRVATSKE PO PRESTANKU OBNAŠANJA DUŽNOSTI
Članak 1.
Ovim se Zakonom uređuju posebna prava predsjednika Republike Hrvatske po prestanku obnašanja dužnosti.
Članak 2.
Predsjednik Republike Hrvatske po prestanku obnašanja dužnosti ima pravo na osobnog vozača i službeno osobno vozilo, te na fizičku zaštitu sukladno posebnim provedbenim propisima, na teret državnog proračuna Republike Hrvatske.
Članak 3.
Predsjednik Republike Hrvatske po prestanku obnašanja dužnosti ima pravo na korištenje opremljenih uredskih prostorija, primjerenih za obavljanje aktivnosti i organizaciju sastanaka.
Za obavljanje službeničkih, odnosno administrativnih i ostalih poslova nužnih za rad ureda, ured može imati dva državna službenika.
Troškovi za plaće službenika i rad ureda (električna energija, grijanje, troškovi telefona i telefaksa, priključak interneta), te troškovi nabave i održavanja nužne računalne opreme, podmiruju se iz sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske.
Članak 4.
Vlada Republike Hrvatske dužna je osigurati ured, računalnu opremu i potrebne službenike u roku 30 dana od dana prestanka dužnosti predsjednika Republike Hrvatske, ukoliko to bivši predsjednik osobno zatraži.
Članak 5.
Prava iz članka 2. i 3. ovoga Zakona predsjednik može koristiti trajno.
Članak 6.
U slučaju smrti predsjednika Republike Hrvatske troškove pogreba snosi Republika Hrvatska.
Članak 7.
Stupanjem na snagu ovoga Zakona odredba stavka 2. članka 17. Zakona o obvezama i pravima državnih dužnosnika (»Narodne novine«, br. 101/98., 135/98., 105/99., 25/00., 73/00., 30/01., 59/01., 114/01., 153/02., 16/04. i 30/04.), prestaje važiti.
Članak 8.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 020-01/04-01/01
Zagreb, 16. srpnja 2004.
HRVATSKI SABOR
Predsjednik
Hrvatskoga sabora
Vladimir Šeks, v. r.

Tko je glasao

Hvala,

a što je s rezidencijicom?

Tko je glasao

Ta rezidencija je ovaj ured

Ta rezidencija je ovaj ured koji ga pripada po zakonu. Uredno je sve na vrijeme renovirano. Naši su zakoni vrlo prilagodljivi i rastezljivi. Tako ured može biti i WC ( za dečke koji rade u saborskoj straži ), a može biti i dvorac.

Tko je glasao

Sorry marival (svi brljaju taj sorry!)

Ovaj komentar sam linkao na jednom drugom postu ali smatram da je ovdje primjerenije.
Dakle, birokrat Zoka je najpametniji dok čkomi;
Ferdeljijeva konstatacija o golom caru bila je previše. Milanović mu je samo dan kasnije dao otkaz, a nama, koji ćemo gospodinu Ferdeljiju (kao dužnosniku) još šest mjeseci plaćati fine mjesečne iznose za posao s kojeg je potjeran, poručio vrlo bezobrazno – sorry! Pri tome je čovjeka svrstao u 'treći ešalon službenika', te se upitao zašto je uopće ulazio u Vladu te otkrio kako ga 'uopće ne poznaje'.

http://danas.net.hr/hrvatska/page/2012/01/27/0341006.html

Tko je glasao

marival..

....ja sam ti malo paglu što se tiče brojki itd. pa daj mi onak, seljački objasni di je zajeb s tom kolonom (do 2000 kn); i inače, tvoje postove obično moram tri put pročitat da mi sjedne. sorry:))

btw. totalno sam fascinirana ljudima koji se kuže u matematiku, dala bi pol života da i ja mogu tak' ko ti, sipat' samo iz rukava..zamišljam te kak' lijevom rukicom mixaš to nešto na štednjaku a u desnoj tabletić i ono, finim nalakiranim prstićem kliziš po excelu...

p.s. ovo sa sorry...ah, šta reći, Zoki je izgleda malo ošo'..mislim, ležernost, neformalnost, ja sam inače uvijek "za" ali neke pozicije to ipak ne dopuštaju; ne znam, jel ima gdje koji premijer u svijetu da se tak obraća podanicima? (isključujem one engl. govor.područja)

p.s.2 a opet, glede ležernosti, kad malo razmislim, manji mi je bed i ovaj Zokijev "sorry" (uvijek se može izvuć na to da je engl. globalni jezik a i da je rvacka tak i tak već odavno kolonija, so, wtf. ) nego onaj Pusićkin zov: "....eeeeej, ljudi, o glavu nam je..." i njene natruhe kajkavštine...

CC

Tko je glasao

@cc, problem je u tome da je

@cc,

problem je u tome da je minimalna bruto plaća propisana u RH 2.814,00 kuna, a oni u tablici navode 126.219 obveznika koji primaju takvu plaću. 190.235 njih prima bruto plaću od 3.000 kuna. Većina radnika koji su zaposleni kod privatnika, u tekstilnoj industriji, u građevini... primaju tu minimalnu bruto plaću, a razlika do pune plaće im se isplaćuje kao trošak prijevoza ( neoporezivo) i na crno. I obrtnici ( u principu gotovo svi ) plaćaju doprinose na prosječnu bruto plaću u RH. Moraš doista otvoriti link na stranicama Vlade i pogledati tu tablicu ( ili da je @golgota prikači u komentaru ). Njima je tablica argument za smanjenje prihoda proračuna od 250 milijuna kuna. Kako će netko ko takvu sramotnu tablicu stavlja na stranice Vlade pod 1. točkom dnevnog reda, uopće pokušati složiti državni proračun.

p.s. Moram prošetat Bornu ( pas ) prije utaknice, ali poslije odgovaram svima na komentare.

Tko je glasao

čekaj...

...znači imamo ovu situaciju:

a) min btto plaća u RH = 2.814 kn - prima:126.219 obveznika

b) min btto plaća = 3.000 kn - prima: 190.235 obveznika (razlika od cca 200 kn ide na crno?)

c) doprinosi od razlike pod b) se ne plaćaju

d) smanjenje prihoda = 250 mil. kn nastaje zbog c)?

joj, joj, ne razumijem, ne berem, ne kužim..šmrc, šmrc... pusti sad Bornu, nek se malo strpi da ovo rasčistimo, badava mi da otvorim tablicu....

CC

Tko je glasao

Korak po korak - Borna spava

@cc,
10 minuta sam pisala odgovor ( step by step - nek vidi Zoki da i mi nešto znamo ) i sve mi je nestalo kad sam pregledavala komentar. Sad idem napisat u Wordu pa ću samo copy-paste u komentar. Odgovor stiže.

Tko je glasao

eee super...

..ja čekam, ali znaš, razmišljam ovak: kad to složiš, ti bi trebala taj odgovor poslat MILANOVIĆU, tj. novinarima (ako ti je bed, ja ću, imam contact...) jer, žao mi je da se mučiš samo za mene (nas) tj. da to onda nema nekog konkretnijeg efekta (osim da se ja obrazujem mukte, hehehe)...

viš i moja Merla spava ko' beba, pola sata sam se morala igrat' s njom, animirat je na sve načine...i tak svaku večer (a bogme i jutro...), ne znam kako tvoj Borna ali ti vražji psi bolje žive od nas (mnogih)

viš, speaking of dogs, ne znam koja pasmina je Borna, ali nešto si razmišljam ako tvoja računica faakat razotkrije da ovi muljaju, možda da peseke uputimo na Markov trg (prije toga im dva dana ne damo jest), ha? meni se ideja ne čini loša...moja Merla pikira na onu kreštalicu Pusi, koji kandidat bi se mogao svidjet Borni for breakfast, Zoki, Gazimir, Linić...?

CC

Tko je glasao

@cc Dnevni red: 1. Prijedlog

@cc

Dnevni red:
1. Prijedlog mjera i smjernice za izradu proračuna za 2012. godinu
Prezentacija: Prijedlog mjera i smjernice za izradu proračuna za 2012. godinu
Tablica: Usporedba neto plaće

Ovo je Vlada imala na dnevnom redu 5. sjednice. Jedna od mjera je povećanje neoporezivog dijela dohotka pa su napravili tablicu da se vidi na kojim se bruto plaćama povećava ili smanjuje neto plaća i koliko je smanjenje prihoda proračuna sa osnove poreza i prireza na dohodak. Navedena tablica ima 16 razreda bruto plaća, neto plaću sada ( neoporezivi dio dohotka 1.800 kuna, prosječni osobni odbitak 1,5 – za sebe imaš 1 + 0,5 za jedno dijete ili jednog uzdržavanog člana i prosječni prirez od 12% ), neto plaću po novom prijedlogu ( neoporezivi dio dohotka je 2.200 kuna. Stope poreza su 12% ( prije do 3.600 kuna osnovice za porez, sada do 2.200 kuna ), 25% ( prije od 3.600 do 10.800, sada od 2.200 do 8.800 kuna ) i 40% ( prije na iznos veći od 10.800 kuna, sada na iznos veći od 8.800 kuna ). Tablica ima i razliku neto plaće ( bruto razred od 4.000 dobiti će za 67,20 kuna veću plaću pomnoženu sa 211.850 zaposlenih daje 170.835.920,44 kuna manje u proračunu za 12 mjeseci, bruto razred od 7.000 kuna dobiti će za 66,08 kuna veću plaću pomnoženu sa 141.945 zaposlenih daje 112.556.488,22 kuna manje u proračunu za 12 mjeseci, bruto razred od 9.000 kuna dobiti će za 35,84 kuna manju plaću pomnoženu sa 108.533 zaposlenih daje 46.678.031,05 kuna više u proračunu za 12 mjeseci ). I tako za sve bruto razrede i 1.645.251 obveznika ( zaposlenici i obrtnici ) u državni proračun se slijeva 238.427.903,64 manje u 12 mjeseci. Osnovica za porez je bruto plaća umanjena za 20% doprinosa za mirovinsko osiguranje i umanjena za pripadajući iznos osobnog odbitka .

Problem je da 2.000 kuna ne bi smjelo imati 126.219 zaposlenih ako je zakonom propisana minimalna bruto plaća od 2.814 kuna. Tu plaću službeno dobiju mnogi radnici kod privatnika, u tekstilnoj industriji, trgovini, građevini... Preostali dio plaće dobiju kao troškove prijevoza ( nema doprinosa ni poreza ) i na crno.

Raditi smiješnu procjenu za 1.645.251 zaposlenih kad nas ima 1.381.847 je najblaže rečemo glupo. Ako to ne mogu izračunati, kako će tek procijeniti ostale učinke mjera na državni proračun.

Tko je glasao

marival.

pročitala sam odgovor i diskusiju sa zapijem i sm...jedva sam shvatila o čem se radi...neću ti govorit kak me hladan znoj oblio čim sam vidjela tu hrpu brojki...nervčik, kakav već jesam, zapalila sam simultano dvije cigarete da se smirim..pa krenula polako...

ergo, ako sam shvatila ipak se znači radi o prevari ?

a) 126.219 zaposlenih ima samo 2.000 kuna plaću, tj. razliku do zakonom propisane minimalne btto plaće od 2.814 kuna dobiju in cash tj. na crno; na što poslodavac NE plaća doprinose te zato state budget puši pare

b) ne kužim onaj zadnji razred (plaće od 9.000 kuna) , davat će više u proračun a plaće će im biti nešto manje?

c) ne kužim ovo: u državni proračun se slijeva 238.427.903,64 kn godišnje manje..? to je u redu ili..ne štima njihova računica?

d) nije jasno zbog čega u tablicama ne stoji realni broj zaposlenih (1.381.847) nego 1.645.251? koji su izvori Vlade a koji tvoji?

pa ako su točke a. i d. prevara, zašto im ne ukazati na to? ili, kako sam rekla poslat novinarima da to objave i traže objašnjenje...

CC

Tko je glasao

samo male ispravke...

Visina minimalne plaće u tekstilnoj, drvno-prerađivačkoj i kožarsko-obućarskoj industriji je 2.729,58 kuna bruto... (ta grana je izuzeta od instrumenta "minimalna bruto plaća" i ima svoju minimalnu plaću)...

Inače, u praksi se prilično često pojavljuje slučaj da osoba dobije manje od propisane bruto minimalne plaće, a dva su osnovna slučaja:
- prestanak radnog odnosa ili promjena (tipa, dobiješ otkaz 15. u mjesecu - normalno ti se obračunava plaća, ali ti je bruto osnovica upola manja)
- smanjenje (zbog nekog slučaja) broja radnih sati - nnpr. 6 ili 4 sati dnevno (rad na pola radnog vremena) kada se primjenju nekakvi čudnovati obračuni - moguć je i kod rada za dva poslodavca, kod svakog po 4 sata...

Tko je glasao

Zakon o minimalnoj plaći ( NN 67/2008 )

ZAKON
O MINIMALNOJ PLAĆI
Članak 1.

Ovim se Zakonom uređuje iznos minimalne plaće, način njezinog usklađivanja, kao i provedba nadzora nad primjenom odredbi ovoga Zakona.

Članak 2.

Minimalna plaća utvrđena ovim Zakonom jest najniži mjesečni iznos bruto plaće koji pripada radniku za rad u punom radnom vremenu.

Članak 3.

Pravo na minimalnu plaću, prema odredbama ovoga Zakona, imaju svi radnici koji rade u Republici Hrvatskoj.

Članak 4.

(1) Visina minimalne plaće utvrđuje se jednom godišnje, u lipnju tekuće godine te se njezin porast veže uz realan rast BDP-a iz prethodne godine prema objavi Državnog zavoda za statistiku.
(2) Minimalna plaća za razdoblje od 1. srpnja 2008. do 31. svibnja 2009. iznosi 39 posto prosječne mjesečne bruto plaće ostvarene u prethodnoj godini kod pravnih osoba u Republici Hrvatskoj, prema objavi Državnog zavoda za statistiku, u iznosu od 2.747,00 kuna.
(3) Visina minimalne plaće za razdoblje od 1. lipnja 2009. do 31. svibnja 2010. te za svako sljedeće jednogodišnje razdoblje, uskladit će se s realnim rastom BDP-a za prethodnu godinu, na način da se udio minimalne plaće u prosječnoj bruto plaći kod pravnih osoba u Republici Hrvatskoj ostvarenoj u prethodnoj godini uveća za postotak realnog rasta BDP-a u prethodnoj godini, prema objavi Državnog zavoda za statistiku.
(4) Državni zavod za statistiku objavit će visinu minimalne plaće u »Narodnim novinama«.

Članak 5.

Za tekstilnu, drvnoprerađivačku i kožarsko-obućarsku industriju, kao radno-intenzivne industrijske grane, udio minimalne plaće u smislu članka 4. ovoga Zakona množit će se sa sljedećim koeficijentima: u prvoj godini, od dana stupanja na snagu ovoga Zakona, s 0,94; u drugoj godini s 0,96; u trećoj godini s 0,97 te u četvrtoj godini s 0,98.

Članak 6.

Nadzor nad primjenom ovoga Zakona obavlja središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove inspekcije rada, a glede nadzora zakonitosti, pravilnosti i pravodobnosti obračuna, prijava i uplata proračunskih prihoda Financijska policija i Porezna uprava.

Članak 7.

(1) Novčanom kaznom u iznosu od 60.000,00 kuna do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj poslodavac, pravna osoba ako u propisanim rokovima radniku ne isplati minimalnu plaću u visini utvrđenoj odredbama ovoga Zakona.
(2) Novčanom kaznom u iznosu od 7.000,00 kuna do 10.000,00 kuna za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se poslodavac, fizička osoba i odgovorna osoba u pravnoj osobi.
(3) Iznos novčane kazne kojom će se kazniti poslodavac za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka uvećava se onoliko puta koliko ima radnika kojima poslodavac nije obračunao i isplatio minimalnu plaću u visini utvrđenoj odredbama ovoga Zakona, po njezinom dospijeću, s tim da tako izrečena novčana kazna ne može biti viša od najviše novčane kazne propisane posebnim propisom.

Članak 8.

Ovaj Zakon objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. srpnja 2008.

Klasa: 120-02/08-01/01
Zagreb, 30. svibnja 2008.

HRVATSKI SABOR
Predsjednik
Hrvatskoga sabora
Luka Bebić, v. r.

p.s. Dvadeset sam godina obračunavala plaće, pripremala podloge za programe za izračun plaća ( za više od 1000 radnika ) tako da mi je ta problematika više nego poznata.

Za razliku od minimalne plaće postoji iznos najviše plaće na koji se plaćaju doprinosi. Na iznose veće od najviše plaće ne plaćaju se doprinosi.

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. Bandić i "Bandići" od bosancero komentara 2
  2. Prijevremeni izbori za gradonačelnika u Zagrebu? od Zoran Oštrić komentara 13
  3. KURDI, žrtvovan narod? od Ljubo Ruben Weiss komentara 13
  4. Argumenati ZA i PROTIV preferencijalnog glasovanja od DEMOS komentara 13
  5. Pa promijenimo konačno taj ustav, … III od Feniks komentara 56
  6. Referendum kao odraz od lunoprof komentara 14
  7. SDP dopušta HDZ-u osvajanje RH od aluzija komentara 0
  8. Nakon posjeta Putina Hrvatska treba revidirati politiku prema Srbiji od vkrsnik komentara 59
  9. Suđenje u Muenchenu okidač za lustraciju u Hrvatskoj od vkrsnik komentara 56
  10. živim okružen surogatima od aluzija komentara 0
  11. Kome će se prikloniti Srbija? od Weteran komentara 49
  12. Između dva referenduma od Zoran Oštrić komentara 35
  13. HNS i privatizacija autocesta od Weteran komentara 25
  14. Dolazi li nova zapadna ekonomska kriza ...? od Busola komentara 7
  15. Pet socijalističkih mitova od Tko je John Galt komentara 53
  16. Politika NE normalno prestvara u normalno (osvježeno) od aluzija komentara 0
  17. "Bezukus" - zadnja faza postmoderne od lunoprof komentara 111
  18. Stranputice liberalnog tržišta i demokracije - Ima li izlaza? od bet komentara 58
  19. Zakoni, zakoni jeftino dam samo da prodam. od bosancero komentara 1
  20. Matematika 101 od Tko je John Galt komentara 24
  21. I poslije dr. Dejana Jovića, dr. Dejan Jović od vkrsnik komentara 17
  22. EBOLA! Iako je Hrvatska u Europi, Europa nije u njoj! od ppetra komentara 235
  23. Bajka o dampingu od katkapital komentara 32
  24. Naopako sastavljeni? od Weteran komentara 36
  25. Suđenje Perkoviću i Mustaču je i suđenje hrvatskoj političkoj eliti od vkrsnik komentara 17

Preporučeni dnevnici

Tko je online

  • boltek
  • ppetra

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 2
  • Gostiju: 17

Novi korisnici

  • jeffrey
  • Turist s razlogom
  • Endrina
  • Primarijus iz BiH
  • narko