Tagovi

Bleiburg - najgore politikanstvo pod časnim hrvatskim imenom

Na godinu će biti točno 40 godina od napisana i objavljena većeg članka – zbilo se to u Studentskom listu, u Zagrebu, 1973. kada sam pisao o likvidaciji Varšavskog geta 1943., kada su ga nacisti topovima i vatrom sravnili sa zemljom. Od tada napisao sam i objavio više od 400 tekstova, od kojih se većina odnosila na temu fašizam - antifašizam, židovstvo, Izrael, Bliski istok… Neki koji danas čitaju ovaj dnevnik, nisu bili ni rođeni godine 1973. - (ali zbog njih i mlađih posebno, valja pisati!!), početkom iduće godine moći ću napraviti inventuru napisanog i zaključit ću s tugom kako je zamalo sve pisanje i objavljivanje bilo uzaludno. Zašto ovaj pesimistički zaključak?
Dolazim do njega gledajući danas, subota, 12. svibnja 2012., TV prijenos HRT-a s blajburške komemoracije koju sam gledao čistim slučajem. Točno u podne počeo je taj politikantski, nepatriotski dernek s asocijacijama na neprežaljenu NDH, pod časnim hrvatskim imenom, manifestacija koja je najavljena kao misa vjernika, a zapravo je bila očito pripremljena kao izraz politikanstva i klerikalizma.
Da se ne bi krivo razumjeli – više puta sam u svojim tekstovima naglasio da potpisujem svaki pijetet prema žrtvama bilo kojeg rata, osobito prema onima koji su smrtno stradali kao djeca, starci, žene kao i prema onima koji su izgubili život bez pravednog suđenja. Taj stav zastupam i danas, i žalim za svakom nevinom žrtvom Bleiburga (gdje je dokazano od velike većine povjesničara i onih koji se bave tom temom, a nisu povjesničari, da tamo žrtava nije bilo), pišem to u simboličkom smislu, jer Bleiburg, i danas je očito, nije mnogima značajan kao povijesni događaj već kao mit koji treba vječno održavati, čak i danas kada je proglašena samostalna Hrvatska, 1991. godine.
U FUNKCIJI DNEVNE POLITIKE
Nekako sam bio uvjeren da je Bleiburg manifestacija ustaških i drugih poraženih kvislinških snaga 1945, odnosno ustaške emigracije, i da bi mogla zamrijeti nakon 1991. godine, što se očito, ne događa, dapače, poprimila je takva obilježja koja sve manje imaju veze s blajburškim mitom, najmanje s istinom, a sve više s produbljivanjem podjele u hrvatskom korpusu, pa i političke obračune unutar hrvatskih političkih snaga, gdje se Crkva u Hrvata nedvosmisleno stavila u funkciju dnevne politike.
Jer, tridesetak prisutnih svećenika, na čelu s biskupom šibenskim Antom Ivasom, 67 godina nakon IIWW spremna je bila „čista srca i misli svakome pogledati u oči“, a zapravo Počasnom blajburškom vodu, predstavnicima desnih političkih stranaka zastupljenih i u Saboru, predstavnicima braniteljskih udruga….,nezaobilaznom Vici Vukojeviću i na zadnjem mjestu, hrvatskim vjernicima koji su došli na Bleiburg zbog razumljiva pijeteta.
Toliko žestokih riječi na račun hrvatskog Sabora pretpostavljam, ne može se čuti ni među najvećim neprijateljima Hrvatske: odluka Sabora o otkazivanju pokroviteljstva od 2013. nazvana je sramotnom, ideološkim sljepilom, „izravan je napadaj na ideju nacionalne pomirbe“, izazvala je društveni razdor, odluka je vezana za komunističko jugoslavenstvo itd. i t sl. U početak blajburške manifestacije ukomponirani su i stihovi Gundulića o slobodi izgovoreni od Joze Ševo, koji se sav unio u ovu manifestaciju, kako to i priliči osobama koje su izgubile kontakt sa stvarnošću.
Nastavili su Zlatko Hasanbegović, pa Zdenko Ćosić, predstavnik zapadno-hercegovačke županije da bi politički govori kulminirali „nastupima“ prof. dr. (!!!) Vladimira Šišljagića, bivšeg oficira JNA koji je govorio kao župan osječko-baranjski. I zamalo svaka rečenica zvučala je kao da je napisana u Mostaru, u mostarskom zatvoru, a ne u Osijeku: odluka Sabora o odricanju od pokroviteljstva „nije sramotna, već izdajnička“…S veleizdajom i zločinstvom povezani su i Stipe Mesić, dr. Ivo Josipović, naravno, Tito kojeg je svrstao u deset najvećih zločinaca svijeta…I taj tip, Šišljagić, predvodi stranku koja dominira u Slavoniji, predstavlja Slavoniju koja je imala jak partizanski pokret, stasao u opasnom okruženju okupatora i ustaša…I to bi trebala biti regionalna stranka koja se bori za Slavoniju??? Šišljagić je objašnjavao za što nova vlada ima mandat, a za što nema…, naravno, naglašavajući obvezu privođenja za počinjene komunističke zločine… Završna rečenica mu je antologijska (citat povjesničara Vjekoslav Klaića): „Jedna kap krvi prolivena za domovinu vrijedi više nego kiša govora…“,itd. i tsl.
RED POLITIKANSTVA, RED MOLITVI, RED STIHOVA…
Nakon reda politikanstva, red molitvi, pa red stihova (Hrvatska drhti od groznice i – nade, Bruno Bušić) da bi kulminiralo govorom biskupa Ante Ivasa koji je politizirao zamatajući političke poruke u vjersko-biblijske. Brinule su ga žrtve komunizma – oko 100 milijuna!!!!???, obrušio se na hrvatske medije koji ignoriraju vjerske skupove i naveo primjer okupljanja mladih vjernika u Sisku, i ponovio ono što čujemo ovih mjeseci vezano za diskusiju o zakonima: da je Božji zakon iznad svjetovnih zakona… Na momente mi se činilo da je to ne propovijed nego politički govor ispod razine kardinala Alojzija Stepinca... u ratno vrijeme tzv. NDH.
I tako, ustaše su spomenute jedan jedini put, preko citata Vlade Bakarića, ustaše su postale hrvatska vojska, stradali su sve nevini Hrvati, a ne bi vjerovali, najviše me se dojmilo kada je biskup Ivas počeo kukati zbog – povećanja troškova života! Jadan hrvatski narod kojem o socijalnim temama govore – biskupi!
Završilo je s pozivom Gospodinu da dođe u Hrvatsku i – ostane zauvijek!
Sve u svemu, časno hrvatsko ime zloupotrebljeno je po tko zna koji puta od Crkve i politikanata. Istini za volju očitovao se i jedan napredak na skupu: nije bilo ustaških obilježja, kapa s „U“, odora i sl. – ali, ne zbog neke promjene retorike, stava i ocjena, nego zbog prošlogodišnjih kazni, i stroge kontrole austrijske policije, kojoj nije bilo teško danas podići i helikopter da bi imala kontrolu nad tih nekoliko tisuća pridošlih.
Na kraju, što me posebno iritira: taman kada se hrvatska javnost počela navikavati na neke ozbiljnije rasprave o budućnosti ove zemlje (porezne utaje, rast ili pad BDP-a i sl.) dogodio se ovaj Bleiburg koji će se nekoliko dana nadviti nad Hrvatsku, kao crni oblak. Otvorit će se ponovo stare rane, preko svake mjere i na krivi način, vratit ćemo se 67 godina unatrag, nesposobno suočiti se današnjicom i - sve praznijim novčanicima! Zapravo, zbog važnijih tema a vezanim za životni standard, uglavnom crne prognoze rasta ekonomije td. slučaj Bleiburg valjalo bi ignorirati...I pitati se: zašto mi plaćamo pretplatu HRT-u??? Prijenos parade s Crvenog trga povodom Dana pobjede nad fašizmom - ne može, ali prijenos iz Bleiburga - može! I onda nam HRT u Treći dnevnik pozove kao komentatora ovih događanja - dr. Ivu Banca, za kojeg se zna što nam ima poručiti, s notornih antikomunističkih stajališta.
Srećom, kao i svaki crni oblak, nije za duže vrijeme, mada se on neće izgubiti na obzorju zbog ovog teksta, nego stoga što nezadovoljan hrvatski narod odnosno građani Hrvatske sve bolje, nadam se, razlikuje politiku od politikanstva i vjeru od klerikalizma!

Komentari

@Ljubo Ruben Weiss budi

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Komemoracije ljudskim stradanjima i patnjama

Ljubo, evo ti odgovora na tvoj dnevnik:
http://pollitika.com/prema-zivima-duzni-smo-imati-obzira-a-mrtvima-duguj...

Nikada se nisi uspio uzdignuti iznad osobne tragedije, te ne možeš razumjeti da je to čin ljudskosti, jači od potrebe za osvetom i likovanja nad poraženim neprijateljima, te da komemoracija u Bleiburgu ima isti smisao kao i komemoracije u Hirošimi, ili Dresdenu: komemoracije ljudskim stradanjima i patnjama, te opomene osvetnicima da u pobjedi ne nalikuju ili čak preteknu svoje krvnike.

Nekako sam bio uvjeren da je Bleiburg manifestacija ustaških i drugih poraženih kvislinških snaga 1945, odnosno ustaške emigracije, i da bi mogla zamrijeti nakon 1991. godineU krivu si, jer krivo shvaćaš komemoraciju, kao dernek, ili reviziju NDH, a istinska komemoracija neće zamrijeti, kao što nikada neće zamrijeti komemoracije stradanja Židova, stradanja, Palestinaca, Nijemaca, Japanaca, Rusa, Srba,......

Niti jedan narod nije povijesno predodređen za ulogu žrtve, ni zločinca, već proživi obje uloge kroz svoje postojanje.
Njegova veličina je da to shvati i ono što razumije kod sebe, pokuša razumjeti i kod drugih naroda
.

Tko je glasao

Ni ti petra nisi u pravu

Osobno nisam opterećen ni sudbinom pobjedničke a niti poražene vojske. Ali ima jedan fakat. Rat je završio 8.5.45. i nitko poslije tog datuma nije imao nikakvo pravo produžavati rat i izazivati nove žrtve. To su učinile ustaše namjerno ne bi li pod zaštitom civila izmakli predaji. Dakle, pavelić je odigrao veoma prljavu rolu koja je za posljedicu imala preko stotinu žrtava na partizanskoj strani na putu od zagreba do blajburga. Da li se moglo očekivati nakon takvog raspleta da neće biti osvete posebno kad se zna da je među tom vojskom u povlačenju prema granici bilo mnogo onih koji su okrvavili ruke u Jasenovcu.
Naravno da je bilo i nevino stradalih - ali nitko ne zna popis tih nevino stradalih i mjesto stradavanja. A kaj ako je u teznom većina bila u četničkim uniformama, hoćemo li komemorirati četnicima i belogardejcima.
Svaka žrtva ima ime i prezime kao i u jasenovcu, svaki taj nesretni događaj treba dokumentirati i komemoraciju službeno odrediti samo za dokazive civile koji su prijevarom poslužili kao štit i to isključivo na Hrvatskom teritoriju. Sve ostalo je ideološka manipulacija i pokušaj spina u rehabilitaciji ustaškog režima koji se u tekstu ćesto i bez srama proziva hrvatskim domoljubima. Bili su sve samo ne domoljubi i blajburg je bio njihov izbor a ne izbor snaga novj.

Tko je glasao

Golgota, Rat je završio

Golgota,

Rat je završio 8.5.45. i nitko poslije tog datuma nije imao nikakvo pravo produžavati rat i izazivati nove žrtve. To su učinile ustaše namjerno ne bi li pod zaštitom civila izmakli predaji. Dakle, pavelić je odigrao veoma prljavu rolu koja je za posljedicu imala preko stotinu žrtava na partizanskoj strani na putu od zagreba do blajburga. Da li se moglo očekivati nakon takvog raspleta da neće biti osvete posebno kad se zna da je među tom vojskom u povlačenju prema granici bilo mnogo onih koji su okrvavili ruke u Jasenovcu.

Kad si več tak pametan, daj nam rastumači:
Zbog čega su partizani pobrali sve ranjenike po zagrebačkim bolnicama i odveli ih kamionima na stratišta u okolini grada.

Moji su stanovali uz samu bolnicu i vidjeli sve kaj se je događalo.

Dakle, pavelić je odigrao veoma prljavu rolu koja je za posljedicu imala preko stotinu žrtava na partizanskoj strani na putu od zagreba do blajburga. Da li se moglo očekivati nakon takvog raspleta da neće biti osvete posebno kad se zna da je među tom vojskom u povlačenju prema granici bilo mnogo onih koji su okrvavili ruke u Jasenovcu.
Naravno da je bilo i nevino stradalih - ali nitko ne zna popis tih nevino stradalih i mjesto stradavanja. A kaj ako je u teznom većina bila u četničkim uniformama, hoćemo li komemorirati četnicima i belogardejcima.
Svaka žrtva ima ime i prezime kao i u jasenovcu, svaki taj nesretni događaj treba dokumentirati i komemoraciju službeno odrediti samo za dokazive civile koji su prijevarom poslužili kao štit i to isključivo na Hrvatskom teritoriju.

Znači li to da se jedna prljava radnja opravdava još prljaviju. Jel bi trabala policija poubijat sve taoce jednog ubojice, kad lovi tog istog.

Kaj se tiče dokumentiranja svakog ubijenog, pa pobrinuli su se antifašisti kroz 45 godina da se nesmiju ni spomenut, a danas optužuju i sječanja na te ljude.

Tko je glasao

Okorjeli branitelji zločina

A kaj ako je u teznom većina bila u četničkim uniformama, hoćemo li komemorirati četnicima i belogardejcima.Većina četnika, stigla je promijeniti znakove na kapama, na vrijeme, pa nije ni čudo da se sada u Srbiji rehabilitira četništvo.

Tezno je izbor politike. Možda baš i zbog razloga o kojima pišeš, s rezultatom obezvrijeđivanja hrvatskih žrtava, i pravljenja pomutnje slično kao s Danom državnosti.

Nisi u pravu: nitko nema pravo ni s ratnim gubitnikom postupati na način kako se događalo. Kada su predani u ruke partizana, već su bili razoružani i vraćeni s Bleiburga u Jugoslaviju, pa nije bilo razloga za zločinačko divljanje i plansko ubijanje, ali po ugledu na druga Staljina nastavljeno je.

Ubojstva svih viđenijih ljudi, nekih mjesta, pa i ona na Daksi, pokazivala su prirodu komunističkih metoda stvaranja novih društvenih odnosa.

Da primijeniš svoje tvrdnje na suvremene događaje i fašiste devedesetih, mogao bi shvatiti zlo koje zastupaš.

Uostalom, pogledaj suđenje R.Mladiću: on je izdanak takve ratne doktrine i ratnoga prava koje ti zastupaš: isti recept: jame, klanje, ubijanje kao odrada vojničkoga posla i osveta i mržnja kao opravdanje za zločine.

Znači, poslije Ovčare, Voćina, Kostrića, Četekovca, Škabrnje, branitelji su trebali imati odriješene ruke za likvidaciju svih "krajinaša", jer su ovi bili u fašističkoj vojsci tzv "Krajine"? Monstruozno, i ne baš očekivano od tebe Golgota.

Ma jasno mi je zašto su Krajinaši bježali tom brzinom: oni bi Hrvatima priredili isto što je bilo i na kraju ww2., da su uspjeli pobijediti.
To je pokazano na Vukovarskoj bolnici, u kojoj su ponovili slučaj odvođenja i ubijanja ranjenika, kao kada su oslobodili Zagreb, a Srebrenica je to pokazala još očitije.

Budući da su mislili kako su i drugi još na njihovoj zločinačkoj razini, bježali su od sudbine, koju su namijenili onima od kojih su, sva sreća izgubili.

Da je po tvome Golgota, ne bi im se ostavio otvoreni put, već bi bilo potvrđeno ono s bojom vode u potocima, kao širom Slovenije.

Nema okorjelijih branitelja zločina prema ratnim zarobljenicima i klasnim neprijateljima od komunističkih branitelja.

Imala je EU pravo što je osudila zločine nad milijunima ljudi vršenih u svrhu ostvarivanja jedne ideje, koja se nije pokazala dobrom,- jer je obavezno stvarala kordone ubojica ljudi iz vlastitih naroda, ...a još se nakon toga nije ni ostvarila.

Tko je glasao

Većina četnika, stigla je

Većina četnika, stigla je promijeniti znakove na kapama, na vrijeme, pa nije ni čudo da se sada u Srbiji rehabilitira četništvo.
Isto kao i mnogo domobrana. NOVJ je nakon sporazuma izmedju Tita i Subasica postao regularna vojna formacija te je negdje u rujnu 1944 izdan proglas s kojim se pozivaju svi koji nisu okrvavili ruke da prijedju u partizane. Tada imamo situaciju da cijele domobranske postrojbe prelaze na stranu NOVJ. Sto se tice cetnika imamo 3 razlicite price:
1. Djujicevi cetnici: Oslobadjanjem Knina i dijela dalmacije Djujic preko teritorije NDH uz suglasnost Pavelic prelazi u Istru i sloveniju. Nakon priblizavanja fronta povlaci se u Italiju.
2. Djurisicevi cetnici: Povlaceci se iz Crne gore s dijelom stanovnistva Djurisic dolazi do Draze Mihailovica no nakon nekih nesporazuma odlazi dalje prema zapadu. U kontaktu sa Sekulom Drljevicem planira se napraviti nekakva crnogorska vojska no stvari se kompliciraju i kod Lijevca polja dolazi do okrsaja u kojem Djurisic i Vasic pogibaju uz dosta drugih zrtava a ostatak se prikljucuje uz Drljevica te prilikom sloma bjeze prema austriji. Ti su cetnici oni koji su pogubljeni nakon Blajburga.
3. Mihailovicevi cetnici. Nakon oslobodjenja Srbije dio cetnika ostao je i predao se partizanima te su mnogi i mobilizirani. Dio sa Drazom pocinje putesestvije po Bosni. U drugoj polovini svibnja 1945 jedinice KNOJ-a opkoljavaju ih na podrucju sutjeske te ih unistavaju i potpuno razbijaju. Pretpostavlja se da je tada poginulo vise tisuca cetnika. Razbijene manje grupe uspjevaju pobjeci i skrivati se jos cijeli niz godina. Zadnjeg su ubili negdje pocetkom pedesetih.
4. SDK, SDS (Srpska drzavna straza) i drugi koji nakon listopada 1944 bjeze s Nedicem i Ljoticem u Sloveniju prema zamislima Nojbahera trebali su postati SS divizija. I oni se povlace prema austriji te takodjer prolaze slicno kao i drugi.
Iz ovoga proizlazi da su cetnici preobuceni u partizane bili u najvecem dijelu oni koji su ostali u Srbiji nakon oslobodjenja.
Sve u svemu ta tvrdnja koju si napisao ili napisala je potpuno proizvoljna i ne odgovara cinjenicama jer naglo narastajuca vojska primila je puno razlicitih (tu mozemo pribrojiti i dio pripadnika Handzar divizije koji dezertiraju prilikom povlacenja iz Bosne) elemenata te je stoga i narasla na 800 000 tisuca pripadnika koncem rata.

Tko je glasao

Sorry Petra, odustajem!

Znači, poslije Ovčare, Voćina, Kostrića, Četekovca, Škabrnje, branitelji su trebali imati odriješene ruke za likvidaciju svih "krajinaša", jer su ovi bili u fašističkoj vojsci tzv "Krajine"? Monstruozno, i ne baš očekivano od tebe Golgota.

Jel se ti to šališ s mojom malenkošću!?

Tko je glasao

@ppetra Zašto ne obrnuto?

Vrlo je malo osbnog u onome što pišem o Bleiburgu i Križnom putu - a to osobno odnosi se na razočarenje da i nakon 67 godina neki nisu u stanju razlikovati svjesno počinjene zločine nad drugačijima i zločine kao čin osvete dijelova partizanskog pokreta nad ustašama i drugim kvislinzima. Naglašavam i ovaj puta da je problem u likvidacijama poražene vojske i njhovih najbližih bez pravednog suđenja. No, mi ni do danas nemamo popise žrtava Križnog puta, s imenima i prezimenima, godinom i mjestom rođenja te statusom u trenutku smrti (ustaša, domobran, civil...), mjesto pogibije... Takvi popisi, s imenom i prezimenom i drugim podacima, za Jasenovac postoje!
Pisali, ne pisali, na slično nam dođe - svatko uzima iz napisanoga ono što odgovara njegovim često stereotipima, malo nas ovdje teži bar približnoj istini o povijesnim događajima.
Nacionalna hrvatska povijest se neprekidno instrumentalizira u dnevno-političke svrhe, mitovi se beskonačno podržavaju, bitno novoga nema se tu što više reći: po svemu, tek kada još jedna-dvije generacije raspolućenog hrvatskog naroda shvati da se od komemoracija ne živi, već od uspješnog rada i moralne raspodjele novostečenog bogatstva, stvari će se poočinjati normalizirati. A sve do tada gložit ćemo se oko pogleda na iste događaje kao da o tim pogledima ovisi naš život. I onda će ti netko, koji još ima vremena i volje za rasprave reći: "A zašto ppetra ne obrnuto: Mrtvima dugujemo samo obzir i pijetet, a živima dugujemo ISTINU!" I oko te istine, dodajem, neka se trude povjesničari, a političari neka se trude oko kvalitetnijeg života za građane RH, što najmanje 22 godine ne rade ili to rade daleko lošije nego raniji naraštaji. Ppetra valja vidjeti iza fenomena, a ta slika je porazna: PROJEKT SAMOSTALNE I NEOVISNE HRVATSKE od 1992. na ovamo doživljava poraz: ekonomski, ali i politički, Hrvatska je danas slabija nego ikada u zadnjih 100 godina postojanja!
Tu Bleiburg, Križni put, Tezno.. vječni rat ustaša i partizana itd. i tsl. nisu presudni! Presudno je to što imamo Hrvatsku, ali nemamo zdravu ekonomiju i zdravu političku kulturu odnosno ZDRAVO DRUŠTVO, baš u Frommovu smislu.

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

"razlikovati svjesno

"razlikovati svjesno počinjene zločine nad drugačijima i zločine kao čin osvete dijelova partizanskog pokreta nad ustašama i drugim kvislinzima"

Kao sto su na primjer sebe pravdali likovi sto su se osvetili Zidovima jer su ih "opljackali"? Ono, malo kolaterale, sta onda? U svakom slustavnom cinu osvete, dogodi se, pobogu i pokoji nevin. Ali zazmirit cemo.

Tko je glasao

Kad god se spomene Bleiburg

Kad god se spomene Bleiburg ja ću uvik pisat isto. Dok god se sa one bine na polju ne reče jasno i glasno, pored toga da su partizani na Bleiburgu počinili zločin, i to da su NDH i ustaše najveća sramota i izrodi u povijesti hrvatskoga naroda, a za stradanje je u prvom redu odgovoran Ante Pavelić i ustaške rabote te politika kroz 4 god. rata. Dok god predstavnik hrvatske katoličke crkve sa te bine ne reče jasno i glasno da su fratri i hrvatski katolički popi blagoslivljali ustaše prije paljenja sela i klanja sa "Idite i ubijajte a onda se vratite k meni i bit će vam oprošteno". Dok god ne prestane paradiranje u izdajničkim uniformama nikakova komemoracija tamo ne dolazi u obzir. Tek tada će okupljanje na Bleiburgu imat smisla i koristi za buduće generacije.
Tek tada ja ću poć stavit cviće nevinima koji su tamo stradali a oni koji nisu bili nevini još su dobro i prošli.

Bleiburg pod časnim hrvatskim imenom "hrvatskih mučenika za krst časni i slobodu zlatnu"? Da vidimo...

- 21. Travnja 1941 - U Splitu talijanska vojska blokira zgradu bivše Banske ispostave u kojoj je bilo smješteno Ustaško povjereništvo. U šest sati popodne u zgradi Banske ispostave komandant Armije Francesco Zingales predao je civilnu vlast dr. Athosu Bartolucciju, koji je imenovan civilnim komesarom za okupirane krajeve Dalmacije. S hrvatske strane prisustvovali su dr. Edo Bulat kao povjerenik Poglavnika, kojem je komandant talijanskih okupacionih trupa general Francesco Zingales naredio da odmah preda civilnu vlast, i dr. Josip Berković, bivši narodni zastupnik. Na zgradi je nakon primopredaje skinuta hrvatska zastava (NDH), a istaknuta talijanska zastava.-
"Antifašistički Split - Ratna Kronika 1941-1945"

Nakon šta su mirno odgledali skidanje hrvatske zastave ovi "hrvatski mučenici za krst časni i slobodu zlatnu" proglasili su za kralja NDH http://en.wikipedia.org/wiki/Aimone,_4th_Duke_of_Aosta koji je usput rečeno bliski rođak http://en.wikipedia.org/wiki/King_Peter_of_Yugoslavia_II Najjače mi je to šta je ovi formalno primija titulu "Kralj Hrvatske" ali je odbija uzet prijestolje radi toga šta je Italija anektirala Dalmaciju!??!

Onda su se ti "hrvatski mučenici za krst časni i slobodu zlatnu", u službi ovih gore koji su skinili hrvatsku zastavu a stavili taljansku, borili i činili svakakove opačine da ta taljanska zastava i ostane tu di je umisto hrvatske. Propuštali vlakove krcate četnicima priko hrvatske zemlje i stali sa strane dok su ovi obavljali svoje rabote na hrvatskoj zemlji.
Potom kad su taljanci i švabe odlučili palit hrvatska sela, ubivat hrvate na hrvatskoj zemlji kako na okupiranom području tako i na teritoriju NDH kako su tili i kad su tili onda su "hrvatski mučenici za krst časni i slobodu zlatnu" u najboljen slučaju stali sa strane.

Par miseci nakon šta je skinuta hrvatska zastava a stavljena taljanska partizani, odnosno pokret otopra (čitaj jugokomunistički banditi, veliko srbi, itd.) dočekali su ovoga taljanca, šta je skinija zastavu, isprid portuna u Splitu i smistili mu pet metaka u prsi. Nakon četri godine ovin "hrvatskin mučenicima za krst časni i slobodu zlatnu" partizani, odnosno pokret otopra (čitaj jugokomunistički banditi, veliko srbi, itd.) su smistili metak u potiljak i nogon u jamu. Kako je ono zapovjednik engleske vojske na Bleiburgu odgovorija ustaškome pukovniku koji je protestira da se njihov razgovor ne zapisuje po međunarodnim konvencijama "Vi ste jedna banda koja se nastavlja borit i nakon kapitulacije sila osovine u Evropi. Za vas više ne vrijede nikakove konvencije". Zatin se okrenija partizanskome zapovjedniku "Moji tenkovi su van na raspolaganju, zarobite to!"

Šta se mene tiče, kraj priče!

Tko je glasao

zašto gotovina ne smije biti oslobođen

i zato su partizani odnosno komunisti ubijali HSSovce
ubojica je poslije rata bio ugledan komunist jedno vrijeme i predsjednik hajduka
teško je odvojiti antifašizam od komunističke borbe za vlast
svim sredstvima uključujući teror, ubojstva nevinih,

politički je naizgled potpuno besmisleno uvijek ponovo vraćati se u prošlost
ali u hrvatskoj lijevoj ideologiji
nisu najvažniji argumenti istine, činjenice
nego odnosi snaga
kad si slab ideš na bleiburg
kad dobiješ izbore ne ideš

s takvom politikom
kad se gotovina vrati
ako kihne
trest će se banski dvori
i zato na žalost, ne može biti oslobođen

luka

Tko je glasao

Luka

Za razliku od tebe gdje ovdje nisi imenovao na koga si mislio:

"ubojica je poslije rata bio ugledan komunist jedno vrijeme i predsjednik hajduka
teško je odvojiti antifašizam od komunističke borbe za vlast
svim sredstvima uključujući teror, ubojstva nevinih, "

ja ću imenovati još jednog i to mnogo operativnijeg i po život opasnijeg.

Pomočnik OZNE za Dalmaciju Dušan Stipanović Guzina, potpredsjednik Hajduka.

Na njega je i Baja uperio prst za likvidirane iz Dubrovnika i okoline.

Tko je glasao

i zato su partizani odnosno

i zato su partizani odnosno komunisti ubijali HSSovce
ubojica je poslije rata bio ugledan komunist jedno vrijeme i predsjednik hajduka
teško je odvojiti antifašizam od komunističke borbe za vlast
svim sredstvima uključujući teror, ubojstva nevinih,

Ovdje je stvar malo slozenija. Nisu samo partizani ubijali HSS-ovce nego su to cinili i ustase. Prisjetimo se Mihovila Pavleka pa Farlofija i drugova nakon pokusaja Vokic Lorkovic te cijelog niza HSS-ovaca koji su predstavljali lijevo krilo i umjerenjake.Recimo na podrucju podravine nestanak Miskine bio je triger za povezivanje Gazija i drugih HSS-ovaca s partizanima i njihov odlazak u partizane jer su pretpostavljali koja ih sudbina ceka od strane ustasa. Mozeo zakljuciti da su i ustase u borbi za vlast svakoga tko im se nije htio pokloniti uklanjali ponekad i na najbestijalnije nacine. Ta uostalom i ustaski pokret je bio revolucionarni pokret koji je vladao uz pomoc strahovlade, represije i terora i koji nije podnosio razlicitost u misljenju niti bilo kakvu oporbu. svakako da za vrijeme ustasa i NDH ne mozemo govoriti o bilo kakvom demokratskom obliku zivota u toj tvorevini.
politički je naizgled potpuno besmisleno uvijek ponovo vraćati se u prošlost
ali u hrvatskoj lijevoj ideologiji
nisu najvažniji argumenti istine, činjenice
nego odnosi snaga
kad si slab ideš na bleiburg
kad dobiješ izbore ne ideš

Tko je od "desnih" bio na Blajburgu ove godine?Tko je iz vrha HDZ-a bio tamo ove godine?

Tko je glasao

neznanje je veliko

bosancero,

nemoj bježati od problema,
to što si rekao za ustaše znamo
ono što sam rekao za komuniste ne znamo,
i recimo to nježno
nismo o tome do sada razmišljali, nemamo o tome svoj sud
možemo doći u jakom sastavu (predsjednik sabora, predsjednik republike, predsjednik vlade)
u tezno, položiti vijenac, sjetiti se ubijenih,mahom mladih, pobijenih bez istrage i suda, i čini se nedužnih
i još uvijek ne znamo je li to bio zločin
neznanje je naše veliko, i pomalo neljudsko

luka

Tko je glasao

nemoj bježati od problema, to

nemoj bježati od problema,
to što si rekao za ustaše znamo
ono što sam rekao za komuniste ne znamo,
i recimo to nježno
nismo o tome do sada razmišljali, nemamo o tome svoj sud

Iz izricite tvrdnje da su partizani ubijali HSS-ovce donio sam dodatak "I" znaci i ustase i partizani su ubijali HSS-ovce. Ustase lijevo krilo HSS-a partizani desno krilo HSS-a. Tu i tamo bi nastradali i iz srednje struje. Nije da nismo razmisljali o tome i da nemamo svoj sud uostalom i Magovceva sudbina i sudbine mnogih drugih doprinjele su u izgradnji mog suda o dogadjajima. Prica je u svakom slucaju slojevita i viseznacna te imamo kao u slucaju Magovca ali i drugih zrtve i jednog i drugog rezima.
možemo doći u jakom sastavu (predsjednik sabora, predsjednik republike, predsjednik vlade)
u tezno, položiti vijenac, sjetiti se ubijenih,mahom mladih, pobijenih bez istrage i suda, i čini se nedužnih
i još uvijek ne znamo je li to bio zločin
neznanje je naše veliko, i pomalo neljudsko

Da bi razumjeli situacije ne mozemo iz danasnje perspektive gledati na ondasnje stanje. No na pocetku ovog dijela napisati cu jasno i nedvosmisleno. Svatko tko je ubijen bez suda nakon sto je predao oruzje on je nevina zrtva. To je pogled iz danasnjeg razmisljanja. No medjutim u ono vrijeme postojalo je vise i racionalnih i iracionalnih razloga za takovo ponasanje Jugoslavenske armije (to je naziv koji nosi od pocetka 1945. godine). No u svakom slucaju da je pobjednicima onda bilo dopusteno s porazenima raditi sto hoce i u tome nisu puno blazi bili ni zapadni ni istocni saveznici. Svi su vrsili trijazu i ne vjerujem da se ziv u ameriku vratio i jedan etnicki nijemac a drzavljanin amerike koji je raznim kanalima prikljucio ili Wermahtu ili Wafen SS.-u. O stanju u sibirskim logorima ne treba puno pricati samo se treba prisjetiti koliko je pedesetih godina u njemacku stiglo zivih od ukupno zarobljenih u Staljingradu. Isto tako i u nasem slucaju izvrsena je detaljna trijaza na vise nivoa da bi nova i mlada drzava imala sto manju oporbu medju svojim gradjanima. Ponavljam danas je to tesko razumljivo i spada u necivilizacijske postupke i u ratni zlocin no onda je situacija bila takva da je takvo ponasanje bilo dopusteno.

Tko je glasao

@bosancero

Nije li sam Vlatko Maček, zbog "discipliniranja" bio neko vrijeme u Jasenovcu??

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Bio je u stvari u Steroj

Bio je u stvari u Steroj Gradiski. Isto kao i Hebrang, isto kao i Vlado Singer.
Macek je bio pod stalnom paskom jer je bio previse utjecajan da bi ga lako mogli "ukloniti" a s druge strane bio je stalna prijetnja za Pavelicev rezim jer ne zaboravimo Macek je bio prvi izbor nijemaca te je imao veliku podrsku opunomocenog generala u Hrvatskoj. Tako je bio skoro cijelo vrijeme rata u nekoj vsti kucnog pritvora U Zagrebu, i u Kupincu te je bio i u logoru. Za to vrijeme njegov se HSS potpuno raslojio te se ispostavilo da je njegova politika cekanja pod geslom kad se veliki tuku mali pod stol bila pogresna.
Kad sam se vec spomenuo Vlade Singera koji je ubijen u Gradiski to jest mozemo reci kompleksu Jasenovac onda bi trebao biti i na popisu zrtava. Zar nije tako? No njega na popisu nema. Da li je razlog to sto je bio ustasa povratnik?

Tko je glasao

@bosancero

Vlado Singer nalazi se na listi smrtno stradalih u Jasenovcu. U tražilicu, uz ime i prezime, kod općina upiši "Virovitica". Rodom je iz ovog kraja.

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Trazio sam i jedini Vlado ili

Trazio sam i jedini Vlado ili Vladimir Singer je ovaj:
VLADO SINGER
Ime oca: -
Godina rođenja: 1908
Mjesto rođenja: ZAGREB
Općina rođenja: ZAGREB
Narodnost: ŽIDOV
Način smrti: ZAKLAN
Stradao / la: OD USTAŠA
Godina smrti: 1943
Mjesto stradanja: U LOGORU
Logor: STARA GRADIŠKA
Stratište: -
Napomena: MIL-3=503; ĐM-JAS=212,311,266,267

Da li je to ovaj Vlado Singer:
Vlado (Vladimir) Singer, (Virovitica, 21. listopada 1908. – Stara Gradiška, listopad 1942.), hrvatski političar, član ustaškog pokreta.
Političku aktivnost započeo je tijekom studija u Zagrebu, krajem 1920-ih i početkom 1930-ih godina. Središnja je osoba tajnih nacionalnih skupina, a javno predvodi sveučilištarce u društvu Kvaternik. U ožujku 1932. organizira demonstracije protiv diktature kralja Aleksandra. (Vidi članak Šestojanuarska diktatura.) U ožujku 1933. pokreće i uređuje glasilo mlade hrvatske nacionalističke organizacije Naša gruda, prve nezavisne novine koje izlaze u Hrvatskoj za vrijeme diktature. Nakon samo dva broja odlazi, u ljeto 1933., u emigraciju. Nastanjuje se u Beču. U njegovom stanu neko se vrijeme 1934. sklanjao i Eugen Dido Kvaternik.
U prosincu 1933. uhićen je u Beču na zahtjev jugoslavenskih vlasti, u navodnoj vezi s namjeravanim atentatom Petra Oreba na kralja Aleksandra. Nakon pet mjeseci je pušten i odlazi u Italiju. Tamo boravi u ustaškim logorima i u internaciji na Liparima. Nakon marseilskog atentata ponovo uhićen.
Bio je povjerenik Glavnog ustaškog stana. Prema Eugenu Didi Kvaterniku jedini je od svih ustaša u Italiji kritički gledao na Pavelićev način Života, ali mu je bio odan. Opisivali su ga kao vrsnog organizatora.
U travnju 1941. vraća se u Zagreb s Pavelićem i drugim ustašama iz emigracije. U svibnju preuzima vođenje Osobnog odjela Glavnog ustaškog stana. Kada je sredinom lipnja osnovana Ustaška nadzorna služba (UNS), preuzima ured II (obavještajna služba). U kolovozu 1941. došao je u posjed pouzdanih vijesti iz Stožera talijanske Druge armije (okupacijska sila u dijelovima pripojenim Italiji i talijanskoj okupacijskoj zoni u NDH) o talijanskom operativnom planu za zaposjedanje čitave Hrvatske[nedostaje izvor] u pet etapa, o čemu je obavijestio državno vodstvo.
Kada su komunisti 14. rujna 1941. izvršili diverziju na glavnoj zagrebačkoj pošti, osumničen je zbog navodnih intervencija za neke sudionike diverzije. Zatočen je u logorima u Jasenovcu i Staroj Gradiški, gdje je i pogubljen. U Jasenovcu je neko vrijeme bio zatočen zajedno s Vladkom Mačekom, o čemu je ostavio opširni zapis, odnijet 1945. u emigraciju. Suvremenici i suradnici njegovo uhićenje i likvidaciju dovode u vezu s njegovim židovskim podrijetlom i osobnom netrpeljivošću nekih drugih ustaških dužnosnika prema njemu, tako da je navodno zauzimanje za neke organizatore diverzije bilo samo izlika.

Ne znam

Tko je glasao

@bosancero

Upravo taj, židovski izrod!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Gotovina je već pokazao da mu

Gotovina je već pokazao da mu je više do važnijih i pametnijih stvari od kihanja a također i Banski dvori se imaju više razloga tresti od drugoga.

Što bi rekao Sanader, u svezi toga, jedno s drugim nije u svezi.

B-52

Tko je glasao

- 21. Travnja 1941 - U Splitu

- 21. Travnja 1941 - U Splitu talijanska vojska blokira zgradu bivše Banske ispostave u kojoj je bilo smješteno Ustaško povjereništvo. U šest sati popodne u zgradi Banske ispostave komandant Armije Francesco Zingales predao je civilnu vlast dr. Athosu Bartolucciju, koji je imenovan civilnim komesarom za okupirane krajeve Dalmacije. S hrvatske strane prisustvovali su dr. Edo Bulat kao povjerenik Poglavnika, kojem je komandant talijanskih okupacionih trupa general Francesco Zingales naredio da odmah preda civilnu vlast, i dr. Josip Berković, bivši narodni zastupnik. Na zgradi je nakon primopredaje skinuta hrvatska zastava (NDH), a istaknuta talijanska zastava.-
"Antifašistički Split - Ratna Kronika 1941-1945"

A prije toga su za filmske kamere inscenirali borbe za Split kako bi ispali hrabri ratnici. No sve to nije niti cudno. Pa morao je Ante odplatiti sve one godine sto ga je Musolini drzao u pricuvi te ga ubacio u posljednji trenutak. Zanimljiv je dogadjaj iz Karlovca kad se Pavelic vraca u drzavu te noci u Karlovcu. Dolaze mu Slavko Kvaternik i druzina te Vasenmajer koji je organizacijski popratio osnivanje NDH i Kvaternikov proglas 10.04. S druge strane dolazi talijanski emisar koji je trebao s Antom uglaviti jos neka pitanja koja su nacelno bila dogovorena u Musolinijevoj kuhinji mislim oko 29.03.1941. Stari Kvaternik pita Antu da li se stogod obavezao Musoliniju na sto Pavelic odgovara da nije. Onda Pavelic odlazi na razgovor s talijanskim poklisarom koji hita na postu predati izvjesce u Rim a Vasenmajer salje ekipu koja sijece zice i onemoguuje telefonski promet. Sto se tice Splita jedna od storija je mazanje ceste s uljem prilikom prolaska talijanske vojne glazbe.

Tko je glasao

9. studenoga 1941.

U Splitu, na Corsu Italia (Ulica Kralja Zvonimira - Tartaglina, a kasnije ulica prvoboraca), udarna grupa u sastavu: Veljko Neškovčin-Bugar, Nikola Trebotić, Života Katunarić, Tonko Krstulović, Tonka Lukas i Neva Paić-Roje, pod rukovodstvom komandira udarnih grupa Ante Roje, izvršila je bombašku akciju na vojnu glazbu talijanske divizije Cacciatori deIle Alpi, i prateću četu, dok je odlazila na Obalu radi svečanog spuštanja talijanske fašističke zastave. Tri bombe bacili su članovi udarne grupe: Veljko Neškovčin, Nikola Trebotić i Života Katunarić, a u odstupnici se nalazio Tonko Krstulović. Zbog čestog pretresanja ljudi na ulici, bombe su skrivene pod suknjom donijele Tonka Lukas i Neva Paić-Roje. Tom prilikom ranjena su 24 talijanska vojnika. Akciju je organizirao i neposredno pratio njeno izvođenje Rade Končar, sekretar CK KPH. Talijanski okupator je uhvatio Neškovčina, jer je bježeći bio ranjen, a u toku noći i sutradan uhapsio je još 143 građana.
http://www.ratnakronikasplita.com/slike/1941/128_tartaglina-bombe_na_muz...

"Antifašistički Split - Ratna Kronika 1941-1945"

Tko je glasao

Komentar u Slobodnoj Dalmaciji

U IME ISTINE
Brisanje Bleiburga ili kako vladajući ne priznaju žrtve odmazde
Na današnji dan prije 67 godina u 4.30 minuta prestala je postojati NDH, nakazna tvorevina pod nacističkim i fašističkim šinjelom, koja je doista izdala ideju o hrvatskoj državnosti i izvodila svirepe zločine koji nam do danas udaraju pečat genocidne nacije. Tog istog dana započela je odmazda nad otprilike 200 do 300 tisuća državljana te tvorevine koji su spas od komunističke osvete pokušali pronaći u europskim zemljama čiji je antifašizam predstavljala bijela, a ne crvena zvijezda.

Mesićev udar
Sve ono što se zbivalo u tjednima nakon toga do danas ne smiruje političke strasti u zemlji Hrvatskoj koja je i 2012. godine opterećena nizom problema zbog kojih bi, kao, trebalo zaboraviti i ne spominjati da se od 50 do 100 tisuća hrvatskih bjegunaca okupljenih na Bleiburškom polju nikad nije vratilo kućama, dapače, završili su okrutno mučeni i pobijeni po slovenskim šumama, rovovima, rudnicima i jamama ili gonjeni po cijeloj Jugoslaviji u kolonama smrti. Kažu, nemojmo to spominjati, mi gledamo naprijed.

A jedna od prvih odluka nove hrvatske Kukuriku vlasti odnosila se na dokidanje službenog pokroviteljstva nad tragedijom koja se tog kasnog proljeća dogodila po šumama i gorama. Znači da ih čačka ta stvar, više od krize čije posljedice tovare na leđa iscrpljenih građana. I to taman kad su se tenzije počele smirivati, kad su komemoraciju na Bleiburgu počeli posjećivati i državni dužnosnici, čak i predsjednik Ivo Josipović i premijer Zoran Milanović, kad je opao broj crnih kapa i ekscesa, a sve prema Račanovoj, a ne Tuđmanovoj ideji o konačnom pomirenju djece i unuka, te pijetetu prema svim žrtvama Drugog svjetskog rata.

Na stranu sad Mesićeve bešćutne primjedbe o “udaru na razum i istinu” i priznanja Jove Kapičića, prvog poratnog generala Udbe o “pretjeranom postupanju” prema onima koji nisu bili krivi, a stradali su. Radi se o čistoj humanosti prema pokojnicima na čijim kosturima nije upisan simbol nijedne ideologije. To pak nije ni lijevo ni desno, ni fašizam ni komunizam, nego osnovna ljudskost prema pobijenima i tisućama njihovih obitelji koje gotovo 70 godina traže ostatke svojih. U tome jest najveći problem, jer zadovoljština bi bila zasnovana na čistoj statistici: ako je tada pobijeno recimo 70 tisuća ljudi, neka je 30 posto, neka je 50 posto bilo onih koji su počinili zločine i trebali su snositi posljedice za to - čak i takvi nakon nekakvog suda – ali koji su oni ostali? Tko je njih pobio i zašto?! Tko su ubojice žena, djece i civila?

Hodočašće u Austriju
Zadovoljština traži da se takav zločin osudi, a ako je ideološki, još i prije, iz građanskih i civilizacijskih razloga. Bleiburg je mjesto na kojemu se desetljećima obilježavao masakr, postao je sinonim za ono što se događalo i ljudi će nastaviti tamo hodočastiti, a ne po jamama i šumama. Sada još i žešće, jer niti su Hrvati po tome specifični niti su jedini u svijetu. Ljubav prema bližnjem traži da nesretnika čija je opcija izgubila u ratu poštuješ kao zarobljenika i kao pokojnika, a ne da ga smatraš psetom koje treba ustrijeliti bez procesa i zaorati mu grob. Koji potom valja izbrisati iz nacionalne memorije, recimo, baš kao i nacionalni praznik Dana državnosti - zna li itko više kad je?

Pa zar je tražiti sućut prema nevinima previše? Zar čak i takav poziv smeta? Eto onda ideologije, i to kakve: zato je ovo bilo hitnije od svega, a gladni, živi građani kad dođu na red. A kako čovjek ne živi samo o kruhu, nego i o još ponekim stvarima koje se ne mogu progutati, ova rana na nacionalnom tijelu nikad neće biti zaliječena stalnim čačkanjem i omalovažavanjem žrtava, nego iskrenim pijetetom i osudom svakog zločina. Tek tada ćemo skinuti Bleiburg s dnevnopolitičkog reda.
autor:DAMIR ŠARAC

vjetarsjuga

Tko je glasao

Premijer Zoran Milanović

Premijer Zoran Milanović zajedno s predsjednikom Ivo Josipović te predsjednikom Hrvatskoga Sabora Borisom Špremom položio je vijenac u Teznom:

"Došli smo odati počast nevinim žrtvama, posebice mladim ljudima."

Tko je glasao

Boltek, hvala ti, Kukljica daj se koncentriraj na temu..!

Kako nisam mogao odgovoriti ispod upisa bolteka, činim to ovdje:
Dakle, boltek je napisao:
------------------------------------
boltek — Ned, 13/05/2012 - 07:10.
poznaješ li ga?
@kukljica
Žao mi je što tako misliš o LJ.R.Weisu. Njemu su jako važni hrvatski interesi. Interesi koji vode prema naprijed i boljitku a ne gledanje unazad u povampirenu prošlost koje je istrebljivala njegov rod. Radili smo nekoliko godina zajedno i znam njegovo mišljenje o "partijcima". Da li su ovi jučer odalio počast partizanskim žrtvama, ili su vodili dnevnu politiku dirigiranu iz zatvora u Bosni, procijeni sam. Ja jesam za komemoracije svim nevinim žrtvama ali ne i orgijanju vampirske dnevne politike. Po stoti put ponavljam. Narod je birao i izabrao. izabrani nisu bili na Bleburgu.
-------------------------------------------------
Meni je danas potpuno svejedno što izvjesni Kukljica misli o meni kao osobi. Ti si svjedokom moje držanja u vrijeme kada - sjećaš se - u Kraševoj "Tribini" nije bilo lako pisati kolumne, a ja sam to radio. Da mi je samo naći onu "Tribinu" s kolumnom "Nezamjenljivi"??? Pisao sam o potrebi smjene nedodirljivih, primitivnih, socijalno neosjetljivih ourskih direktora "Kraša"...Umalo me Partija i oni nisu zatukli. Isto tako postoje brojni svjedoci mog rada kroz četrdesetak godina i nemam namjeru ikome za išta polagati račune, najmanje nekom Kukljici koji već GODINAMA juriša na moju malenkost, kao mušica na svjetlo.
Uzmimo da imam dvije ruke: jednoj su briga hrvatski interesi, drugoj židovsko-izraelski. Napajam se na dvije kulture i dvije povijesne tradicije, materinji jezik mi je hrvatski, i bio je ključan, uz loše zdravlje, da sam se vratio iz Austrije u Hrvatsku. Naime, shvato sam da je to moj jezik izražavanja, da se u zavičaju mogu najbolje osjećati, a kako držim da mi pisanje leži, tu sam, gdje jesam. Često, kada me ovakvi poput Kukljice NEOSNOVANO i STALJINISTIČKI progone, ne birajući objede,pitam se što je trebalo mom ocu da je u kolovozu 1945., u američkoj vojnoj bolnici kod Dachaua, imajući priliku birati svoju buduću državu (od USA, preko Francuske do Palestine) izabrao baš zavičaj tj. Jugoslaviju odnosno Hrvatsku?
To je njegov izbor, kao i mog oca i moje majke, tako i moj. Pišem po svom znanju i uvjerenju, a da u tome osciliram, znano je svakome tko piše i objavljuje zamalo 40 godina. I stoga mi je satisfakcija, boltek, tvoja pohvala, ali i ovi plusevi ispod dnevnika koji su neka vrsta konsenzusa oko delikatne teme kao što su Bleiburg i Križni put. Dvije moje ruke pisale su sinhronizirano, posve nesvjesno.
Kukljici i sličnima neka ostane samo desna ruka, a ja si zadržavam pravo da pišem lijevom i desnom, hrvatskom i židovsko-izraelskom, a koju ću i kada koliko koristiti stvar je ljudskih sloboda i građanskih prava.
Vratimo se ključnim tezama iz mog dnevnika!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Ostavi se obrane svoga pisanje pedigreom i obiteljskim stablom!

@ Ljubomire zar ti je tako teško shvatiti da mene ne zanima tko je Ljubo R. Weiss, već što ta individua piše!

Zato diko Partijska nakon što završiš s milostrašćem izazvano boltekovim komentarom deder pročitaj http://pollitika.com/comment/reply/11349/368011 http://pollitika.com/comment/reply/11349/367986

Zato se Ljubomire ne fiksaj boltekovim komentarom i ostavi se obrane svoga pisanje pedigreom i obiteljskim stablom! Koncentriraj se na temu dijaloga i prihvati da kako ih nazivaš "ključne činjenice" nisu samo ono što se tebi snilo, već i stvarni događaji i mnoge, mnoge nerazjašnjene i dovoljno ne istražene činjenice iz toga vremena.

Jer da si ti Ljubo R. Weissu kapicitet kojeg po portalima uporno želiš nametnuti izborio bi si svoje mjesto u pravom surovom životu, a nebi se kočoperio ovdje među nama koji ovu vrstu rasprave i dijaloga koristimo za razmjenu mišljenja i stavova, a ne busanja u prsa.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

nešto mi nije jasno

bleiburg je mjesto gdje su se domobrani, ustaše, nedićevci zajedno sa stanovništvom koje ih je pratilo predali saveznicima koji su ih predali partizanima. predali su se jer ih je slavljeni poglavnik ostavio na cjedilu. postoji dokumentacija o tome. prava tragedija je počela na Križnom putu na kojem su mnogi stradali. čula sam priče od onih koji su preživjeli Bleiburg i Križni put. ovaj zadnji je zaliven krvlju. tako da mi nije jasno zbog čega je komemoracija na mjestu predaje a ne na mjestima gdje je stradalo mnogo ljudi, puno više nego na Bleiburgu.
ljudi koji su preživjeli Križni put su pričali kako je bilo partizana koji su im pomagali a bilo je i onih koji su se iživljavali interesantno među onima koji su se iživljavali nije bilo trorogih.

w. ;)

Tko je glasao

@walpurga

Ja zaista ne razumijem što tebe tjera da pišeš o stvarima o kojima zaista pojma nemaš.
Odmetnuti kvislinzi s područja Jugoslavije bježeći, ne od zlih partizana, vć od odgovpornosti za onaj široki krvavi trag koji su iza sebe ostavili, su se pokušali predati Britima, koji njihovu predaju ne prihvaćaju, već ih upućuju da se moraaju predati onima od kojih su rat izgubili i kojima su u 23:01 sati 08. 05.m 1945. bili u borbenom kontaktu. Tako je nalgao "The Act of Military Surrender", kojega su Briti poštovali.
Dakle odmetnute kvislinge s područja Jugoslavije nisu Briti razoružali, pa ih predali partizanima (JA), već su se odmetnici predali partizanima, odnosno pred njim položili oružje.
Samim činom predaje odmetnici nisu prestali biti odmetnici i postali ratni zarobljenici.

I mani se priča o "trorogima" i ovakvima i onakvima, jer te 1945., u već JA u što su preimenovani NOV i POJ, vjerojatno nitko više "trorogu partizanku" nosio nije.
Osim toga kod partizana je u bratstvo-jedinstvenom okružju vrijedio princip da "svak' sudi i presuđuje svojima", a to znači da su partizani Hrvati bili "zaduženi" za bivše ustaše i domobrane. Priče lansirne od strane ustaške emigracije kako su "četnicio preobučeni u partizane na pravdi Boga pobili cvijet hrvatstva" su piče bz ikakvog osnova, odnosno bile bi ravne onima kojima bi se tvrdilo da su "domobrani preobučeni u partizane pobili crnogorske četnike Sekule Drljevića ili ljotičevce". Ne, za te svatove bili su "zaduženi" partizani Crnogorci i Srbijanci.

I još nešto, najsposobniji jugoslvenski obavještajac, osoba koja je spadala u sam vrh "zanata", Ivan Krajačić Stevo, organizirao je tokom rata prikupljnje svih vrsta podataka o onima koji su bili pripadnici OS tzv. NDH, bili ustaški dužnosnici u organima vlasti, bili kolaborcionisti ili nacifašitički simpatizeri, tako da se točno znalo tko je tko, tko je okrvavio ruke, a tko nije, pa su se u procesu kažnjavanja zločinaca, bilo unutar pravnog sustava, bilo izvan njega, koristili ti podaci.
U sudsklim procesima vođenim protiv ustaških dužnosnika i A. Stepinca vidjelo se s kojim je preciznim podacim raspolagalo javno tužiteljstvo.
O izuzetnoj Krajačićevoj nadarenosti govori i podatak da je on bio u stanju već krajem 1943. preuzeti u Hrvatskoj sve poluge vlasti, jer je za svako mjesto imao pripremljene kadrove iz redova antifašista. Ti kadrovi nisu nužno bili komunisti, jer ni mnogi predsjednici NOO- nisu bili članovi partije.

Tko je glasao

kako nije (nosio trorogu kapu)

Pa Franjo Tuđman, komesar zagorskog partizanskog odreda nosio je trorogu kapu. I njegova Anka, partizanka također.

Tko je glasao

tako da mi nije jasno zbog

tako da mi nije jasno zbog čega je komemoracija na mjestu predaje a ne na mjestima gdje je stradalo mnogo ljudi, puno više nego na Bleiburgu.

Na Bleiburg-skom polju je sve počelo, a žrtvama se nije smjela odat počast na području jugoslavije a ni pričat se nije smjelo o Križnom putu. Gamad se je brinula da se čim manje zna o događajima a bogme i danas se pokušavaju ušutkat svjedoci svega.

Tko je glasao

Na Bleiburg-skom polju je sve

Na Bleiburg-skom polju je sve počelo,...

Relevantni povijesni izvori kažu da je gamad "sve" počela godinama ranije.

B-52

Tko je glasao

a crkva u Glini?

Nije li "sve" počelo u crkvi u Glini? Razmislite!

Tko je glasao

Relevantni povijesni izvori kažu .........

i trajalo sve do 1948 godine.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Skviki hoce reci da je do

Skviki hoce reci da je do Bleiburga cvjetalo cvijece, mir i ljubav. I onda odjednom, tara...

Tko je glasao

Ncnl scjlzm...

Ncnl scjlzm...j sm jš jdn scjlzm vš. Jgslvnsk scjlzm j tkđr b ncnln- jgslvnsk.
Htlrv j trj d 1933 d 1945, ttv d 1945 d dns!

Tko je glasao

Nacional socijalizam...

je samo još jedan socijalizam više.
Zašto pišeš o stvarima o kojima pojma nemaš?

Tko je glasao

nadam se da mu neces

nadam se da mu neces objasnjavati..

ne zasluzuje svaka provokacija razum.. ponekad je dovoljno sterati u mp3

lunoprof
(Luna)

Tko je glasao

@rush

titov socijalizam je trajao do uvođenja kapitalizma dickensovg doba nazvanog 'imamo Hrvatsku'.

w. ;)

Tko je glasao

Wal@

Titov nacionalni socijalizam ili skraćenoYU nacizam (u kojem su albanezi i hrvati preuzeli ulogu židova), nije završio 1990! Zadnjih 20 godina je samo treći čin jedne prestave koju je Čačić pred našim iseljenicima u Canadi nazvao: "Ono što smo stvarali 45 godina treba popakovati u naše đžepove!"

Tko je glasao

Vjerodostojni Josipović i Milanović

Pa drugovi Josipović i Milanović su bili u Bleiburgu i poklonili se žrtvama. Kao jučer su odlučili da Bleiburg nije ono što su onda govorili, pa sutra idu u Tezno, jer su to Oni odlučili. Time su dokazali svoju vjerodostojnost,odnosno nevjerodostojnost.. Već viđeno i tipično za one koji nas vode.

Tko je glasao

A zašto drug Franjo Tuđman, general i komesar zagorskog odreda n

Hajde, odgovorite mi na to pitanje. On je bio pravi i to rigidni komunist, partizan i politički komesar, pa je valjda imao i neke fleke jer je pio i uživao po Beogradu dok je trajao križni put. A Josipović i Milanović nisu bili komunisti niti partizani.

Tko je glasao

Što je Weiss želio reći

Nisam razumio što je Weiss želio reći? Lijepo je nabrojio tko je tamo bio i djelomično napisao tko je što rekao, a zaključio je post festum da je Bleiburg ovakav kakav je bio čisto polikanstvo.
Nu, pitam Weisa tko je potegnuo mačka za rep? Klapa koja sutra ide u Tezno? Sinovi Titovih partizana koji se nisu ogradili od zločina svojih otaca? Što je to?
Ne može se (ili se može) pisati na ovaj način, a da se ne sagleda cijelina, jer bilo je na Bleiburgu politike, ali zar nije bilo politike kad su drugovi počeli ponovo jahati i određivati gdje će biti spomen, jer su oni sad vlast?

Tko je glasao

@Fantom 47

Jednostavno: potrebno komemoriranje žrtava poraća održano je na pogrešnom mjestu na pogrešan način. Nove podjele i razdori se nastavljaju umjesto da se kreativne i poštene snege usmjere na spas hrvatske države i društva u svijetu jakih i turbulentnih napetosti!

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Ljubo

Ponavljam pitanje: tko je potegnuo pitanje Bleiburga? Oni koji su tamo 60 godina ili aktualna vlast? Principljelo se slažem da bi tema trebala biti pasee, ali s istinom što se je stvarno dogodilo, pa idemo dalje. I to istinom koju će učiti naša djeca kao u Njemačkoj. I ne slažem se da je vlast potegnula to pitanje da prikrije svoju nesposobnost, već je vlast pokrenula to pitanje jer misle s obzirom na rezultate izbora da su dobili mandat da nas ponovo pokušaju vratiti na nauk njihovih očeva.

Tko je glasao

@Fantom 47

Pitanje Bleiburga i Križnog puta prvo su potegli preživjeli svjedoci, a što je poslije instrumentalizirala ustaška emigracija a dijelom i Katolička crkva.
Ostaje pitanje zašto su se hrvatski povjesničari tom temom počeli baviti relativno kasno??

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Proustaška Nova TV i židovski kapital

LJRW@,

Javna je tajna da nova tv sa simpatijama govori o NDH i ustaškom pokretu. E sad, ne bih se na to obazirao da vlasnik TV Nove - CEME (Central European Media Enterprises) nije u pretežitom vlasništvu židovskog kapitala. Koja je pozadina očijukanja sa fašizmom...

Tko je glasao

@Golgota Za koga radi R. Lauder???

To primjećujem povremeno i sam te mi nije mi baš jasno o čemu se tu radi? Nisu to neka jaka ustašarenja, ali zanimljiv pristup u najmanju ruku diskutabilnim temama! Onako, na prvi pogled pomišljam da gosp. Ronauld Lauder o čijem većinskom paketu u TV NOVA se radi, nema vemena baviti se programom, za njega, male TV mreže, drugo, moguće je samo da TV NOVA nema namjeru preodgajati gledatelje, nego ih jednostavno servisirati! Ili, za američku školu žurnalizma, informacija je svetinja, komentari se prepuštaju korisnicima, portalima, pokojem dnevnom listu.
Međutim, ima tu jedna baš "caka": R. Lauder je ujedno predsjednik Svjetskog židovskog kongresa!!!!!!????

Lj.R.Weiss

Tko je glasao

Režiseri svjetskog disanja

Imam baš jednog snimatelja na Novoj i taj svjedoći da je informativni programa ciljano podešen desno jer navodno vlasnik to izričito traži. Zato i je caka velika!

Tko je glasao

@Ljubo Ruben Weiss piši

@Ljubo Ruben Weiss piši Ronauldu Lauderu i prijavi Ivu Gačić za ustašoidnu uređivačku politiku tv Nove.

"Što vrijedi galopirati ako se krećemo u pogrešnom pravcu!"

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. ŠEFovi... ŠEFovanje... država... proračun... od aluzija komentara 0
  2. Lećevica pokazuje budućnost Hrvatske: zemlja staraca, renti i smeća od Zoran Oštrić komentara 0
  3. Zagrepčani prepoznali „rukopoloženog“ i odbacili ga. Hasanbegović naprema Plenković 2:0 u velikim gradovima Zagrebu i Osijeku od ppetra komentara 6
  4. ako staneš ispred Plenkovića od aluzija komentara 0
  5. Dilema SDP-a: kad momčad loše igra, je li kriv (samo) trener? od Zoran Oštrić komentara 3
  6. Prva očita posljedica izbora u Zagrebu: ukida se ime Trga maršala Tita od Zoran Oštrić komentara 18
  7. iPhone user would like to buy another iPhone od arvin komentara 0
  8. civilizirano živjeti od aluzija komentara 0
  9. ŠEFovi... prije... a što znače... NOVOM ... ŠEFU... od aluzija komentara 0
  10. ŠEFove post-izborne RH milijunaši već ugovaraju od aluzija komentara 0
  11. 100 godina vladavine Beograda nad Hrvatskom, kako izaći iz psihološkog i fizičkog ropstva? od Laganini komentara 23
  12. Proslava Dana pobjede nad fašizmom i Dana Evrope à la HDZ-iana od Feniks komentara 3
  13. čovjek bez prihoda ogladni od aluzija komentara 0
  14. POVODOM DANA POBJEDE NAD FAŠIZMOM od petarbosni4 komentara 24
  15. faraon-izam... i... plenk-izam od aluzija komentara 0
  16. Lokalni izbori u Zagrebu: 1. za Tomaševića, 2. protiv Bandića od Zoran Oštrić komentara 12
  17. Deveti krug (za trg) pakla od Feniks komentara 2
  18. otkaz od aluzija komentara 0
  19. Za ideale ginu budale, pokornima bar nešto kapne od Zoran Oštrić komentara 9
  20. znanstvenici uništavaju bez kažnjavanja od aluzija komentara 0
  21. Nevjerodostojni srušio crvene ćuprijanere od ppetra komentara 6
  22. Nešto o logoru Jasenovac - nažalost, moramo ponavljati od Zoran Oštrić komentara 18
  23. majmun sisavac od aluzija komentara 1
  24. Kolike su globalne zalihe sirove nafte? I koliko je to danas važno? od Zoran Oštrić komentara 8
  25. ...i bit´će to happyending story? od indian komentara 16

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 0
  • Gostiju: 27

Novi korisnici

  • arvin
  • IMOTA MORLAK
  • pzbunj
  • Zbunj
  • talk500