Tagovi

Ah, temelji

Na ?emu je utemeljena hrvatska država? Ovo pitanje je samo na prvi pogled jednostavno. Jedan od odgovora koji se ?esto ?uje je i -- hrvatska država je utemeljena na pobjedi u Domovinskom ratu.

Uvijek sam bio izuzetno skepti?an prema kvazipopularnim nazivima. Tako je autocesta Zagreb-Split, iliti A1, nazvana Dalmatina jer je Ve?ernji list tada raspisao natje?aj za naziv, a Tedi Spalato je tada bio popularan s pjesmom Dalmatino, poviš?u pritrujena, koju je Gibonnijev otac napisao koje desetlje?a ranije, a rije?i i danas razumije malo tko.

Sli?no je na natje?aju za naziv nagibnog vlaka koji vozi izme?u Splita i Zagreba pobijedio naziv Enterprise jer je tada išla jedna vje?nopopularna serija na HTV.

Za naziv rata koji se vodio od 1991. do 1995. u Hrvatskoj i BiH nikad nije raspisan natje?aj, ali je nepoznat netko (vjerojatno jedna vrlo poznata osoba koju ne treba spominjati) po?ela propagirati taj naziv 1999. Pa, svaki rat je domovinski ako se vodi za obranu domovine, a svi ratovi se valjda vode radi toga, osim ovog u Afganistanu u kojem navodno ne ratujemo nego samo obu?avamo druge da ratuju: to bi bio onda nedomovinski rat.

Što bi to uop?e zna?ilo da je država utemeljena na ne?emu? Obi?no se države temelje na ustavima, deklaracijama o neovisnosti, referendumima, me?unarodnim sporazumima.

Navodno smo državu imali ve? 30. 5. 1990. Bar se to slavilo kao Dan državnosti. Možda državnost nema veze s državom?

?ini se da smo proglasili neovisnost (ili državnost) 25. 6. 1991. Tada smo postali neovisni, a sve veze s bivšom SFRJ smo raskinuli 8. 10. iste godine. Jesmo li tada utemeljili državu?

Zna?i ili 15. 1. 1992. išta? Je li Hrvatska utemeljena na me?unarodnom priznanju?

Kona?no, je li postojala Hrvatska prije rata? Za vrijeme rata, prije pobjede? I je li Oluja donijela državnost? Ili je tek mirna reintegracija vratila Vukovar? Pa zašto onda pred Oluju predsjednica Vlade postavlja zastavice u Vukovar, ako Vukovar s Olujom veze nema?

Možemo li zamisliti Hrvatsku da rata uop?e nije bilo? Da je bilo malih okršaja, ali da je recimo SAD pokrenuo svoju mašineriju 1991. a ne 1995. i da je sve završilo za par dana i da nikad nije došlo do eskalacije, da je sve ostalo na kojem balvanu i malo puškaranja?

Mislite li da bi to bilo loše? Tisu?e i tisu?e ljudi ne bi bile ubijene. Tisu?e zgrada ne bi bile srušene. Ne bi bilo nikakvih sporova oko su?enja u Haagu -- sud u Haagu ne bi bio nikad osnovan. Ne bi bilo nikakvih izbjeglica.

Uvijek sam bio o?aran ?injenicom da su 1991. za Srbe u Hrvatskoj bile predvi?ene teritorijalne autonomije -- kotari Knin i Glina. Ako se malo bolje prisjetimo, jedan od uvjeta za priznanje Hrvatske je upravo bio Ustavni zakon o pravima manjina.

Pa zašto su onda nakon Oluje potiho ukinute autonomije za Srbe? Zašto nisu ponu?ene autonomije za one Srbe koji su se integrirali bez borbe (dakle: Vukovar, Baranja itd) naravno tamo gdje su u ve?ini? Zašto je teritorijalna autonomija prihvatljiva 1991., a nije 1995. ili 2010.? Kona?no, Srbi su otišli, ali time nisu prestali biti gra?ani Hrvatske -- i pobunjenik i kriminalac ostaju gra?ani i imaju i dalje politi?ka prava ?ak i kad su osu?eni za zlo?ine...

A što bi bilo da je Hrvatska izgubila u Domovinskom ratu? I dalje bi postojala, ali bi joj oblik bio još ?udniji. Kakav bi tada bio naš odnos prema ratu? Bismo li onda više isticali ono što smo isticali 1991. i 1992. -- da je rat Hrvatskoj nametnut, da Hrvatska nije htjela rat, da je rat velika nesre?a i patnja?

Kona?no, to što je Hrvatska pobijedila u ratu -- a to zna?i da je ostvarila svoje ciljeve -- nije u?inilo da poginuli ožive, a srušena sela se nisu ?udom obnovila sama od sebe. Rat je i dalje ostao prije svega nesre?a i strahovit gubitak života i sredstava.

Mnogi politi?ari nažalost ne znaju što bi ponudili Hrvatima osim golog nacionalizma i mitologiziranih slika. Zato se stalno vrtimo u krugovima, zato ne znamo kad je rat po?eo, a kad završio, zato smatramo da su naši generali nedužni, a nikad nismo ustvrdili tko je palio srpske ku?e i trpao vodokotli?e, uti?nice i kvake iz njih u gepek tjednima nakon Oluje. Možda smo ih mogli pitati je li im to zapovijedio Gotovina i stvar bi bila riješena na startu. I možda bi trebali kona?no odlu?iti proteže li se Domovinski rat i na BiH iliti Herceg-Bosnu.

Vlast ne zna ponuditi narodu ništa osim države. Da je država dovoljna, svi oni afri?ki narodi koju imaju neovisne države ve? pola stolje?a bi ve? odavno postali ako ne Švicarska ono bar Austrija. Ali nisu, bijedniji su nego kad su bili kolonije, država se ne može jesti, a pobjeda je samo lijepa ?injenica u udžbeniku povijesti kojom se ne mogu nahraniti gladni i platiti strani dugovi.

Zato, ako ?ujete da je Hrvatska utemeljena na pobijedi u Domovinskom ratu, znajte da slušate ?istu demagogiju. Istina je da je Hrvatsku utemeljio neki davno umrli knez negdje izme?u Nina i Sinja prije nekih 1200 godina: ovo je samo tko zna koja verzija te iste države, ?ak se i Sabor kako-tako s dosta prekida održava ve? stolje?ima i stolje?ima.

Bitaka je bilo jako mnogo, a ova je bila samo posljednja u nizu. Moramo se samo nadati da je ratovima kraj, bar za naših života.

Komentari

Domovinski rat je bio iz

Domovinski rat je bio iz jednog jedinog razloga, jer su nas napali ČETNICI pod vodstvom JNA.
Mi smo se branili.
Sve ostalo je srbočetnička demagogija ratnih luzera.
Hrvatska nije postojala prije, već je prije bila Jugoslavija, u kojoj je hrvatski narod bio vazal srbočetničkom.

Što se tiče ratnih nedjela, ratne otimačine i ratnog profiterstva, te nedaće prate svaki rat u svijetu, pa je tako bilo i kod nas. No to ne može umanjiti činjenicu da smo u Domovinskom ratu stekli samostalnost i nezavisnost, kakvu prije toga nismo imali.

Što se tiče tvoje nade da je došao kraj ratovima, moram te demantirati, jer ako nam je povijest učiteljica, a jeste, onda ovo srljanje u novu integraciju, znači nakon dvadeset - trideset godina novi rat za slobodu. Hrvatski živalj nije naviknut biti vazal bilo kome, pa neće dugo trpjeti ni unijsku stegu. Bit će rata još za naših života. Bar tako povijest uči.

My Soul

Tko je glasao

@My Soul, Slažem se s

@My Soul,
Slažem se s komentarom, osim u dijelu kada pišeš da "Hrvatska nije postojala prije".

Hrvatska državnost neprekinuto postoji od VII-VIII stoljeća što se očituje preko kontinuiteta sazivanja i samostalnosti u odlučivanju Hrvatskog sabora. Jedini prekid u djelovanju Hrvatskog sabora je bio tijekom NDH.

U svakom slučaju, valja se pripremiti za 2039. god.

Tko je glasao

"Hrvatski živalj nije

"Hrvatski živalj nije naviknut biti vazal bilo kome"

nda, hrvatski živalj je naviknut gospodarit sam sa sobom i to izuzetno dobro radi - rezultate živimo!

"Bit će rata još za naših života"
hahaha, a ko će ratovati? (ili misliš da su Hrvatski ročnici, dok ih nisu totalno ukinuli, naučili držati pušku?)
Jedino bi u virtualnima, hakerskim "ratovima" današnje generacije Hrvata mogle nešto postići! Možda na PSu!

Tko je glasao

Pun pogodak! Hrvatska

Pun pogodak!
Hrvatska stvarno više nema vojske. Ovo malo brojnog stanja i profesionalne vosjke služi kao jedna od legija Imperija financijskog kapitala globalne države.
A šta smo ono slušali od Tuđmana 1990?
Imamo Hrvatsku!
Hrvatska lisnica u hrvatskom džepu!
Hrvatska puška na hrvatskom ramenu!
Nećemo po recepte za naočale ići u Beograd - to je rekao Franjo (Tahi)Tuđman... Sada ćemo po recepte iči u Brisel a naši dečki će po Afganistanu ostavljati kosti i to će biti neviđeni uspjeh hrvatske politike i povećati će joj ugled u međunarodnim krugovima.

Tko je glasao

eto ti Aleksandre još jedna

eto ti Aleksandre još jedna (i to ne tako nebitna) stvar kojom se država ne brine za svoje građane. Kako su mi pričali, postojao jednom jedan predmet u školi, zvao se obrana i zaštita. A nije bilo toliko nasilja. Danas, s ovoliko nasilja u školama, nema obrane, nema zaštite...
Ne ne, jasno mi je koji je cilj!
Svi sudionici DRa su odslužili rok u JNA , redovito su obnavljali svoje znanje - kako se to ono zvalo - rezerva?!
I naravno da su bili u stanju u trenu uzeti puške, stati na topove i sl. jer su znali što rade.
Zašto je ukinuta ročna vojska RH?
http://www.jutarnji.hr/od-1--sijecnja-2008--profesionalna-vojska/270991/
1. Kao preventiva da se ikad više i u teoriji takvo nešto dogoditi ne može.
Da se hrvatska mladež totalno onesposobi - kako znanjem rukovanja oružjem, tako, bojim se i nekim drugim znanjima (naime i domaćinstvo je postojalo - vrlo koristan predmet u koji bi se lako moglo uklopiti pravo potrošača!) Ali onda bi mladež postala svjesna! Ne, ne!
Nema osposobljavanja za ništa. Glupi, tupi i neupotrebljivi. Takvi ili ne izlaze na izbore, ili popuše kampanju!
Bitniji je vjeronauk! Tako je! naučit hrvatsku mladež na one; ko tebe kamenom..., okreni i drugi obraz, skini gaće, naguzi se i te stvari!

2. 16 tisuća profesionalaca je sasvim dosta da, ako krpelji pređu granicu našeg strpljenja, obrane kako Banske dvore, tako i Remetinac!

Tko je glasao

Točno si se informirala:

Točno si se informirala: postojao je predmet Odbrana i zaštita, bilo je Domaćinstvo i bila je i Prva pomoć već u osnovnoj školi.
I cure i dečki su svi bar jednom ispalili iz puške metak u metu, sašili gumb, skuhali krumpir i naučili da onesvješčenog treba staviti u bočni položaj, u slučaju prijeloma imobilizirati dva susjedna zgloba i dvije trećine susjedne kosti....

Drago mi je da smatraš da je to bilo pozitivno makar sama nisi imala te predmete u školi jer stvarno je bilo pozitivno i korisno.

U mojem prošlom komentaru ja sam rekao da država mora brinuti o dobrobiti svojih građana i time sam htio naglasiti njenu obavezu - razlog njenog postojanja.
I tebi i meni je jasno da državni aparat ispunjen sa ovakvim političarima brine o sebi i svojim gospodarima a ne glasačima. Nisam uopće mislio reći da sada država ispunjava tu obavezu, ovo ponavljam ako smo se krivo razumjeli.

Tko je glasao

Daniel N., Konačno, Srbi su

Daniel N.,

Konačno, Srbi su otišli, ali time nisu prestali biti građani Hrvatske -- i pobunjenik i kriminalac ostaju građani i imaju i dalje politička prava čak i kad su osuđeni za zločine...

Kriminalci nisu rekli da ne priznaju Hrvatsku ko državu, nisu rekli da ne žele u dokumentima hrvatski grb, ne žele odvojit jedan dio Hrvatske i pripojit je drugoj državi, a nisu ni oružanu pobunu digli. Nisu masovno protjerivali Hrvate i stvarali čiste srbijanske opčine i gradove.

Onaj ko ne prizna jednu zajednicu i digne oružje na nju, taj automatski prestaje biti član te iste.

Tko je glasao

Onaj ko ne prizna jednu

Onaj ko ne prizna jednu zajednicu i digne oružje na nju, taj automatski prestaje biti član te iste.
Netko može "dignuti oružje na državu", ali može "dignuti oružje od države" kao znasetko.
To bi jednostavno značilo da su svi iz one ekipe u Remetincu zapravo apatridi ili imamo novu naciju, Remetinčani?

Remetinec republika!

leddevet

leddevet

Tko je glasao

Vidiš, zato su jedni u

Vidiš, zato su jedni u Remetincu, a drugi u Srbiji, GB, USA ili širom ostalog svijeta.

Tko je glasao

a treći do grla u govnima

a treći do grla u govnima

Tko je glasao

Vidiš, zato su jedni u

Vidiš, zato su jedni u Remetincu, a drugi u Srbiji, GB, USA ili širom ostalog svijeta.
A neki sjede u Vladi, neki u Saboru, neki u Kozarčevoj, neki su vlasnici Konzuma ili IGH, neki farbaju tunele ili prepisuju novinske članke, neki imaju ulice u ovoj državi, neki nose zgodne kapice u Čavoglavama . . .

A neki su toliko naivni da sve to puše jer im je samo bitno "kruha i igara".

Najtužnije u svemu je da su to pravi temelji ove naše države i povijest se stvarno ponavlja u logici "sam svoj četnik". Eto, kad nam je Ante bio na vlasti razdavali smo dobar dio svojim "partnerima", a od 90. na dalje opet smo razdavali dobar dio raznim "partnerima" i ako nas netko uskoro ne okupira sve će biti u stranom vlasništvu.
I nemoj reći da je za sve kriv Mesić jerbo je kriv najviše onaj koji je tih 90. betonirao temelje i u njih ugradio "200 obitelji" koje danas temeljito nastavljaju njegov posao vakumiranja države.

Jasno da ti i takvi ovakve temelje nisu mogli sami izbetonirati da tu nije bila prisutna relevantna količina bedaka - državotvornih betoniraca.

leddevet

leddevet

Tko je glasao

Eto, kad nam je Ante bio na

Eto, kad nam je Ante bio na vlasti razdavali smo dobar dio svojim "partnerima", a od 90. na dalje opet smo razdavali dobar dio raznim "partnerima" i ako nas netko uskoro ne okupira sve će biti u stranom vlasništvu.

Zaboravil si reči da je poslje 45 isto razdjeljen dobar dio naše teritorije, našim partnerima, a ti danas imaju još uvijek apetita na djelove naše zemlje.

Tko je glasao

Zaboravil si reči da je

Zaboravil si reči da je poslje 45 isto razdjeljen dobar dio naše teritorije, našim partnerima
Kaj nije 90. poslije 45.?
Svakako je sve relativno i Hrvatska je narasla 45. obzirom na kakva je bila 44. ili 43. a dobila je i Istru koja nikad u povijesti nije bila pod hrvatskom vlašću, čak ni za vrijeme kralja Tomislava. To kaj je Vojvodina prešla, e to je "nagrada" za koaliranje s krivim "partnerima" koji su isto tako ostali bez većih ili manjih komadića.

leddevet

leddevet

Tko je glasao

Sjajno, sjajno, sjajno.

Sjajno, sjajno, sjajno. Skidam kapu.
Inače, jedno od glavnih obilježja dogmatizma je da ne podnosi podpitanja niti ikakav oblik kritičke analize. Mislim da će se mnogim dogmaticima na Pollitici smučiti kada pročitaju ovaj tekst i shvate da osim pokušaja vrijeđenja, teško da postoji način na na njega mogu odgovoriti.

Tko je glasao

Postavke za pregledavanje komentara

Odaberite svoje postavke za pregledavanje komentata i kliknite na "Snimi postavke" da aktivirate promjene.

Novi dnevnici

  1. reKapitulacija državnih političkih činjenica od aluzija komentara 0
  2. BUDUĆE DRUŠTVO I GLOBALNA DRŽAVA od petarbosni4 komentara 0
  3. državni politički rashod od aluzija komentara 0
  4. pobačaj i lopovi tuđe pameti od aluzija komentara 0
  5. čovjek kako živi svoj opstanak od aluzija komentara 0
  6. znanje pojedinca od aluzija komentara 0
  7. Dan neovisnosti od smogismogi komentara 1
  8. Pred izbore u Austriji: “mali Kenedy” postaje kancelar? od Zoran Oštrić komentara 0
  9. NEW SOCIETY AND GLOBAL STATE od petarbosni4 komentara 0
  10. ministri sumnjive vrijednosti od aluzija komentara 0
  11. Istru i Rijeku je oslobodila i matici zemlji priključila KC od Feniks komentara 80
  12. Pred referendum o otcjepljenju Katalonije od Zoran Oštrić komentara 28
  13. Fašistička obilježja od Skviki komentara 0
  14. živjeti od otpada i smeća od aluzija komentara 0
  15. Pred parlamentarne izbore u Njemačkoj (1): ankete i socijalna psihologija od Zoran Oštrić komentara 0
  16. Javno trganje originalnog znaka,mrtvom HOS-ovom ratniku,nije odavanje počasti nego izdajnička zlouporaba i zločiniziranje Hrvata od ppetra komentara 0
  17. demoKracija ministara od aluzija komentara 0
  18. I bez SAD, svijet nastavlja akcije zaštite klime od Zoran Oštrić komentara 0
  19. Predsjednik vlade RH, A. Plenković, odrađuje protiv SAD-a i predsjednika D.Trumpa, protiv KGK i protiv RH od ppetra komentara 2
  20. historijska top lista uspješnih opsjena/ra od indian komentara 98
  21. čovjek proizvodi uzrok i posljedice od aluzija komentara 0
  22. čovjek ima alat... alat ima čovjeka od aluzija komentara 0
  23. Trg maršala Tita od aluzija komentara 1
  24. UMJETNI VLASNIK od petarbosni4 komentara 6
  25. Stanje Firmi U Bosni I Hercegovini od AlexD komentara 0

Trenutno online

  • Registriranih korisnika: 0
  • Gostiju: 35

Novi korisnici

  • mikepear
  • psyPEbl
  • mmarijan
  • Crvena
  • gived